Crossfit – sposoby na siniaki po treningu

Crossfit – sposoby na siniaki po treningu

Trening crossfit nie bierze jeńców. Po sesji ćwiczeniowej niekiedy wychodzimy z otarciami czy sinikami. Jak skutecznie pozbyć się fioletowych pamiątek? Oto sposoby na siniaki po treningu crossfit.

Trening crossfit – jak powstają siniaki?

Skakanie na skrzynie, wspinanie się po linie czy podnoszenie dużych obciążeń – to tylko kilka z wielu zajęć crossfitowców. Podczas takich ćwiczeń bardzo łatwo o obtłuczenia, w wyniku których powstają siniaki. Uderzenie w sprzęt treningowy powoduje bowiem pęknięcie naczyń krwionośnych. Następnie pojawia się obrzęk i siniak. Siniaki powstają także w konsekwencji mikrourazów – niekiedy nieodczuwalnych przez trenującego. W treningu crossfit warto więc zwracać uwagę na prawidłową technikę wykonywania poszczególnych ćwiczeń. Dzięki temu można skutecznie uniknąć siniaków. Co więcej, warto szybko reagować – poniżej przedstawiamy sposoby pozwalające na znaczne zmniejszenie obrażeń.

Morderczy crossfit – sposoby na siniaki
sposoby na siniaki

Ogromne znaczenie chwilę po urazie ma szybka reakcja ćwiczącego. W bolącym miejscu należy jak najszybciej przyłożyć zimny okład. Nie można trzymać go jednak dłużej niż 10 minut w miejscu stłuczenia. W ten sposób zmniejszy się obrzęk (zahamuje się wewnętrzne krwawienie, a naczynia krwionośne się skurczą). Około dobę po stłuczeniu warto potraktować siniaka ciepłym okładem. Dzięki niemu przyspieszy proces wchłaniania się krwi w naczyniach krwionośnych. Dobrym wyjściem jest również zaopatrzenie się w maści przyspieszające gojenie się siniaków. Powinny one zawierać wyciąg z nasion kasztanowca lub arnikę.

Czytaj też: Sprawdzone triki na siniaki

Morderczy crossfit – domowe sposoby na siniaki

Treningi crossfit nie muszą ograniczać się do boxu. Wiele osób wykorzystuje do treningów także przestrzeń domową. Takie ćwiczenia także niosą ze sobą ryzyko powstawania siniaków. O meble uderzyć przecież nietrudno. W warunkach domowych można walczyć z siniakami na różne sposoby. Jednym z nich może być przykładanie obtłuczonych liści kapusty do miejsca stłuczenia. Kapusta bowiem jest źródłem witaminy C, która doskonale radzi sobie ze zmniejszaniem fioletowych pamiątek. Taki okład warto zawinąć bandażem i pozostawić na całą noc. Innym sposobem mogą być okłady z roztworu octu lub sody wymieszanych z zimną wodą. Gazę wymoczoną w takim płynie należy trzymać około 15 minut w bolącym miejscu.

W domu możemy także pokusić się o przygotowanie maści. Wystarczy 5 rozgniecionych ząbków czosnku wymieszanych z 2 łyżkami oliwy z oliwek. Taką maścią można posmarować siniaka, a następnie w to miejsce przyłożyć gazę. Taki opatrunek należy trzymać maksymalnie kilka minut. Co ważne, domowej maści nie można stosować na rany!

Morderczy crossfit – siniak na siniaku
siniaki po treningu sposoby

Jedne osoby są bardziej podatne na powstawanie siniaków, inne – mniej. Podczas początkowych treningów crossfit pojawianie się dużej liczby siniaków nie powinno być niczym niepokojącym. Ćwiczący musi przecież przyzwyczaić się do charakteru i intensywności ćwiczeń oraz wykształcić prawidłową technikę ruchów. U niektórych ćwiczących siniaki jednak nie przestają się pojawiać wraz ze wzrostem umiejętności. Taki stan może mieć swoje przyczyny m.in. w niedoborze witaminy C. Dobrym wyjściem jest więc wprowadzenie do diety większej ilości cytrusów, owoców jagodowych czy zielonych warzyw.

Duża ilość siniaków po treningu crossfit może mieć także związek z problemami w obrębie układu krzepnięcia krwi. Jeśli niepokoją cię twoje siniaki – skonsultuj się ze specjalistą.

