Co daje regularna jazda na rowerze stacjonarnym?

Co daje regularna jazda na rowerze stacjonarnym?

Jazda na rowerze stacjonarnym to jedna z wielu aktywności, które można realizować we własnym domu lub na terenie niemal każdej siłowni. Na jakie mięśnie oddziałują takie ćwiczenia?

Co daje jazda na rowerze stacjonarnym?

Rowerek stacjonarny to podstawowe wyposażenie każdej siłowni. Tego typu sprzęty są również stosunkowo tanie, dlatego wiele osób decyduje się na zakupienie własnego egzemplarza do ćwiczenia w domu. Rowerek stacjonarny pozwala bowiem na skuteczne wzmocnienie i wyrzeźbienie wielu partii mięśni oraz jest sprzymierzeńcem w walce ze zbędnymi kilogramami.

Co daje jazda na rowerze stacjonarnym – efekty

Regularna jazda na rowerze stacjonarnym pozwala na wyrzeźbienie mięśni ud, łydek oraz brzucha. Utrzymanie niskiego tętna podczas treningu umożliwia również skuteczne gubienie zbędnych kilogramów, co w wielu przypadkach jest motywacją do zakupu własnego sprzętu do domu. Kluczem do sukcesu są jednak regularne i przemyślane treningi.

Jazda na rowerze stacjonarnym – gdzie ćwiczyć?

Rower stacjonarny to bardzo uniwersalny sprzęt dostępny na siłowniach. Można go jednak kupić w wielu sklepach sportowych, a używane egzemplarze są dostępne także na licznych portalach ogłoszeniowych. Dzięki temu jest to urządzenie ogólnodostępne i bardzo popularne wśród osób chcących realizować regularną aktywność fizyczną bez względu na pogodę.

Co daje codzienna jazda na rowerze stacjonarnym?
Jazda na rowerku stacjonarnym

Regularność w ćwiczeniach to podstawa pozwalająca na uzyskanie oczekiwanych efektów. Codzienna aktywność fizyczna nie jest jednak wskazana, ponieważ ludzkie mięśnie powinny mieć czas na zregenerowanie. Z tego powodu znacznie lepszym rozwiązaniem jest przeprowadzanie intensywnych treningów z wykorzystaniem rowerka stacjonarnego około 3 razy w tygodniu.

Co daje jazda na rowerku treningowym?

Rowerek stacjonarny, w przeciwieństwie do jego standardowego odpowiednika, pozwala na przeprowadzanie treningów w każdą pogodę i podczas dowolnej pory roku. Tego typu sprzęt jest również podstawowym wyposażeniem siłowni, dlatego nie musisz kupować własnego egzemplarza, aby móc realizować takie ćwiczenia. Dzięki temu rowerek treningowy to naprawdę uniwersalne rozwiązanie cieszące się popularnością wśród wielu osób.

Co daje jazda rowerem stacjonarnym?

Jazda na rowerze stacjonarnym to stosunkowo łatwe ćwiczenie, które można realizować oglądając telewizję, słuchając muzyki czy nawet czytając. Dzięki temu jest ono często wybierane przez osoby, które nie mają czasu na wykonywanie skomplikowanych treningów na siłowni i chcą schudnąć bez wychodzenia z domu.

Co daje godzina jazdy na rowerze stacjonarnym?

Godzina jazdy na rowerku treningowym to odpowiedni czas, aby rozpocząć spalanie tkanki tłuszczowej. Taki trening powinien być powtarzany około 3 razy w ciągu tygodnia ze względu na konieczność regeneracji organizmu. Wówczas możliwe jest skuteczne spalanie kalorii bez niebezpieczeństwa doznania poważnych kontuzji.

Co daje jazda na rowerze stacjonarnym i jak długo należy ćwiczyć?

Skuteczne odchudzanie bez efektu jojo wymaga czasu. Regularna jazda pozwala na stopniowe gubienie zbędnych kilogramów i wzmacnianie mięśni, dlatego do uzyskania oczekiwanych rezultatów potrzebne jest nawet kilkanaście tygodni. Wówczas maleje ryzyko powrotu niechcianej tkanki tłuszczowej krótko po zrezygnowaniu z tak częstej i intensywnej aktywności fizycznej.

