Bieganie a cellulit – czy może pomóc w zwalczeniu pomarańczowej skórki?

Bieganie a cellulit – czy może pomóc w zwalczeniu pomarańczowej skórki?

Cellulit jest bardzo uporczywym problemem pojawiającym się nie tylko u kobiet, lecz także u mężczyzn borykających się z nadmiarem tkanki tłuszczowej. Jak skutecznie pozbyć się cellulitu poprzez bieganie?

Czym tak właściwie jest cellulit?

Cellulit powstaje w wyniku niewłaściwego rozmieszczenia tkanki tłuszczowej głównie na udach lub pośladkach, jednak nie są to jedyne miejsca skazane na pojawianie się tak zwanej ,,skórki pomarańczy”. Przez kobiety cellulit uznawany jest za nieestetyczny, jednak z medycznego punktu widzenia jest on również w stanie naciskać na naczynia krwionośne, utrudniając dopływ krwi do komórek. Z tego powodu walka z cellulitem jest dobrym pomysłem nie tylko w celu poprawy wyglądu skóry, lecz także polepszenia ukrwienia tej partii ciała.

Bieganie a cellulit

Bieganie to jedna z najskuteczniejszych metod walki z cellulitem. Jest ono bowiem w stanie regulować gospodarkę energetyczną organizmu oraz redukować i optymalizować poziom tkanki tłuszczowej. Dzięki temu pozwala ono na skuteczne usuwanie cellulitu przy jednoczesnym poprawianiu kondycji i traceniu na wadze. Bieganie ma również taką zaletę, że może być praktykowane zarówno w domu, jak i poza nim. W wielu sklepach internetowych i stacjonarnych dostępne są bowiem różne rodzaje bieżni pozwalających na praktykowanie aktywności fizycznej niezależnie od pory roku.

Bieganie a cellulit na udach

Istnieją różne sposoby na pozbycie się cellulitu. Jednym z nich jest jazda na rowerze, jednak warto pamiętać, że w tym przypadku godzina takiej aktywności równa się 25 minutom biegania. Z tego powodu regularny jogging jest znacznie lepszym rozwiązaniem pozwalającym na zaangażowanie niemal wszystkich partii mięśni ud. Bieganie można uprawiać zarówno w domu, jak i na siłowni czy na świeżym powietrzu, dlatego jest to doskonała opcja trafiająca w gusta wielu osób.

Czytaj: Trening personalny na redukcję cellulitu

Bieganie a redukcja cellulitu
bieganie a cellulit

Aby bieganie było skuteczne, konieczne jest połączenie go z innymi praktykami stosowanymi w walce z cellulitem. Dobrym pomysłem jest niewątpliwie użycie specjalnych przyrządów do rolowania czy chłodzenie nóg tuż po zakończonym treningu. Takie czynności poprawiają krążenie, co pomaga w usuwaniu nieestetycznej ,,skórki pomarańczowej. Podczas aktywności fizycznej warto pamiętać również o odpowiednim nawodnieniu, które również jest w stanie pomóc w walce z cellulitem. Picie dużej ilości wody jest jednak konieczne głównie ze względu na wyczerpujący wysiłek.

Bieganie na bieżni a cellulit

Bieganie nie musi ściśle kojarzyć się ze świeżym powietrzem. Obecnie w wielu sklepach internetowych i stacjonarnych można znaleźć profesjonalne bieżnie pozwalające na uprawianie tego sportu w zaciszu własnego domu. W większych miastach zlokalizowano również liczne siłownie, których nieodłącznym elementem jest właśnie bieżnia. W takim przypadku należy jednak zainwestować w miesięczny karnet pozwalający na przeprowadzanie treningów nawet kilka razy w ciągu tygodnia.

Bieganie a cellulit - efekty

Bieganie i cellulit to ściśle powiązane pojęcia prowadzące do widocznych rezultatów. Regularne bieganie może przyczynić się do znacznej poprawy kondycji skóry na nogach. Tego typu aktywność fizyczna ma również inne zalety widoczne na całej sylwetce, jednak w wielu przypadkach najbardziej pożądaną z nich jest zmniejszenie widoczności cellulitu. Bieganie jest bowiem w stanie ujędrnić uda i zoptymalizować udział tkanki tłuszczowej, co pozwala na uzyskanie gładkiej skóry prezentującej się doskonale podczas letnich wyjść na plażę.

Zobacz: Czym jest sylwetka skinny fat?

Bieganie a cellulit - forum

W Internecie znaleźć można liczne fora, na których osoby biegające dzielą się swoimi doświadczeniami. Na wielu z nich pojawiają się opinie, że regularne joggingi na świeżym powietrzu lub bieżni skutecznie redukują cellulit i ujędrniają nogi. Niekiedy można zobaczyć także zdjęcia przedstawiające rezultaty sumiennego biegania. Jednak uzyskanie takich efektów wymaga regularności i samozaparcia, ponieważ walka z cellulitem jest bardzo żmudnym procesem.

Chcesz przeczytać cały artykuł?

