Cardio po treningu siłowym - czy warto?

Cardio po treningu siłowym - czy warto?

Zdania na temat cardio po treningu siłowym są podzielone, jednak nie ulega wątpliwości, że jest on nieodzownym elementem całej sesji. Kiedy robić ćwiczenia cardio i w jakim celu?

Czy robić cardio po treningu siłowym?

Istnieją różne opinie na temat momentu, w którym powinno wykonywać się trening cardio. Czynność ta tuż po zakończeniu części siłowej jest polecana szczególnie osobom, które dążą do redukcji masy ciała. Wówczas możliwe jest przyspieszenie oczekiwanych efektów, co może mieć znaczenie w przypadku sportowców oraz zaawansowanych ćwiczących borykających się z dodatkowymi kilogramami.

Trening cardio przed czy po treningu siłowym?

Długi trening cardio wykonywany przed treningiem siłowym może mieć więcej niekorzystnych skutków niż korzystnych. Jest on bowiem w stanie obniżać masę mięśniową i hamować jej przyrost. Po wykonaniu takiego treningu przed ćwiczeniami siłowymi możemy liczyć się także z wydłużonym czasem regeneracji organizmu, co nie jest wskazane zarówno w przypadku sportowców, jak i osób dążących do zrzucenia nadmiernych kilogramów. Z tego powodu znacznie lepszym rozwiązaniem jest dłuższy trening cardio po zakończonej sesji siłowej.

Czytaj też: Trening siłowy - czas na cardio!

Trening cardio w formie rozgrzewki

Istnieje również możliwość wykonywania treningu cardio jako krótką rozgrzewkę przed rozpoczęciem właściwych ćwiczeń. Wówczas nie jest on szkodliwy i pozwala na przygotowanie ciała do kolejnych kwadransów wydajnej pracy siłowej. Takie rozwiązanie sprawdza się świetnie zarówno w przypadku osób na redukcji oraz takich, które chcą zbudować "masę".

Ile minut powinno trwać cardio po treningu siłowym?
ile cardio po treningu siłowym

Cardio po treningu siłowym powinno trwać od 20 do 40 minut. Czas ten pozwala na skuteczne spalanie tkanki tłuszczowej, co powtarzane regularnie przyczynia się do widocznych różnic w masie ciała. Z tego powodu osoby borykające się z niepożądanymi kilogramami oraz sportowcy na redukcji powinni pamiętać o wygospodarowaniu odpowiedniej ilości czasu na cardio po treningu siłowym.

Jakie cardio po treningu siłowym?

Cardio po treningu siłowym może mieć różne formy, do pływania, aż po jeżdżenie na rowerku stacjonarnym. Dobrym pomysłem jest również jogging oraz korzystanie z przyrządów dostępnych w danej siłowni. Trening cardio może być bowiem 30 minutowymi ćwiczeniami na orbitreku lub nieco krótszą przebieżką na bieżni. Wówczas możliwe jest uzyskanie najbardziej widocznych efektów w stosunkowo krótkim czasie.

Cardio po treningu siłowym - dla kogo?

Ćwiczenia cardio po treningu siłowym wykonywane przez odpowiednią ilość czasu sprawdzają się w przypadku osób chcących poprawić kondycję oraz takich, które potrzebują zrzucić zbędne kilogramy. Dzięki temu cardio jest niezwykle uniwersalne i może być stosowane zarówno przez ćwiczących dopiero zaczynających swoją przygodę z siłownią, jak i zaawansowanych sportowców zbijających masę.

Kto powinien unikać cardio po treningu siłowym?

Cardio po treningu siłowym jest wskazane niemal dla wszystkich ćwiczących, jednak istnieją nieliczne wyjątki. Dotyczą one osób z dużą nadwagą, dla których intensywne ćwiczenia aerobowe mogą okazać się wyzwaniem nadmiernie obciążającym stawy. Wówczas lepiej zrezygnować z długich treningów cardio i poczekać, aż masa ciała spadnie do poziomu bezpiecznego dla zdrowia ćwiczącego. Z tego powodu przed podjęciem decyzji o wykonywaniu cardio warto skonsultować się z odpowiednim lekarzem.

Czytaj też: Cardio w domu

Cardio po treningu siłowym - czy naprawdę warto?

Podczas całej sesji treningowej warto znaleźć czas na wykonanie około 30 minutowego cyklu cardio. W wielu siłowniach znajdują się liczne sprzęty umożliwiające ćwiczenie w sposób dostosowany do potrzeb i preferencji danej osoby. Orbitreki, rowerki i bieżnie to tylko niektóre urządzenia, za pomocą których możesz zgubić zbędne kilogramy i znacznie poprawić swoją kondycję. Regularnie powtarzane cardio po treningu siłowym pozwala na uzyskanie widocznych efektów już po kilku miesiącach powtarzania cyklu.

Nikola Łuszyńska 0 11 października 2019  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Trening Siłowy

przykladowy-trening-fbw-jak-go-wykonac

Przykładowy trening FBW – jak go wykonać?

