Cardio po treningu siłowym - czy warto?

Cardio po treningu siłowym - czy warto?

Zdania na temat cardio po treningu siłowym są podzielone, jednak nie ulega wątpliwości, że jest on nieodzownym elementem całej sesji. Kiedy robić ćwiczenia cardio i w jakim celu?

Czy robić cardio po treningu siłowym?

Istnieją różne opinie na temat momentu, w którym powinno wykonywać się trening cardio. Czynność ta tuż po zakończeniu części siłowej jest polecana szczególnie osobom, które dążą do redukcji masy ciała. Wówczas możliwe jest przyspieszenie oczekiwanych efektów, co może mieć znaczenie w przypadku sportowców oraz zaawansowanych ćwiczących borykających się z dodatkowymi kilogramami.

Trening cardio przed czy po treningu siłowym?

Długi trening cardio wykonywany przed treningiem siłowym może mieć więcej niekorzystnych skutków niż korzystnych. Jest on bowiem w stanie obniżać masę mięśniową i hamować jej przyrost. Po wykonaniu takiego treningu przed ćwiczeniami siłowymi możemy liczyć się także z wydłużonym czasem regeneracji organizmu, co nie jest wskazane zarówno w przypadku sportowców, jak i osób dążących do zrzucenia nadmiernych kilogramów. Z tego powodu znacznie lepszym rozwiązaniem jest dłuższy trening cardio po zakończonej sesji siłowej.

Czytaj też: Trening siłowy - czas na cardio!

Trening cardio w formie rozgrzewki

Istnieje również możliwość wykonywania treningu cardio jako krótką rozgrzewkę przed rozpoczęciem właściwych ćwiczeń. Wówczas nie jest on szkodliwy i pozwala na przygotowanie ciała do kolejnych kwadransów wydajnej pracy siłowej. Takie rozwiązanie sprawdza się świetnie zarówno w przypadku osób na redukcji oraz takich, które chcą zbudować "masę".

Ile minut powinno trwać cardio po treningu siłowym?
ile cardio po treningu siłowym

Cardio po treningu siłowym powinno trwać od 20 do 40 minut. Czas ten pozwala na skuteczne spalanie tkanki tłuszczowej, co powtarzane regularnie przyczynia się do widocznych różnic w masie ciała. Z tego powodu osoby borykające się z niepożądanymi kilogramami oraz sportowcy na redukcji powinni pamiętać o wygospodarowaniu odpowiedniej ilości czasu na cardio po treningu siłowym.

Jakie cardio po treningu siłowym?

Cardio po treningu siłowym może mieć różne formy, do pływania, aż po jeżdżenie na rowerku stacjonarnym. Dobrym pomysłem jest również jogging oraz korzystanie z przyrządów dostępnych w danej siłowni. Trening cardio może być bowiem 30 minutowymi ćwiczeniami na orbitreku lub nieco krótszą przebieżką na bieżni. Wówczas możliwe jest uzyskanie najbardziej widocznych efektów w stosunkowo krótkim czasie.

Cardio po treningu siłowym - dla kogo?

Ćwiczenia cardio po treningu siłowym wykonywane przez odpowiednią ilość czasu sprawdzają się w przypadku osób chcących poprawić kondycję oraz takich, które potrzebują zrzucić zbędne kilogramy. Dzięki temu cardio jest niezwykle uniwersalne i może być stosowane zarówno przez ćwiczących dopiero zaczynających swoją przygodę z siłownią, jak i zaawansowanych sportowców zbijających masę.

Kto powinien unikać cardio po treningu siłowym?

Cardio po treningu siłowym jest wskazane niemal dla wszystkich ćwiczących, jednak istnieją nieliczne wyjątki. Dotyczą one osób z dużą nadwagą, dla których intensywne ćwiczenia aerobowe mogą okazać się wyzwaniem nadmiernie obciążającym stawy. Wówczas lepiej zrezygnować z długich treningów cardio i poczekać, aż masa ciała spadnie do poziomu bezpiecznego dla zdrowia ćwiczącego. Z tego powodu przed podjęciem decyzji o wykonywaniu cardio warto skonsultować się z odpowiednim lekarzem.

Czytaj też: Cardio w domu

Cardio po treningu siłowym - czy naprawdę warto?

