Co i jak na siłowni

Co i jak na siłowni

Wyglądaj i trenuj jak profesjonalista mimo, że jesteś zupełnie zielony na siłowni. Pewność siebie, ubiór i plan to klucze do sukcesu.

Wchodzisz na siłownię, a sprzęty przypominają Ci średniowieczne narzędzia tortur? Przechadzasz się pomiędzy nimi i znajomo jedynie wyglądają hantle. Zastanawiasz się, jak do diaska wyregulować tą maszynę albo którym przyciskiem włączyć bieżnię? Jesteś pewny, że podniesienie tych hantli przyprawi cię tylko o ból stawów?

Ok, umówmy się – należysz do grupy świeżaków. Nie oznacza to jednak, że Twoje stereotypy są prawdziwe. Doskonale wiemy, że początki bywają trudne, ale każdy kiedyś zaczynał, a potem jest już z górki. Jak zatem przetrwać pierwszy kluczowy miesiąc na siłowni?

 

Wyglądaj modnie!

modny trener

Jeżeli Twoja figura jest daleka od doskonałości i zdecydowanie nie możesz nią zaimponować wybierz inną drogę. Ubierz się szałowo! Nie jest wielkim zaskoczeniem, że ładny i schludny strój, a do tego odpowiednia fryzura dodają pewności siebie. Magazyn Vogue potwierdza to na przykładzie biurowego outfitu. Jeżeli wybieramy eleganckie stylizacje do biura, automatycznie czujemy się bardziej profesjonalnie i zwiększamy swoją produktywność. Idąc za przykładem – zakładając na siebie modny strój, będziemy ćwiczyć z większym zapałem. Dlatego zanim wyjdziesz z domu, spójrz w lustro.

 

Posiadaj plan!

plan treningu

Wspominając plan mamy na myśli plan treningowy, a nie plan sprzętów na siłowni! Jeżeli idziemy na siłownie i nie wiemy, od czego zacząć to początek końca naszej przygody ze sportem. Pytasz, jak to? W końcu biegałeś 5 minut na bieżni, a potem dwa razy podniosłeś hantle. A dalej? Teraz zaczynasz rozglądać się nerwowo po sali i zastanawiasz się, kto widzi, że dosłownie nie masz pojęcia, co robić. By tego uniknąć posiadaj plan. Zastanów się, jaką partię chcesz dziś ćwiczyć i wybierz intensywność. Masz więcej energii? Podkręć tempo!

 

Lustereczko powiedz przecie...

lustro trening

Nie chodzi nam o to, byś utwierdzał się w przekonaniu, że greccy bogowie nie dorastają Ci do pięt. Spoglądaj z lustro i kontroluj swoje ciało. Grunt to poprawne wykonywanie ćwiczeń. Jest jeszcze jeden powód, dla którego narcystyczne lustra znajdują się na ścianach siłowni. Pierwsze efekty treningu stają się widoczne już po trzech tygodniach. To niedługo, prawda? Badania wykazują, że sprawdzanie kolejnych postępów w rzeźbieniu ciała nie tylko działa na nas motywująco, ale ładuje w nas kolejne pokłady energii.

 

Miej energetyczną playlistę!

 

Motywacyjna siła tkwiąca w ulubionych utworach jest zdecydowanie niedoceniona. Muzyka nie tylko napędzi Cię do działania, ale przede wszystkim sprawi, że przestaniesz się martwić swoim brakiem znajomości sprzętów sportowych. Pamiętaj, by jednak zachować co nieco dla siebie. Dlatego oszczędź światu swojego popisowego numeru z choreografią Shakiry.

 

Poddaj się rywalizacji i podziel się nią ze znajomymi!

praca zespołowa

Dobry znajomy, który już poznał tajniki rzeźbienia formy na siłowni to nieoceniona pomoc w pierwszych tygodniach Twojej przygody ze sportem. Z jednej strony, to będzie dobra zabawa dla Was, zaś Ty wyniesiesz z niej cenne lekcje. Gdy zapoznasz się z działaniem tajemniczych przyrządów, Twoja pewność siebie zbuduje się na nowo. Niezależnie od zaangażowania pomocnika, widząc swojego znajomego ramię w ramię z pewnością ośmielisz się do podjęcia dodatkowego wysiłku w duchu rywalizacji.

 

Trenuj z trenerem personalnym!

