7 Sposobów na pobudzenie organizmu bez kofeiny

7 Sposobów na pobudzenie organizmu bez kofeiny

Kawa przestała na Ciebie działać? Potrzebujesz naładować baterie energią, ale nie masz pomysłów na źródło pobudzenia? Oto 7 szybkich sposobów na pobudzenie organizmu!

Rano bez kawy - naturalne metody na pobudzenie

Wstajesz z łóżka, przeciągasz się i pragniesz tylko jej... małej czarnej z dodatkowym cukrem i śmietanką. Oczywiście, wizja jest pyszna, ale przecież jesteś na tej zdrowej stronie życia i używki zostały odstawione w kąt. Co zatem zrobić, by rozbudzić ciało intensywnie bez wsparcia kofeiny?

Oto 7 sposobów na pobudzenie bez kofeiny!

 

Ugryź cytrynę

Kwaśny smak, który świdruje zatoki i oszałamia kubki smakowe to nasz pierwszy sposób. Wymaga od nas podjęcia pewnego kroku – kupienia świeżej cytryny. Nie jest to znaczące poświęcenie, tym bardziej w porównaniu z rozbudzeniem organizmu i dostarczenia mu niezbędnej dawki witaminy C.

Odezwij się do nieznajomego

Wszystko zależy od odpowiedniego momentu i okazji. Niemniej jednak, nawiązanie rozmowy z osobą nieznajomą, automatycznie pobudza organizm do działania, by wypaść w oczach rozmówcy jak najlepiej. Nasze siły witalne zostają zmobilizowane do działania, krążenie krwi zostaje pobudzone, a temperatura ciała wzrasta. Między innymi dlatego pojawiają się tzw. rumieńce na policzkach.

Posłuchaj szybkiej piosenki

Jeżeli mamy taką możliwość, puśćmy piosenkę głośno! Szanujmy swoich sąsiadów, lecz na chwilę można dać się ponieść dźwiękom. W końcu wszystko w imię zdrowia... a zawsze można skorzystać ze słuchawek.

Pociągnij się za włosy

Niech tak praktyka będzie daleka od nerwowego rwania włosów z głowy, tu nie chodzi o żadne drastyczne ruchy. Pamiętajmy o odpowiednim wyczuciu i delikatności, a następnie o rozmasowaniu skóry głowy. To zdecydowanie poprawia jej krążenie, ułatwia koncentrację. Wiele osób stojue tą metodę nieświadomie podczas zajęc w szkole i na egzaminach.

Wystaw twarz na słońce

Promieniowanie słoneczne ma silny wpływ na witalność organizmu. Wspomaga produkcję witaminy D, a także jest impulsem do podjęcia aktywności. Dlatego tak istotne jest wystawienie, szczególnie twarzy na słońce. Niestety metoda jest zależna od warunków atmosferycznych i nie działa przez szybę, lecz wystarczy chwila przy otwartym oknie i powiew świeżego powietrza, by uzyskać podobny efekt.

Przypominamy, że w okresie jesienno-zimowym promieniowanie słoneczne jest dostatecznie silne pomiędzy godzinami 11.00 a 14.30

Chluśnij twarz zimną wodą

Metoda stara, lecz sprawdzona. Przynosi świetny efekt szczególnie w połączeniu z wystawieniem się na powiew świeżego powietrza. Przy czym jest kilka zastrzeżeń – po pierwsze musimy uważać na makijaż, ponieważ może nie przetrwać starcia z wodą. Po drugie, bądźmy ostrożni w sezonie zimowym, bo nasze rozbudzenie może zakończyć się spierzchniętą skórą bądź grypą.

Rozciągnij się

Nie zapominajmy o rozciąganiu całego ciała – od szyi po stopy. Rekomendowane jest ćwiczenie w pozycji stojącej, dodatkowo pobudzając krążenie krwi. Poprzeciągajmy się, wykonajmy kilka skłonów i oddychajmy miarowo. Nie zapominajmy o płynności ruchów, w przypadku gwałtownych pochyleń możemy sobie zafundować jedynie zawrót głowy.

