Co jest lepsze: bieganie czy rower? Fakty i mity w starciu z rzeczywistością

Co jest lepsze: bieganie czy rower? Fakty i mity w starciu z rzeczywistością

Na temat odchudzania powiedziano już chyba wszystko, jednak ilość pytań i ich kombinacji pozostawia spory niedosyt. Niezależnie, po jaką aktywność sięgniesz - bieganie czy rower - obie sprawdzą się dobrze, o ile podejdziesz do tego z głową. Jak zorganizować swój trening, by miał sens i przyniósł efekty?

Bieganie czy rower: fakty dotyczące aktywności fizycznej

Każdy cel treningowy można osiągnąć przy odpowiednio dobranej diecie i aktywności fizycznej. To właśnie te 2 czynniki decydują o tym, jak przebiegać będzie proces odchudzania czy wzmacniania wytrzymałości mięśniowej i wydolności organizmu. Trudno jednoznacznie stwierdzić, która aktywność jest lepsza: bieganie czy rower. Na pierwszy rzut oka obydwie te aktywności wykonuje się na świeżym powietrzu, zatem dotlenienie organizmu wzrasta, poprawia się kondycja, a przy okazji wzmacniają się długie mięśnie szkieletowe. Regularnie podejmowany trening biegania lub jazdy na rowerze skutecznie obniży poziom LDL (tzw. zły cholesterol) oraz poprawi funkcjonowanie układu krwionośnego. Bieganie i rower to także dobre patenty na walkę z nadmiernymi kilogramami i tzw. pomarańczową skórką. To, jak wykorzystasz aktywność, zależy tak naprawdę od ciebie.

Zaawansowane odchudzanie od kuchni: lepsze bieganie czy rower?

To, co w odchudzaniu jest najważniejsze, to oczywiście deficyt kaloryczny. Dlatego właśnie mówi się, że świadome odchudzanie zaczyna się w kuchni. I nie chodzi oczywiście o restrykcyjne diety czy liście sałaty skropione sokiem z cytryny na śniadanie. Musisz jeść przede wszystkim zdrowo i w konkretnych ilościach. Dostępne w sieci kalkulatory i poradniki pomogą ci ustalić twoje dobowe zapotrzebowanie energetyczne, a szczegółowy plan żywienia najlepiej dobrać podczas konsultacji ze specjalistą. Ważne, aby proces odchudzania wspierać przemyślaną aktywnością fizyczną. Bieganie czy rower dobrze się sprawdzą. Podczas 60-minutowego treningu można spalić od 400 do nawet 650 kcal w zależności od twojej masy ciała. Kluczowa jest też sama intensywność treningu oraz to, o której porze dnia wsiadasz na rower lub idziesz biegać.

Walka z pomarańczową skórką: bieganie czy rower na cellulit?
rower a bieganie

Gdy osiągniesz już pierwsze efekty odchudzania, możesz potrzebować dodatkowych efektów. Coraz częściej zdarza się, że zrzucenie kilku kilogramów odsłania tzw. pomarańczową skórkę. Są to komórki cellulitowe bezpośrednio pod skórą, a najwięcej zbiera się właśnie w okolicach brzucha, ud i pośladków. Bieganie czy rower to dobry sposób na walkę z cellulitem. Ujędrniające aspekty treningu możesz wykorzystać zarówno na rowerze, jak i podczas biegania. W pierwszej opcji treningu zaangażujesz przede wszystkim dolne partie mięśniowe, a jeśli zdecydujesz się na rower stacjonarny i jazdę pod górkę, stojąc na pedałach, skutecznie wzmocnisz i ujędrnisz mięśnie pośladkowe. Podczas biegania poprawi się zarys twoich nóg, a uda wysmuklą się. Warto też pamiętać o tym, że bieganie angażuje górne partie mięśniowe, dzięki czemu ujędrnianie ciała będzie bardziej kompleksowe.

Bieganie czy rower: rozwiązanie dla najbardziej potrzebujących

Na dobrą sprawę nie da się jednoznacznie stwierdzić, która aktywność będzie lepsza, a która gorsza. Bieganie czy rower - obie te opcje treningowe dobrze się sprawdzą, jeśli odpowiednio dobierzesz parametry diety i samej aktywności. Nie musisz katować się restrykcyjnymi dietami, które negatywnie wpłyną na funkcjonowanie układu nerwowego. Przemyślana dieta i dopasowana intensywność treningu dadzą ci nie tylko spektakularne efekty w odchudzaniu, ale też ogromną satysfakcję z osiągniętych wyników. Intensywne bieganie czy rower, zwłaszcza stacjonarny, będą nie tylko pomocne w odchudzaniu, ale też świetnie ujędrnią całe ciało. Treningi biegowe to dla ciebie szansa na świetną figurę i dobrą kondycję umysłową, która jest potrzebna na każdym etapie życia. Jazda na rowerze pozwoli też na aktywność nawet wtedy, gdy jedziesz do pracy. Zdecyduj we własnym zakresie, która aktywność wydaje ci się lepsza.