Podczas całej sesji treningowej warto znaleźć czas na wykonanie około 30 minutowego cyklu cardio. W wielu siłowniach znajdują się liczne sprzęty umożliwiające ćwiczenie w sposób dostosowany do potrzeb i preferencji danej osoby. Orbitreki, rowerki i bieżnie to tylko niektóre urządzenia, za pomocą których możesz zgubić zbędne kilogramy i znacznie poprawić swoją kondycję. Regularnie powtarzane cardio po treningu siłowym pozwala na uzyskanie widocznych efektów już po kilku miesiącach powtarzania cyklu.

Nikola Łuszyńska 0 11 października 2019  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Trening siłowy

plecy-jak-lotnisko-najlepsze-cwiczenia-na-silownie-na-mocne-i-szerokie-plecy

Plecy jak lotnisko - najlepsze ćwiczenia na siłownię na mocne i szerokie plecy

Grzbiet to strategiczna partia mięśniowa. Szerokie plecy kojarzą się z siłą, wzmacniają nasz kręgosłup i chronią go przed urazami, a razem z mięśniami brzucha skutecznie stabilizują całą naszą sylwetkę. Podpowiadamy, które ćwiczenia na plecy wybrać, by trening na siłowni przynosił oczekiwane efekty.

challenge-na-silna-klate-jak-zrobic-100-pompek-w-serii

Challenge na silną klatę - jak zrobić 100 pompek w serii?

Pompki to jedno z popularniejszych ćwiczeń siłowych. Są przedmiotem chłopięcych rywalizacji w szkolnych latach. Pompki to też solidna podstawa do rozbudowy muskularnej i silnej klatki piersiowej i barków oraz wzmocnienia mięśni tułowia. Tylko jak zrobić 100 pompek w serii i czy to w ogóle możliwe?

trening-silowy-twoj-plan-na-dobra-forme

Trening siłowy - twój plan na dobrą formę

Trening siłowy jest na tyle uniwersalny, że sprawdza się jako forma aktywności w wielu sportowych dyscyplinach. W zależności od zastosowanej metody i bieżącego celu treningowego może przynieść rozbudowę mięśni lub redukcję. Jak zorganizować trening siłowy i w jakiej formie go przeprowadzić?

ile-bialka-po-treningu-oblicz-sam-swoje-zapotrzebowanie

Ile białka po treningu? Oblicz sam swoje zapotrzebowanie!

Wielu sportowców zastanawia się, jaka ilość białka jest wskazana po konkretnym treningu. Ile dokładnie białka należy spożywać po aktywności fizycznej, aby zbudować mięśnie?

pas-treningowy-twoj-sprzymierzeniec-w-drodze-na-szczyt

Pas treningowy - Twój sprzymierzeniec w drodze na szczyt

W wielu ćwiczeniach siłowych nasz pas lędźwiowy poddawany jest mocnym przeciążeniom. Wielostawowe boje na siłowni mogą wywierać duży nacisk na nasz kręgosłup. By choć w niewielkim stopniu odciążyć nasz grzbiet i zwiększyć efektywność, warto sięgnąć po kulturystyczny pas treningowy. Czym tak naprawdę jest i jak go używać?

trening-na-drazku-czy-warto-go-robic

Trening na drążku - czy warto go robić?

Trening na drążku może mieć imponujące efekty, a powtarzany regularnie pozwala na kształtowanie różnych obszarów mięśni. Jak poprawnie wykonywać trening na drążku?

zapoznaj-sie-z-miejscami-do-cwiczen-silowych-w-gdansku

Zapoznaj się z miejscami do ćwiczeń siłowych w Gdańsku

Jesteś mieszkańcem Trójmiasta? Chciałbyś konkretniej poćwiczyć w Gdańsku lub w jego okolicach, ale nie wiesz, która siłownia jest najlepsza i która najbardziej będzie spełniała twoje wszystkie oczekiwania? My ci pomożemy. Poniżej przedstawiamy zestawienie najlepszych i sprawdzonych siłowni w Gdańsku.

rozciaganie-po-treningu-silowym-dlaczego-jest-tak-wazne

Rozciąganie po treningu siłowym - dlaczego jest tak ważne?

