Ćwiczenia dla kobiet przygotowujących się do ciąży

Ćwiczenia dla kobiet przygotowujących się do ciąży

Ciąża wiąże się z diametralną zmianą kobiecego ciała. Wszystkie panie wiedzą, że konieczne jest podjęcie pewnych ważnych kroków przed zajściem w ciążę. Wliczają się w to badania ginekologiczne, prawidłowe odżywianie oraz właśnie treningi. Jakie ćwiczenia będą bezpieczne i korzystne dla przyszłej mamy?

Dlaczego tak ważna jest aktywność fizyczna przed ciążą?

Regularne ćwiczenia fizyczne przed zajściem w ciążę pomagają przygotować kobiece ciało do nagłych zmian. Nie tylko w wyglądzie, lecz także samym funkcjonowaniu. Trenowanie przed ciążą (ale także w jej trakcie i po porodzie) pomaga utrzymać prawidłową wagę ciała. A jednym z mniej przyjemnych aspektów ciąży jest właśnie nadwaga poporodowa. Ciało musi zostać również przygotowane na dźwiganie większego ciężaru. A to oznacza konieczność wzmocnienia mięśni kręgosłupa, nóg czy mięśni brzucha. Przyda się także ogólne wzmocnienie całego ciała. Dzięki temu podczas ciąży przyszła mama będzie odczuwała mniejsze zmęczenie fizyczne.

Czytaj także: Trening na siłowni dla kobiet w ciąży

Jaka aktywność fizyczna podczas przygotowań do ciąży?

Rodzaj aktywności fizycznej w dużej mierze zależy od wyboru przyszłej mamy. Powinna ona czuć się dobrze w podjętej metodzie treningowej. Mogą to być zajęcia fitness, aqua aerobik, joga czy pilates. Ważne, by wybierać oferty, które są skierowane właśnie do przyszłych mam. Znajdziemy je w większości klubów fitness. Jednak optymalnym rozwiązaniem jest skorzystanie z usług doświadczonej trenerki personalnej. Będzie ona w stanie ocenić stan fizyczny i potrzeby przyszłej mamy.

Trenowanie przed zajściem w ciążę dotyczy absolutnie wszystkich przyszłych mam. Obowiązkowe powinno być natomiast u pań, które już przed ciążą zmagają się z nadwagą. Zgubienie kilku kilogramów i lepsza forma fizyczna przed ciążą pozwala na zmniejszenie ryzyka zachorowania na cukrzycę czy nadciśnienie.

Przed ciążą – ćwiczenie mięśni miednicy
fitness trening przed ciążą

Przygotowanie do ciąży przede wszystkim powinno obejmować wzmocnienie mięśni najbardziej narażonych na wysiłek w trakcie porodu. A są to właśnie mięśnie dna miednicy. Ćwiczenia na tę partię są bardzo proste. Wystarczy wykonać koci grzbiet i z tej pozycji rozpocząć bujanie się biodrami na boki. Ramiona należy pozostawić skierowane w stronę barków. Po wykonaniu odpowiedniej liczby powtórzeń warto przejść do siadu na piętach bez przesuwania rąk w stronę ud. Dzięki temu podczas tego samego treningu rozciągamy kręgosłup.

Przygotowanie do ciąży – ćwiczenie kręgosłupa

Warto wybrać ćwiczenia ukierunkowane na wzmocnienie kręgosłupa. Tu sprawdzi się ćwiczenie wykonywane z leżenia na plecach. Należy rozłożyć ręce na boki, a następnie podciągnąć proste nogi w górę i naprzemiennie na boki. Podczas wykonywania kolejnych powtórzeń nie można kłaść nóg na podłodze.

Trening dla przyszłych mam – mocne mięśnie brzucha i nóg

Ćwiczenie ukierunkowane na wzmocnienie mięśni nóg również zaczynamy od kociego grzbietu. Należy ugiąć jedną nogę i unieść ją i opuścić. Ćwiczenie wykonuje się na obie nogi po odpowiedniej liczbie powtórzeń. Jeśli chodzi o mięśnie brzucha – można wykonywać np. nożyce poziome.

Jak ćwiczyć przed zajściem w ciążę?