Chcesz przeczytać cały artykuł?

Witold Milewski 0 7 sierpnia 2020  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Odchudzanie

nie-potrafisz-schudnac-a-moze-ocet-jablkowy-ci-pomoze

Nie potrafisz schudnąć, a może ocet jabłkowy Ci pomoże?

Masz problem z nadprogramowymi kilogramami? Przeszkadzają Ci fałdki, których nie możesz się skutecznie pozbyć? Jest kilka metod, które wspomagają chudnięcie, a jedną z nich jest ocet jabłkowy. Jak go przyjmować? Jak długo stosować? Wszystkiego dowiesz się z poniższego artykułu.

trening-hiit-daj-organizmowi-porzadna-dawke-endorfin

Trening HIIT – daj organizmowi porządną dawkę endorfin!

Pragniesz bardzo szybko spalić tkankę tłuszczową? Żadne treningi nie działają, a Ty nie wiesz, co robić, aby polepszyć swoją figurę? Skorzystaj z intensywnego treningu interwałowego, który przeznaczony jest dla osób chcących poprawić kondycję i szybko spalić zbędny tłuszcz. Poznaj zalety treningu HIIT i dowiedz się, czy jest dla Ciebie!

spedz-aktywnie-urlop-i-wybierz-sie-na-nordic-walking

Spędź aktywnie urlop i wybierz się na nordic walking!

Patrząc z boku nordic walking może wydawać się błahym i banalnym sportem, jednak gdy go spróbujesz diametralnie zmienisz zdanie. Ta aktywność fizyczna angażuje do pracy aż 90 % mięśni – pracują nogi, ręce, klatka piersiowa. Maszerując ciało musi ze sobą współpracować, by stworzyć prawidłowy wykrok. Maszerowanie ma sens jeżeli będziesz używał i aktywował swoje mięśnie ma maksa.

aplikacje-do-liczenia-kalorii-wybierz-najlepsza

Aplikacje do liczenia kalorii – wybierz najlepszą!

W dzisiejszych czasach ludzie bardziej zwracają uwagę na to co jedzą i przykładają dużą wagę do serwowanych sobie pełnowartościowych posiłków. Należą do nich profesjonaliści, jak i amatorzy. Ci którzy traktują sport i odżywianie poważnie, często skupiają się na jednym i drugim tak, że do kontroli własnych osiągów potrzebują specjalnych aplikacji. Jedną z nich może być aplikacja licząca kalorie. Poznaj kilka, dowiedz się jak działają i ściągnij najlepszą!

jazda-na-rowerze-najlepszy-sposob-na-pozbycie-sie-cellulitu-i-kilogramow

Jazda na rowerze – najlepszy sposób na pozbycie się cellulitu i kilogramów!

Kto nie lubi jeździć na rowerze? To środek transportu, dający wiele korzyści. Nie trzeba za niego płacić, jest szybki i spala kalorie! No co innego daje takie korzyści? Jazda na rowerze jest przyjemna i niedroga. Nie masz roweru? Przecież można go wypożyczyć nawet na minuty!

euforia-biegacza

Euforia biegacza

Co daje nam bieganie? Uczucie radości, potęgi oraz całkowitego zapomnienia o codziennych problemach. Spróbuj!

rozgrzej-sie-przed-bieganiem

Rozgrzej się przed bieganiem!

Biegasz? Nie zapominaj o rozgrzewce! To właśnie ona przygotowuje organizm do wysiłku, chroni przed kontuzjami i zabezpiecza stawy.

obuwie-minimalistyczne-dla-biegaczy

Obuwie minimalistyczne dla biegaczy

Bieganie alternatywne w butach freerun. Bieganie stało się w ostatnim czasie jednym z najmodniejszych sportów. Od samego zainteresowanego nie wymaga poniesienia nakładów finansowych na drogi sprzęt sportowy ani mistrzowskich umiejętności.

jak-zdrowo-biegac-zima

Jak zdrowo biegać zimą?

Spadek temperatury za oknem sprawia że część z regularnych biegaczy zaprzestaje treningów. Bieganie w okresie jesienno/zimowym może być przyjemne, trzeba się tylko do niego odpowiednie przygotować. Sprawdź podstawowe informacje o treningu biegowym zimą.

trening-biegacza-metoda-wb2

Trening biegacza metodą WB2

WB2 jest to trening wytrzymałości biegowej, realizowany, w drugim zakresie intensywności. Czyli nasze tętno podczas biegu powinno wynosić 75-85% tętna maksymalnego. WB2 może być również określane jako: OWB2 , ale tak czy inaczej – oznacza to samo: trening z górnej półki.

nie-potrafisz-schudnac-a-moze-ocet-jablkowy-ci-pomoze

Nie potrafisz schudnąć, a może ocet jabłkowy Ci pomoże?

