Ćwiczenia w ciąży na uda i pośladki - pozostań w dobrej formie przez cały czas!

Ćwiczenia w ciąży na uda i pośladki - pozostań w dobrej formie przez cały czas!

Na pewno słyszysz od koleżanek, że ciąża diametralnie zmienia kobiece ciało. Pojawiają się rozstępy, skóra staje się mniej jędrna, a brzuch, nogi i pupa przestają być atrakcyjne. Są proste sposoby, by zapobiec tym zmianom w wyglądzie twojego ciała. Zobacz, po jakie ćwiczenia w ciąży na uda i pośladki sięgnąć, by utrzymać piękną figurę. Po porodzie szybko wrócisz do formy sprzed ciąży! Wchodzisz w to?

Kondycja skóry dolnych partii: ćwiczenia w ciąży na uda i pośladki

Smukłe uda, jędrne pośladki i płaski brzuch. Jeśli tak mniej więcej możesz zdefiniować swoją figurę przed zajściem w ciążę, mamy dla ciebie dobrą wiadomość. Nie musisz rezygnować z tego, jak wyglądasz! Nawet, jeśli doświadczone koleżanki, które mają już dzieci, zdążyły ci już powiedzieć, żebyś pożegnała się z dobrą formą - mamy dla ciebie mały patent na tego typu okazję. Ćwiczenia na uda i pośladki wykonywane podczas ciąży pozwolą ci na zachowanie jędrnej skóry i sprężystych mięśni ud i pośladków. Co prawda faktem jest, że wraz z przybywającymi kilogramami coraz trudniej będzie ci powstrzymać słabnącą kondycję skóry - będzie ci jednak łatwiej zapanować nad tym procesem i spowolnić jego postępowanie. Zapytasz pewnie, dlaczego tak się dzieje?

Czytaj: Najpopularniejsze mity o treningu w ciąży

Ćwiczenia w ciąży na uda i pośladki: jakie mają działanie?

Wszystkiemu winne są hormony. Te w ciąży wyjątkowo szaleją - stąd właśnie twoje zachcianki, wahania nastrojów, a także nadliczbowe kilogramy. Najczęściej przyczyną wzrostu wagi jest po prostu retencja wody, choć zdarza się, że w ciąży organizm szaleje i odkłada tkankę tłuszczową jak szalony. Nagły przyrost wagi sprawia, że skóra nie nadąża się rozciągnąć, a utrata włókien kolagenowych przyczynia się do powstawania rozstępów. Z pomocą mogą przyjąć proste ćwiczenia na uda i pośladki, które wykonasz już w pierwszych tygodniach ciąży. Dzięki regularnemu treningowi uda ci się zapanować nad nagłym przyrostem wagi i jednocześnie wzmocnić mięśnie dolnych partii. Smukłe nogi i zgrabne pośladki to prawdziwe atuty kobiecości, a zadbana i jędrna skóra dodaje pewności siebie. Ćwiczenia w ciąży na uda i pośladki pomogą ci zachować to, co w tobie najpiękniejsze.

Jakie ćwiczenia w ciąży na uda i pośladki: wypróbuj prosty zestaw!
ćwiczenia na uda ciąża

Jeśli myślisz, że modelowanie mięśni ud i pośladków w ciąży jest nie do zrobienia, możesz być spokojna. Mimo tego wyjątkowego stanu, możesz wykonywać różnorodne treningi, również te zorientowane na wzmocnienie i wysmuklenie dolnych partii mięśniowych. Ważne, aby twoje ćwiczenia w ciąży na uda i pośladki nie miały niekorzystnego wpływu na rozwój maleństwa. Sprawdź, jak w twoim przypadku będą działać poniższe ćwiczenia - efekty powinny cię zadowolić.

