Crossfit dla początkujących - twój trening jeszcze nigdy nie był tak skuteczny!

Crossfit dla początkujących - twój trening jeszcze nigdy nie był tak skuteczny!

Próbujesz coraz to nowszych planów treningowych z wolnym ciężarem? A może dopiero zaczynasz swoją przygodę z siłownią i nie wiesz, do czego się zabrać? Jeśli zależy ci na naprawdę dobrych efektach i wszechstronnym rozwoju sylwetki, crossfit dla początkujących to plan dla ciebie! Zobacz, o co chodzi!

Trening o wysokiej intensywności: crossfit dla początkujących

Decyzja o aktywności fizycznej to jedno, ale dopiero regularność treningów daje porządnego kopa, który motywuje do dalszych działań. Kilka tygodni na dobrze zorganizowanym planie treningowym da ci namacalne dowody na to, że twoja aktywność faktycznie ma sens. Jeśli decydujesz się na crossfit dla początkujących, musisz wiedzieć, że na starcie twój plan treningowy może być nieco nudny i przypominać będzie początki na siłowni z treningiem obwodowym w roli głównej. Prawda jest taka, że ze względu na bardzo dużą intensywność aktywności nie możesz porwać się na bardzo zaawansowane plany czy skomplikowane sekwencje ćwiczeń. Nie oznacza to oczywiście, że trening nie będzie różnorodny - crossfit dla początkujących to przede wszystkim trening na całe ciało. Nie tylko poprawia on ogólny zarys sylwetki i zwiększa siłę mięśni, ale też poprawia wydolność organizmu na wielu płaszczyznach. Brzmi nieźle?

Crossfit dla początkujących: jakie są najlepsze ćwiczenia?

Tak jak w każdej formie treningu, również tutaj najważniejsze jest holistyczne podejście do organizmu i skupienie na kompleksowym bodźcu dla całego ciała. Twój trening crossfit dla początkujących powinien rozpocząć się z około 10-minutową rozgrzewką, która wprowadza ciało w temperaturę roboczą i rozgrzeje stawy. Bezpośrednio po niej następuje trening właściwy (ok. 25-30 minut) ze złożonymi ćwiczeniami wielostawowymi. O co w tym chodzi? Taki rodzaj ćwiczeń zapewni ci kompleksowe działanie na cały organizm i równomierną stymulację wszystkich mięśni. Skup się na pompkach, przysiadach, wyskokach i wykrokach. Crossfit dla początkujących zakłada też ćwiczenia z piłką lekarską (rzut w przód, w górę, uderzenia o ścianę i podłogę), wskoki na skrzynie, burpees oraz ćwiczenia z kettlebells. Nie brakuje również ćwiczeń na mocny brzuch - bardzo popularne są V-ups i situps oraz nożyce z piłką. Z czasem przyjdzie też pora na przysiady rwaniowe, podrzuty i zarzuty. Jak najlepiej zorganizować plan treningowy?

Crossfit dla początkujących: proste plany treningowe na start
crossfit dla początkujących

Trening siłowy o wysokiej intensywności wymaga właściwej organizacji. Sama rozpiska ćwiczeń to za mało - potrzebna ci też jest konkretna forma treningu. Crossfit dla początkujących idealnie wychodzi w formie obwodowej. Kolejne ćwiczenia wykonujesz jedno po drugim w określonym czasie z konkretną długością przerwy. Im krótsza przerwa, tym wyższa intensywność całego treningu. Staraj się w taki sposób organizować swoje treningi, aby crossfit stymulował całe ciało w każdy dzień aktywny. W dni wolne korzystaj z przywilejów regeneracyjnych - w miarę możliwości unikaj bezczynnego siedzenia na kanapie. W to miejsce wybierz się na spacer, jedź na rowerze lub pływaj. Taka dodatkowa aktywność podkręci twój metabolizm i da jeszcze lepsze efekty treningowe.

Prognozowane efekty: crossfit dla początkujących jak trampolina!

Na pewno otarło ci się o uszy stwierdzenie, że crossfit to trening dla prawdziwych twardzieli. Nie ma w tym ani grama przesady. Ze względu na bardzo dużą intensywność, takie treningi wymagają bardzo dobrej kondycji. Dlatego właśnie warto sięgnąć po crossfit dla początkujących. To mega stymulacja wszystkich partii mięśniowych! Regularny trening pozwoli ci na redukcję tkanki tłuszczowej, zbudowanie silnych i mocnych mięśni i jednocześnie poprawi twoje parametry związane z oddychaniem i krążeniem. Crossfit dla początkujących, mimo niedużego skomplikowania układów ćwiczeń, zwiększy też gibkość twoich mięśni oraz czas reakcji, da ci też dobrego kopa! Nie ma lepszej motywacji do dalszego działania, jak widoczny rozwój - tak na płaszczyźnie treningowej, jak i w życiu zawodowym.

