Co i jak na siłowni

Co i jak na siłowni

Wyglądaj i trenuj jak profesjonalista mimo, że jesteś zupełnie zielony na siłowni. Pewność siebie, ubiór i plan to klucze do sukcesu.

Wchodzisz na siłownię, a sprzęty przypominają Ci średniowieczne narzędzia tortur? Przechadzasz się pomiędzy nimi i znajomo jedynie wyglądają hantle. Zastanawiasz się, jak do diaska wyregulować tą maszynę albo którym przyciskiem włączyć bieżnię? Jesteś pewny, że podniesienie tych hantli przyprawi cię tylko o ból stawów?

Ok, umówmy się – należysz do grupy świeżaków. Nie oznacza to jednak, że Twoje stereotypy są prawdziwe. Doskonale wiemy, że początki bywają trudne, ale każdy kiedyś zaczynał, a potem jest już z górki. Jak zatem przetrwać pierwszy kluczowy miesiąc na siłowni?

 

Wyglądaj modnie!

modny trener

Jeżeli Twoja figura jest daleka od doskonałości i zdecydowanie nie możesz nią zaimponować wybierz inną drogę. Ubierz się szałowo! Nie jest wielkim zaskoczeniem, że ładny i schludny strój, a do tego odpowiednia fryzura dodają pewności siebie. Magazyn Vogue potwierdza to na przykładzie biurowego outfitu. Jeżeli wybieramy eleganckie stylizacje do biura, automatycznie czujemy się bardziej profesjonalnie i zwiększamy swoją produktywność. Idąc za przykładem – zakładając na siebie modny strój, będziemy ćwiczyć z większym zapałem. Dlatego zanim wyjdziesz z domu, spójrz w lustro.

 

Posiadaj plan!

plan treningu

Wspominając plan mamy na myśli plan treningowy, a nie plan sprzętów na siłowni! Jeżeli idziemy na siłownie i nie wiemy, od czego zacząć to początek końca naszej przygody ze sportem. Pytasz, jak to? W końcu biegałeś 5 minut na bieżni, a potem dwa razy podniosłeś hantle. A dalej? Teraz zaczynasz rozglądać się nerwowo po sali i zastanawiasz się, kto widzi, że dosłownie nie masz pojęcia, co robić. By tego uniknąć posiadaj plan. Zastanów się, jaką partię chcesz dziś ćwiczyć i wybierz intensywność. Masz więcej energii? Podkręć tempo!

 

Lustereczko powiedz przecie...

lustro trening

Nie chodzi nam o to, byś utwierdzał się w przekonaniu, że greccy bogowie nie dorastają Ci do pięt. Spoglądaj z lustro i kontroluj swoje ciało. Grunt to poprawne wykonywanie ćwiczeń. Jest jeszcze jeden powód, dla którego narcystyczne lustra znajdują się na ścianach siłowni. Pierwsze efekty treningu stają się widoczne już po trzech tygodniach. To niedługo, prawda? Badania wykazują, że sprawdzanie kolejnych postępów w rzeźbieniu ciała nie tylko działa na nas motywująco, ale ładuje w nas kolejne pokłady energii.

 

Miej energetyczną playlistę!

 

Motywacyjna siła tkwiąca w ulubionych utworach jest zdecydowanie niedoceniona. Muzyka nie tylko napędzi Cię do działania, ale przede wszystkim sprawi, że przestaniesz się martwić swoim brakiem znajomości sprzętów sportowych. Pamiętaj, by jednak zachować co nieco dla siebie. Dlatego oszczędź światu swojego popisowego numeru z choreografią Shakiry.

 

Poddaj się rywalizacji i podziel się nią ze znajomymi!

praca zespołowa

Dobry znajomy, który już poznał tajniki rzeźbienia formy na siłowni to nieoceniona pomoc w pierwszych tygodniach Twojej przygody ze sportem. Z jednej strony, to będzie dobra zabawa dla Was, zaś Ty wyniesiesz z niej cenne lekcje. Gdy zapoznasz się z działaniem tajemniczych przyrządów, Twoja pewność siebie zbuduje się na nowo. Niezależnie od zaangażowania pomocnika, widząc swojego znajomego ramię w ramię z pewnością ośmielisz się do podjęcia dodatkowego wysiłku w duchu rywalizacji.

 

Trenuj z trenerem personalnym!