Martyna Paprocka 3 4 września 2015  5493

Dodaj komentarz

  • 20 lipca 2017
    Polecam powitanie słońca na rozbudzenie
  • Domiś
    20 lipca 2017
    Przemycie rano twarzy zimną wodą naprawdę działa. Ja dodatkowo jeszcze otwieram okno i wpuszczam świeże powietrze.
  • kamila
    20 lipca 2017
    Mam zamienić pyszną kawę na ciągnięcie się za włosy? NO WAY!

Artykuły z kategorii: Zdrowie i Odżywianie

dieta-1000-kalorii-dla-kogo-po-co-i-na-czym-polega

Dieta 1000 kalorii - dla kogo, po co i na czym polega

Dieta 1000 kalorii to dosyć rygorystyczny sposób żywienia mający na celu szybkie zrzucenie zbędnych kilogramów. Czym dokładnie cechuje się taka dieta i z myślą o kim została ona stworzona?

przyprawy-w-diecie-czym-przyprawiac-potrawy-w-konkretnych-dietach

Przyprawy w diecie - czym przyprawiać potrawy w konkretnych dietach?

Przyprawy to obowiązkowy element każdego dania, bez którego staje się ono mdłe i niesmaczne. Niektórych z nich nie powinno się jednak stosować w przypadku konkretnych problemów zdrowotnych. W jaki sposób przyprawiać potrawy zgodnie z zasadami danej diety?

buraki-rodzaje-wlasciwosci-zdrowotne-i-przepisy

Buraki - rodzaje, właściwości zdrowotne i przepisy

Buraki stanowią jedno z popularniejszych warzyw, które z powodzeniem możemy uprawiać w przydomowym ogródku. Są one bogatym źródłem wielu wartości odżywczych, dzięki czemu zaleca się je w różnych dietach. Sprawdź, czym skutkuje regularne spożywanie tych purpurowych warzyw i jak można je przyrządzić.

szparagi-wlasciwosci-odzywcze-i-zastosowanie

Szparagi - właściwości odżywcze i zastosowanie

Szparagi to mało popularne warzywo pełne wielu wartości odżywczych wpływających pozytywnie na ludzki organizm. Jakie potrawy można wykonać z jego udziałem i czym jeszcze charakteryzują się szparagi?

jedz-truskawki-wartosci-zdrowotne-i-wlasciwosci-odzywcze

Jedz truskawki! Wartości zdrowotne i właściwości odżywcze

Truskawki to element bardzo wielu słodkich potraw oraz wyjątkowo popularne owoce w sezonie letnim. Jakie wartości odżywcze mają truskawki i w jaki sposób wpływają na Twoje zdrowie?

redukcyjna-kolacja-kulturysty-przepisy-aktualizacja-2020

Redukcyjna kolacja kulturysty – przepisy | AKTUALIZACJA 2020

Redukcja w kulturystyce jest procesem, który prowadzi do pozbycia się tkanki tłuszczowej z organizmu, a dzięki temu – uwidoczniają się mięśnie. Poznaj przepisy na kolacje, które są doskonałym źródłem energii podczas diety redukcyjnej. Przewiń artykuł, żeby zobaczyć aktualizację.

piwo-po-treningu-wskazane-czy-nie-aktualizacja-2020

Piwo po treningu - wskazane czy nie? | AKTUALIZACJA 2020

Przyjrzyjmy się popularnemu ostatnimi czasy mitowi: Piwo jest dobre po treningu. Według tego mitu spożycie jednego piwa (500 ml) po treningu przyśpiesza regenerację, dostarcza wartości odżywczych i minerałów, przeciwdziała zakwasom, a nawet nawadnia organizm. Jak jest naprawdę?

jak-odzywiac-sie-w-sposob-zdrowy

Jak odżywiać się w sposób zdrowy?