Ćwiczenia rozciągające po treningu mogą mieć ogromne znaczenie niezależnie od stopnia zaawansowania danej osoby. Jakie ćwiczenia na rozciąganie warto wykonywać? Czym grozi ich pominięcie?

wariacje-klasycznego-martwego-ciagu-pracujace-miesnie-i-inne-przydatne-informacje

Wariacje klasycznego martwego ciągu – pracujące mięśnie i inne przydatne informacje

Martwy ciąg jest chętnie wykonywanym ćwiczeniem przez większość ludzi trenujących na siłowni. Klasyczny martwy ciąg można wykonywać w różnych wariacjach np. na jednej nodze. Ćwiczenie niesamowicie angażuje do pracy większość mięśni ciała. Poznaj przydatne informacje o różnych wariacjach na temat martwego ciągu!

plecy-jak-lotnisko-najlepsze-cwiczenia-na-silownie-na-mocne-i-szerokie-plecy

Plecy jak lotnisko - najlepsze ćwiczenia na siłownię na mocne i szerokie plecy

Grzbiet to strategiczna partia mięśniowa. Szerokie plecy kojarzą się z siłą, wzmacniają nasz kręgosłup i chronią go przed urazami, a razem z mięśniami brzucha skutecznie stabilizują całą naszą sylwetkę. Podpowiadamy, które ćwiczenia na plecy wybrać, by trening na siłowni przynosił oczekiwane efekty.

challenge-na-silna-klate-jak-zrobic-100-pompek-w-serii

Challenge na silną klatę - jak zrobić 100 pompek w serii?

Pompki to jedno z popularniejszych ćwiczeń siłowych. Są przedmiotem chłopięcych rywalizacji w szkolnych latach. Pompki to też solidna podstawa do rozbudowy muskularnej i silnej klatki piersiowej i barków oraz wzmocnienia mięśni tułowia. Tylko jak zrobić 100 pompek w serii i czy to w ogóle możliwe?

trening-silowy-twoj-plan-na-dobra-forme

Trening siłowy - twój plan na dobrą formę

Trening siłowy jest na tyle uniwersalny, że sprawdza się jako forma aktywności w wielu sportowych dyscyplinach. W zależności od zastosowanej metody i bieżącego celu treningowego może przynieść rozbudowę mięśni lub redukcję. Jak zorganizować trening siłowy i w jakiej formie go przeprowadzić?

ile-bialka-po-treningu-oblicz-sam-swoje-zapotrzebowanie

Ile białka po treningu? Oblicz sam swoje zapotrzebowanie!

Wielu sportowców zastanawia się, jaka ilość białka jest wskazana po konkretnym treningu. Ile dokładnie białka należy spożywać po aktywności fizycznej, aby zbudować mięśnie?

pas-treningowy-twoj-sprzymierzeniec-w-drodze-na-szczyt

Pas treningowy - Twój sprzymierzeniec w drodze na szczyt

W wielu ćwiczeniach siłowych nasz pas lędźwiowy poddawany jest mocnym przeciążeniom. Wielostawowe boje na siłowni mogą wywierać duży nacisk na nasz kręgosłup. By choć w niewielkim stopniu odciążyć nasz grzbiet i zwiększyć efektywność, warto sięgnąć po kulturystyczny pas treningowy. Czym tak naprawdę jest i jak go używać?

trening-na-drazku-czy-warto-go-robic

Trening na drążku - czy warto go robić?

Trening na drążku może mieć imponujące efekty, a powtarzany regularnie pozwala na kształtowanie różnych obszarów mięśni. Jak poprawnie wykonywać trening na drążku?

zapoznaj-sie-z-miejscami-do-cwiczen-silowych-w-gdansku

Zapoznaj się z miejscami do ćwiczeń siłowych w Gdańsku

Jesteś mieszkańcem Trójmiasta? Chciałbyś konkretniej poćwiczyć w Gdańsku lub w jego okolicach, ale nie wiesz, która siłownia jest najlepsza i która najbardziej będzie spełniała twoje wszystkie oczekiwania? My ci pomożemy. Poniżej przedstawiamy zestawienie najlepszych i sprawdzonych siłowni w Gdańsku.

rozciaganie-po-treningu-silowym-dlaczego-jest-tak-wazne

Rozciąganie po treningu siłowym - dlaczego jest tak ważne?

Ćwiczenia rozciągające po treningu mogą mieć ogromne znaczenie niezależnie od stopnia zaawansowania danej osoby. Jakie ćwiczenia na rozciąganie warto wykonywać? Czym grozi ich pominięcie?

wariacje-klasycznego-martwego-ciagu-pracujace-miesnie-i-inne-przydatne-informacje

Wariacje klasycznego martwego ciągu – pracujące mięśnie i inne przydatne informacje

Martwy ciąg jest chętnie wykonywanym ćwiczeniem przez większość ludzi trenujących na siłowni. Klasyczny martwy ciąg można wykonywać w różnych wariacjach np. na jednej nodze. Ćwiczenie niesamowicie angażuje do pracy większość mięśni ciała. Poznaj przydatne informacje o różnych wariacjach na temat martwego ciągu!