Czasem warto się rzucić na głęboką wodę. Opcja może się okazać przerażająca, ale jest skuteczna. Dlaczego? Przede wszystkim trener personalny to odpowiednia osoba dla wszystkich, którzy chcą trenować, ale nie wiedzą od czego zacząć bądź mają niedostateczną siłę motywacji. Profesjonalista przeprowadzi Cię przez zestaw ćwiczeń i przygotuje cele treningowe. Większość z nich odpowiada także za skomponowanie jadłospisu. Nadal się obawiasz, że poczujesz się przy nich nieswojo? Zadaniem trenerów jest pomoc takim osobom jak Ty. Nie masz powodu do niepokoju! Najlepszych trenerów personalnych znajdziesz na portalu www.lepszytrener.pl.

 

Nie Ty pierwszy!

W styczniu, kiedy nasze noworoczne postanowienia wydają nam się całkowicie możliwe do realizacji, siłownia jest przepełniona świeżakami. Może wtedy przestaniesz ją traktować jako ekskluzywne miejsce dla idealnie wyrzeźbionych pakerów i zgrabnych sportsmenek. W końcu nikt nie urodził się z sześciopakiem. Na mięśnie, jak na każdy sukces, trzeba po prostu zapracować.

A potem już z górki...

Kiedy opanujesz tajniki sportowych sprzętów trening na siłowni rozładujesz skumulowany stres, oczyścisz własne myśli, a buzujące endorfiny zdecydowanie poprawią Ci nastrój. Odzyskasz poczucie kontroli nas własnym życiem i uzyskasz motywację do dalszych wyzwań. W końcu praca nad sobą to najtrudniejsze z nich. A pewność siebie, o której wspominaliśmy na początku artykułu? Lepsza sylwetka, większa kontrola własnego ciała i zmożona siła to dodatkowe determinanty, które pozwolą Ci poczuć się pewniej. Dzięki temu wiesz, że potrafisz na sobie polegać i jeżeli włożysz w zadanie maksimum zaangażowania, to jesteś w stanie zrealizować dosłownie wszystko. Wówczas tytuł świeżaka będzie daleko za Tobą.

Chcesz przeczytać cały artykuł?

Mikołaj Pesto 2 19 listopada 2015  2333

Dodaj komentarz

  • Mariola23
    20 lipca 2017
    Bez planu nawet nie ma co rozpoczynać treningu. Prawdę mówiąc i tak lepiej wynająć trenera lub pójść na zorganizowane zajęcia.
  • Fasd
    20 lipca 2017
    Siłownia to nie rewia mody, a obecnie mam wrażenie, że jak ktoś nie zwraca uwagi na swój wygląd, to ma przechlapane. Tak nie powinno być. Na siłownię chodzi się ćwiczyć.

Artykuły z kategorii: Trening

odpoczynek-od-treningow-tez-trzeba-zaplanowac

Odpoczynek od treningów też trzeba zaplanować!

Błędne jest przekonanie, że zwiększenie częstotliwości treningów zapewni lepsze wyniki sportowe. To regeneracja mięśniowa jest kluczem do osiągnięcia zamierzonych efektów treningowych. Zobacz, jak powinno się planować przerwy od treningów. Poznaj sposoby na skuteczne wykorzystanie dni odpoczynku!

street-workout-w-damskiej-wersji

Street workout w damskiej wersji

Nikt nie powiedział, że miejski trening jest zarezerwowany tylko dla mężczyzn. Panie także chętnie trenują street workout. Oto, dlaczego ten typ treningu sprawdza się w damskim wydaniu!

jak-powinno-sie-trenowac-przy-podcisnieniu

Jak powinno się trenować przy podciśnieniu?

Podciśnienie, zwane też niedociśnieniem zwykle nie jest przeciwwskazaniem do uprawiania sportu. Wręcz przeciwnie – wysiłek fizyczny może wzmocnić serce oraz usprawnić pracę układu krążenia. Ważne jest jednak umiejętne i bezpieczne dobranie ćwiczeń dla osób cierpiących na tę chorobę serca. Jak wygląda trening osób z podciśnieniem?

czy-wada-wzroku-moze-przeszkodzic-w-treningach-silowych-i-biegowych

Czy wada wzroku może przeszkodzić w treningach siłowych i biegowych?