Żeby ćwiczenia przed ciążą były bezpieczniejsze – warto ocenić swój własny stan mięśni. Może to zrobić trener bądź fizjoterapeuta. Mogą oni zaobserwować dysfunkcje w pracy ciała, które bezpośrednio przekładają się na zdrowie podczas noszenia ciąży. Pamiętaj o ćwiczeniach oddechowych, wydolnościowych czy wzmacniających mięśnie głębokie. Doskonale sprawdzi się trening funkcjonalny jako przygotowanie fizyczne do ciąży. Nie przesadzaj z intensywnością i stosuj odpowiednią dietę. Jeśli nie jesteś w stanie sama ułożyć sobie planu treningowego czy dietetycznego – zgłoś się do doświadczonej trenerki personalnej.

admin 1 27 lipca 2018  < 1000

Dodaj komentarz

  • Karolina
    27 lipca 2018
    Nie można się rozleniwić przez ciążę, też jestem za tym, żeby trenować jeszcze przed poczęciem

Artykuły z kategorii: Aktywnie w ciąży

cwiczenia-z-pilka-gimnastyczna-na-czym-polegaja

Ćwiczenia z piłką gimnastyczną - na czym polegają?

Ćwiczenia z piłką gimnastyczną zazwyczaj kojarzą się jedynie z kobietami w ciąży wzmacniającymi mięśnie przed porodem. Jednak przyrząd ten ma również inne zastosowania. Jak ćwiczyć z piłką gimnastyczną?

joga-i-pilates-w-ciazy-czy-warto

Joga i pilates w ciąży - czy warto?

Joga i pilates w ciąży mogą mieć podobne zalety, co ćwiczenia siłowe. Zmniejszanie bólu kręgosłupa i skracanie porodu to tylko niektóre efekty regularnych treningów. Jak zacząć praktykować jogę lub pilates w ciąży?

silownia-w-ciazy-czy-jest-to-bezpieczne

Siłownia w ciąży - czy jest to bezpieczne?

Siłownia w pierwszym trymestrze ciąży nie jest wcale tak szokującym rozwiązaniem, jak mogłoby się wydawać. Jakie zalety ma aktywność fizyczna podczas tego szczęśliwego okresu? Komu może zaszkodzić siłownia w ciąży?

pilates-dla-kobiet-w-ciazy-podstawowe-informacje

Pilates dla kobiet w ciąży – podstawowe informacje

Wiele klubów fitness organizuje zajęcia pilates. Kobiety w ciąży zastanawiają się, czy mogą ćwiczyć pilates w pierwszym trymestrze ciąży. Wykonywane ćwiczenia przy użyciu piłki na zajęciach pilates są całkowicie bezpieczne dla kobiet w ciąży. Poznaj podstawowe informacje o zajęciach pilates w ciąży.

schudniecie-po-porodzie-moze-byc-proste

Schudnięcie po porodzie może być proste!

Pierwsze miesiące po ciąży to idealny moment na powrót do smukłej sylwetki. Schudnięcie po ciąży z brzucha może być proste. Dowiedz się, jak schudnąć po porodzie karmiąc piersią.

trening-dla-mam-rozstep-miesni-prostych-brzucha-w-ciazy-i-po-porodzie

Trening dla mam – rozstęp mięśni prostych brzucha w ciąży i po porodzie

Wszystkie młode mamy marzą o jak najszybszym powrocie do formy sprzed urodzenia dziecka. Zdarza się jednak, że na drodze staje im nie lada problem – rozstęp mięśni prostych brzucha. Na czym on polega? Gdzie tkwi przyczyna? Jakie ćwiczenia mogą pomóc mamom pozbyć się tego problemu? Zobacz, jak radzić sobie z rozstępem mięśni prostych brzucha w ciąży i po porodzie.

aktywnosc-fizyczna-po-porodzie-co-mozna-a-czego-nie-mozna

Aktywność fizyczna po porodzie – co można a czego nie można?

Urodzenie dziecka jest dużym obciążeniem dla kobiecego ciała. Powrót do aktywności fizycznej po porodzie rządzi się więc swoimi prawami. W jaki sposób ma on przebiegać? Jakie ćwiczenia można wykonywać? Kiedy można wrócić do intensywnych treningów?

jazda-na-rowerze-czy-to-bezpieczny-sport-dla-kobiet-w-ciazy

Jazda na rowerze – czy to bezpieczny sport dla kobiet w ciąży?

Większość kobiet we właściwym momencie swojego życia decyduje się na dziecko. Problem pojawia się wtedy, gdy kobieta przed ciążą uprawiała sport, a nie jest pewna czy może go kontynuować. Są również kobiety, dla których to właśnie ciąża jest najlepszym momentem na rozpoczęcie aktywności fizycznej. Rozwiewamy więc wątpliwości na temat jazdy na rowerze w trakcie ciąży.

bezpieczny-trening-na-silowni-dla-kobiet-w-ciazy

Bezpieczny trening na siłowni dla kobiet w ciąży

Wbrew pozorom aktywność fizyczna w trakcie ciąży jest zalecana. Regularne treningi w ciąży gwarantują prawidłowy rozwój dziecka i utrzymanie mamy w dobrym samopoczuciu. Jak powinien wyglądać bezpieczny trening kobiet w ciąży?

cwiczenia-z-pilka-gimnastyczna-na-czym-polegaja

Ćwiczenia z piłką gimnastyczną - na czym polegają?

