Ćwiczenia z piłką gimnastyczną - na czym polegają?

Ćwiczenia z piłką gimnastyczną - na czym polegają?

Ćwiczenia z piłką gimnastyczną zazwyczaj kojarzą się jedynie z kobietami w ciąży wzmacniającymi mięśnie przed porodem. Jednak przyrząd ten ma również inne zastosowania. Jak ćwiczyć z piłką gimnastyczną?

 

Ćwiczenia z piłką gimnastyczną - czy warto?

Ćwiczenia z piłką gimnastyczną mogą mieć więcej zalet, niż myślisz. Są one bowiem w stanie wzmocnić mięśnie brzucha, pośladków czy ud, co jest bardzo pożądane przez wiele osób. Piłka sprawdza się doskonale również w przypadku bólów kręgosłupa, które występują nie tylko w trakcie ciąży. Ogromną zaletą tego typu ćwiczeń jest fakt, że można wykonywać je we własnym domu. W tym celu należy jedynie zakupić piłkę, która jest znacznie tańsza niż odnawianie karnetu na siłownie czy samodzielne kupowanie poszczególnych przyrządów.

Ćwiczenia z piłką gimnastyczną - rodzaje piłek

Na rynku są dostępne różne rodzaje piłek do ćwiczeń, od zupełnie klasycznych, aż po takie, które zostały wzbogacone o dodatkowe elementy. Doskonałym przykładem takiego wariantu są wszelkie modele z wypustkami do masowania ciała. Sprawdzają się one doskonale podczas leżenia na piłce, jednak mogą utrudniać siadanie i wykonywanie ćwiczeń właśnie w tej pozycji. Poszczególne modele różnią się od siebie również pod względem średnicy, co jest bardzo ważnym aspektem podczas wybierania odpowiedniego egzemplarza dla danego użytkownika.

Ćwiczenia z piłką gimnastyczną - jaką piłkę wybrać?
ćwiczenia z piłką gimnastyczną

Istnieją różne rodzaje piłek gimnastycznych, a wybór odpowiedniego modelu pozwala na przeprowadzanie ćwiczeń fitness czy pilates w sposób najbardziej efektywny. Podczas kupowania tego przyrządu warto zwrócić uwagę na jego rozmiar. Jest on bowiem uzależniony od wzrostu użytkownika. W przypadku za dużych modeli może okazać się, że poszczególne ćwiczenia nie są możliwe do wykonania. Podobna sytuacja zdarza się również w przypadku za małych piłek. Zgodnie z dostępnymi przelicznikami, kobiety o wzroście 165 cm powinny wybierać piłki o średnicy 55 cm. Wraz ze zwiększaniem się wzrostu, średnica piłki powinna rosnąć o taką samą liczbę centymetrów.

Ćwiczenia z piłką gimnastyczną dla początkujących

Ćwiczenia z piłką gimnastyczna nie sa tak trudne, jak mogłoby się wydawać. Wystarczy odpowiednio dobrana piłka i trochę samozaparcia. W Internecie znaleźć można liczne poradniki dotyczące tej formy aktywności fizycznej. Podzielić je można na te, które dotyczą kobiet w ciąży oraz takie, które zostały skierowane do osób chcących jedynie wzmocnić poszczególne partie mięśni. Ćwiczyć z piłką można również na siłowniach oferujących zajęcia na sali fitnessowej. Jednak znacznie lepszym i popularniejszym rozwiązaniem jest przeprowadzanie treningów w zaciszu własnego domu.

Czytaj: Ćwiczenia z piłką lekarską

Ćwiczenia z piłką gimnastyczną na kręgosłup

Ćwiczenia z użyciem piłki gimnastycznej mogą mieć zbawienne efekty, szczególnie w przypadku osób borykających się z bólami kręgosłupa. W Internecie znaleźć można liczne poradniki dotyczące właśnie tej partii ciała. Jednym z ćwiczeń radzących sobie z bólami kręgosłupa jest naciskanie piętami piłki leżąc na plecach. Wówczas ważne jest, aby lędźwiowy odcinek kręgosłupa przylegał do podłogi. Jednak jest to tylko jedno ćwiczenie tego typu, a istnieje ich przecież znacznie więcej. Dzięki temu każda osoba jest w stanie dopasować odpowiedni sposób aktywności do swoich potrzeb i możliwości.

