Ćwiczenia cardio w domu - sposób na smukłą sylwetkę

Ćwiczenia cardio w domu - sposób na smukłą sylwetkę

Aby posiadać smukłą sylwetkę, nie musisz wykonywać treningu na siłowni. Wystarczy, że codziennie poświęcisz trochę czasu na trening aerobowy. Nie potrzebujesz do tego drogiego sprzętu. Poznaj domowy zestaw ćwiczeń cardio, który pozwoli Ci poprawić kondycję organizmu i spalić zbędną tkankę tłuszczową.

Trening cardio w domu - na czym właściwie polega?

Trening cardio, nazywany inaczej treningiem wytrzymałościowym, to zespół ćwiczeń poprawiających kondycję naszego ciała. Jest jednym z najbardziej popularnych rodzajów aktywności fizycznej. Głównym celem jest zaangażowanie i pobudzenie serca do wzmożonej pracy. Domowe ćwiczenia cardio wymagają bardzo dużego wysiłku. Trening aerobowy to świetny sposób na spalanie nadmiaru tkanki tłuszczowej. Wykonywanie ćwiczeń cardio w domu daje same korzyści. Trening aerobowy  jest bardziej uniwersalny niż trening interwałowy.

Ćwiczenia cardio w domu - niesamowite efekty

Ćwiczenia cardio wykonywane w domu dają niesamowite efekty. Poprawiają kondycję organizmu, wydolność płuc oraz pracę mięśnia sercowego. Dodatkowo są świetnym sposobem na utratę zbędnych kilogramów. Ćwiczenia cardio w domu są doskonałym uzupełnieniem ćwiczeń siłowych. Treningi zawierające oba  rodzaje aktywności,  dają  świetny efekt w postaci smukłej sylwetki.

Ćwiczenia cardio w domu a odchudzanie

Ćwiczenia cardio zaliczane są do ćwiczeń tlenowych. Jest to idealna broń do walki z nadwagą. Spalanie tłuszczu podczas treningu wynika z zapotrzebowania tkanek ciała w tlen. Domowe ćwiczenia cardio są bardzo intensywne. Trening aerobowy nastawiony jest na długotrwały wysiłek. Podczas jego wykonywania nasz organizm potrzebuje bardzo dużych ilości tlenu. Dzięki temu przynosi optymalne efekty i umożliwia spalanie tkanki tłuszczowej w szybkim tempie. Pamiętaj, że domowe ćwiczenia cardio powinny być wykonywane systematycznie. 

Jak wykonywać ćwiczenia cardio w domu?

Ćwiczenia cardio w domu przeznaczone są dla osób, które nie mogą  trenować w klubie fitness. Polecane są wszystkim – bez względu na wiek i poziom sprawności fizycznej. Efekty domowych aerobów są takie same jak w przypadku treningu na siłowni. W celu osiągnięcia wymarzonej sylwetki należy zadbać o kilka  czynników:

  • Czas treningów cardio w domu - Wykonanie wszystkich ćwiczeń aerobowych powinno zająć Ci od 30 do 40 minut.
  • Intensywność - Postaraj się dostosować liczbę powtórzeń do swoich możliwości.
  • Częstotliwość treningu cardio w domu - Wykonuj założony plan treningowy 3 razy w tygodniu, ale nigdy dzień po dniu.

Ćwiczenia cardio w domu dla początkujących  - przykłady

Do wykonania domowego treningu cardio w domu nie potrzebujesz żadnego sprzętu. Najważniejsze, by ćwiczenia były wykonywane systematycznie i prawidłowo. Istnieje ich wiele odmian, które możesz wykonać w domowych warunkach.  

Ćwiczenia cardio w domu bez sprzętu - Wchodzenie po schodach
Ćwiczenie cardio wchodzenie po schodach

Codziennie wykonujemy ćwiczenia wymagające od nas wysiłku np. dźwiganie zakupów. Nie zdajemy sobie sprawy, że mogą one przerodzić się w ćwiczenia aerobowe. Wchodzenie po schodach nie musi być nudnym zajęciem. Może stać się świetnym uzupełnieniem domowego treningu cardio. Osoba początkująca powinna zacząć wykonywać je, wchodząc po jednym schodku. Kroki należ stawiać całą stopą na stopniu. Trening cardio należy rozpocząć od pokonania dwóch pięter. Następnie należy zrobić przerwę w celu obniżenia tętna i spróbować pokonać kolejne dwa poziomy. Po kilku tygodniach organizm powinien przyzwyczaić się do wysiłku.

