Bieżnia domowa - biegaj nie wychodząc z domu!

Bieżnia domowa - biegaj nie wychodząc z domu!

Nie wszystkie osoby mogą pozwolić sobie na codzienne wychodzenie z domu w celu zażycia aktywności na świeżym powietrzu. Niektóre z nich preferują ćwiczenie w domowym zaciszu, gdzie nie dosięga ich wzrok przypadkowych przechodniów. Jakie zalety ma bieżnia domowa? Czy warto ćwiczyć w domu?

Bieżnia do domu - kiedy się sprawdza?

Bieżnia domowa jest doskonałym rozwiązaniem dla osób mieszkających w okolicy, w której nie ma miejsc odpowiednich do uprawiania codziennego joggingu. Sprzęt do ćwiczeń tego typu jest świetną opcją również w nieco chłodniejszych miesiącach, kiedy łatwo nabawić się przeziębienia lub bardziej kłopotliwych powikłań. Bieżnia do domu sprawdza się wyjątkowo dobrze również w przypadku osób, które preferują aktywność fizyczną w domowym zaciszu.

Najlepsza bieżnia domowa - jak wybrać odpowiedni model?

Istnieje wiele rodzajów bieżni domowych, od mechanicznych, aż po elektryczne. Wybór odpowiedniego wariantu zależy nie tylko od preferencji jego użytkownika, lecz także takich cech, jak waga czy wzrost. Osoby cięższe powinny bowiem zdecydować się na sprzęt znacznie wyższej jakości pozwalający na intensywne korzystanie bez obawy o jego zniszczenie. Wybór właściwej bieżni musi być uzależniony także od prędkości, ponieważ przy szybkim bieganiu najlepiej sprawdzają się znacznie większe szerokości.

Bieżnia domowa - cena dobrego sprzętu

Bieżnia domowa nie jest tanią inwestycją i niekiedy wymaga wydania nawet kilku tysięcy złotych. Jednak na rynku da się znaleźć również nieco tańsze warianty mechaniczne przeznaczone dla niższych lżejszych osób. Dobrym pomysłem na zaoszczędzenie znacznej sumy pieniędzy jest także kupienie używanej bieżni, która w dalszym ciągu jest w stanie służyć prawidłowo i nie zepsuje się podczas pierwszych treningów. Takie rozwiązanie sprawdza się świetnie w przypadku osób planujących bieganie jedynie przez określony czas.

Bieżnia domowa - jak na niej biegać?

Bieganie na bieżni domowej nie jest tak nieskomplikowane, jak mogłoby się wydawać. Uzyskanie oczekiwanych efektów wiąże się bowiem z wybraniem właściwej techniki dopasowanej do potrzeb i kondycji konkretnej osoby. Przed rozpoczęciem treningu należy także wykonać rozgrzewkę, dzięki której spadnie ryzyko wystąpienia późniejszych problemów ze ścięgnami. Wówczas dobrym pomysłem jest marsz na najniższej możliwej prędkości lub delikatne ćwiczenia bez użycia bieżni domowej.

Mała bieżnia domowa - technika ma znaczenie
bieżnia domowa

Podczas biegania na bieżni domowej oprócz rozgrzewki liczy się także odpowiednia technika. Nie zaleca się stawiania stóp blisko zewnętrznych krawędzi lub przedniego panelu. Takie rozwiązanie pozwala na zachowanie pełnego zakresu ruchu umożliwiającego stawianie kroków o naturalnej długości. Wówczas użytkownik bieżni domowej jest również w stanie uzyskać najlepszą możliwą amortyzację, dzięki której nie występuje niepożądane napięcie w ramionach, szyi oraz plecach.

Bieżnia do domu - zwróć uwagę na sylwetkę

Bieganie na bieżni wymaga również zachowania właściwej postawy. Podczas treningu nie należy pochylać się patrząc na wyświetlacz, mimo że może być to wyjątkowo kuszące. Niektóre modele bieżni są bowiem w stanie pokazywać pokonany dystans, tempo oraz spalone kalorie. Zachowanie wyprostowanej sylwetki pozwala na prawidłowe stawianie stóp bez ich odrzucania do tyłu, co przekłada się na efektywność ćwiczeń. Zgodnie z zaleceniami wielu trenerów nie należy także trzymać rąk na uchwytach podczas całego biegu. Służą one bowiem jedynie do pomocy podczas wchodzenia na bieżnię i zmieniania prędkości.

Czytaj też: Jak przestać być świeżakiem na siłowni?

