Ćwiczenia cardio w domu - sposób na smukłą sylwetkę

Ćwiczenia cardio w domu - sposób na smukłą sylwetkę

Aby posiadać smukłą sylwetkę, nie musisz wykonywać treningu na siłowni. Wystarczy, że codziennie poświęcisz trochę czasu na trening aerobowy. Nie potrzebujesz do tego drogiego sprzętu. Poznaj domowy zestaw ćwiczeń cardio, który pozwoli Ci poprawić kondycję organizmu i spalić zbędną tkankę tłuszczową.

Trening cardio w domu - na czym właściwie polega?

Trening cardio, nazywany inaczej treningiem wytrzymałościowym, to zespół ćwiczeń poprawiających kondycję naszego ciała. Jest jednym z najbardziej popularnych rodzajów aktywności fizycznej. Głównym celem jest zaangażowanie i pobudzenie serca do wzmożonej pracy. Domowe ćwiczenia cardio wymagają bardzo dużego wysiłku. Trening aerobowy to świetny sposób na spalanie nadmiaru tkanki tłuszczowej. Wykonywanie ćwiczeń cardio w domu daje same korzyści. Trening aerobowy  jest bardziej uniwersalny niż trening interwałowy.

Ćwiczenia cardio w domu - niesamowite efekty

Ćwiczenia cardio wykonywane w domu dają niesamowite efekty. Poprawiają kondycję organizmu, wydolność płuc oraz pracę mięśnia sercowego. Dodatkowo są świetnym sposobem na utratę zbędnych kilogramów. Ćwiczenia cardio w domu są doskonałym uzupełnieniem ćwiczeń siłowych. Treningi zawierające oba  rodzaje aktywności,  dają  świetny efekt w postaci smukłej sylwetki.

Ćwiczenia cardio w domu a odchudzanie

Ćwiczenia cardio zaliczane są do ćwiczeń tlenowych. Jest to idealna broń do walki z nadwagą. Spalanie tłuszczu podczas treningu wynika z zapotrzebowania tkanek ciała w tlen. Domowe ćwiczenia cardio są bardzo intensywne. Trening aerobowy nastawiony jest na długotrwały wysiłek. Podczas jego wykonywania nasz organizm potrzebuje bardzo dużych ilości tlenu. Dzięki temu przynosi optymalne efekty i umożliwia spalanie tkanki tłuszczowej w szybkim tempie. Pamiętaj, że domowe ćwiczenia cardio powinny być wykonywane systematycznie. 

Jak wykonywać ćwiczenia cardio w domu?

Ćwiczenia cardio w domu przeznaczone są dla osób, które nie mogą  trenować w klubie fitness. Polecane są wszystkim – bez względu na wiek i poziom sprawności fizycznej. Efekty domowych aerobów są takie same jak w przypadku treningu na siłowni. W celu osiągnięcia wymarzonej sylwetki należy zadbać o kilka  czynników:

  • Czas treningów cardio w domu - Wykonanie wszystkich ćwiczeń aerobowych powinno zająć Ci od 30 do 40 minut.
  • Intensywność - Postaraj się dostosować liczbę powtórzeń do swoich możliwości.
  • Częstotliwość treningu cardio w domu - Wykonuj założony plan treningowy 3 razy w tygodniu, ale nigdy dzień po dniu.

Ćwiczenia cardio w domu dla początkujących  - przykłady

Do wykonania domowego treningu cardio w domu nie potrzebujesz żadnego sprzętu. Najważniejsze, by ćwiczenia były wykonywane systematycznie i prawidłowo. Istnieje ich wiele odmian, które możesz wykonać w domowych warunkach.  