Czasem warto się rzucić na głęboką wodę. Opcja może się okazać przerażająca, ale jest skuteczna. Dlaczego? Przede wszystkim trener personalny to odpowiednia osoba dla wszystkich, którzy chcą trenować, ale nie wiedzą od czego zacząć bądź mają niedostateczną siłę motywacji. Profesjonalista przeprowadzi Cię przez zestaw ćwiczeń i przygotuje cele treningowe. Większość z nich odpowiada także za skomponowanie jadłospisu. Nadal się obawiasz, że poczujesz się przy nich nieswojo? Zadaniem trenerów jest pomoc takim osobom jak Ty. Nie masz powodu do niepokoju! Najlepszych trenerów personalnych znajdziesz na portalu www.lepszytrener.pl.

 

Nie Ty pierwszy!

W styczniu, kiedy nasze noworoczne postanowienia wydają nam się całkowicie możliwe do realizacji, siłownia jest przepełniona świeżakami. Może wtedy przestaniesz ją traktować jako ekskluzywne miejsce dla idealnie wyrzeźbionych pakerów i zgrabnych sportsmenek. W końcu nikt nie urodził się z sześciopakiem. Na mięśnie, jak na każdy sukces, trzeba po prostu zapracować.

A potem już z górki...

Kiedy opanujesz tajniki sportowych sprzętów trening na siłowni rozładujesz skumulowany stres, oczyścisz własne myśli, a buzujące endorfiny zdecydowanie poprawią Ci nastrój. Odzyskasz poczucie kontroli nas własnym życiem i uzyskasz motywację do dalszych wyzwań. W końcu praca nad sobą to najtrudniejsze z nich. A pewność siebie, o której wspominaliśmy na początku artykułu? Lepsza sylwetka, większa kontrola własnego ciała i zmożona siła to dodatkowe determinanty, które pozwolą Ci poczuć się pewniej. Dzięki temu wiesz, że potrafisz na sobie polegać i jeżeli włożysz w zadanie maksimum zaangażowania, to jesteś w stanie zrealizować dosłownie wszystko. Wówczas tytuł świeżaka będzie daleko za Tobą.

Mikołaj Pesto 2 19 listopada 2015  1936

Dodaj komentarz

  • Mariola23
    20 lipca 2017
    Bez planu nawet nie ma co rozpoczynać treningu. Prawdę mówiąc i tak lepiej wynająć trenera lub pójść na zorganizowane zajęcia.
  • Fasd
    20 lipca 2017
    Siłownia to nie rewia mody, a obecnie mam wrażenie, że jak ktoś nie zwraca uwagi na swój wygląd, to ma przechlapane. Tak nie powinno być. Na siłownię chodzi się ćwiczyć.

Artykuły z kategorii: Trening

solidna-podstawa-to-polowa-sukcesu-buty-do-nordic-walking-w-pigulce

Solidna podstawa to połowa sukcesu! Buty do nordic walking w pigułce

W większości sportów - zarówno podejmowanych zawodowo, jak i na poziomie amatorskim - niezwykle ważne jest właściwie dobrane obuwie. To połowa sukcesu, bo dobre obuwie to poprawnie pracujące kończyny dolne podczas treningu. Na co zwracać uwagę podczas zakupów, jakie buty wybrać i jakie cechy powinny mieć idealnie buty do nordic walking?

trening-tbc-czyli-jak-wyglada-modelowanie-sylwetki-od-kuchni

Trening TBC, czyli jak wygląda modelowanie sylwetki od kuchni

Obok zumby i jogi, zajęcia z TBC należą do najchętniej uczęszczanych kursów w klubach fitness. Modelują i wzmacniają całą sylwetkę, poprawiając jednocześnie krążenie i przemianę materii. Trening TBC to na pewno świetna zabawa oraz genialny sposób na smukłą i szczupłą sylwetkę. Jak wyglądają zajęcia i jaki mają wpływ na nasze ciało? I jakie efekty może zagwarantować taki trening?

trening-tlenowy-na-czym-polega-i-jak-go-przeprowadzac

Trening tlenowy - na czym polega i jak go przeprowadzać?

Trening tlenowy może nieść za sobą bardzo wiele pozytywnych skutków wpływających nie tylko na poprawienie kondycji fizycznej, lecz także na inne aspekty życia. Jak prawidłowo przeprowadzać trening tlenowy i czym on tak właściwie jest?

co-jest-dobre-na-zakwasy-czyli-jak-sobie-poradzic-z-piekacym-bolem-miesni

Co jest dobre na zakwasy - czyli jak sobie poradzić z piekącym bólem mięśni?