Ćwiczenia cardio w domu - trening ze skakanką  

Rozpoczęcie ćwiczenia aerobowego zaczynamy od zrobienia solidnej rozgrzewki. Szczególną uwagę należy zwrócić na prawidłowe rozciągnięcie stawów ramion i nadgarstków. Trening ze skakanką można rozpocząć od naprzemiennej serii 15 skoków wolnych i szybkich. Najlepiej wykonać jeden rodzaj skoków w trzech seriach. Początkujące osoby powinny dostosować tempo i intensywność wykonywanego ćwiczenia do swoich możliwości.

Ćwiczenia cardio w domu - prawidłowy skok na skakance

Należy przyjąć wyprostowaną postawę. Wciągnąć brzuch  i ugiąć kolana. Podczas skoku barki powinny być wyprostowane, a łokcie znajdować się blisko tułowia. Skoki wykonujemy na palcach - powinny być niewielkie.

Trening cardio w domu  - bieganie w miejscu

Bieganie w miejscu to świetne ćwiczenie cardio. Pod warunkiem, że  będzie trwało nie dłużej niż 10 minut. Prawidłowe wykonanie polega na wysokim uniesieniu kolan. Przestrzega się przed wykonywaniem tego ćwiczenia zbyt często, ponieważ może prowadzić do obciążenia stawów.

Czytaj też: Wytrwałość w ćwiczeniach

Ćwiczenia cardio w domu - przysiad z wyskokiem

Ćwiczenie cardio należy rozpocząć od splecenia rąk na karku.  Następnie obniżamy swoją pozycję -  uda powinny znajdować się równolegle  do podłoża. Ostatni etap to skok, aż do wyprostowania nóg. Dobrym sposobem jest wykonanie jak największej liczby wyskoków w określonym czasie np. 30 sekund.

Pomoc profesjonalisty w domowych ćwiczeniach cardio

Ułożenie domowego planu ćwiczeń cardio może stanowić problem. W tym przypadku warto skorzystać z pomocy trenera personalnego. Głównie konsultacje odbywają się drogą online. Zachęcamy do skorzystania z usług instruktorów, którzy pomogą Ci w stworzeniu profesjonalnego planu treningowego:

Trening personalny

Mateusz Matysiak 0 23 lipca 2019  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Trening

trening-tlenowy-na-czym-polega-i-jak-go-przeprowadzac

Trening tlenowy - na czym polega i jak go przeprowadzać?

Trening tlenowy może nieść za sobą bardzo wiele pozytywnych skutków wpływających nie tylko na poprawienie kondycji fizycznej, lecz także na inne aspekty życia. Jak prawidłowo przeprowadzać trening tlenowy i czym on tak właściwie jest?

co-jest-dobre-na-zakwasy-czyli-jak-sobie-poradzic-z-piekacym-bolem-miesni

Co jest dobre na zakwasy - czyli jak sobie poradzić z piekącym bólem mięśni?

Wbrew powszechnej opinii zakwasy nie są wynikiem gromadzenia nadmiernych ilości kwasu mlekowego w mięśniach. Ta nieprzyjemna dolegliwość występuje w obrębie włókien mięśniowych i ich przyczepów po nagłym i intensywnym wysiłku fizycznym. Co jest dobre na zakwasy i czy można ich uniknąć?

cwiczenia-z-gumami-oporowymi-aktualizacja-2020

Ćwiczenia z gumami oporowymi | Aktualizacja 2020

Guma jak to guma ma wiele zastosowań, nic dziwnego, że jest coraz częściej spotykana na siłowniach i w klubach fitness. Przyjrzyjmy się bliżej temu wszechstronnemu gadżetowi treningowemu. Zobacz jak trenować za pomocą taśm oporowych.

deska-cwiczenie-o-wielu-zastosowaniach-aktualizacja-2020

Deska – ćwiczenie o wielu zastosowaniach | Aktualizacja 2020

Deska (ang. plank) należy do ćwiczeń ogólnorozwojowych, które sprawdzają się w wielu dyscyplinach sportowych. Podczas wykonywania tego ćwiczenia pracuje dużo grup mięśniowych. Zobacz, co można zyskać robiąc deskę! Deska ćwiczenie plan - podejmiesz wyzwanie?

recepta-na-mocne-i-sprezyste-miesnie-sprawdz-cwiczenia-izometryczne

Recepta na mocne i sprężyste mięśnie? Sprawdź ćwiczenia izometryczne!