  • Półprzysiad na jednej nodze
  • Odwodzenie nogi w tył w podporze przodem naprzemiennie
  • Prostowanie nogi w leżeniu bokiem naprzemiennie
  • Przywodzenie nóg w pozycji leżącej naprzemiennie
  • Unoszenie nogi w przód (pozycja stojąc przy ścianie) naprzemiennie

Ponieważ równowaga może nie sprzyjać w twoim stanie, warto, byś do wykonania półprzysiadu na jednej nodze wykorzystała dodatkowe podparcie. Może to być ściana, poręcz, krawędź stołu czy oparcie krzesła - ważne, aby ćwiczenie nie stanowiło jakiegokolwiek zagrożenia dla ciebie i rosnącego brzucha.

Zobacz: Czy siłownia w ciąży jest bezpieczna?

Pożegnaj rozstępy: ćwiczenia w ciąży na uda i pośladki

Prosty plan treningowy stosowany 2-3 razy w tygodniu da ci możliwość łatwego zapanowania nad wagą i wyglądem twojej sylwetki. To tylko kilka ćwiczeń, które możesz wykonać w domu, a brak dodatkowych obciążeń sprawia, że są w pełni bezpieczne dla ciebie i twojego maleństwa. Ćwiczenia w ciąży na uda i pośladki, połączone z dobrej jakości kremem na bazie kolagenu pozwolą ci też ograniczyć destrukcyjny wpływ pojawiających się rozstępów na szybko rozciągającej się skórze. Pamiętaj, że kluczowa jest regularność - dopóki pozwala ci na to wielkość brzucha, staraj się wykonywać te kilka ćwiczeń na uda i pośladki co 2-3 dni. Trening zajmie ci około pół godziny w ciągu dnia!

Chcesz przeczytać cały artykuł?

Witold Milewski 0 27 czerwca 2020  1141

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Aktywnie w Ciąży

aktywna-mama-trening-przed-porodem

Aktywna mama – trening przed porodem

Spodziewanie się dziecka w żaden sposób nie powinno oznaczać zaprzestania treningów. Trzeba jednak dostosować plan ćwiczeniowy do własnych możliwości oraz bezpieczeństwa dziecka. Jak powinien wyglądać trening przed porodem? Ile trzeba ćwiczyć, by przygotować ciało do ciąży? Jakimi zasadami się kierować?

ciaza-a-jazda-na-rowerze-czy-stan-blogoslawiony-ogranicza-twoja-aktywnosc

Ciąża a jazda na rowerze - czy stan błogosławiony ogranicza twoją aktywność?

Kluby fitness i siłownie organizują serię zajęć dla przyszłych mam w różnym stadium ciąży. Czy to oznacza, że trening dozwolony jest w każdym trymestrze? Może się wydawać, że prawidłowo przebiegająca ciąża i jazda na rowerze to dwa światy i razem im nie po drodze. Sprawdziliśmy, jak to naprawdę jest - zobacz!

trening-w-ciazy-czy-warto-cwiczyc-w-tym-okresie

Trening w ciąży - czy warto ćwiczyć w tym okresie?

Wiele przyszłych mam zastanawia się, czy warto ćwiczyć w trakcie ciąży. Tego typu decyzja wymaga bowiem dopasowania odpowiedniej aktywności do możliwości i potrzeb danej kobiety i jej nienarodzonego dziecka. Jak zatem powinien wyglądać trening w ciąży?

joga-w-ciazy-kiedy-mozna-ja-cwiczyc-oraz-jakie-ma-dzialanie-na-kobiete-i-dziecko

Joga w ciąży - kiedy można ją ćwiczyć oraz jakie ma działanie na kobietę i dziecko?

Joga w ciąży to temat coraz popularniejszy wśród przyszłych mam. Istnieje wiele głosów popierających tę aktywność, jednak zdarzają się i takie, które wskazują na liczne przeciwwskazania. Kiedy można trenować jogę w ciąży i jak zrobić to w sposób bezpieczny?

jak-zgubic-zbedne-kilogramy-po-ciazy

Jak zgubić zbędne kilogramy po ciąży?