Ćwiczenia z piłką gimnastyczną w ciąży

Podczas ciąży warto zadbać o odpowiednią dawkę aktywności fizycznej dopasowanej do potrzeb i wymagań danej kobiety. Liczne siłownie i inne obiekty tego typu oferują zajęcia specjalnie dla przyszłych mam, co pozwala na ćwiczenie w towarzystwie osób o podobnych możliwościach. Piłka w tym wypadku jest jednym z lepszych rozwiązań, ponieważ pozwala na skuteczne pozbycie się bólów pojawiających się w II i III trymestrze ciąży. Dzięki temu przyszłe mamy mogą spędzić czas w towarzystwie innych kobiet, jednocześnie walcząc z ciążowymi dolegliwościami.

Nikola Łuszyńska 0 22 listopada 2019  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Aktywnie w ciąży

joga-i-pilates-w-ciazy-czy-warto

Joga i pilates w ciąży - czy warto?

Joga i pilates w ciąży mogą mieć podobne zalety, co ćwiczenia siłowe. Zmniejszanie bólu kręgosłupa i skracanie porodu to tylko niektóre efekty regularnych treningów. Jak zacząć praktykować jogę lub pilates w ciąży?

silownia-w-ciazy-czy-jest-to-bezpieczne

Siłownia w ciąży - czy jest to bezpieczne?

Siłownia w pierwszym trymestrze ciąży nie jest wcale tak szokującym rozwiązaniem, jak mogłoby się wydawać. Jakie zalety ma aktywność fizyczna podczas tego szczęśliwego okresu? Komu może zaszkodzić siłownia w ciąży?

pilates-dla-kobiet-w-ciazy-podstawowe-informacje

Pilates dla kobiet w ciąży – podstawowe informacje

Wiele klubów fitness organizuje zajęcia pilates. Kobiety w ciąży zastanawiają się, czy mogą ćwiczyć pilates w pierwszym trymestrze ciąży. Wykonywane ćwiczenia przy użyciu piłki na zajęciach pilates są całkowicie bezpieczne dla kobiet w ciąży. Poznaj podstawowe informacje o zajęciach pilates w ciąży.

schudniecie-po-porodzie-moze-byc-proste

Schudnięcie po porodzie może być proste!

Pierwsze miesiące po ciąży to idealny moment na powrót do smukłej sylwetki. Schudnięcie po ciąży z brzucha może być proste. Dowiedz się, jak schudnąć po porodzie karmiąc piersią.

baby-joga-kontrowersyjny-trening-niemowlakow

Baby Joga - kontrowersyjny trening niemowlaków

Czy joga jest dobrą aktywnością fizyczną dla małych dzieci? Oczywiście. Wspólne treningi mają umocnić więzi i mają pozytywny wpływ na rozwój dziecka. A joga w dynamiczna w rosyjskim stylu? Jej zdrowotne cechy wychwala Poznajcie różne warianty treningu jogi z najmłodszymi i powiązane z nimi kontrowersje!

rozciaganie-statyczne-vs-rozciaganie-dynamiczne

Rozciąganie statyczne VS rozciąganie dynamiczne

Rozciąganie jest nieodłącznym partnerem treningu, niezależnie jaki rodzaj aktywności fizycznej praktykujesz. Umiejętność bezpiecznego rozciągania to podstawa zachowania właściwej postawy ciała, ruchliwości stawów i elastyczności mięśni. W tym artykule porównamy dwie podstawowe techniki rozciągania: dynamiczną i statyczną.

odmiany-jogi-1

Odmiany jogi

Joga jest jednym z najstarszych systemów treningowych. Wywodząca się z Indii i praktykowana na całym świecie metoda poprawia zdrowie, gibkość i świadomość ciała milionów ludzi. Nie bez przyczyny uznawana jest za jedną z najzdrowszych aktywności fizycznych. Joga ma wiele odmian i niektóre znacząco różnią się od siebie. Zobacz różne oblicza jogi i wybierz najlepszą dla siebie.

rozciaganie-podnosi-jakosc-zycia

Rozciąganie podnosi jakość życia

Rozciąganie mamy we krwi – to jeden z najbardziej naturalnych odruchów. Już jedno dobre przeciągnięcie się z rana to zastrzyk energii i endorfin. Nawet noworodki instynktownie przeciągają się tuż po przebudzeniu. Po co właściwie się rozciągamy i jak joga, stretching czy pilates mogą wpłynąć na poprawę naszego życia?

po-co-mi-rozciaganie

Po co mi rozciąganie

W jednym z postów od naszych użytkowników przeczytaliśmy: „Od kilku tygodni codziennie biegam. Trening rozpoczynam zwykle od rozciągania. Ostatnio dowiedziałam się, że robię błąd, bo to wcale nie poprawia mojej efektywności. Teraz już sama nie wiem, co robić. Powinnam od razu biec? Po co mi właściwie rozciąganie?”

joga-i-pilates-w-ciazy-czy-warto

Joga i pilates w ciąży - czy warto?