Aleks Dorosiński 0 30 kwietnia 2020  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Crossfit

crossfit-najpopularniejsze-wody-aktualizacja-2020

Crossfit – najpopularniejsze WODy | AKTUALIZACJA 2020

WOD, czyli Workout of The Day to nieodłączny element każdego treningu crossfit. WOD ma miejsce po rozgrzewce i nauce techniki. WOD to zadanie, które należy wykonać jak najszybciej. Uczestnicy treningów crossfit idąc na trening nie wiedzą jakie wyzwanie ich czeka. I to lubią w nim najbardziej! Przewiń artykuł, żeby zobaczyć aktualizację.

crossfit-dla-poczatkujacych-torun-jak-znalezc-najlepszy-crossfit-box-aktualizacja-2020

Crossfit dla początkujących Toruń | Jak znaleźć najlepszy crossfit box? | AKTUALIZACJA 2020

Crossfit to idealny system treningowy dla ludzi, którzy chcieliby zwiększyć swoją siłę i wytrzymałość. Jest to świetna alternatywa dla zwykłych ćwiczeń kulturystycznych. Wielu początkujących sportowców decyduje się na wybór crossfitu - także w Toruniu. Dowiedz się, jakie są ceny treningów i opinie o crossfit w Toruniu.

crossfit-box-katowice-gdzie-i-jak-szukac-opinie-cennik-aktualizacja-2020

Crossfit box Katowice – gdzie i jak szukać? | Opinie, cennik | Aktualizacja 2020

Jak wybrać crossfit box w Katowicach? A może lepszym rozwiązaniem jest trener crossfit? Zobaczcie opinie i cenniki najpopularniejszych miejsc do treningu crossfit w Katowicach. Gdzie wybrać się na trening?

burpees-czyli-jak-cwiczyc-crossfit-w-sposob-efektywny

Burpees, czyli jak ćwiczyć crossfit w sposób efektywny

Burpees to jeden z najbardziej męczących treningów, a co za tym idzie - również bardzo skutecznych. Czym dokładnie są burpees, jak prawidłowo je ćwiczyć i gdzie można to robić?

skakanka-crossfit-w-roli-glownej-czym-jest-i-jak-jej-uzywac

Skakanka crossfit w roli głównej - czym jest i jak jej używać?

Ćwiczenia z użyciem skakanki są nam znane od najmłodszych lat. Niegdyś wykonywane jako element zabawy, dziś przyjęły formę treningu na redukcję, wzmocnienie mięśnie i koordynacji ruchowej. Zobacz, jak wybrać dobrać skakankę crossfit, jak jej używać i ile kalorii możesz spalić z jej użyciem!

trening-mobility-wzmocnienie-stawow

Trening Mobility wzmocnienie stawów

Mobilność stawów i ich wytrzymałość można zwiększyć. Trening Crossfit metodą Mobility usprawni działanie stawów, w tym tych kluczowych jak kolana, biodra czy barki. Odpowiednio przeprowadzone ćwiczenia pomagają w leczeniu bólu stawów, zapobiegają kontuzjom i poprawiają wyniki sportowe. Do treningu można wykorzystać gumy oporowe, TRX, oraz wałki do masażu.

trening-plyometryczny-crossfit-sposoby-wykonywania-skokow-na-skrzynie

Trening plyometryczny/crossfit – sposoby wykonywania skoków na skrzynię

Skoki – w treningu plyometrycznym podstawowa metoda ćwiczeń. W crossficie – nieodłączny element większości WOD-ów. Najczęściej wykonuje się skoki na skrzynię lub pudło. Co jednak można zyskać na takich ćwiczeniach? Jakie są warianty techniczne skoków na skrzynię?

crossfit-sposoby-na-siniaki-po-treningu

Crossfit – sposoby na siniaki po treningu

Trening crossfit nie bierze jeńców. Po sesji ćwiczeniowej niekiedy wychodzimy z otarciami czy sinikami. Jak skutecznie pozbyć się fioletowych pamiątek? Oto sposoby na siniaki po treningu crossfit.

dieta-w-crossficie-czyli-najwazniejsze-wskazowki-dla-trenujacych

Dieta w CrossFicie, czyli najważniejsze wskazówki dla trenujących

Wykonujesz sumiennie powtórzenie po powtórzeniu w domu? Chodzisz do boxa na zajęcia grupowe? Świetnie! Crossfit jest treningiem skonstruowanym dla każdego i nie ma żadnych ograniczeń! Ta jeszcze młoda metodologia, składająca się ze znanych ćwiczeń gimnastycznych, ciężarowych i wydolnościowych, poukładanych w jeden sprawnie działający plan treningowy to prawdziwa rewolucja! Dlaczego?