Co daje jazda na rowerze stacjonarnym?

Jazda na rowerze stacjonarnym to jedno z łatwiejszych ćwiczeń aerobowych możliwych do realizowania niezależnie od warunków pogodowych i Twojego budżetu. W wielu przypadkach jest to również bardzo skuteczne rozwiązanie będące w stanie zastąpić wielogodzinne biegi. Z tego powodu, jeśli chcesz schudnąć lub poprawić swoją kondycję, jednocześnie nie kupując karnetu na siłownię, możesz zdecydować się na zaopatrzenie się we własny rowerek treningowy i poświęcić kilka godzin w tygodniu na taką aktywność.

Chcesz przeczytać cały artykuł?

Nikola Łuszyńska 1 13 marca 2020  4621

Dodaj komentarz

  • rowerowy biegacz
    18 czerwca 2020
    Sorry, ale tu taj nie ma żadnych konkretnych informacji. A wręcz przeciwnie, jest dużo błędnych informacji. To nieprawda, że tylko jazda na "niskim tętnie" spala tłuszcz i jeszcze trzeba jechać prawie godzinę. Warto poczytać sobie badania, a nie powtarzać opinie gdzieś tam zasłyszane. Interwały np. choć trwają krótko, stymulują organizm do spalania tkanki tłuszczowej jeszcze po treningu. Oczywiście, nie radzę robić tylko interwałów.
    Kolejna rzecz, jaka jest różnica pomiędzy rowerem stacjonarnym a treningowym? Pytanie retoryczne.
    Zastąpić wielogodzinne wybiegi, hmmm... chyba zależy od tego co kto lubi. I mimo wszystko to są dwie różne prawy.
    Dalej nie czytałem, wybaczcie.

Artykuły z kategorii: Trening

odpoczynek-od-treningow-tez-trzeba-zaplanowac

Odpoczynek od treningów też trzeba zaplanować!

Błędne jest przekonanie, że zwiększenie częstotliwości treningów zapewni lepsze wyniki sportowe. To regeneracja mięśniowa jest kluczem do osiągnięcia zamierzonych efektów treningowych. Zobacz, jak powinno się planować przerwy od treningów. Poznaj sposoby na skuteczne wykorzystanie dni odpoczynku!

street-workout-w-damskiej-wersji

Street workout w damskiej wersji

Nikt nie powiedział, że miejski trening jest zarezerwowany tylko dla mężczyzn. Panie także chętnie trenują street workout. Oto, dlaczego ten typ treningu sprawdza się w damskim wydaniu!

jak-powinno-sie-trenowac-przy-podcisnieniu

Jak powinno się trenować przy podciśnieniu?

Podciśnienie, zwane też niedociśnieniem zwykle nie jest przeciwwskazaniem do uprawiania sportu. Wręcz przeciwnie – wysiłek fizyczny może wzmocnić serce oraz usprawnić pracę układu krążenia. Ważne jest jednak umiejętne i bezpieczne dobranie ćwiczeń dla osób cierpiących na tę chorobę serca. Jak wygląda trening osób z podciśnieniem?

czy-wada-wzroku-moze-przeszkodzic-w-treningach-silowych-i-biegowych

Czy wada wzroku może przeszkodzić w treningach siłowych i biegowych?

Panuje przekonanie, że wada wzroku może w pewien sposób ograniczać możliwość uprawiania niektórych rodzajów sportów. Jak ta sytuacja przedstawia się w przypadku treningu siłowego i biegania? Czy te metody treningowe mogą być niebezpieczne dla osób z wadą wzroku? A może ćwiczenia dodatkowo pogłębiają wadę lub narażają wzrok na poważniejsze następstwa? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziecie w poniższym artykule.

silownia-w-domu-chwilowa-zmiana-czy-nowy-nawyk

Siłownia w domu - chwilowa zmiana czy nowy nawyk?