Ćwiczenia z piłką gimnastyczną zazwyczaj kojarzą się jedynie z kobietami w ciąży wzmacniającymi mięśnie przed porodem. Jednak przyrząd ten ma również inne zastosowania. Jak ćwiczyć z piłką gimnastyczną?

joga-i-pilates-w-ciazy-czy-warto

Joga i pilates w ciąży - czy warto?

Joga i pilates w ciąży mogą mieć podobne zalety, co ćwiczenia siłowe. Zmniejszanie bólu kręgosłupa i skracanie porodu to tylko niektóre efekty regularnych treningów. Jak zacząć praktykować jogę lub pilates w ciąży?

silownia-w-ciazy-czy-jest-to-bezpieczne

Siłownia w ciąży - czy jest to bezpieczne?

Siłownia w pierwszym trymestrze ciąży nie jest wcale tak szokującym rozwiązaniem, jak mogłoby się wydawać. Jakie zalety ma aktywność fizyczna podczas tego szczęśliwego okresu? Komu może zaszkodzić siłownia w ciąży?

pilates-dla-kobiet-w-ciazy-podstawowe-informacje

Pilates dla kobiet w ciąży – podstawowe informacje

Wiele klubów fitness organizuje zajęcia pilates. Kobiety w ciąży zastanawiają się, czy mogą ćwiczyć pilates w pierwszym trymestrze ciąży. Wykonywane ćwiczenia przy użyciu piłki na zajęciach pilates są całkowicie bezpieczne dla kobiet w ciąży. Poznaj podstawowe informacje o zajęciach pilates w ciąży.

schudniecie-po-porodzie-moze-byc-proste

Schudnięcie po porodzie może być proste!

Pierwsze miesiące po ciąży to idealny moment na powrót do smukłej sylwetki. Schudnięcie po ciąży z brzucha może być proste. Dowiedz się, jak schudnąć po porodzie karmiąc piersią.

trening-dla-mam-rozstep-miesni-prostych-brzucha-w-ciazy-i-po-porodzie

Trening dla mam – rozstęp mięśni prostych brzucha w ciąży i po porodzie

Wszystkie młode mamy marzą o jak najszybszym powrocie do formy sprzed urodzenia dziecka. Zdarza się jednak, że na drodze staje im nie lada problem – rozstęp mięśni prostych brzucha. Na czym on polega? Gdzie tkwi przyczyna? Jakie ćwiczenia mogą pomóc mamom pozbyć się tego problemu? Zobacz, jak radzić sobie z rozstępem mięśni prostych brzucha w ciąży i po porodzie.

aktywnosc-fizyczna-po-porodzie-co-mozna-a-czego-nie-mozna

Aktywność fizyczna po porodzie – co można a czego nie można?

Urodzenie dziecka jest dużym obciążeniem dla kobiecego ciała. Powrót do aktywności fizycznej po porodzie rządzi się więc swoimi prawami. W jaki sposób ma on przebiegać? Jakie ćwiczenia można wykonywać? Kiedy można wrócić do intensywnych treningów?

jazda-na-rowerze-czy-to-bezpieczny-sport-dla-kobiet-w-ciazy

Jazda na rowerze – czy to bezpieczny sport dla kobiet w ciąży?

Większość kobiet we właściwym momencie swojego życia decyduje się na dziecko. Problem pojawia się wtedy, gdy kobieta przed ciążą uprawiała sport, a nie jest pewna czy może go kontynuować. Są również kobiety, dla których to właśnie ciąża jest najlepszym momentem na rozpoczęcie aktywności fizycznej. Rozwiewamy więc wątpliwości na temat jazdy na rowerze w trakcie ciąży.

bezpieczny-trening-na-silowni-dla-kobiet-w-ciazy

Bezpieczny trening na siłowni dla kobiet w ciąży

Wbrew pozorom aktywność fizyczna w trakcie ciąży jest zalecana. Regularne treningi w ciąży gwarantują prawidłowy rozwój dziecka i utrzymanie mamy w dobrym samopoczuciu. Jak powinien wyglądać bezpieczny trening kobiet w ciąży?