Boksowanie dla początkujących

Boksowanie dla początkujących

Boks to sport walki, w którym dwóch zawodników walczy używając jedynie pięści. Pięściarstwo było znane już w Starożytnej Grecji i popularne jest do dzisiaj. Dla kogo jest boks? I jakie korzyści płyną z treningu bokserskiego? Oto dlaczego warto zacząć trenować boksowanie.

Mity dotyczące boksu

Wiele niewtajemniczonych osób uważa, że boks to agresywny sport walki będący dla zawodników i widzów formą brutalnej rozrywki. Mogłoby się wydawać, że każda walka bokserska kończy się rozciętym łukiem brwiowym, podbitym okiem lub utratą kilku zębów. Według stereotypu boks uprawiają głównie agresywni mężczyźni lubiący się bić.

Starożytne korzenie sportu walki

Wszystkie powyższe stwierdzenia są fałszywe i dalekie od prawdy. Boks to szlachetny sport walki, którego korzenie sięgają kultury Starożytnej Grecji i Rzymu. Trening pięściarstwa to przede wszystkim szacunek do przeciwnika i pokora zawodników. Boks bywa brutalny w rozgrywkach zawodowych, ale z założenia taki nie jest. Zwłaszcza dalekie brutalności są treningi boksu dla początkujących.

Zalety z treningu boksu dla początkujących

Trening bokserski ma wiele zalet oraz korzyści dla twojego zdrowia. Oczywiste jest, że pięściarstwo to sport walki doskonale rozwijający koordynację ruchową i poprawiający kondycję. W ciągu godzinnego treningu bokserskiego można spalić nawet 800 kalorii! Boks poprawia również refleks i spostrzegawczość. Jednak większość początkujących nie jest świadomych o nie fizycznym aspekcie treningu bokserskiego.

techniki bokserskie

Boks uczy pokory i cierpliwości. Trening pozwala zrozumieć, że walczą nie tylko mięśnie, ale głównie psychika. Pięściarstwo to szacunek do przeciwnika. Uczy koncentracji i skupienia oraz zwiększa pewność siebie. Boks wzmacnia odporność na porażkę i daje nawyk walki do końca. Pozwala poznać swoje słabości i motywuje do pracy nad nimi. Trening bokserski uczy, że w życiu nie ma powtórek. Liczy się to co zrobisz tu i teraz.

Po skończonym treningu zawodnicy mają gwarancję satysfakcji. Sporty walki energetyzują, ale jednocześnie uspokajają i wyciszają. Boks jest również sposobem na spotkanie towarzyskie i dobrą zabawę!

Dla kogo jest boks?

Biorąc pod uwagę powyższe korzyści płynące z treningu bokserskiego można zauważyć, że pięściarstwo nie jest zarezerwowane dla silnych mężczyzn. Boks może uprawiać każdy, niezależnie od wieku i płci zawodnika.

Boks dla kobiet i dzieci

trening bokserski kobiet

Trening już na poziomie podstawowym jest skutecznym sposobem na redukcję tkanki tłuszczowej i poprawę kondycji całego ciała. Pięściarstwo to nie tylko smukła sylwetka, ale również kształtowanie charakteru. Boks amatorski jest bezpiecznym sportem, oczywiście w trakcie trenigu mogą się zdarzyć otarcia lub siniaki. Jednak osoby początkujące korzystajace na treningu z ochraniaczy oraz rękawic nie zrobią sobie żadnej krzywdy. Dlatego wbrew stereotypom boks mogą uprawiać również kobiety oraz dzieci.

Relaksujące właściwości boksu

Boks jest doskonałym lekarstwem dla osób żyjących w ciągłym biegu. Trening sportów walki skutecznie redukuje stres i usuwa napięcia z mięśni. Pięściarstwo to bezpieczny sposób na rozładowanie tłumionej złości i agresji. Boks jest dobrym pomysłem na walkę z chorobami cywilizacyjnymi.

Boks sprawdzi się również u osób lubiących treningi cardio oraz dla tych, którzy szukają alternatywy do jazdy na rowerze lub biegania. Pięściarstwo w przeciwieństwie do monotonnych treningów na siłowi gwarantuje wiele emocji. Jest to też sposób na poznanie ciekawych osób ponieważ treningi bokserskie zazwyczaj odbywają się w parach.