Nikola Łuszyńska 0 7 stycznia 2020  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Bieganie

rozciaganie-po-bieganiu-jak-sie-do-niego-zabrac-by-przynioslo-pozadane-efekty

Rozciąganie po bieganiu - jak się do niego zabrać, by przyniosło pożądane efekty?

Odpowiednia rozgrzewka to ważny element treningu, również w przypadku treningu biegacza. Co zrobić, gdy już zakończymy ćwiczenia i nasze ciało będzie powoli stygnąć? Dobrym pomysłem będzie wykonanie kilku ćwiczeń na rozciąganie po bieganiu, dzięki którym nasze mięśnie nie stracą na elastyczności i będą gotowe na kolejne wyzwania. Jak się do tego zabrać?

oddychanie-podczas-biegania-czyli-jak-to-robic-z-glowa

Oddychanie podczas biegania, czyli jak to robić z głową?

Już od najmłodszych lat wiemy o tym, jak ważny jest udział tlenu w aktywności fizycznej. Oddychanie podczas biegania to trochę specyficzne zjawisko. Z jednej strony powinniśmy to robić przez nos, momentami jednak przez usta. Jak to rozróżnić i jak oddychać, żeby w ogóle miało to sens?

jak-wzmocnic-kolana-po-urazie-lub-bez-zadnej-kontuzji

Jak wzmocnić kolana po urazie lub bez żadnej kontuzji?

Wzmocnienie kolan może być konieczne nie tylko po urazie, lecz także w przypadku osób, które regularnie ćwiczą i narażają ten staw na kontuzje. Sprawdź, jak skutecznie wzmocnić kolana za pomocą kilku prostych ćwiczeń.

bieganie-czyli-jak-spalic-duzo-kalorii-w-krotkim-czasie

Bieganie, czyli jak spalić dużo kalorii w krótkim czasie

Bieganie to jeden z popularniejszych sposobów na gubienie zbędnych kilogramów. Ile tak naprawdę kalorii spala ten sport i jak długo trzeba biegać, aby uzyskać oczekiwane rezultaty?

jak-rozpoczac-swoja-przygode-z-bieganiem

Jak rozpocząć swoją przygodę z bieganiem?

Bieganie zyskuje na popularności od kilku lat, szczególnie w sezonie wiosenno-letnim. Tego typu aktywność fizyczna niesie bowiem za sobą wiele korzyści. Co daje bieganie i jak rozpocząć regularne treningi w sposób odpowiedzialny?

ludzie-ktorzy-schudli-najwiecej

Ludzie którzy schudli najwięcej

Problem nadmiernych kilogramów to obecnie jeden z największych problemów społecznych. Szacuje się, że niemalże co druga kobieta i aż 64% mężczyzn cierpi na nadwagę i otyłość na Świecie. Jest to problem piętnowany, dlatego walka z tkanką tłuszczową wymaga silnej woli i konsekwencji w dążeniu do celu. Wielu się udało – oto prawdziwi rekordziści odchudzania!

jak-zrzucic-brzuch-na-dobre-czyli-leczenie-otylosci-brzusznej

Jak zrzucić brzuch na dobre, czyli leczenie otyłości brzusznej

Jeżeli "płaski brzuch" nie jest przymiotnikiem opisującym Twoją sylwetkę i podejmujesz decyzję, że czas coś z tym zrobić to jest artykuł dla Ciebie. Zobacz metody na spalenie tłuszczu z brzucha które od razu możesz wprowadzić w życie.

mocno-odchudzajace-cwiczenia-cwiczenia-na-odchudzanie-w-domu

Mocno odchudzające ćwiczenia | Ćwiczenia na odchudzanie w domu

Ćwiczenia, ćwiczeniom nierówne. Cel jest jasny: odchudzanie. Najlepiej więc skupić się na najodpowiedniejszych ćwiczeniach do tego zadania. Oto 3 mocne propozycje ćwiczeń na odchudzanie. Ich wykonanie angażuje większość mięśni i wiąże się z dużym wydatkiem energetycznym dla organizmu. Zobacz, jakie ćwiczenia na odchudzanie warto wykonywać!

wycwiczyc-cellulit

Wyćwiczyć cellulit

Dieta, kosmetyki, masaże i ćwiczenia jest wiele metod walki z cellulitem. Która jest najlepsza? Poznajcie naukowe fakty na temat tej dolegliwości oraz najlepsze metody na jej zwalczanie. Stosując dobrą metodę możesz przywrócić gładką skórę na pośladkach i nogach w kilka tygodni.

dlaczego-nie-moge-schudnac

Dlaczego nie mogę schudnąć?

Stosujesz kolejne diety, rezygnujesz z zamiłowania do słodyczy, nawet porzuciłaś wygodny samochód na rower. Pomimo tego, Twoja łazienkowa waga ani drgnie. „Dlaczego nie mogę schudnąć?” - to pytanie pojawia się w głowach tysięcy osób, które borykają się z nadprogramowymi kilogramami. Sprawdź, jakie popełniasz błędy i postaw na odchudzanie z widocznymi efektami.

rozciaganie-po-bieganiu-jak-sie-do-niego-zabrac-by-przynioslo-pozadane-efekty

Rozciąganie po bieganiu - jak się do niego zabrać, by przyniosło pożądane efekty?