Panuje przekonanie, że wada wzroku może w pewien sposób ograniczać możliwość uprawiania niektórych rodzajów sportów. Jak ta sytuacja przedstawia się w przypadku treningu siłowego i biegania? Czy te metody treningowe mogą być niebezpieczne dla osób z wadą wzroku? A może ćwiczenia dodatkowo pogłębiają wadę lub narażają wzrok na poważniejsze następstwa? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziecie w poniższym artykule.

silownia-w-domu-chwilowa-zmiana-czy-nowy-nawyk

Siłownia w domu - chwilowa zmiana czy nowy nawyk?

Definicja aktywności fizycznej zdecydowanie zmieniła swój wymiar w ostatnim roku. Definicją, autentycznego zaangażowania w trening stała się codzienna indywidualna determinacja. Wypad na siłownię przestał być zwykłym elementem dnia, a zajęcia fitness w grupie są wręcz dobrem luksusowym.

trening-silowo-wytrzymalosciowy-jak-go-dobrze-zaplanowac

Trening siłowo-wytrzymałościowy - jak go dobrze zaplanować?

Siłowy trening w klubie fitness albo jego bliźniacza wersja do wykonania w domu z czasem przestanie przynosić wymierne efekty. Coś będzie się dziać, ale nie do końca będzie wiadomo, czy to nadal droga do przodu. Z pomocą przyjdzie trening siłowo-wytrzymałościowy. Co to takiego?

bezpieczenstwo-i-higiena-w-pigulce-jak-zadbac-o-swoje-stawy-podczas-treningow

Bezpieczeństwo i higiena w pigułce: jak zadbać o swoje stawy podczas treningów?

Choć w istocie stawy to ruchome połączenia kości, należy pamiętać, że nadmierny wysiłek może szybko doprowadzić do stanów zapalnych czy kontuzji. Ważne jest odpowiednie podejście do wysiłku i diety, aby cały proces treningowy był jak najbardziej optymalny. Zobacz, jak zadbać o swoje stawy podczas treningów i nie martw się o swoją kondycję za kilka lat.

jak-powinno-sie-trenowac-przy-nadcisnieniu

Jak powinno się trenować przy nadciśnieniu?

Choroby układu krążenia i serca są nam nieobce w dzisiejszej rzeczywistości. To, że regularna aktywność fizyczna może im zapobiec jest jasne. Jak jednak powinno się trenować, jeśli już cierpi się na nadciśnienie? Zobacz, jakie sporty są bezpieczne przy tej chorobie serca.

odwodnienie-czyli-najwiekszy-wrog-sportowca-jak-go-pokonac

Odwodnienie, czyli największy wróg sportowca. Jak go pokonać?

Podczas intensywnego treningu metabolizm przyspiesza nawet dwudziestokrotnie. Zwiększa się temperatura ciała, a tym samym wypacanie wody i soli mineralnych z organizmu. Odwodnienie może prowadzić do znacznego osłabienia organizmu, a nawet zagrożenia życia. Zobacz, jak skutecznie nawadniać organizm, by ustrzec się skutków odwodnienia.

trening-tlenowy-czy-beztlenowy-ktory-rodzaj-wysilku-lepiej-sie-sprawdzi

Trening tlenowy czy beztlenowy: który rodzaj wysiłku lepiej się sprawdzi?

Wiele osób podchodzi do form organizacji treningu zero-jedynkowo. Przyjmuje się, że skoro dana forma treningowa działa, inna mogłaby nie dać takiego efektu. Tymczasem sprawa jest bardziej złożona i trudno jednoznacznie stwierdzić, która forma wysiłku będzie lepsza. To jak: trening tlenowy czy beztlenowy?

odpoczynek-od-treningow-tez-trzeba-zaplanowac

Odpoczynek od treningów też trzeba zaplanować!

Błędne jest przekonanie, że zwiększenie częstotliwości treningów zapewni lepsze wyniki sportowe. To regeneracja mięśniowa jest kluczem do osiągnięcia zamierzonych efektów treningowych. Zobacz, jak powinno się planować przerwy od treningów. Poznaj sposoby na skuteczne wykorzystanie dni odpoczynku!

street-workout-w-damskiej-wersji

Street workout w damskiej wersji

Nikt nie powiedział, że miejski trening jest zarezerwowany tylko dla mężczyzn. Panie także chętnie trenują street workout. Oto, dlaczego ten typ treningu sprawdza się w damskim wydaniu!

jak-powinno-sie-trenowac-przy-podcisnieniu

Jak powinno się trenować przy podciśnieniu?