Ciąża to okres, podczas którego większość kobiet nabiera dodatkowych kilogramów stanowiących problem przez kolejne miesiące. Jak skutecznie pozbyć się tkanki tłuszczowej po porodzie w bezpieczny sposób?

ludzie-ktorzy-schudli-najwiecej

Ludzie którzy schudli najwięcej

Problem nadmiernych kilogramów to obecnie jeden z największych problemów społecznych. Szacuje się, że niemalże co druga kobieta i aż 64% mężczyzn cierpi na nadwagę i otyłość na Świecie. Jest to problem piętnowany, dlatego walka z tkanką tłuszczową wymaga silnej woli i konsekwencji w dążeniu do celu. Wielu się udało – oto prawdziwi rekordziści odchudzania!

jak-zrzucic-brzuch-na-dobre-czyli-leczenie-otylosci-brzusznej

Jak zrzucić brzuch na dobre, czyli leczenie otyłości brzusznej

Jeżeli "płaski brzuch" nie jest przymiotnikiem opisującym Twoją sylwetkę i podejmujesz decyzję, że czas coś z tym zrobić to jest artykuł dla Ciebie. Zobacz metody na spalenie tłuszczu z brzucha które od razu możesz wprowadzić w życie.

mocno-odchudzajace-cwiczenia-cwiczenia-na-odchudzanie-w-domu

Mocno odchudzające ćwiczenia | Ćwiczenia na odchudzanie w domu

Ćwiczenia, ćwiczeniom nierówne. Cel jest jasny: odchudzanie. Najlepiej więc skupić się na najodpowiedniejszych ćwiczeniach do tego zadania. Oto 3 mocne propozycje ćwiczeń na odchudzanie. Ich wykonanie angażuje większość mięśni i wiąże się z dużym wydatkiem energetycznym dla organizmu. Zobacz, jakie ćwiczenia na odchudzanie warto wykonywać!

wycwiczyc-cellulit

Wyćwiczyć cellulit

Dieta, kosmetyki, masaże i ćwiczenia jest wiele metod walki z cellulitem. Która jest najlepsza? Poznajcie naukowe fakty na temat tej dolegliwości oraz najlepsze metody na jej zwalczanie. Stosując dobrą metodę możesz przywrócić gładką skórę na pośladkach i nogach w kilka tygodni.

dlaczego-nie-moge-schudnac

Dlaczego nie mogę schudnąć?

Stosujesz kolejne diety, rezygnujesz z zamiłowania do słodyczy, nawet porzuciłaś wygodny samochód na rower. Pomimo tego, Twoja łazienkowa waga ani drgnie. „Dlaczego nie mogę schudnąć?” - to pytanie pojawia się w głowach tysięcy osób, które borykają się z nadprogramowymi kilogramami. Sprawdź, jakie popełniasz błędy i postaw na odchudzanie z widocznymi efektami.

aktywna-mama-trening-przed-porodem

Aktywna mama – trening przed porodem

Spodziewanie się dziecka w żaden sposób nie powinno oznaczać zaprzestania treningów. Trzeba jednak dostosować plan ćwiczeniowy do własnych możliwości oraz bezpieczeństwa dziecka. Jak powinien wyglądać trening przed porodem? Ile trzeba ćwiczyć, by przygotować ciało do ciąży? Jakimi zasadami się kierować?

ciaza-a-jazda-na-rowerze-czy-stan-blogoslawiony-ogranicza-twoja-aktywnosc

Ciąża a jazda na rowerze - czy stan błogosławiony ogranicza twoją aktywność?

Kluby fitness i siłownie organizują serię zajęć dla przyszłych mam w różnym stadium ciąży. Czy to oznacza, że trening dozwolony jest w każdym trymestrze? Może się wydawać, że prawidłowo przebiegająca ciąża i jazda na rowerze to dwa światy i razem im nie po drodze. Sprawdziliśmy, jak to naprawdę jest - zobacz!

trening-w-ciazy-czy-warto-cwiczyc-w-tym-okresie

Trening w ciąży - czy warto ćwiczyć w tym okresie?