Bieżnia domowa dla bardziej zaawansowanych

Bieżnia domowa i warunki treningów wykonywanych z jej udziałem znacznie różnią się od tych występujących w środowisku naturalnym. Jej powierzchnia jest bowiem całkowicie równa i pozbawiona wszelkich wzniesień, pagórków i przeszkód w postaci kamieni oraz piasku. Jednak dla osób preferujących warunki podobne do tych, które można zauważyć w naturalnym otoczeniu doskonałym rozwiązaniem będzie ustawienie na bieżni odpowiedniego kąta nachylenia.

Chcesz przeczytać cały artykuł?

Nikola Łuszyńska 0 26 września 2019  1173

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Odchudzanie

spal-zbedna-tkanke-tluszczowa-wybierz-rowerek-stacjonarny-magnetyczny

Spal zbędną tkankę tłuszczową, wybierz rowerek stacjonarny magnetyczny

Zastanawiasz się jaki rower stacjonarny kupić? Pragniesz popracować nad swoją kondycją chcąc zainwestować w rowerek stacjonarny? To bardzo dobry pomysł. Taki rower sprawdzi się w przestronnej przestrzeni, ale także w małych mieszkaniach nie zabierając miejsca. Czy takie rozwiązanie jest w ogóle możliwe? Pewnie, że jest! Poniższy artykuł podpowie Ci co zrobić, żeby ćwiczyć na rowerku na małej przestrzeni, jak i jaki rower jest najlepszy.

skaczesz-na-skakance-a-czy-robisz-to-poprawnie

Skaczesz na skakance? A czy robisz to poprawnie?

Skakanie na skakance daje bardzo wiele zalet naszemu organizmowi. Nawet nie wiesz, jak dużo kalorii jesteś w stanie spalić w czasie jednej godziny ciągłego skakania. Dowiedz się, czy do tej pory skakanie na skakance przynosiło wymierne efekty. Dzięki nam poznasz odpowiednią technikę i dowiesz się, jak poprawnie wykonywać ten rodzaj aktywności fizycznej.

odchudz-sie-wybierajac-sie-na-saune

Odchudź się, wybierając się na saunę!

Odchudzanie to temat, który wciąż nurtuje wiele osób. Sposobów na pozbycie się zbędnych kilogramów z dnia na dzień przybywa coraz więcej. Dziś to nie tylko dieta, aktywny tryb życia, czy odpowiednia kaloryczność przygotowywanych na co dzień posiłków – to również inne zewnętrzne elementy, które mogą pomóc w walce o wymarzoną sylwetkę.

nie-potrafisz-schudnac-a-moze-ocet-jablkowy-ci-pomoze

Nie potrafisz schudnąć, a może ocet jabłkowy Ci pomoże?

Masz problem z nadprogramowymi kilogramami? Przeszkadzają Ci fałdki, których nie możesz się skutecznie pozbyć? Jest kilka metod, które wspomagają chudnięcie, a jedną z nich jest ocet jabłkowy. Jak go przyjmować? Jak długo stosować? Wszystkiego dowiesz się z poniższego artykułu.

trening-hiit-daj-organizmowi-porzadna-dawke-endorfin

Trening HIIT – daj organizmowi porządną dawkę endorfin!

Pragniesz bardzo szybko spalić tkankę tłuszczową? Żadne treningi nie działają, a Ty nie wiesz, co robić, aby polepszyć swoją figurę? Skorzystaj z intensywnego treningu interwałowego, który przeznaczony jest dla osób chcących poprawić kondycję i szybko spalić zbędny tłuszcz. Poznaj zalety treningu HIIT i dowiedz się, czy jest dla Ciebie!

trening-na-silowni-od-czego-zaczac

Trening na siłowni – od czego zacząć?

Liczy się nie tylko lokalizacja siłowni, ale również towarzystwo i dobry trener. Sprawdź, co jeszcze!

intensywnosc-treningu

Intensywność treningu

Podczas treningów dobrze jest się zmęczyć. Sprawdź, jak dobrać intensywność ćwiczeń, by przyniosły one jak najlepsze rezultaty.

trening-w-biurze

Trening w biurze

Oto kilka prostych ruchów które możesz wykonać w pracy aby poczuć energię i ożywić umysł zmęczony biurową rutyną. Ćwiczenia które można wykonać nie wstając od biurka w pracy.

trening-funkcjonalny-co-to-za-zwierze

Trening Funkcjonalny co to za zwierzę?