Definicja aktywności fizycznej zdecydowanie zmieniła swój wymiar w ostatnim roku. Definicją, autentycznego zaangażowania w trening stała się codzienna indywidualna determinacja. Wypad na siłownię przestał być zwykłym elementem dnia, a zajęcia fitness w grupie są wręcz dobrem luksusowym.

trening-silowo-wytrzymalosciowy-jak-go-dobrze-zaplanowac

Trening siłowo-wytrzymałościowy - jak go dobrze zaplanować?

Siłowy trening w klubie fitness albo jego bliźniacza wersja do wykonania w domu z czasem przestanie przynosić wymierne efekty. Coś będzie się dziać, ale nie do końca będzie wiadomo, czy to nadal droga do przodu. Z pomocą przyjdzie trening siłowo-wytrzymałościowy. Co to takiego?

bezpieczenstwo-i-higiena-w-pigulce-jak-zadbac-o-swoje-stawy-podczas-treningow

Bezpieczeństwo i higiena w pigułce: jak zadbać o swoje stawy podczas treningów?

Choć w istocie stawy to ruchome połączenia kości, należy pamiętać, że nadmierny wysiłek może szybko doprowadzić do stanów zapalnych czy kontuzji. Ważne jest odpowiednie podejście do wysiłku i diety, aby cały proces treningowy był jak najbardziej optymalny. Zobacz, jak zadbać o swoje stawy podczas treningów i nie martw się o swoją kondycję za kilka lat.

jak-powinno-sie-trenowac-przy-nadcisnieniu

Jak powinno się trenować przy nadciśnieniu?

Choroby układu krążenia i serca są nam nieobce w dzisiejszej rzeczywistości. To, że regularna aktywność fizyczna może im zapobiec jest jasne. Jak jednak powinno się trenować, jeśli już cierpi się na nadciśnienie? Zobacz, jakie sporty są bezpieczne przy tej chorobie serca.

odwodnienie-czyli-najwiekszy-wrog-sportowca-jak-go-pokonac

Odwodnienie, czyli największy wróg sportowca. Jak go pokonać?

Podczas intensywnego treningu metabolizm przyspiesza nawet dwudziestokrotnie. Zwiększa się temperatura ciała, a tym samym wypacanie wody i soli mineralnych z organizmu. Odwodnienie może prowadzić do znacznego osłabienia organizmu, a nawet zagrożenia życia. Zobacz, jak skutecznie nawadniać organizm, by ustrzec się skutków odwodnienia.

trening-tlenowy-czy-beztlenowy-ktory-rodzaj-wysilku-lepiej-sie-sprawdzi

Trening tlenowy czy beztlenowy: który rodzaj wysiłku lepiej się sprawdzi?

Wiele osób podchodzi do form organizacji treningu zero-jedynkowo. Przyjmuje się, że skoro dana forma treningowa działa, inna mogłaby nie dać takiego efektu. Tymczasem sprawa jest bardziej złożona i trudno jednoznacznie stwierdzić, która forma wysiłku będzie lepsza. To jak: trening tlenowy czy beztlenowy?

odpoczynek-od-treningow-tez-trzeba-zaplanowac

Odpoczynek od treningów też trzeba zaplanować!

Błędne jest przekonanie, że zwiększenie częstotliwości treningów zapewni lepsze wyniki sportowe. To regeneracja mięśniowa jest kluczem do osiągnięcia zamierzonych efektów treningowych. Zobacz, jak powinno się planować przerwy od treningów. Poznaj sposoby na skuteczne wykorzystanie dni odpoczynku!

street-workout-w-damskiej-wersji

Street workout w damskiej wersji

Nikt nie powiedział, że miejski trening jest zarezerwowany tylko dla mężczyzn. Panie także chętnie trenują street workout. Oto, dlaczego ten typ treningu sprawdza się w damskim wydaniu!

jak-powinno-sie-trenowac-przy-podcisnieniu

Jak powinno się trenować przy podciśnieniu?