Odpowiednia rozgrzewka to ważny element treningu, również w przypadku treningu biegacza. Co zrobić, gdy już zakończymy ćwiczenia i nasze ciało będzie powoli stygnąć? Dobrym pomysłem będzie wykonanie kilku ćwiczeń na rozciąganie po bieganiu, dzięki którym nasze mięśnie nie stracą na elastyczności i będą gotowe na kolejne wyzwania. Jak się do tego zabrać?

oddychanie-podczas-biegania-czyli-jak-to-robic-z-glowa

Oddychanie podczas biegania, czyli jak to robić z głową?

Już od najmłodszych lat wiemy o tym, jak ważny jest udział tlenu w aktywności fizycznej. Oddychanie podczas biegania to trochę specyficzne zjawisko. Z jednej strony powinniśmy to robić przez nos, momentami jednak przez usta. Jak to rozróżnić i jak oddychać, żeby w ogóle miało to sens?

jak-wzmocnic-kolana-po-urazie-lub-bez-zadnej-kontuzji

Jak wzmocnić kolana po urazie lub bez żadnej kontuzji?

Wzmocnienie kolan może być konieczne nie tylko po urazie, lecz także w przypadku osób, które regularnie ćwiczą i narażają ten staw na kontuzje. Sprawdź, jak skutecznie wzmocnić kolana za pomocą kilku prostych ćwiczeń.

bieganie-czyli-jak-spalic-duzo-kalorii-w-krotkim-czasie

Bieganie, czyli jak spalić dużo kalorii w krótkim czasie

Bieganie to jeden z popularniejszych sposobów na gubienie zbędnych kilogramów. Ile tak naprawdę kalorii spala ten sport i jak długo trzeba biegać, aby uzyskać oczekiwane rezultaty?

jak-rozpoczac-swoja-przygode-z-bieganiem

Jak rozpocząć swoją przygodę z bieganiem?

Bieganie zyskuje na popularności od kilku lat, szczególnie w sezonie wiosenno-letnim. Tego typu aktywność fizyczna niesie bowiem za sobą wiele korzyści. Co daje bieganie i jak rozpocząć regularne treningi w sposób odpowiedzialny?

ludzie-ktorzy-schudli-najwiecej

Ludzie którzy schudli najwięcej

Problem nadmiernych kilogramów to obecnie jeden z największych problemów społecznych. Szacuje się, że niemalże co druga kobieta i aż 64% mężczyzn cierpi na nadwagę i otyłość na Świecie. Jest to problem piętnowany, dlatego walka z tkanką tłuszczową wymaga silnej woli i konsekwencji w dążeniu do celu. Wielu się udało – oto prawdziwi rekordziści odchudzania!

jak-zrzucic-brzuch-na-dobre-czyli-leczenie-otylosci-brzusznej

Jak zrzucić brzuch na dobre, czyli leczenie otyłości brzusznej

Jeżeli "płaski brzuch" nie jest przymiotnikiem opisującym Twoją sylwetkę i podejmujesz decyzję, że czas coś z tym zrobić to jest artykuł dla Ciebie. Zobacz metody na spalenie tłuszczu z brzucha które od razu możesz wprowadzić w życie.

mocno-odchudzajace-cwiczenia-cwiczenia-na-odchudzanie-w-domu

Mocno odchudzające ćwiczenia | Ćwiczenia na odchudzanie w domu

Ćwiczenia, ćwiczeniom nierówne. Cel jest jasny: odchudzanie. Najlepiej więc skupić się na najodpowiedniejszych ćwiczeniach do tego zadania. Oto 3 mocne propozycje ćwiczeń na odchudzanie. Ich wykonanie angażuje większość mięśni i wiąże się z dużym wydatkiem energetycznym dla organizmu. Zobacz, jakie ćwiczenia na odchudzanie warto wykonywać!

wycwiczyc-cellulit

Wyćwiczyć cellulit

Dieta, kosmetyki, masaże i ćwiczenia jest wiele metod walki z cellulitem. Która jest najlepsza? Poznajcie naukowe fakty na temat tej dolegliwości oraz najlepsze metody na jej zwalczanie. Stosując dobrą metodę możesz przywrócić gładką skórę na pośladkach i nogach w kilka tygodni.

dlaczego-nie-moge-schudnac

Dlaczego nie mogę schudnąć?

Stosujesz kolejne diety, rezygnujesz z zamiłowania do słodyczy, nawet porzuciłaś wygodny samochód na rower. Pomimo tego, Twoja łazienkowa waga ani drgnie. „Dlaczego nie mogę schudnąć?” - to pytanie pojawia się w głowach tysięcy osób, które borykają się z nadprogramowymi kilogramami. Sprawdź, jakie popełniasz błędy i postaw na odchudzanie z widocznymi efektami.