Ćwiczenia dla kobiet przygotowujących się do ciąży

Ćwiczenia dla kobiet przygotowujących się do ciąży

Ciąża wiąże się z diametralną zmianą kobiecego ciała. Wszystkie panie wiedzą, że konieczne jest podjęcie pewnych ważnych kroków przed zajściem w ciążę. Wliczają się w to badania ginekologiczne, prawidłowe odżywianie oraz właśnie treningi. Jakie ćwiczenia będą bezpieczne i korzystne dla przyszłej mamy?

Dlaczego tak ważna jest aktywność fizyczna przed ciążą?

Regularne ćwiczenia fizyczne przed zajściem w ciążę pomagają przygotować kobiece ciało do nagłych zmian. Nie tylko w wyglądzie, lecz także samym funkcjonowaniu. Trenowanie przed ciążą (ale także w jej trakcie i po porodzie) pomaga utrzymać prawidłową wagę ciała. A jednym z mniej przyjemnych aspektów ciąży jest właśnie nadwaga poporodowa. Ciało musi zostać również przygotowane na dźwiganie większego ciężaru. A to oznacza konieczność wzmocnienia mięśni kręgosłupa, nóg czy mięśni brzucha. Przyda się także ogólne wzmocnienie całego ciała. Dzięki temu podczas ciąży przyszła mama będzie odczuwała mniejsze zmęczenie fizyczne.

Czytaj także: Trening na siłowni dla kobiet w ciąży

Jaka aktywność fizyczna podczas przygotowań do ciąży?

Rodzaj aktywności fizycznej w dużej mierze zależy od wyboru przyszłej mamy. Powinna ona czuć się dobrze w podjętej metodzie treningowej. Mogą to być zajęcia fitness, aqua aerobik, joga czy pilates. Ważne, by wybierać oferty, które są skierowane właśnie do przyszłych mam. Znajdziemy je w większości klubów fitness. Jednak optymalnym rozwiązaniem jest skorzystanie z usług doświadczonej trenerki personalnej. Będzie ona w stanie ocenić stan fizyczny i potrzeby przyszłej mamy.

Trenowanie przed zajściem w ciążę dotyczy absolutnie wszystkich przyszłych mam. Obowiązkowe powinno być natomiast u pań, które już przed ciążą zmagają się z nadwagą. Zgubienie kilku kilogramów i lepsza forma fizyczna przed ciążą pozwala na zmniejszenie ryzyka zachorowania na cukrzycę czy nadciśnienie.

Przed ciążą – ćwiczenie mięśni miednicy
fitness trening przed ciążą

Przygotowanie do ciąży przede wszystkim powinno obejmować wzmocnienie mięśni najbardziej narażonych na wysiłek w trakcie porodu. A są to właśnie mięśnie dna miednicy. Ćwiczenia na tę partię są bardzo proste. Wystarczy wykonać koci grzbiet i z tej pozycji rozpocząć bujanie się biodrami na boki. Ramiona należy pozostawić skierowane w stronę barków. Po wykonaniu odpowiedniej liczby powtórzeń warto przejść do siadu na piętach bez przesuwania rąk w stronę ud. Dzięki temu podczas tego samego treningu rozciągamy kręgosłup.

Przygotowanie do ciąży – ćwiczenie kręgosłupa

Warto wybrać ćwiczenia ukierunkowane na wzmocnienie kręgosłupa. Tu sprawdzi się ćwiczenie wykonywane z leżenia na plecach. Należy rozłożyć ręce na boki, a następnie podciągnąć proste nogi w górę i naprzemiennie na boki. Podczas wykonywania kolejnych powtórzeń nie można kłaść nóg na podłodze.

Trening dla przyszłych mam – mocne mięśnie brzucha i nóg

Ćwiczenie ukierunkowane na wzmocnienie mięśni nóg również zaczynamy od kociego grzbietu. Należy ugiąć jedną nogę i unieść ją i opuścić. Ćwiczenie wykonuje się na obie nogi po odpowiedniej liczbie powtórzeń. Jeśli chodzi o mięśnie brzucha – można wykonywać np. nożyce poziome.

Jak ćwiczyć przed zajściem w ciążę?