Trening Full Body Workout to jedna z bardziej uniwersalnych aktywności fizycznych trafiająca w gusta wielu osób posiadających różne cele. Jak poprawnie ćwiczyć FBW i o czym warto pamiętać?

wyciskanie-hantli-lezac-technika-wzmacniania-miesni

Wyciskanie hantli leżąc | technika wzmacniania mięśni

Wyciskanie hantli leżąc to jedna z popularniejszych metod na wzmocnienie mięśni znajdujących się na długości całych rąk i klatki piersiowej. Jak prawidłowo wykonywać ćwiczenia tego typu?

zolnierskie-wyciskanie-czyli-jak-budowac-mase-miesniowa

Żołnierskie wyciskanie, czyli jak budować masę mięśniową

Wyciskanie żołnierskie to jedno z najefektywniejszych ćwiczeń na masę. Istnieje wiele wariantów tego rodzaju aktywności. Jak ćwiczyć żołnierskie wyciskanie?

wioslowanie-sztanga-twoj-przepis-na-plecy-jak-lotnisko-w-atlancie

Wiosłowanie sztangą: twój przepis na plecy jak lotnisko w Atlancie

Kiedy w marcu 2019 roku władze Turcji otworzyły nową część lotniska w Stambule, turyści myśleli, że to obecnie największe lotnisko świata. Niezależnie od tego, który kierunek obieramy na swój urlop, nasze plecy mogą być równie imponujących rozmiarów. Jak się takich dorobić? Wiosłowanie sztangą to idealna recepta! Przedstawiamy 4 warianty tego ćwiczenia i jego kompleksowy wpływ na sylwetkę!

rwanie-sztangi-jak-robic-to-prawidlowo-aktualizacja-2020

Rwanie sztangi – jak robić to prawidłowo? Aktualizacja 2020

Rwanie sztangi jest jednym z trudniejszych ćwiczeń pod względem technicznym. Składa się ze skomplikowanych ruchów, które należy wykonać w jednym czasie. Zobacz, w jaki sposób można poprawnie wykonywać rwanie sztangi i podrzut sztangi.

jak-prowadzic-dziennik-treningowy-aktualizacja-2020

Jak prowadzić dziennik treningowy? Aktualizacja 2020

Regularne treningi mogą trwać latami, a zapamiętanie wszystkich wykonanych ćwiczeń, powtórzeń i ciężarów graniczy z cudem. Dziennik treningowy pomaga w usystematyzowaniu informacji o ćwiczeniach. Zobacz, jak prawidłowo prowadzić dziennik treningu oraz dlaczego warto to robić.

tkanka-tluszczowa-u-mezczyzn-jaki-powinien-byc-wlasciwy-poziom

Tkanka tłuszczowa u mężczyzn | jaki powinien być właściwy poziom?

Poziom tkanki tłuszczowej jest różny u mężczyzn i u kobiet, co ma związek z wieloma czynnikami. Jaka jest prawidłowa zawartość tkanki tłuszczowej w ciele mężczyzny i czym grozi jej zbyt wysoki lub zbyt niski poziom?

o-co-chodzi-z-tkanka-tluszczowa-body-fat-percentage-bez-tajemnic

O co chodzi z tkanką tłuszczową? Body fat percentage bez tajemnic

Jeszcze do niedawna rolę delfickiej wyroczni w kwestiach kondycji naszego organizmu sprowadzano do indeksu masy ciała. Z czasem opieranie wszelkich zmian w organizmie na wskaźniku BMI okazało się niewystarczające i rozpoczęto pomiar tkanki tłuszczowej. Czym jest body fat percentage i jak go obliczyć?

trening-push-pull-legs-poznaj-skuteczny-plan-dla-pasjonatow-zelastwa

Trening PUSH PULL LEGS - poznaj skuteczny plan dla pasjonatów żelastwa

Obok treningu obwodowego i FBW, split cieszy się sporym zainteresowaniem ze względu na mocne oddziaływanie na poszczególne partie mięśniowe. Specyficzną odmianą treningu dzielonego jest PUSH PULL LEGS, który zakłada podział całego ciała na 3 części i ćwiczenie każdej z nich na osobnym treningu. Jak działa i jak powinien wyglądać trening w takim wydaniu?

plecy-jak-lotnisko-najlepsze-cwiczenia-na-silownie-na-mocne-i-szerokie-plecy

Plecy jak lotnisko - najlepsze ćwiczenia na siłownię na mocne i szerokie plecy

Grzbiet to strategiczna partia mięśniowa. Szerokie plecy kojarzą się z siłą, wzmacniają nasz kręgosłup i chronią go przed urazami, a razem z mięśniami brzucha skutecznie stabilizują całą naszą sylwetkę. Podpowiadamy, które ćwiczenia na plecy wybrać, by trening na siłowni przynosił oczekiwane efekty.

przykladowy-trening-fbw-jak-go-wykonac

Przykładowy trening FBW – jak go wykonać?