Przeciwwskazania do trenowania boksu

Przeciwwskazaniem do treningu bokserskiego są problemy z układem krążenia. Od treningów bokserskich powinny powstrzymać się również osoby które mają problemy z układem szkieletowym, szczególnie cierpiące na zwyrodnienia stawów oraz inne choroby utrudniające poruszanie. Generalnie przed rozpoczęciem treningów bokserskich zaleca się odbycie wizyty kontrolne u lekarza sportowego lub fizjoterapeuty.

Jak rozpocząć trenowanie boksu dla początkujących?

Ze sportami walki tak jak z wieloma dyscyplinami najtrudniej jest na początku. Grunt to zacząć i nabrać rozpędu, dlatego nie odkładaj zapisu na trening. Zrób to jak najszybciej!

Aby bezpiecznie wejść w przygodę z boksem, najlepiej skorzystać z usług sprawdzonego trenera boksu. Po pierwsze, jest to dużo tańsze rozwiązanie niż trening na własną rękę. Koszt wypożyczenia, a tym bardziej zakupu niezbędnego sprzętu sportowego może przekroczyć koszt treningu pod okiem profesjonalisty. Po drugie, doświadczony trener zapozna cię ze wszystkimi zasadami walki bokserskiej. A po trzecie, nauczysz się prawidłowej techniki, która w boksie jest niełatwa do opanowania. Zwłaszcza na własną rękę.

Marcin Lemański 2 3 sierpnia 2016  2284

Dodaj komentarz

  • Izu
    23 lipca 2017
    Jak się myśli stereotypami, to wiadomo, że rodzą się granice.
  • 23 lipca 2017
    Ja tam nie wiem, czy boks jest dla kobiet... To przecież tak brutalny sport...

Artykuły z kategorii: Sztuki Walki

brazylijskie-jiu-jitsu-warszawa-jak-wybrac-klub

Brazylijskie Jiu Jitsu Warszawa – jak wybrać klub?

Nie ma co ukrywać – kluby BJJ Warszawa aż się biją o klienta. W stolicy oferta treningów sportów walki jest wyjątkowo szeroka. Jak zdecydować się na klub BJJ w Warszawie? Na czym właściwie polega Brazylijskie Jiu Jitsu? BJJ Warszawa treningi dla każdego!

krav-maga-poznan-czy-to-trening-takze-dla-dzieci

Krav maga Poznań – czy to trening także dla dzieci?

Krav maga Poznań: jak znaleźć odpowiednią organizację? Czy krav maga dla dzieci to dobry pomysł? A jak jest z krav magą dla dorosłych? Wszystko o krav madze w Poznaniu!

krav-maga-podstawowe-techniki-samoobrony

Krav maga - podstawowe techniki samoobrony

Krav maga skupia się przede wszystkim na uczeniu samoobrony. Od wschodnich sztuk walki odróżnia ją to, że nie wykorzystuje widowiskowych chwytów, nie jest próbą doskonalenia siebie, lecz trenuje się ją po to, by móc w realnym życiu użyć wyuczonych technik do samoobrony. Poznaj podstawowe techniki krav magi.

boks-krakow-dla-poczatkujacych-jak-zaczac-trenowac-boks

Boks Kraków dla początkujących – jak zacząć trenować boks?

Zastanawiasz się nad rozpoczęciem zajęć boksu w Krakowie? Mamy dla Ciebie poradnik! Boks Kraków dla początkujących, młodzieży, dziewczyn… Każdy może zacząć trenować boks z trenerem personalnym bądź w klubie w Krakowie!

sporty-walki-wszystko-co-musisz-wiedziec-o-nokaucie

Sporty walki – wszystko co musisz wiedzieć o nokaucie

Jednym ze sposobów na rozstrzygnięcie zmagań w części sportów walki jest nokaut. Na czym on polega? Co dzieje się z zawodnikiem po nokaucie? Jak wygląda pierwsza pomoc w razie poważniejszych urazów po położeniu zawodnika na deski?

sporty-walki-trening-wzmacniajacy-palce

Sporty walki – trening wzmacniający palce

Mięśnie dłoni i placów są przeciążane codziennymi czynnościami. W przypadku osób trenujących sporty walki dochodzą także kolejne obciążenia tych partii ciała. Silne palce pozwalają bowiem na wykonywanie poszczególnych chwytów czy ciosów. Zobacz, na czym polega trening wzmacniający palce w sportach walki.

jak-trenowac-szybkosc-nog-w-sportach-walki

Jak trenować szybkość nóg w sportach walki?