Twoje mięśnie są mało stabilne i sprężyste? Ten rodzaj treningu jest dla ciebie! Nie tylko wzmocnisz mięśnie, ale i zwiększysz siłę bez konieczności przerzucania ton żelastwa. Przedstawiamy ćwiczenia izometryczne - lekarstwo na wiele treningowych bolączek i skuteczne narzędzie fizjoterapeutyczne.

trenuj-jak-strazak-czyli-strazacki-trening-bojowy

Trenuj jak strażak, czyli strażacki trening bojowy

Jeden z najbardziej pożytecznych zawodów na Świecie. Ich trening do walki z ogniem, jest trudny i wyczerpujący, poznajcie ćwiczenia ludzi którzy często pierwsi przybywają na miejsce zdarzenia.

trening-mobility-wzmocnienie-stawow

Trening Mobility wzmocnienie stawów

Mobilność stawów i ich wytrzymałość można zwiększyć. Trening Crossfit metodą Mobility usprawni działanie stawów, w tym tych kluczowych jak kolana, biodra czy barki. Odpowiednio przeprowadzone ćwiczenia pomagają w leczeniu bólu stawów, zapobiegają kontuzjom i poprawiają wyniki sportowe. Do treningu można wykorzystać gumy oporowe, TRX, oraz wałki do masażu.

crossfit-co-musisz-wiedziec-na-poczatek

Crossfit – co musisz wiedzieć na początek 

Połączenie treningu siłowego, kondycyjnego i szybkościowego. Crossfit dostosowuje się do potrzeb trenującego. Potrzebujesz siły? Proszę bardzo. Chcesz poprawić swoją moc, szybkość? Nie ma problemu. Metody dowolne: kalistenika, wolne ciężary, izometria - wybór jest praktycznie nieograniczony. Zobaczcie co koniecznie trzeba wiedzieć o Crossfit.

zostan-trenerem-crossfit

Zostań trenerem Crossfit

Co trzeba zrobić, aby zostać trenerem Crossfit? Dlaczego warto jest rozwijać się w tym kierunku? Na te pytania odpowiada certyfikowany trener CrossFit: Paweł Wojciechowski - Head Coach w krakowskim boxie CrossFit Reymonta

crossfit-dla-poczatkujacych-szybka-droga-do-poprawy-sprawnosci

Crossfit dla początkujących – szybka droga do poprawy sprawności

Crossfit to nic innego jak plan treningowy, który jest alternatywą dla zwykłych ćwiczeń kulturystycznych na siłowni. Ćwiczenia crossfit angażują całe ciało, ze szczególnym akcentem na pośladki, uda i mięśnie brzucha. Jak żaden inny trening przynosi wymierne efekty w postaci wymarzonej sylwetki, lecz od trenującego wymaga nie lada determinacji. Dlaczego warto rozpocząć treningi? Dla kogo przeznaczona jest dyscyplina? Jakie są podstawowe zasady crossfitu?

trening-tlenowy-na-czym-polega-i-jak-go-przeprowadzac

Trening tlenowy - na czym polega i jak go przeprowadzać?

Trening tlenowy może nieść za sobą bardzo wiele pozytywnych skutków wpływających nie tylko na poprawienie kondycji fizycznej, lecz także na inne aspekty życia. Jak prawidłowo przeprowadzać trening tlenowy i czym on tak właściwie jest?

co-jest-dobre-na-zakwasy-czyli-jak-sobie-poradzic-z-piekacym-bolem-miesni

Co jest dobre na zakwasy - czyli jak sobie poradzić z piekącym bólem mięśni?