Podciśnienie, zwane też niedociśnieniem zwykle nie jest przeciwwskazaniem do uprawiania sportu. Wręcz przeciwnie – wysiłek fizyczny może wzmocnić serce oraz usprawnić pracę układu krążenia. Ważne jest jednak umiejętne i bezpieczne dobranie ćwiczeń dla osób cierpiących na tę chorobę serca. Jak wygląda trening osób z podciśnieniem?

czy-wada-wzroku-moze-przeszkodzic-w-treningach-silowych-i-biegowych

Czy wada wzroku może przeszkodzić w treningach siłowych i biegowych?

Panuje przekonanie, że wada wzroku może w pewien sposób ograniczać możliwość uprawiania niektórych rodzajów sportów. Jak ta sytuacja przedstawia się w przypadku treningu siłowego i biegania? Czy te metody treningowe mogą być niebezpieczne dla osób z wadą wzroku? A może ćwiczenia dodatkowo pogłębiają wadę lub narażają wzrok na poważniejsze następstwa? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziecie w poniższym artykule.

silownia-w-domu-chwilowa-zmiana-czy-nowy-nawyk

Siłownia w domu - chwilowa zmiana czy nowy nawyk?

Definicja aktywności fizycznej zdecydowanie zmieniła swój wymiar w ostatnim roku. Definicją, autentycznego zaangażowania w trening stała się codzienna indywidualna determinacja. Wypad na siłownię przestał być zwykłym elementem dnia, a zajęcia fitness w grupie są wręcz dobrem luksusowym.

trening-silowo-wytrzymalosciowy-jak-go-dobrze-zaplanowac

Trening siłowo-wytrzymałościowy - jak go dobrze zaplanować?

Siłowy trening w klubie fitness albo jego bliźniacza wersja do wykonania w domu z czasem przestanie przynosić wymierne efekty. Coś będzie się dziać, ale nie do końca będzie wiadomo, czy to nadal droga do przodu. Z pomocą przyjdzie trening siłowo-wytrzymałościowy. Co to takiego?

bezpieczenstwo-i-higiena-w-pigulce-jak-zadbac-o-swoje-stawy-podczas-treningow

Bezpieczeństwo i higiena w pigułce: jak zadbać o swoje stawy podczas treningów?

Choć w istocie stawy to ruchome połączenia kości, należy pamiętać, że nadmierny wysiłek może szybko doprowadzić do stanów zapalnych czy kontuzji. Ważne jest odpowiednie podejście do wysiłku i diety, aby cały proces treningowy był jak najbardziej optymalny. Zobacz, jak zadbać o swoje stawy podczas treningów i nie martw się o swoją kondycję za kilka lat.

jak-powinno-sie-trenowac-przy-nadcisnieniu

Jak powinno się trenować przy nadciśnieniu?

Choroby układu krążenia i serca są nam nieobce w dzisiejszej rzeczywistości. To, że regularna aktywność fizyczna może im zapobiec jest jasne. Jak jednak powinno się trenować, jeśli już cierpi się na nadciśnienie? Zobacz, jakie sporty są bezpieczne przy tej chorobie serca.

odwodnienie-czyli-najwiekszy-wrog-sportowca-jak-go-pokonac

Odwodnienie, czyli największy wróg sportowca. Jak go pokonać?

Podczas intensywnego treningu metabolizm przyspiesza nawet dwudziestokrotnie. Zwiększa się temperatura ciała, a tym samym wypacanie wody i soli mineralnych z organizmu. Odwodnienie może prowadzić do znacznego osłabienia organizmu, a nawet zagrożenia życia. Zobacz, jak skutecznie nawadniać organizm, by ustrzec się skutków odwodnienia.

trening-tlenowy-czy-beztlenowy-ktory-rodzaj-wysilku-lepiej-sie-sprawdzi

Trening tlenowy czy beztlenowy: który rodzaj wysiłku lepiej się sprawdzi?

Wiele osób podchodzi do form organizacji treningu zero-jedynkowo. Przyjmuje się, że skoro dana forma treningowa działa, inna mogłaby nie dać takiego efektu. Tymczasem sprawa jest bardziej złożona i trudno jednoznacznie stwierdzić, która forma wysiłku będzie lepsza. To jak: trening tlenowy czy beztlenowy?