Ćwiczenia cardio w domu bez sprzętu - Wchodzenie po schodach
Ćwiczenie cardio wchodzenie po schodach

Codziennie wykonujemy ćwiczenia wymagające od nas wysiłku np. dźwiganie zakupów. Nie zdajemy sobie sprawy, że mogą one przerodzić się w ćwiczenia aerobowe. Wchodzenie po schodach nie musi być nudnym zajęciem. Może stać się świetnym uzupełnieniem domowego treningu cardio. Osoba początkująca powinna zacząć wykonywać je, wchodząc po jednym schodku. Kroki należ stawiać całą stopą na stopniu. Trening cardio należy rozpocząć od pokonania dwóch pięter. Następnie należy zrobić przerwę w celu obniżenia tętna i spróbować pokonać kolejne dwa poziomy. Po kilku tygodniach organizm powinien przyzwyczaić się do wysiłku.

Ćwiczenia cardio w domu - trening ze skakanką  

Rozpoczęcie ćwiczenia aerobowego zaczynamy od zrobienia solidnej rozgrzewki. Szczególną uwagę należy zwrócić na prawidłowe rozciągnięcie stawów ramion i nadgarstków. Trening ze skakanką można rozpocząć od naprzemiennej serii 15 skoków wolnych i szybkich. Najlepiej wykonać jeden rodzaj skoków w trzech seriach. Początkujące osoby powinny dostosować tempo i intensywność wykonywanego ćwiczenia do swoich możliwości.

Ćwiczenia cardio w domu - prawidłowy skok na skakance

Należy przyjąć wyprostowaną postawę. Wciągnąć brzuch  i ugiąć kolana. Podczas skoku barki powinny być wyprostowane, a łokcie znajdować się blisko tułowia. Skoki wykonujemy na palcach - powinny być niewielkie.

Trening cardio w domu  - bieganie w miejscu

Bieganie w miejscu to świetne ćwiczenie cardio. Pod warunkiem, że  będzie trwało nie dłużej niż 10 minut. Prawidłowe wykonanie polega na wysokim uniesieniu kolan. Przestrzega się przed wykonywaniem tego ćwiczenia zbyt często, ponieważ może prowadzić do obciążenia stawów.

Czytaj też: Wytrwałość w ćwiczeniach

Ćwiczenia cardio w domu - przysiad z wyskokiem

Ćwiczenie cardio należy rozpocząć od splecenia rąk na karku.  Następnie obniżamy swoją pozycję -  uda powinny znajdować się równolegle  do podłoża. Ostatni etap to skok, aż do wyprostowania nóg. Dobrym sposobem jest wykonanie jak największej liczby wyskoków w określonym czasie np. 30 sekund.

Pomoc profesjonalisty w domowych ćwiczeniach cardio

Ułożenie domowego planu ćwiczeń cardio może stanowić problem. W tym przypadku warto skorzystać z pomocy trenera personalnego. Głównie konsultacje odbywają się drogą online. Zachęcamy do skorzystania z usług instruktorów, którzy pomogą Ci w stworzeniu profesjonalnego planu treningowego:

Trening personalny

Mateusz Matysiak 0 23 lipca 2019  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Trening

poczatkujacy-silowniomaniak-jakie-buty-na-silownie

Początkujący siłowniomaniak | Jakie buty na siłownię?

Wybór odpowiednich butów na siłownię ma ogromne znaczenie, szczególnie podczas regularnych treningów. Jak dobrać właściwe buty na siłownię i gdzie je kupić?

pompki-na-poreczach-przenies-swoj-trening-klatki-na-wyzszy-level

Pompki na poręczach - przenieś swój trening klatki na wyższy level!

Każdy kolejny plan treningowy to nowe wyzwania dla naszych mięśni. Sięgamy po coraz bardziej wymyślne ćwiczenia, a w treningu na klatkę, priorytetowym dla większości z nas, pojawiają się prawdziwe akrobacje. Niepotrzebne są jednak te wszystkie udziwnienia. Pora na pompki na poręczach!

mobility-trening-czym-tak-wlasciwie-jest

Mobility trening - czym tak właściwie jest?