Joga i pilates w ciąży mogą mieć podobne zalety, co ćwiczenia siłowe. Zmniejszanie bólu kręgosłupa i skracanie porodu to tylko niektóre efekty regularnych treningów. Jak zacząć praktykować jogę lub pilates w ciąży?

silownia-w-ciazy-czy-jest-to-bezpieczne

Siłownia w ciąży - czy jest to bezpieczne?

Siłownia w pierwszym trymestrze ciąży nie jest wcale tak szokującym rozwiązaniem, jak mogłoby się wydawać. Jakie zalety ma aktywność fizyczna podczas tego szczęśliwego okresu? Komu może zaszkodzić siłownia w ciąży?

pilates-dla-kobiet-w-ciazy-podstawowe-informacje

Pilates dla kobiet w ciąży – podstawowe informacje

Wiele klubów fitness organizuje zajęcia pilates. Kobiety w ciąży zastanawiają się, czy mogą ćwiczyć pilates w pierwszym trymestrze ciąży. Wykonywane ćwiczenia przy użyciu piłki na zajęciach pilates są całkowicie bezpieczne dla kobiet w ciąży. Poznaj podstawowe informacje o zajęciach pilates w ciąży.

schudniecie-po-porodzie-moze-byc-proste

Schudnięcie po porodzie może być proste!

Pierwsze miesiące po ciąży to idealny moment na powrót do smukłej sylwetki. Schudnięcie po ciąży z brzucha może być proste. Dowiedz się, jak schudnąć po porodzie karmiąc piersią.

baby-joga-kontrowersyjny-trening-niemowlakow

Baby Joga - kontrowersyjny trening niemowlaków

Czy joga jest dobrą aktywnością fizyczną dla małych dzieci? Oczywiście. Wspólne treningi mają umocnić więzi i mają pozytywny wpływ na rozwój dziecka. A joga w dynamiczna w rosyjskim stylu? Jej zdrowotne cechy wychwala Poznajcie różne warianty treningu jogi z najmłodszymi i powiązane z nimi kontrowersje!

rozciaganie-statyczne-vs-rozciaganie-dynamiczne

Rozciąganie statyczne VS rozciąganie dynamiczne

Rozciąganie jest nieodłącznym partnerem treningu, niezależnie jaki rodzaj aktywności fizycznej praktykujesz. Umiejętność bezpiecznego rozciągania to podstawa zachowania właściwej postawy ciała, ruchliwości stawów i elastyczności mięśni. W tym artykule porównamy dwie podstawowe techniki rozciągania: dynamiczną i statyczną.

odmiany-jogi-1

Odmiany jogi

Joga jest jednym z najstarszych systemów treningowych. Wywodząca się z Indii i praktykowana na całym świecie metoda poprawia zdrowie, gibkość i świadomość ciała milionów ludzi. Nie bez przyczyny uznawana jest za jedną z najzdrowszych aktywności fizycznych. Joga ma wiele odmian i niektóre znacząco różnią się od siebie. Zobacz różne oblicza jogi i wybierz najlepszą dla siebie.

rozciaganie-podnosi-jakosc-zycia

Rozciąganie podnosi jakość życia

Rozciąganie mamy we krwi – to jeden z najbardziej naturalnych odruchów. Już jedno dobre przeciągnięcie się z rana to zastrzyk energii i endorfin. Nawet noworodki instynktownie przeciągają się tuż po przebudzeniu. Po co właściwie się rozciągamy i jak joga, stretching czy pilates mogą wpłynąć na poprawę naszego życia?

po-co-mi-rozciaganie

Po co mi rozciąganie

W jednym z postów od naszych użytkowników przeczytaliśmy: „Od kilku tygodni codziennie biegam. Trening rozpoczynam zwykle od rozciągania. Ostatnio dowiedziałam się, że robię błąd, bo to wcale nie poprawia mojej efektywności. Teraz już sama nie wiem, co robić. Powinnam od razu biec? Po co mi właściwie rozciąganie?”