Wiele przyszłych mam zastanawia się, czy warto ćwiczyć w trakcie ciąży. Tego typu decyzja wymaga bowiem dopasowania odpowiedniej aktywności do możliwości i potrzeb danej kobiety i jej nienarodzonego dziecka. Jak zatem powinien wyglądać trening w ciąży?

joga-w-ciazy-kiedy-mozna-ja-cwiczyc-oraz-jakie-ma-dzialanie-na-kobiete-i-dziecko

Joga w ciąży - kiedy można ją ćwiczyć oraz jakie ma działanie na kobietę i dziecko?

Joga w ciąży to temat coraz popularniejszy wśród przyszłych mam. Istnieje wiele głosów popierających tę aktywność, jednak zdarzają się i takie, które wskazują na liczne przeciwwskazania. Kiedy można trenować jogę w ciąży i jak zrobić to w sposób bezpieczny?

jak-zgubic-zbedne-kilogramy-po-ciazy

Jak zgubić zbędne kilogramy po ciąży?

Ciąża to okres, podczas którego większość kobiet nabiera dodatkowych kilogramów stanowiących problem przez kolejne miesiące. Jak skutecznie pozbyć się tkanki tłuszczowej po porodzie w bezpieczny sposób?

ludzie-ktorzy-schudli-najwiecej

Ludzie którzy schudli najwięcej

Problem nadmiernych kilogramów to obecnie jeden z największych problemów społecznych. Szacuje się, że niemalże co druga kobieta i aż 64% mężczyzn cierpi na nadwagę i otyłość na Świecie. Jest to problem piętnowany, dlatego walka z tkanką tłuszczową wymaga silnej woli i konsekwencji w dążeniu do celu. Wielu się udało – oto prawdziwi rekordziści odchudzania!

jak-zrzucic-brzuch-na-dobre-czyli-leczenie-otylosci-brzusznej

Jak zrzucić brzuch na dobre, czyli leczenie otyłości brzusznej

Jeżeli "płaski brzuch" nie jest przymiotnikiem opisującym Twoją sylwetkę i podejmujesz decyzję, że czas coś z tym zrobić to jest artykuł dla Ciebie. Zobacz metody na spalenie tłuszczu z brzucha które od razu możesz wprowadzić w życie.

mocno-odchudzajace-cwiczenia-cwiczenia-na-odchudzanie-w-domu

Mocno odchudzające ćwiczenia | Ćwiczenia na odchudzanie w domu

Ćwiczenia, ćwiczeniom nierówne. Cel jest jasny: odchudzanie. Najlepiej więc skupić się na najodpowiedniejszych ćwiczeniach do tego zadania. Oto 3 mocne propozycje ćwiczeń na odchudzanie. Ich wykonanie angażuje większość mięśni i wiąże się z dużym wydatkiem energetycznym dla organizmu. Zobacz, jakie ćwiczenia na odchudzanie warto wykonywać!

wycwiczyc-cellulit

Wyćwiczyć cellulit

Dieta, kosmetyki, masaże i ćwiczenia jest wiele metod walki z cellulitem. Która jest najlepsza? Poznajcie naukowe fakty na temat tej dolegliwości oraz najlepsze metody na jej zwalczanie. Stosując dobrą metodę możesz przywrócić gładką skórę na pośladkach i nogach w kilka tygodni.

dlaczego-nie-moge-schudnac

Dlaczego nie mogę schudnąć?

Stosujesz kolejne diety, rezygnujesz z zamiłowania do słodyczy, nawet porzuciłaś wygodny samochód na rower. Pomimo tego, Twoja łazienkowa waga ani drgnie. „Dlaczego nie mogę schudnąć?” - to pytanie pojawia się w głowach tysięcy osób, które borykają się z nadprogramowymi kilogramami. Sprawdź, jakie popełniasz błędy i postaw na odchudzanie z widocznymi efektami.