Mobility trening zyskuje rosnącą popularność, ale niewiele osób wie, na czym dokładnie polega. Jak przeprowadzać mobility trening i jakie są jego efekty?

bezpieczny-trening-na-barki-cwiczenia-na-barki-w-domu

Bezpieczny trening na barki | Ćwiczenia na barki w domu

Wiele trenujących osób zmaga się z bólem barków. Skąd się biorą problemy w tych okolicach? Zobacz, co należy robić by zwiększyć bezpieczeństwo podczas treningu tej partii mięśniowej. Ćwiczenia na barki w domu. Ćwiczenia na barki z hantlami.

top-9-ranking-najwiekszych-sieci-silowni-w-polsce

TOP 9 - ranking największych sieci siłowni w Polsce

Już blisko 10 lat drzwiami i oknami wali do nas kult ciała. Jędrne pośladki smukłych kobiecych sylwetek, szerokie męskie ramiona, płaskie brzuchy, szerokie plecy. Do tego koniecznie zdrowy styl życia i pożywienie z jak najlepszych składników. Tylko gdzie tak szlifować atletyczną formę i czy to na pewno na każdą kieszeń? Przedstawiamy ranking 9 największych sieci siłowni dostępnych na Polskim rynku.

trenuj-jak-strazak-czyli-strazacki-trening-bojowy

Trenuj jak strażak, czyli strażacki trening bojowy

Jeden z najbardziej pożytecznych zawodów na Świecie. Ich trening do walki z ogniem, jest trudny i wyczerpujący, poznajcie ćwiczenia ludzi którzy często pierwsi przybywają na miejsce zdarzenia.

trening-mobility-wzmocnienie-stawow

Trening Mobility wzmocnienie stawów

Mobilność stawów i ich wytrzymałość można zwiększyć. Trening Crossfit metodą Mobility usprawni działanie stawów, w tym tych kluczowych jak kolana, biodra czy barki. Odpowiednio przeprowadzone ćwiczenia pomagają w leczeniu bólu stawów, zapobiegają kontuzjom i poprawiają wyniki sportowe. Do treningu można wykorzystać gumy oporowe, TRX, oraz wałki do masażu.

crossfit-co-musisz-wiedziec-na-poczatek

Crossfit – co musisz wiedzieć na początek 

Połączenie treningu siłowego, kondycyjnego i szybkościowego. Crossfit dostosowuje się do potrzeb trenującego. Potrzebujesz siły? Proszę bardzo. Chcesz poprawić swoją moc, szybkość? Nie ma problemu. Metody dowolne: kalistenika, wolne ciężary, izometria - wybór jest praktycznie nieograniczony. Zobaczcie co koniecznie trzeba wiedzieć o Crossfit.

zostan-trenerem-crossfit

Zostań trenerem Crossfit

Co trzeba zrobić, aby zostać trenerem Crossfit? Dlaczego warto jest rozwijać się w tym kierunku? Na te pytania odpowiada certyfikowany trener CrossFit: Paweł Wojciechowski - Head Coach w krakowskim boxie CrossFit Reymonta

crossfit-dla-poczatkujacych-szybka-droga-do-poprawy-sprawnosci

Crossfit dla początkujących – szybka droga do poprawy sprawności

Crossfit to nic innego jak plan treningowy, który jest alternatywą dla zwykłych ćwiczeń kulturystycznych na siłowni. Ćwiczenia crossfit angażują całe ciało, ze szczególnym akcentem na pośladki, uda i mięśnie brzucha. Jak żaden inny trening przynosi wymierne efekty w postaci wymarzonej sylwetki, lecz od trenującego wymaga nie lada determinacji. Dlaczego warto rozpocząć treningi? Dla kogo przeznaczona jest dyscyplina? Jakie są podstawowe zasady crossfitu?

poczatkujacy-silowniomaniak-jakie-buty-na-silownie

Początkujący siłowniomaniak | Jakie buty na siłownię?

Wybór odpowiednich butów na siłownię ma ogromne znaczenie, szczególnie podczas regularnych treningów. Jak dobrać właściwe buty na siłownię i gdzie je kupić?

pompki-na-poreczach-przenies-swoj-trening-klatki-na-wyzszy-level

Pompki na poręczach - przenieś swój trening klatki na wyższy level!