Żeby ćwiczenia przed ciążą były bezpieczniejsze – warto ocenić swój własny stan mięśni. Może to zrobić trener bądź fizjoterapeuta. Mogą oni zaobserwować dysfunkcje w pracy ciała, które bezpośrednio przekładają się na zdrowie podczas noszenia ciąży. Pamiętaj o ćwiczeniach oddechowych, wydolnościowych czy wzmacniających mięśnie głębokie. Doskonale sprawdzi się trening funkcjonalny jako przygotowanie fizyczne do ciąży. Nie przesadzaj z intensywnością i stosuj odpowiednią dietę. Jeśli nie jesteś w stanie sama ułożyć sobie planu treningowego czy dietetycznego – zgłoś się do doświadczonej trenerki personalnej.

admin 1 27 lipca 2018  < 1000

Dodaj komentarz

  • Karolina
    27 lipca 2018
    Nie można się rozleniwić przez ciążę, też jestem za tym, żeby trenować jeszcze przed poczęciem

Artykuły z kategorii: Aktywnie w Ciąży

jak-zgubic-zbedne-kilogramy-po-ciazy

Jak zgubić zbędne kilogramy po ciąży?

Ciąża to okres, podczas którego większość kobiet nabiera dodatkowych kilogramów stanowiących problem przez kolejne miesiące. Jak skutecznie pozbyć się tkanki tłuszczowej po porodzie w bezpieczny sposób?

twoje-9-miesiecy-na-sportowo-zobacz-najlepsze-cwiczenia-w-ciazy-na-silowni

Twoje 9 miesięcy na sportowo - zobacz najlepsze ćwiczenia w ciąży na siłowni

Mogłoby się wydawać, że dziewięć miesięcy w stanie błogosławionym to czas na regenerację. Nie musi to jednak oznaczać całkowitej rezygnacji z twojej ulubionej aktywności. Sprawdź, dlaczego ćwiczenia w ciąży na siłowni to dobry pomysł i przekonaj się, jak w prosty sposób zadbać o siebie i swoje maleństwo.

pilates-w-ciazy-mozesz-sobie-na-to-pozwolic

Pilates w ciąży? Możesz sobie na to pozwolić!

Stan błogosławiony nie musi oznaczać całkowitego oszczędzania się przez okres 9 miesięcy. Regularny trening w ciąży to dobry sposób na zachowanie świetnej kondycji i łatwiejszy powrót do formy po porodzie. Jaką aktywność wybrać z wachlarza możliwości? Gdy inne kobiety decydują się na trening siłowy, jogę czy aqua aerobic, ty masz jeszcze do wyboru pilates w ciąży. Z czym to się je i jak działa?

silownia-i-fitness-w-ciazy-odrzuc-zabobony-i-pozwol-sobie-na-aktywnosc

Siłownia i fitness w ciąży - odrzuć zabobony i pozwól sobie na aktywność!

Codzienne ćwiczenia w ciąży to podstawa dobrego przygotowania organizmu na poród. Liczy się dobre przygotowanie oddechowe i wydolność pracy serca. Fitness w ciąży to dobra alternatywa dla ćwiczeń wykonywanych w domowym zaciszu. Trzeba w końcu wyjść do ludzi i zamienić parę zdań na luźne tematy. Jak zorganizować się na sportowo i jakie zajęcia grupowe będą dla ciebie najlepsze?

ciazowa-nie-tylko-odziez-zobacz-jak-wyglada-i-jak-dziala-gimnastyka-w-ciazy

Ciążowa nie tylko odzież. Zobacz, jak wygląda i jak działa gimnastyka w ciąży

Dotychczas nie odmawiałaś sobie aktywności. Ćwiczyłaś kilka razy w tygodniu, a cały twój tydzień wypełniały nie tylko biznesowe spotkania, ale też treningi na siłowni. Ciąża nie musi pokrzyżować twoich planów! Zobacz, jak wygląda dobra gimnastyka w ciąży i poznaj skuteczne metody treningowe.

czy-trening-w-ciazy-to-dobry-pomysl-zobacz-czy-warto-i-dlaczego

Czy trening w ciąży to dobry pomysł? Zobacz, czy warto i dlaczego!