Wbrew powszechnej opinii zakwasy nie są wynikiem gromadzenia nadmiernych ilości kwasu mlekowego w mięśniach. Ta nieprzyjemna dolegliwość występuje w obrębie włókien mięśniowych i ich przyczepów po nagłym i intensywnym wysiłku fizycznym. Co jest dobre na zakwasy i czy można ich uniknąć?

cwiczenia-z-gumami-oporowymi-aktualizacja-2020

Ćwiczenia z gumami oporowymi | Aktualizacja 2020

Guma jak to guma ma wiele zastosowań, nic dziwnego, że jest coraz częściej spotykana na siłowniach i w klubach fitness. Przyjrzyjmy się bliżej temu wszechstronnemu gadżetowi treningowemu. Zobacz jak trenować za pomocą taśm oporowych.

deska-cwiczenie-o-wielu-zastosowaniach-aktualizacja-2020

Deska – ćwiczenie o wielu zastosowaniach | Aktualizacja 2020

Deska (ang. plank) należy do ćwiczeń ogólnorozwojowych, które sprawdzają się w wielu dyscyplinach sportowych. Podczas wykonywania tego ćwiczenia pracuje dużo grup mięśniowych. Zobacz, co można zyskać robiąc deskę! Deska ćwiczenie plan - podejmiesz wyzwanie?

recepta-na-mocne-i-sprezyste-miesnie-sprawdz-cwiczenia-izometryczne

Recepta na mocne i sprężyste mięśnie? Sprawdź ćwiczenia izometryczne!

Twoje mięśnie są mało stabilne i sprężyste? Ten rodzaj treningu jest dla ciebie! Nie tylko wzmocnisz mięśnie, ale i zwiększysz siłę bez konieczności przerzucania ton żelastwa. Przedstawiamy ćwiczenia izometryczne - lekarstwo na wiele treningowych bolączek i skuteczne narzędzie fizjoterapeutyczne.

koniec-z-zakwasami-sposoby-na-zakwasy-klatki-piersiowej-po-treningu-aktualizacja-2020

Koniec z zakwasami – sposoby na zakwasy klatki piersiowej po treningu | Aktualizacja 2020

Zbyt duże obciążenia treningowe czy zbyt duża objętość treningu klatki piersiowej mogą spowodować pojawienie się zakwasów w tej partii ciała. Poznaj sposoby na zakwasy mięśni, które pomogą zniwelować bolesność mięśni po treningu wywołaną mikrourazami.

bezpieczny-trening-na-barki-cwiczenia-na-barki-w-domu-aktualizacja-2020

Bezpieczny trening na barki | Ćwiczenia na barki w domu | Aktualizacja 2020

Wiele trenujących osób zmaga się z bólem barków. Skąd się biorą problemy w tych okolicach? Zobacz, co należy robić by zwiększyć bezpieczeństwo podczas treningu tej partii mięśniowej. Ćwiczenia na barki w domu. Ćwiczenia na barki z hantlami.

jak-nauczyc-sie-stania-na-rekach-od-podstaw-aktualizacja-2020

Jak nauczyć się stania na rękach od podstaw | Aktualizacja 2020

Stanie na rękach typowe ćwiczenie z masą własnego ciała jest nie tylko fajną sztuczką. Jest też dobrym ćwiczeniem wzmacniającym na całe ciało. Poradnik ABC stania rękach, zobacz jak ćwiczyć hand stand od zera. Stanie na rękach nauka. Co daje to ćwiczenie?

solidna-podstawa-to-polowa-sukcesu-buty-do-nordic-walking-w-pigulce

Solidna podstawa to połowa sukcesu! Buty do nordic walking w pigułce

W większości sportów - zarówno podejmowanych zawodowo, jak i na poziomie amatorskim - niezwykle ważne jest właściwie dobrane obuwie. To połowa sukcesu, bo dobre obuwie to poprawnie pracujące kończyny dolne podczas treningu. Na co zwracać uwagę podczas zakupów, jakie buty wybrać i jakie cechy powinny mieć idealnie buty do nordic walking?

trening-tbc-czyli-jak-wyglada-modelowanie-sylwetki-od-kuchni

Trening TBC, czyli jak wygląda modelowanie sylwetki od kuchni

Obok zumby i jogi, zajęcia z TBC należą do najchętniej uczęszczanych kursów w klubach fitness. Modelują i wzmacniają całą sylwetkę, poprawiając jednocześnie krążenie i przemianę materii. Trening TBC to na pewno świetna zabawa oraz genialny sposób na smukłą i szczupłą sylwetkę. Jak wyglądają zajęcia i jaki mają wpływ na nasze ciało? I jakie efekty może zagwarantować taki trening?

trening-tlenowy-na-czym-polega-i-jak-go-przeprowadzac

Trening tlenowy - na czym polega i jak go przeprowadzać?