Sprawne i szybkie poruszanie się po ringu należy do ważniejszych umiejętności zawodników sportów walki. Dzięki dużej szybkości nóg możliwe jest m.in. uniknięcie ciosów przeciwnika czy wykonanie skutecznych ataków. Na czym polega trening szybkości nóg w takich sportach walki jak boks, karate i MMA?

taekwondo-jak-rozciagac-sie-do-wysokich-kopniec

Taekwondo - jak rozciągać się do wysokich kopnięć?

Bez właściwego rozciągnięcia i rozgrzania mięśni nie są możliwe wysokie kopnięcia. W taekwondo duże znaczenie ma zatem trening elastyczności. Dzięki niemu ćwiczący, nawet zaskoczony przez napastnika na ulicy, będzie w stanie skutecznie się obronić. Oto, co powinien zawierać trening rozciągania w tym sporcie walki.

taekwondo-kroki-i-kopniecia

Taekwondo – kroki i kopnięcia

Nazwa taekwondo jest zbitką trzech wyrazów. Tae oznacza stopę, a więc wszystkie techniki wykonywane za pomocą nóg. Kwon to nazwa pięści a zarazem systemu pracy rękami. Do natomiast jest określeniem drogi. Oddaje duchowy element tej sztuki walki. System technik wykonywanych za pomocą nóg jest imponujący. Jakie kroki i kopnięcia znajdziemy w taekwondo?

psychologiczne-aspekty-samoobrony-jak-wybrac-wlasciwy-kurs

Psychologiczne aspekty samoobrony – jak wybrać właściwy kurs?

Mieszkasz w nieciekawej okolicy. Często zaczepiają cię na imprezach albo zwyczajnie wracasz nocą z pracy. Z jakiegoś powodu odczuwasz zagrożenie i chcesz coś z tym zrobić. Nie wiesz jak sobie poradzić, gdyby ktoś cię napadł. Stwierdzasz więc, że zapiszesz się na kurs samoobrony. Nauczysz się walczyć i eliminować zagrożenie. I tu pojawia się twój pierwszy problem. Ten rodzaj myślenia zakłada że walki nie da się uniknąć i nic nie możesz zrobić, żeby zapobiec napaści czy rabunkowi.

brazylijskie-jiu-jitsu-warszawa-jak-wybrac-klub

Brazylijskie Jiu Jitsu Warszawa – jak wybrać klub?

krav-maga-poznan-czy-to-trening-takze-dla-dzieci

Krav maga Poznań – czy to trening także dla dzieci?

krav-maga-podstawowe-techniki-samoobrony

Krav maga - podstawowe techniki samoobrony

boks-krakow-dla-poczatkujacych-jak-zaczac-trenowac-boks

Boks Kraków dla początkujących – jak zacząć trenować boks?

sporty-walki-wszystko-co-musisz-wiedziec-o-nokaucie

Sporty walki – wszystko co musisz wiedzieć o nokaucie

sporty-walki-trening-wzmacniajacy-palce

Sporty walki – trening wzmacniający palce

jak-trenowac-szybkosc-nog-w-sportach-walki

Jak trenować szybkość nóg w sportach walki?

taekwondo-jak-rozciagac-sie-do-wysokich-kopniec

Taekwondo - jak rozciągać się do wysokich kopnięć?

taekwondo-kroki-i-kopniecia

Taekwondo – kroki i kopnięcia

psychologiczne-aspekty-samoobrony-jak-wybrac-wlasciwy-kurs

Psychologiczne aspekty samoobrony – jak wybrać właściwy kurs?

{