crossfit-najpopularniejsze-wody-aktualizacja-2020

Crossfit – najpopularniejsze WODy | AKTUALIZACJA 2020

WOD, czyli Workout of The Day to nieodłączny element każdego treningu crossfit. WOD ma miejsce po rozgrzewce i nauce techniki. WOD to zadanie, które należy wykonać jak najszybciej. Uczestnicy treningów crossfit idąc na trening nie wiedzą jakie wyzwanie ich czeka. I to lubią w nim najbardziej! Przewiń artykuł, żeby zobaczyć aktualizację.

crossfit-dla-poczatkujacych-torun-jak-znalezc-najlepszy-crossfit-box-aktualizacja-2020

Crossfit dla początkujących Toruń | Jak znaleźć najlepszy crossfit box? | AKTUALIZACJA 2020

Crossfit to idealny system treningowy dla ludzi, którzy chcieliby zwiększyć swoją siłę i wytrzymałość. Jest to świetna alternatywa dla zwykłych ćwiczeń kulturystycznych. Wielu początkujących sportowców decyduje się na wybór crossfitu - także w Toruniu. Dowiedz się, jakie są ceny treningów i opinie o crossfit w Toruniu.

crossfit-box-katowice-gdzie-i-jak-szukac-opinie-cennik-aktualizacja-2020

Crossfit box Katowice – gdzie i jak szukać? | Opinie, cennik | Aktualizacja 2020

Jak wybrać crossfit box w Katowicach? A może lepszym rozwiązaniem jest trener crossfit? Zobaczcie opinie i cenniki najpopularniejszych miejsc do treningu crossfit w Katowicach. Gdzie wybrać się na trening?

burpees-czyli-jak-cwiczyc-crossfit-w-sposob-efektywny

Burpees, czyli jak ćwiczyć crossfit w sposób efektywny

Burpees to jeden z najbardziej męczących treningów, a co za tym idzie - również bardzo skutecznych. Czym dokładnie są burpees, jak prawidłowo je ćwiczyć i gdzie można to robić?

skakanka-crossfit-w-roli-glownej-czym-jest-i-jak-jej-uzywac

Skakanka crossfit w roli głównej - czym jest i jak jej używać?

Ćwiczenia z użyciem skakanki są nam znane od najmłodszych lat. Niegdyś wykonywane jako element zabawy, dziś przyjęły formę treningu na redukcję, wzmocnienie mięśnie i koordynacji ruchowej. Zobacz, jak wybrać dobrać skakankę crossfit, jak jej używać i ile kalorii możesz spalić z jej użyciem!

trening-mobility-wzmocnienie-stawow

Trening Mobility wzmocnienie stawów

Mobilność stawów i ich wytrzymałość można zwiększyć. Trening Crossfit metodą Mobility usprawni działanie stawów, w tym tych kluczowych jak kolana, biodra czy barki. Odpowiednio przeprowadzone ćwiczenia pomagają w leczeniu bólu stawów, zapobiegają kontuzjom i poprawiają wyniki sportowe. Do treningu można wykorzystać gumy oporowe, TRX, oraz wałki do masażu.

trening-plyometryczny-crossfit-sposoby-wykonywania-skokow-na-skrzynie

Trening plyometryczny/crossfit – sposoby wykonywania skoków na skrzynię

Skoki – w treningu plyometrycznym podstawowa metoda ćwiczeń. W crossficie – nieodłączny element większości WOD-ów. Najczęściej wykonuje się skoki na skrzynię lub pudło. Co jednak można zyskać na takich ćwiczeniach? Jakie są warianty techniczne skoków na skrzynię?

crossfit-sposoby-na-siniaki-po-treningu

Crossfit – sposoby na siniaki po treningu

Trening crossfit nie bierze jeńców. Po sesji ćwiczeniowej niekiedy wychodzimy z otarciami czy sinikami. Jak skutecznie pozbyć się fioletowych pamiątek? Oto sposoby na siniaki po treningu crossfit.

dieta-w-crossficie-czyli-najwazniejsze-wskazowki-dla-trenujacych

Dieta w CrossFicie, czyli najważniejsze wskazówki dla trenujących

Wykonujesz sumiennie powtórzenie po powtórzeniu w domu? Chodzisz do boxa na zajęcia grupowe? Świetnie! Crossfit jest treningiem skonstruowanym dla każdego i nie ma żadnych ograniczeń! Ta jeszcze młoda metodologia, składająca się ze znanych ćwiczeń gimnastycznych, ciężarowych i wydolnościowych, poukładanych w jeden sprawnie działający plan treningowy to prawdziwa rewolucja! Dlaczego?