Każdy kolejny plan treningowy to nowe wyzwania dla naszych mięśni. Sięgamy po coraz bardziej wymyślne ćwiczenia, a w treningu na klatkę, priorytetowym dla większości z nas, pojawiają się prawdziwe akrobacje. Niepotrzebne są jednak te wszystkie udziwnienia. Pora na pompki na poręczach!

mobility-trening-czym-tak-wlasciwie-jest

Mobility trening - czym tak właściwie jest?

Mobility trening zyskuje rosnącą popularność, ale niewiele osób wie, na czym dokładnie polega. Jak przeprowadzać mobility trening i jakie są jego efekty?

bezpieczny-trening-na-barki-cwiczenia-na-barki-w-domu

Bezpieczny trening na barki | Ćwiczenia na barki w domu

Wiele trenujących osób zmaga się z bólem barków. Skąd się biorą problemy w tych okolicach? Zobacz, co należy robić by zwiększyć bezpieczeństwo podczas treningu tej partii mięśniowej. Ćwiczenia na barki w domu. Ćwiczenia na barki z hantlami.

top-9-ranking-najwiekszych-sieci-silowni-w-polsce

TOP 9 - ranking największych sieci siłowni w Polsce

Już blisko 10 lat drzwiami i oknami wali do nas kult ciała. Jędrne pośladki smukłych kobiecych sylwetek, szerokie męskie ramiona, płaskie brzuchy, szerokie plecy. Do tego koniecznie zdrowy styl życia i pożywienie z jak najlepszych składników. Tylko gdzie tak szlifować atletyczną formę i czy to na pewno na każdą kieszeń? Przedstawiamy ranking 9 największych sieci siłowni dostępnych na Polskim rynku.

trenuj-jak-strazak-czyli-strazacki-trening-bojowy

Trenuj jak strażak, czyli strażacki trening bojowy

Jeden z najbardziej pożytecznych zawodów na Świecie. Ich trening do walki z ogniem, jest trudny i wyczerpujący, poznajcie ćwiczenia ludzi którzy często pierwsi przybywają na miejsce zdarzenia.

trening-mobility-wzmocnienie-stawow

Trening Mobility wzmocnienie stawów

Mobilność stawów i ich wytrzymałość można zwiększyć. Trening Crossfit metodą Mobility usprawni działanie stawów, w tym tych kluczowych jak kolana, biodra czy barki. Odpowiednio przeprowadzone ćwiczenia pomagają w leczeniu bólu stawów, zapobiegają kontuzjom i poprawiają wyniki sportowe. Do treningu można wykorzystać gumy oporowe, TRX, oraz wałki do masażu.

crossfit-co-musisz-wiedziec-na-poczatek

Crossfit – co musisz wiedzieć na początek 

Połączenie treningu siłowego, kondycyjnego i szybkościowego. Crossfit dostosowuje się do potrzeb trenującego. Potrzebujesz siły? Proszę bardzo. Chcesz poprawić swoją moc, szybkość? Nie ma problemu. Metody dowolne: kalistenika, wolne ciężary, izometria - wybór jest praktycznie nieograniczony. Zobaczcie co koniecznie trzeba wiedzieć o Crossfit.

zostan-trenerem-crossfit

Zostań trenerem Crossfit

Co trzeba zrobić, aby zostać trenerem Crossfit? Dlaczego warto jest rozwijać się w tym kierunku? Na te pytania odpowiada certyfikowany trener CrossFit: Paweł Wojciechowski - Head Coach w krakowskim boxie CrossFit Reymonta

crossfit-dla-poczatkujacych-szybka-droga-do-poprawy-sprawnosci

Crossfit dla początkujących – szybka droga do poprawy sprawności

Crossfit to nic innego jak plan treningowy, który jest alternatywą dla zwykłych ćwiczeń kulturystycznych na siłowni. Ćwiczenia crossfit angażują całe ciało, ze szczególnym akcentem na pośladki, uda i mięśnie brzucha. Jak żaden inny trening przynosi wymierne efekty w postaci wymarzonej sylwetki, lecz od trenującego wymaga nie lada determinacji. Dlaczego warto rozpocząć treningi? Dla kogo przeznaczona jest dyscyplina? Jakie są podstawowe zasady crossfitu?