Czytaj także: Sposoby na kontuzje w crossfit

W walce z siniakami – trener personalny

Trening w boxie lub pod okiem trenera personalnego może skutecznie ochronić adepta crossfitu przed większością obrażeń. Duże znaczenie ma przecież technika wykonywania ćwiczeń. Treningi ze specjalistą pozwalają na bieżące korygowanie ewentualnych błędów. Tym samym dużo szybciej można nauczyć się prawidłowych ruchów. Co więcej, zmniejszy się również liczba siniaków. Ciało zostanie wzmocnione i jednocześnie zmniejszy się ryzyko przyszłych obrażeń. Warto jednak pamiętać, że nawet trening personalny czy sesje w boxie nie uchronią cię przed siniakami i otarciami na pierwszych treningach. Taki jest właśnie urok crossfitu :)

admin 0 20 lutego 2019  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Crossfit

crossfit-najpopularniejsze-wody-aktualizacja-2020

Crossfit – najpopularniejsze WODy | AKTUALIZACJA 2020

WOD, czyli Workout of The Day to nieodłączny element każdego treningu crossfit. WOD ma miejsce po rozgrzewce i nauce techniki. WOD to zadanie, które należy wykonać jak najszybciej. Uczestnicy treningów crossfit idąc na trening nie wiedzą jakie wyzwanie ich czeka. I to lubią w nim najbardziej! Przewiń artykuł, żeby zobaczyć aktualizację.

crossfit-dla-poczatkujacych-torun-jak-znalezc-najlepszy-crossfit-box-aktualizacja-2020

Crossfit dla początkujących Toruń | Jak znaleźć najlepszy crossfit box? | AKTUALIZACJA 2020

Crossfit to idealny system treningowy dla ludzi, którzy chcieliby zwiększyć swoją siłę i wytrzymałość. Jest to świetna alternatywa dla zwykłych ćwiczeń kulturystycznych. Wielu początkujących sportowców decyduje się na wybór crossfitu - także w Toruniu. Dowiedz się, jakie są ceny treningów i opinie o crossfit w Toruniu.

crossfit-box-katowice-gdzie-i-jak-szukac-opinie-cennik-aktualizacja-2020

Crossfit box Katowice – gdzie i jak szukać? | Opinie, cennik | Aktualizacja 2020

Jak wybrać crossfit box w Katowicach? A może lepszym rozwiązaniem jest trener crossfit? Zobaczcie opinie i cenniki najpopularniejszych miejsc do treningu crossfit w Katowicach. Gdzie wybrać się na trening?

burpees-czyli-jak-cwiczyc-crossfit-w-sposob-efektywny

Burpees, czyli jak ćwiczyć crossfit w sposób efektywny

Burpees to jeden z najbardziej męczących treningów, a co za tym idzie - również bardzo skutecznych. Czym dokładnie są burpees, jak prawidłowo je ćwiczyć i gdzie można to robić?

skakanka-crossfit-w-roli-glownej-czym-jest-i-jak-jej-uzywac

Skakanka crossfit w roli głównej - czym jest i jak jej używać?

Ćwiczenia z użyciem skakanki są nam znane od najmłodszych lat. Niegdyś wykonywane jako element zabawy, dziś przyjęły formę treningu na redukcję, wzmocnienie mięśnie i koordynacji ruchowej. Zobacz, jak wybrać dobrać skakankę crossfit, jak jej używać i ile kalorii możesz spalić z jej użyciem!

trening-mobility-wzmocnienie-stawow

Trening Mobility wzmocnienie stawów

Mobilność stawów i ich wytrzymałość można zwiększyć. Trening Crossfit metodą Mobility usprawni działanie stawów, w tym tych kluczowych jak kolana, biodra czy barki. Odpowiednio przeprowadzone ćwiczenia pomagają w leczeniu bólu stawów, zapobiegają kontuzjom i poprawiają wyniki sportowe. Do treningu można wykorzystać gumy oporowe, TRX, oraz wałki do masażu.

trening-plyometryczny-crossfit-sposoby-wykonywania-skokow-na-skrzynie

Trening plyometryczny/crossfit – sposoby wykonywania skoków na skrzynię

Skoki – w treningu plyometrycznym podstawowa metoda ćwiczeń. W crossficie – nieodłączny element większości WOD-ów. Najczęściej wykonuje się skoki na skrzynię lub pudło. Co jednak można zyskać na takich ćwiczeniach? Jakie są warianty techniczne skoków na skrzynię?

dieta-w-crossficie-czyli-najwazniejsze-wskazowki-dla-trenujacych

Dieta w CrossFicie, czyli najważniejsze wskazówki dla trenujących

Wykonujesz sumiennie powtórzenie po powtórzeniu w domu? Chodzisz do boxa na zajęcia grupowe? Świetnie! Crossfit jest treningiem skonstruowanym dla każdego i nie ma żadnych ograniczeń! Ta jeszcze młoda metodologia, składająca się ze znanych ćwiczeń gimnastycznych, ciężarowych i wydolnościowych, poukładanych w jeden sprawnie działający plan treningowy to prawdziwa rewolucja! Dlaczego?

trening-crossfit-cwiczenia-mobility-na-obrecz-barkowa-plecy-i-ramiona

Trening crossfit – ćwiczenia mobility na obręcz barkową, plecy i ramiona

Trening mobility jest nieodłącznym elementem treningów crossfit. Dzięki takim ćwiczeniom sportowcy są w stanie zmniejszyć dolegliwości bólowe, obniżyć ryzyko kontuzji czy poprawić wyniki sportowe. Jak zatem w crossficie wyglądają przykładowe ćwiczenia mobility na obręcz barkową, plecy i ramiona?