Wbrew powszechnej opinii zakwasy nie są wynikiem gromadzenia nadmiernych ilości kwasu mlekowego w mięśniach. Ta nieprzyjemna dolegliwość występuje w obrębie włókien mięśniowych i ich przyczepów po nagłym i intensywnym wysiłku fizycznym. Co jest dobre na zakwasy i czy można ich uniknąć?

cwiczenia-z-gumami-oporowymi-aktualizacja-2020

Ćwiczenia z gumami oporowymi | Aktualizacja 2020

Guma jak to guma ma wiele zastosowań, nic dziwnego, że jest coraz częściej spotykana na siłowniach i w klubach fitness. Przyjrzyjmy się bliżej temu wszechstronnemu gadżetowi treningowemu. Zobacz jak trenować za pomocą taśm oporowych.

deska-cwiczenie-o-wielu-zastosowaniach-aktualizacja-2020

Deska – ćwiczenie o wielu zastosowaniach | Aktualizacja 2020

Deska (ang. plank) należy do ćwiczeń ogólnorozwojowych, które sprawdzają się w wielu dyscyplinach sportowych. Podczas wykonywania tego ćwiczenia pracuje dużo grup mięśniowych. Zobacz, co można zyskać robiąc deskę! Deska ćwiczenie plan - podejmiesz wyzwanie?

recepta-na-mocne-i-sprezyste-miesnie-sprawdz-cwiczenia-izometryczne

Recepta na mocne i sprężyste mięśnie? Sprawdź ćwiczenia izometryczne!

Twoje mięśnie są mało stabilne i sprężyste? Ten rodzaj treningu jest dla ciebie! Nie tylko wzmocnisz mięśnie, ale i zwiększysz siłę bez konieczności przerzucania ton żelastwa. Przedstawiamy ćwiczenia izometryczne - lekarstwo na wiele treningowych bolączek i skuteczne narzędzie fizjoterapeutyczne.

trenuj-jak-strazak-czyli-strazacki-trening-bojowy

Trenuj jak strażak, czyli strażacki trening bojowy

Jeden z najbardziej pożytecznych zawodów na Świecie. Ich trening do walki z ogniem, jest trudny i wyczerpujący, poznajcie ćwiczenia ludzi którzy często pierwsi przybywają na miejsce zdarzenia.

trening-mobility-wzmocnienie-stawow

Trening Mobility wzmocnienie stawów

Mobilność stawów i ich wytrzymałość można zwiększyć. Trening Crossfit metodą Mobility usprawni działanie stawów, w tym tych kluczowych jak kolana, biodra czy barki. Odpowiednio przeprowadzone ćwiczenia pomagają w leczeniu bólu stawów, zapobiegają kontuzjom i poprawiają wyniki sportowe. Do treningu można wykorzystać gumy oporowe, TRX, oraz wałki do masażu.

crossfit-co-musisz-wiedziec-na-poczatek

Crossfit – co musisz wiedzieć na początek 

Połączenie treningu siłowego, kondycyjnego i szybkościowego. Crossfit dostosowuje się do potrzeb trenującego. Potrzebujesz siły? Proszę bardzo. Chcesz poprawić swoją moc, szybkość? Nie ma problemu. Metody dowolne: kalistenika, wolne ciężary, izometria - wybór jest praktycznie nieograniczony. Zobaczcie co koniecznie trzeba wiedzieć o Crossfit.

zostan-trenerem-crossfit

Zostań trenerem Crossfit

Co trzeba zrobić, aby zostać trenerem Crossfit? Dlaczego warto jest rozwijać się w tym kierunku? Na te pytania odpowiada certyfikowany trener CrossFit: Paweł Wojciechowski - Head Coach w krakowskim boxie CrossFit Reymonta

crossfit-dla-poczatkujacych-szybka-droga-do-poprawy-sprawnosci

Crossfit dla początkujących – szybka droga do poprawy sprawności

Crossfit to nic innego jak plan treningowy, który jest alternatywą dla zwykłych ćwiczeń kulturystycznych na siłowni. Ćwiczenia crossfit angażują całe ciało, ze szczególnym akcentem na pośladki, uda i mięśnie brzucha. Jak żaden inny trening przynosi wymierne efekty w postaci wymarzonej sylwetki, lecz od trenującego wymaga nie lada determinacji. Dlaczego warto rozpocząć treningi? Dla kogo przeznaczona jest dyscyplina? Jakie są podstawowe zasady crossfitu?