Trening tlenowy może nieść za sobą bardzo wiele pozytywnych skutków wpływających nie tylko na poprawienie kondycji fizycznej, lecz także na inne aspekty życia. Jak prawidłowo przeprowadzać trening tlenowy i czym on tak właściwie jest?

co-jest-dobre-na-zakwasy-czyli-jak-sobie-poradzic-z-piekacym-bolem-miesni

Co jest dobre na zakwasy - czyli jak sobie poradzić z piekącym bólem mięśni?

Wbrew powszechnej opinii zakwasy nie są wynikiem gromadzenia nadmiernych ilości kwasu mlekowego w mięśniach. Ta nieprzyjemna dolegliwość występuje w obrębie włókien mięśniowych i ich przyczepów po nagłym i intensywnym wysiłku fizycznym. Co jest dobre na zakwasy i czy można ich uniknąć?

cwiczenia-z-gumami-oporowymi-aktualizacja-2020

Ćwiczenia z gumami oporowymi | Aktualizacja 2020

Guma jak to guma ma wiele zastosowań, nic dziwnego, że jest coraz częściej spotykana na siłowniach i w klubach fitness. Przyjrzyjmy się bliżej temu wszechstronnemu gadżetowi treningowemu. Zobacz jak trenować za pomocą taśm oporowych.

deska-cwiczenie-o-wielu-zastosowaniach-aktualizacja-2020

Deska – ćwiczenie o wielu zastosowaniach | Aktualizacja 2020

Deska (ang. plank) należy do ćwiczeń ogólnorozwojowych, które sprawdzają się w wielu dyscyplinach sportowych. Podczas wykonywania tego ćwiczenia pracuje dużo grup mięśniowych. Zobacz, co można zyskać robiąc deskę! Deska ćwiczenie plan - podejmiesz wyzwanie?

recepta-na-mocne-i-sprezyste-miesnie-sprawdz-cwiczenia-izometryczne

Recepta na mocne i sprężyste mięśnie? Sprawdź ćwiczenia izometryczne!

Twoje mięśnie są mało stabilne i sprężyste? Ten rodzaj treningu jest dla ciebie! Nie tylko wzmocnisz mięśnie, ale i zwiększysz siłę bez konieczności przerzucania ton żelastwa. Przedstawiamy ćwiczenia izometryczne - lekarstwo na wiele treningowych bolączek i skuteczne narzędzie fizjoterapeutyczne.

koniec-z-zakwasami-sposoby-na-zakwasy-klatki-piersiowej-po-treningu-aktualizacja-2020

Koniec z zakwasami – sposoby na zakwasy klatki piersiowej po treningu | Aktualizacja 2020

Zbyt duże obciążenia treningowe czy zbyt duża objętość treningu klatki piersiowej mogą spowodować pojawienie się zakwasów w tej partii ciała. Poznaj sposoby na zakwasy mięśni, które pomogą zniwelować bolesność mięśni po treningu wywołaną mikrourazami.

bezpieczny-trening-na-barki-cwiczenia-na-barki-w-domu-aktualizacja-2020

Bezpieczny trening na barki | Ćwiczenia na barki w domu | Aktualizacja 2020

Wiele trenujących osób zmaga się z bólem barków. Skąd się biorą problemy w tych okolicach? Zobacz, co należy robić by zwiększyć bezpieczeństwo podczas treningu tej partii mięśniowej. Ćwiczenia na barki w domu. Ćwiczenia na barki z hantlami.

jak-nauczyc-sie-stania-na-rekach-od-podstaw-aktualizacja-2020

Jak nauczyć się stania na rękach od podstaw | Aktualizacja 2020

Stanie na rękach typowe ćwiczenie z masą własnego ciała jest nie tylko fajną sztuczką. Jest też dobrym ćwiczeniem wzmacniającym na całe ciało. Poradnik ABC stania rękach, zobacz jak ćwiczyć hand stand od zera. Stanie na rękach nauka. Co daje to ćwiczenie?