Aktywność fizyczna - nawet ta najmniej wymagająca - może pozytywnie wpłynąć na twoje samopoczucie i rozwój płodu. Trening w ciąży powinien być obowiązkowym elementem w codziennym harmonogramie. Jaki wpływ ma regularna aktywność na zdrowie twoje i twojego maleństwa i jak ćwiczyć, by osiągnąć jak najlepsze efekty bez obciążania wydolności układu krwionośnego?

abc-sportu-w-ciazy-jak-ma-sie-twoja-aktualna-kondycja-do-cwiczen-fizycznych

ABC sportu w ciąży - jak ma się twoja aktualna kondycja do ćwiczeń fizycznych?

Ciąża to szczególny czas w życiu każdej pary. Zmienia dosłownie wszystko. Kobieta w ciąży staje się bardziej wrażliwa i jednocześnie otwiera się na nowe. Sport w ciąży to idealny sposób na przygotowanie ciała do tego, co najczęściej jest jeszcze nieznane. Jeśli chcesz, aby poród był możliwie lekki, sprawdź, jaki sport w ciąży uprawiać i jak często decydować się na trening, by nie zaszkodzić sobie i maluszkowi.

cwiczenia-w-ciazy-na-uda-i-posladki-pozostan-w-dobrej-formie-przez-caly-czas

Ćwiczenia w ciąży na uda i pośladki - pozostań w dobrej formie przez cały czas!

Na pewno słyszysz od koleżanek, że ciąża diametralnie zmienia kobiece ciało. Pojawiają się rozstępy, skóra staje się mniej jędrna, a brzuch, nogi i pupa przestają być atrakcyjne. Są proste sposoby, by zapobiec tym zmianom w wyglądzie twojego ciała. Zobacz, po jakie ćwiczenia w ciąży na uda i pośladki sięgnąć, by utrzymać piękną figurę. Po porodzie szybko wrócisz do formy sprzed ciąży! Wchodzisz w to?

bieganie-podczas-ciazy-czy-warto-i-czy-w-ogole-mozna

Bieganie podczas ciąży - czy warto i czy w ogóle można?

Ciąża jest szczególnym okresem, podczas którego wszelka aktywność fizyczna powinna być dokładnie przemyślana i dostosowana do stanu zdrowia danej kobiety. Jak kwestia ta wygląda w przypadku biegania?

nie-aktywne-9-miesiecy-poznaj-10-mitow-na-temat-treningow-w-ciazy

(Nie)aktywne 9 miesięcy? Poznaj 10 mitów na temat treningów w ciąży

Nadmierna troska bliskich ci osób bywa niekiedy przytłaczająca. I choć w głębi serca wiesz, że twoja mama, babcia czy ciocia chcą dla ciebie dobrze, sama wiesz, co jest najlepsze dla ciebie i twojego ciała. Zobacz top 10 mitów na temat treningów w ciąży, by łatwo rozprawić się z podobnymi wskazówkami.

jak-zgubic-zbedne-kilogramy-po-ciazy

Jak zgubić zbędne kilogramy po ciąży?

Ciąża to okres, podczas którego większość kobiet nabiera dodatkowych kilogramów stanowiących problem przez kolejne miesiące. Jak skutecznie pozbyć się tkanki tłuszczowej po porodzie w bezpieczny sposób?

twoje-9-miesiecy-na-sportowo-zobacz-najlepsze-cwiczenia-w-ciazy-na-silowni

Twoje 9 miesięcy na sportowo - zobacz najlepsze ćwiczenia w ciąży na siłowni

Mogłoby się wydawać, że dziewięć miesięcy w stanie błogosławionym to czas na regenerację. Nie musi to jednak oznaczać całkowitej rezygnacji z twojej ulubionej aktywności. Sprawdź, dlaczego ćwiczenia w ciąży na siłowni to dobry pomysł i przekonaj się, jak w prosty sposób zadbać o siebie i swoje maleństwo.

pilates-w-ciazy-mozesz-sobie-na-to-pozwolic

Pilates w ciąży? Możesz sobie na to pozwolić!

Stan błogosławiony nie musi oznaczać całkowitego oszczędzania się przez okres 9 miesięcy. Regularny trening w ciąży to dobry sposób na zachowanie świetnej kondycji i łatwiejszy powrót do formy po porodzie. Jaką aktywność wybrać z wachlarza możliwości? Gdy inne kobiety decydują się na trening siłowy, jogę czy aqua aerobic, ty masz jeszcze do wyboru pilates w ciąży. Z czym to się je i jak działa?

silownia-i-fitness-w-ciazy-odrzuc-zabobony-i-pozwol-sobie-na-aktywnosc

Siłownia i fitness w ciąży - odrzuć zabobony i pozwól sobie na aktywność!