crossfit-najpopularniejsze-wody-aktualizacja-2020

Crossfit – najpopularniejsze WODy | AKTUALIZACJA 2020

WOD, czyli Workout of The Day to nieodłączny element każdego treningu crossfit. WOD ma miejsce po rozgrzewce i nauce techniki. WOD to zadanie, które należy wykonać jak najszybciej. Uczestnicy treningów crossfit idąc na trening nie wiedzą jakie wyzwanie ich czeka. I to lubią w nim najbardziej! Przewiń artykuł, żeby zobaczyć aktualizację.

crossfit-dla-poczatkujacych-torun-jak-znalezc-najlepszy-crossfit-box-aktualizacja-2020

Crossfit dla początkujących Toruń | Jak znaleźć najlepszy crossfit box? | AKTUALIZACJA 2020

Crossfit to idealny system treningowy dla ludzi, którzy chcieliby zwiększyć swoją siłę i wytrzymałość. Jest to świetna alternatywa dla zwykłych ćwiczeń kulturystycznych. Wielu początkujących sportowców decyduje się na wybór crossfitu - także w Toruniu. Dowiedz się, jakie są ceny treningów i opinie o crossfit w Toruniu.

crossfit-box-katowice-gdzie-i-jak-szukac-opinie-cennik-aktualizacja-2020

Crossfit box Katowice – gdzie i jak szukać? | Opinie, cennik | Aktualizacja 2020

Jak wybrać crossfit box w Katowicach? A może lepszym rozwiązaniem jest trener crossfit? Zobaczcie opinie i cenniki najpopularniejszych miejsc do treningu crossfit w Katowicach. Gdzie wybrać się na trening?

burpees-czyli-jak-cwiczyc-crossfit-w-sposob-efektywny

Burpees, czyli jak ćwiczyć crossfit w sposób efektywny

Burpees to jeden z najbardziej męczących treningów, a co za tym idzie - również bardzo skutecznych. Czym dokładnie są burpees, jak prawidłowo je ćwiczyć i gdzie można to robić?

skakanka-crossfit-w-roli-glownej-czym-jest-i-jak-jej-uzywac

Skakanka crossfit w roli głównej - czym jest i jak jej używać?

Ćwiczenia z użyciem skakanki są nam znane od najmłodszych lat. Niegdyś wykonywane jako element zabawy, dziś przyjęły formę treningu na redukcję, wzmocnienie mięśnie i koordynacji ruchowej. Zobacz, jak wybrać dobrać skakankę crossfit, jak jej używać i ile kalorii możesz spalić z jej użyciem!

trening-mobility-wzmocnienie-stawow

Trening Mobility wzmocnienie stawów

Mobilność stawów i ich wytrzymałość można zwiększyć. Trening Crossfit metodą Mobility usprawni działanie stawów, w tym tych kluczowych jak kolana, biodra czy barki. Odpowiednio przeprowadzone ćwiczenia pomagają w leczeniu bólu stawów, zapobiegają kontuzjom i poprawiają wyniki sportowe. Do treningu można wykorzystać gumy oporowe, TRX, oraz wałki do masażu.

trening-plyometryczny-crossfit-sposoby-wykonywania-skokow-na-skrzynie

Trening plyometryczny/crossfit – sposoby wykonywania skoków na skrzynię

Skoki – w treningu plyometrycznym podstawowa metoda ćwiczeń. W crossficie – nieodłączny element większości WOD-ów. Najczęściej wykonuje się skoki na skrzynię lub pudło. Co jednak można zyskać na takich ćwiczeniach? Jakie są warianty techniczne skoków na skrzynię?

dieta-w-crossficie-czyli-najwazniejsze-wskazowki-dla-trenujacych

Dieta w CrossFicie, czyli najważniejsze wskazówki dla trenujących

Wykonujesz sumiennie powtórzenie po powtórzeniu w domu? Chodzisz do boxa na zajęcia grupowe? Świetnie! Crossfit jest treningiem skonstruowanym dla każdego i nie ma żadnych ograniczeń! Ta jeszcze młoda metodologia, składająca się ze znanych ćwiczeń gimnastycznych, ciężarowych i wydolnościowych, poukładanych w jeden sprawnie działający plan treningowy to prawdziwa rewolucja! Dlaczego?

trening-crossfit-cwiczenia-mobility-na-obrecz-barkowa-plecy-i-ramiona

Trening crossfit – ćwiczenia mobility na obręcz barkową, plecy i ramiona

Trening mobility jest nieodłącznym elementem treningów crossfit. Dzięki takim ćwiczeniom sportowcy są w stanie zmniejszyć dolegliwości bólowe, obniżyć ryzyko kontuzji czy poprawić wyniki sportowe. Jak zatem w crossficie wyglądają przykładowe ćwiczenia mobility na obręcz barkową, plecy i ramiona?