Trening Full Body Workout to jedna z bardziej uniwersalnych aktywności fizycznych trafiająca w gusta wielu osób posiadających różne cele. Jak poprawnie ćwiczyć FBW i o czym warto pamiętać?

wyciskanie-hantli-lezac-technika-wzmacniania-miesni

Wyciskanie hantli leżąc | technika wzmacniania mięśni

Wyciskanie hantli leżąc to jedna z popularniejszych metod na wzmocnienie mięśni znajdujących się na długości całych rąk i klatki piersiowej. Jak prawidłowo wykonywać ćwiczenia tego typu?

zolnierskie-wyciskanie-czyli-jak-budowac-mase-miesniowa

Żołnierskie wyciskanie, czyli jak budować masę mięśniową

Wyciskanie żołnierskie to jedno z najefektywniejszych ćwiczeń na masę. Istnieje wiele wariantów tego rodzaju aktywności. Jak ćwiczyć żołnierskie wyciskanie?

wioslowanie-sztanga-twoj-przepis-na-plecy-jak-lotnisko-w-atlancie

Wiosłowanie sztangą: twój przepis na plecy jak lotnisko w Atlancie

Kiedy w marcu 2019 roku władze Turcji otworzyły nową część lotniska w Stambule, turyści myśleli, że to obecnie największe lotnisko świata. Niezależnie od tego, który kierunek obieramy na swój urlop, nasze plecy mogą być równie imponujących rozmiarów. Jak się takich dorobić? Wiosłowanie sztangą to idealna recepta! Przedstawiamy 4 warianty tego ćwiczenia i jego kompleksowy wpływ na sylwetkę!

rwanie-sztangi-jak-robic-to-prawidlowo-aktualizacja-2020

Rwanie sztangi – jak robić to prawidłowo? Aktualizacja 2020

Rwanie sztangi jest jednym z trudniejszych ćwiczeń pod względem technicznym. Składa się ze skomplikowanych ruchów, które należy wykonać w jednym czasie. Zobacz, w jaki sposób można poprawnie wykonywać rwanie sztangi i podrzut sztangi.

jak-prowadzic-dziennik-treningowy-aktualizacja-2020

Jak prowadzić dziennik treningowy? Aktualizacja 2020

Regularne treningi mogą trwać latami, a zapamiętanie wszystkich wykonanych ćwiczeń, powtórzeń i ciężarów graniczy z cudem. Dziennik treningowy pomaga w usystematyzowaniu informacji o ćwiczeniach. Zobacz, jak prawidłowo prowadzić dziennik treningu oraz dlaczego warto to robić.

tkanka-tluszczowa-u-mezczyzn-jaki-powinien-byc-wlasciwy-poziom

Tkanka tłuszczowa u mężczyzn | jaki powinien być właściwy poziom?

Poziom tkanki tłuszczowej jest różny u mężczyzn i u kobiet, co ma związek z wieloma czynnikami. Jaka jest prawidłowa zawartość tkanki tłuszczowej w ciele mężczyzny i czym grozi jej zbyt wysoki lub zbyt niski poziom?

o-co-chodzi-z-tkanka-tluszczowa-body-fat-percentage-bez-tajemnic

O co chodzi z tkanką tłuszczową? Body fat percentage bez tajemnic

Jeszcze do niedawna rolę delfickiej wyroczni w kwestiach kondycji naszego organizmu sprowadzano do indeksu masy ciała. Z czasem opieranie wszelkich zmian w organizmie na wskaźniku BMI okazało się niewystarczające i rozpoczęto pomiar tkanki tłuszczowej. Czym jest body fat percentage i jak go obliczyć?

trening-push-pull-legs-poznaj-skuteczny-plan-dla-pasjonatow-zelastwa

Trening PUSH PULL LEGS - poznaj skuteczny plan dla pasjonatów żelastwa

Obok treningu obwodowego i FBW, split cieszy się sporym zainteresowaniem ze względu na mocne oddziaływanie na poszczególne partie mięśniowe. Specyficzną odmianą treningu dzielonego jest PUSH PULL LEGS, który zakłada podział całego ciała na 3 części i ćwiczenie każdej z nich na osobnym treningu. Jak działa i jak powinien wyglądać trening w takim wydaniu?

plecy-jak-lotnisko-najlepsze-cwiczenia-na-silownie-na-mocne-i-szerokie-plecy

Plecy jak lotnisko - najlepsze ćwiczenia na siłownię na mocne i szerokie plecy

Grzbiet to strategiczna partia mięśniowa. Szerokie plecy kojarzą się z siłą, wzmacniają nasz kręgosłup i chronią go przed urazami, a razem z mięśniami brzucha skutecznie stabilizują całą naszą sylwetkę. Podpowiadamy, które ćwiczenia na plecy wybrać, by trening na siłowni przynosił oczekiwane efekty.