Masz problem z nadprogramowymi kilogramami? Przeszkadzają Ci fałdki, których nie możesz się skutecznie pozbyć? Jest kilka metod, które wspomagają chudnięcie, a jedną z nich jest ocet jabłkowy. Jak go przyjmować? Jak długo stosować? Wszystkiego dowiesz się z poniższego artykułu.

trening-hiit-daj-organizmowi-porzadna-dawke-endorfin

Trening HIIT – daj organizmowi porządną dawkę endorfin!

Pragniesz bardzo szybko spalić tkankę tłuszczową? Żadne treningi nie działają, a Ty nie wiesz, co robić, aby polepszyć swoją figurę? Skorzystaj z intensywnego treningu interwałowego, który przeznaczony jest dla osób chcących poprawić kondycję i szybko spalić zbędny tłuszcz. Poznaj zalety treningu HIIT i dowiedz się, czy jest dla Ciebie!

spedz-aktywnie-urlop-i-wybierz-sie-na-nordic-walking

Spędź aktywnie urlop i wybierz się na nordic walking!

Patrząc z boku nordic walking może wydawać się błahym i banalnym sportem, jednak gdy go spróbujesz diametralnie zmienisz zdanie. Ta aktywność fizyczna angażuje do pracy aż 90 % mięśni – pracują nogi, ręce, klatka piersiowa. Maszerując ciało musi ze sobą współpracować, by stworzyć prawidłowy wykrok. Maszerowanie ma sens jeżeli będziesz używał i aktywował swoje mięśnie ma maksa.

aplikacje-do-liczenia-kalorii-wybierz-najlepsza

Aplikacje do liczenia kalorii – wybierz najlepszą!

W dzisiejszych czasach ludzie bardziej zwracają uwagę na to co jedzą i przykładają dużą wagę do serwowanych sobie pełnowartościowych posiłków. Należą do nich profesjonaliści, jak i amatorzy. Ci którzy traktują sport i odżywianie poważnie, często skupiają się na jednym i drugim tak, że do kontroli własnych osiągów potrzebują specjalnych aplikacji. Jedną z nich może być aplikacja licząca kalorie. Poznaj kilka, dowiedz się jak działają i ściągnij najlepszą!

jazda-na-rowerze-najlepszy-sposob-na-pozbycie-sie-cellulitu-i-kilogramow

Jazda na rowerze – najlepszy sposób na pozbycie się cellulitu i kilogramów!

Kto nie lubi jeździć na rowerze? To środek transportu, dający wiele korzyści. Nie trzeba za niego płacić, jest szybki i spala kalorie! No co innego daje takie korzyści? Jazda na rowerze jest przyjemna i niedroga. Nie masz roweru? Przecież można go wypożyczyć nawet na minuty!

euforia-biegacza

Euforia biegacza

Co daje nam bieganie? Uczucie radości, potęgi oraz całkowitego zapomnienia o codziennych problemach. Spróbuj!

rozgrzej-sie-przed-bieganiem

Rozgrzej się przed bieganiem!

Biegasz? Nie zapominaj o rozgrzewce! To właśnie ona przygotowuje organizm do wysiłku, chroni przed kontuzjami i zabezpiecza stawy.

obuwie-minimalistyczne-dla-biegaczy

Obuwie minimalistyczne dla biegaczy

Bieganie alternatywne w butach freerun. Bieganie stało się w ostatnim czasie jednym z najmodniejszych sportów. Od samego zainteresowanego nie wymaga poniesienia nakładów finansowych na drogi sprzęt sportowy ani mistrzowskich umiejętności.

jak-zdrowo-biegac-zima

Jak zdrowo biegać zimą?

Spadek temperatury za oknem sprawia że część z regularnych biegaczy zaprzestaje treningów. Bieganie w okresie jesienno/zimowym może być przyjemne, trzeba się tylko do niego odpowiednie przygotować. Sprawdź podstawowe informacje o treningu biegowym zimą.

trening-biegacza-metoda-wb2

Trening biegacza metodą WB2

WB2 jest to trening wytrzymałości biegowej, realizowany, w drugim zakresie intensywności. Czyli nasze tętno podczas biegu powinno wynosić 75-85% tętna maksymalnego. WB2 może być również określane jako: OWB2 , ale tak czy inaczej – oznacza to samo: trening z górnej półki.