Codzienne ćwiczenia w ciąży to podstawa dobrego przygotowania organizmu na poród. Liczy się dobre przygotowanie oddechowe i wydolność pracy serca. Fitness w ciąży to dobra alternatywa dla ćwiczeń wykonywanych w domowym zaciszu. Trzeba w końcu wyjść do ludzi i zamienić parę zdań na luźne tematy. Jak zorganizować się na sportowo i jakie zajęcia grupowe będą dla ciebie najlepsze?

ciazowa-nie-tylko-odziez-zobacz-jak-wyglada-i-jak-dziala-gimnastyka-w-ciazy

Ciążowa nie tylko odzież. Zobacz, jak wygląda i jak działa gimnastyka w ciąży

Dotychczas nie odmawiałaś sobie aktywności. Ćwiczyłaś kilka razy w tygodniu, a cały twój tydzień wypełniały nie tylko biznesowe spotkania, ale też treningi na siłowni. Ciąża nie musi pokrzyżować twoich planów! Zobacz, jak wygląda dobra gimnastyka w ciąży i poznaj skuteczne metody treningowe.

czy-trening-w-ciazy-to-dobry-pomysl-zobacz-czy-warto-i-dlaczego

Czy trening w ciąży to dobry pomysł? Zobacz, czy warto i dlaczego!

Aktywność fizyczna - nawet ta najmniej wymagająca - może pozytywnie wpłynąć na twoje samopoczucie i rozwój płodu. Trening w ciąży powinien być obowiązkowym elementem w codziennym harmonogramie. Jaki wpływ ma regularna aktywność na zdrowie twoje i twojego maleństwa i jak ćwiczyć, by osiągnąć jak najlepsze efekty bez obciążania wydolności układu krwionośnego?

abc-sportu-w-ciazy-jak-ma-sie-twoja-aktualna-kondycja-do-cwiczen-fizycznych

ABC sportu w ciąży - jak ma się twoja aktualna kondycja do ćwiczeń fizycznych?

Ciąża to szczególny czas w życiu każdej pary. Zmienia dosłownie wszystko. Kobieta w ciąży staje się bardziej wrażliwa i jednocześnie otwiera się na nowe. Sport w ciąży to idealny sposób na przygotowanie ciała do tego, co najczęściej jest jeszcze nieznane. Jeśli chcesz, aby poród był możliwie lekki, sprawdź, jaki sport w ciąży uprawiać i jak często decydować się na trening, by nie zaszkodzić sobie i maluszkowi.

cwiczenia-w-ciazy-na-uda-i-posladki-pozostan-w-dobrej-formie-przez-caly-czas

Ćwiczenia w ciąży na uda i pośladki - pozostań w dobrej formie przez cały czas!

Na pewno słyszysz od koleżanek, że ciąża diametralnie zmienia kobiece ciało. Pojawiają się rozstępy, skóra staje się mniej jędrna, a brzuch, nogi i pupa przestają być atrakcyjne. Są proste sposoby, by zapobiec tym zmianom w wyglądzie twojego ciała. Zobacz, po jakie ćwiczenia w ciąży na uda i pośladki sięgnąć, by utrzymać piękną figurę. Po porodzie szybko wrócisz do formy sprzed ciąży! Wchodzisz w to?

bieganie-podczas-ciazy-czy-warto-i-czy-w-ogole-mozna

Bieganie podczas ciąży - czy warto i czy w ogóle można?

Ciąża jest szczególnym okresem, podczas którego wszelka aktywność fizyczna powinna być dokładnie przemyślana i dostosowana do stanu zdrowia danej kobiety. Jak kwestia ta wygląda w przypadku biegania?

nie-aktywne-9-miesiecy-poznaj-10-mitow-na-temat-treningow-w-ciazy

(Nie)aktywne 9 miesięcy? Poznaj 10 mitów na temat treningów w ciąży

Nadmierna troska bliskich ci osób bywa niekiedy przytłaczająca. I choć w głębi serca wiesz, że twoja mama, babcia czy ciocia chcą dla ciebie dobrze, sama wiesz, co jest najlepsze dla ciebie i twojego ciała. Zobacz top 10 mitów na temat treningów w ciąży, by łatwo rozprawić się z podobnymi wskazówkami.