Słowo trening funkcjonalny stało się ostatnio bardzo znane, modne, powszechnie używane lecz często błędnie rozumiane.

pilates-forma-ruchu-dla-osob-rozpoczynajacych-treningi

PILATES - forma ruchu dla osób rozpoczynających treningi

"Teraz już wiem - nie mogę się mylić. Cały kraj, cały świat powinien wykonywać moje ćwiczenia. Wtedy ludzie będą szczęśliwsi". Joseph H. Pilates.

spal-zbedna-tkanke-tluszczowa-wybierz-rowerek-stacjonarny-magnetyczny

Spal zbędną tkankę tłuszczową, wybierz rowerek stacjonarny magnetyczny

Zastanawiasz się jaki rower stacjonarny kupić? Pragniesz popracować nad swoją kondycją chcąc zainwestować w rowerek stacjonarny? To bardzo dobry pomysł. Taki rower sprawdzi się w przestronnej przestrzeni, ale także w małych mieszkaniach nie zabierając miejsca. Czy takie rozwiązanie jest w ogóle możliwe? Pewnie, że jest! Poniższy artykuł podpowie Ci co zrobić, żeby ćwiczyć na rowerku na małej przestrzeni, jak i jaki rower jest najlepszy.

skaczesz-na-skakance-a-czy-robisz-to-poprawnie

Skaczesz na skakance? A czy robisz to poprawnie?

Skakanie na skakance daje bardzo wiele zalet naszemu organizmowi. Nawet nie wiesz, jak dużo kalorii jesteś w stanie spalić w czasie jednej godziny ciągłego skakania. Dowiedz się, czy do tej pory skakanie na skakance przynosiło wymierne efekty. Dzięki nam poznasz odpowiednią technikę i dowiesz się, jak poprawnie wykonywać ten rodzaj aktywności fizycznej.

odchudz-sie-wybierajac-sie-na-saune

Odchudź się, wybierając się na saunę!

Odchudzanie to temat, który wciąż nurtuje wiele osób. Sposobów na pozbycie się zbędnych kilogramów z dnia na dzień przybywa coraz więcej. Dziś to nie tylko dieta, aktywny tryb życia, czy odpowiednia kaloryczność przygotowywanych na co dzień posiłków – to również inne zewnętrzne elementy, które mogą pomóc w walce o wymarzoną sylwetkę.

nie-potrafisz-schudnac-a-moze-ocet-jablkowy-ci-pomoze

Nie potrafisz schudnąć, a może ocet jabłkowy Ci pomoże?

Masz problem z nadprogramowymi kilogramami? Przeszkadzają Ci fałdki, których nie możesz się skutecznie pozbyć? Jest kilka metod, które wspomagają chudnięcie, a jedną z nich jest ocet jabłkowy. Jak go przyjmować? Jak długo stosować? Wszystkiego dowiesz się z poniższego artykułu.

trening-hiit-daj-organizmowi-porzadna-dawke-endorfin

Trening HIIT – daj organizmowi porządną dawkę endorfin!

Pragniesz bardzo szybko spalić tkankę tłuszczową? Żadne treningi nie działają, a Ty nie wiesz, co robić, aby polepszyć swoją figurę? Skorzystaj z intensywnego treningu interwałowego, który przeznaczony jest dla osób chcących poprawić kondycję i szybko spalić zbędny tłuszcz. Poznaj zalety treningu HIIT i dowiedz się, czy jest dla Ciebie!

trening-na-silowni-od-czego-zaczac

Trening na siłowni – od czego zacząć?

Liczy się nie tylko lokalizacja siłowni, ale również towarzystwo i dobry trener. Sprawdź, co jeszcze!

intensywnosc-treningu

Intensywność treningu

Podczas treningów dobrze jest się zmęczyć. Sprawdź, jak dobrać intensywność ćwiczeń, by przyniosły one jak najlepsze rezultaty.

trening-w-biurze

Trening w biurze

Oto kilka prostych ruchów które możesz wykonać w pracy aby poczuć energię i ożywić umysł zmęczony biurową rutyną. Ćwiczenia które można wykonać nie wstając od biurka w pracy.

trening-funkcjonalny-co-to-za-zwierze

Trening Funkcjonalny co to za zwierzę?

Słowo trening funkcjonalny stało się ostatnio bardzo znane, modne, powszechnie używane lecz często błędnie rozumiane.

pilates-forma-ruchu-dla-osob-rozpoczynajacych-treningi

PILATES - forma ruchu dla osób rozpoczynających treningi

"Teraz już wiem - nie mogę się mylić. Cały kraj, cały świat powinien wykonywać moje ćwiczenia. Wtedy ludzie będą szczęśliwsi". Joseph H. Pilates.