Podciśnienie, zwane też niedociśnieniem zwykle nie jest przeciwwskazaniem do uprawiania sportu. Wręcz przeciwnie – wysiłek fizyczny może wzmocnić serce oraz usprawnić pracę układu krążenia. Ważne jest jednak umiejętne i bezpieczne dobranie ćwiczeń dla osób cierpiących na tę chorobę serca. Jak wygląda trening osób z podciśnieniem?

czy-wada-wzroku-moze-przeszkodzic-w-treningach-silowych-i-biegowych

Czy wada wzroku może przeszkodzić w treningach siłowych i biegowych?

Panuje przekonanie, że wada wzroku może w pewien sposób ograniczać możliwość uprawiania niektórych rodzajów sportów. Jak ta sytuacja przedstawia się w przypadku treningu siłowego i biegania? Czy te metody treningowe mogą być niebezpieczne dla osób z wadą wzroku? A może ćwiczenia dodatkowo pogłębiają wadę lub narażają wzrok na poważniejsze następstwa? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziecie w poniższym artykule.

silownia-w-domu-chwilowa-zmiana-czy-nowy-nawyk

Siłownia w domu - chwilowa zmiana czy nowy nawyk?

Definicja aktywności fizycznej zdecydowanie zmieniła swój wymiar w ostatnim roku. Definicją, autentycznego zaangażowania w trening stała się codzienna indywidualna determinacja. Wypad na siłownię przestał być zwykłym elementem dnia, a zajęcia fitness w grupie są wręcz dobrem luksusowym.

trening-silowo-wytrzymalosciowy-jak-go-dobrze-zaplanowac

Trening siłowo-wytrzymałościowy - jak go dobrze zaplanować?

Siłowy trening w klubie fitness albo jego bliźniacza wersja do wykonania w domu z czasem przestanie przynosić wymierne efekty. Coś będzie się dziać, ale nie do końca będzie wiadomo, czy to nadal droga do przodu. Z pomocą przyjdzie trening siłowo-wytrzymałościowy. Co to takiego?

bezpieczenstwo-i-higiena-w-pigulce-jak-zadbac-o-swoje-stawy-podczas-treningow

Bezpieczeństwo i higiena w pigułce: jak zadbać o swoje stawy podczas treningów?

Choć w istocie stawy to ruchome połączenia kości, należy pamiętać, że nadmierny wysiłek może szybko doprowadzić do stanów zapalnych czy kontuzji. Ważne jest odpowiednie podejście do wysiłku i diety, aby cały proces treningowy był jak najbardziej optymalny. Zobacz, jak zadbać o swoje stawy podczas treningów i nie martw się o swoją kondycję za kilka lat.

jak-powinno-sie-trenowac-przy-nadcisnieniu

Jak powinno się trenować przy nadciśnieniu?

Choroby układu krążenia i serca są nam nieobce w dzisiejszej rzeczywistości. To, że regularna aktywność fizyczna może im zapobiec jest jasne. Jak jednak powinno się trenować, jeśli już cierpi się na nadciśnienie? Zobacz, jakie sporty są bezpieczne przy tej chorobie serca.

odwodnienie-czyli-najwiekszy-wrog-sportowca-jak-go-pokonac

Odwodnienie, czyli największy wróg sportowca. Jak go pokonać?

Podczas intensywnego treningu metabolizm przyspiesza nawet dwudziestokrotnie. Zwiększa się temperatura ciała, a tym samym wypacanie wody i soli mineralnych z organizmu. Odwodnienie może prowadzić do znacznego osłabienia organizmu, a nawet zagrożenia życia. Zobacz, jak skutecznie nawadniać organizm, by ustrzec się skutków odwodnienia.

trening-tlenowy-czy-beztlenowy-ktory-rodzaj-wysilku-lepiej-sie-sprawdzi

Trening tlenowy czy beztlenowy: który rodzaj wysiłku lepiej się sprawdzi?

Wiele osób podchodzi do form organizacji treningu zero-jedynkowo. Przyjmuje się, że skoro dana forma treningowa działa, inna mogłaby nie dać takiego efektu. Tymczasem sprawa jest bardziej złożona i trudno jednoznacznie stwierdzić, która forma wysiłku będzie lepsza. To jak: trening tlenowy czy beztlenowy?