Zdrowe odżywianie w ostatnim czasie cieszy się ogromna popularnością. Sprawdź, jak samodzielnie przygotowywać poszczególne posiłki w sposób zbilansowany.

olej-palmowy-czym-jest-do-czego-sluzy-i-czy-rzeczywiscie-nalezy-go-unikac

Olej palmowy - czym jest, do czego służy i czy rzeczywiście należy go unikać?

Olej palmowy to składnik wielu produktów, od żywności, aż po popularne kosmetyki. Wiąże się on jednak z wieloma kontrowersjami. W jaki sposób jest pozyskiwany olej palmowy i czy jest on zdrowy?

ostre-przyprawy-jakie-maja-zalety-i-czy-sa-dla-kazdego

Ostre przyprawy - jakie mają zalety i czy są dla każdego?

Regularne spożywanie potraw doprawionych ostrymi przyprawami może nieść za sobą bardzo ciekawe skutki. Jak tego typu składniki wpływają na organizm i czy rzeczywiście pozwalają schudnąć bez zbędnego wysiłku?

dieta-1000-kalorii-dla-kogo-po-co-i-na-czym-polega

Dieta 1000 kalorii - dla kogo, po co i na czym polega

Dieta 1000 kalorii to dosyć rygorystyczny sposób żywienia mający na celu szybkie zrzucenie zbędnych kilogramów. Czym dokładnie cechuje się taka dieta i z myślą o kim została ona stworzona?

przyprawy-w-diecie-czym-przyprawiac-potrawy-w-konkretnych-dietach

Przyprawy w diecie - czym przyprawiać potrawy w konkretnych dietach?

Przyprawy to obowiązkowy element każdego dania, bez którego staje się ono mdłe i niesmaczne. Niektórych z nich nie powinno się jednak stosować w przypadku konkretnych problemów zdrowotnych. W jaki sposób przyprawiać potrawy zgodnie z zasadami danej diety?

buraki-rodzaje-wlasciwosci-zdrowotne-i-przepisy

Buraki - rodzaje, właściwości zdrowotne i przepisy

Buraki stanowią jedno z popularniejszych warzyw, które z powodzeniem możemy uprawiać w przydomowym ogródku. Są one bogatym źródłem wielu wartości odżywczych, dzięki czemu zaleca się je w różnych dietach. Sprawdź, czym skutkuje regularne spożywanie tych purpurowych warzyw i jak można je przyrządzić.

szparagi-wlasciwosci-odzywcze-i-zastosowanie

Szparagi - właściwości odżywcze i zastosowanie

Szparagi to mało popularne warzywo pełne wielu wartości odżywczych wpływających pozytywnie na ludzki organizm. Jakie potrawy można wykonać z jego udziałem i czym jeszcze charakteryzują się szparagi?

jedz-truskawki-wartosci-zdrowotne-i-wlasciwosci-odzywcze

Jedz truskawki! Wartości zdrowotne i właściwości odżywcze

Truskawki to element bardzo wielu słodkich potraw oraz wyjątkowo popularne owoce w sezonie letnim. Jakie wartości odżywcze mają truskawki i w jaki sposób wpływają na Twoje zdrowie?

redukcyjna-kolacja-kulturysty-przepisy-aktualizacja-2020

Redukcyjna kolacja kulturysty – przepisy | AKTUALIZACJA 2020

Redukcja w kulturystyce jest procesem, który prowadzi do pozbycia się tkanki tłuszczowej z organizmu, a dzięki temu – uwidoczniają się mięśnie. Poznaj przepisy na kolacje, które są doskonałym źródłem energii podczas diety redukcyjnej. Przewiń artykuł, żeby zobaczyć aktualizację.

piwo-po-treningu-wskazane-czy-nie-aktualizacja-2020

Piwo po treningu - wskazane czy nie? | AKTUALIZACJA 2020

Przyjrzyjmy się popularnemu ostatnimi czasy mitowi: Piwo jest dobre po treningu. Według tego mitu spożycie jednego piwa (500 ml) po treningu przyśpiesza regenerację, dostarcza wartości odżywczych i minerałów, przeciwdziała zakwasom, a nawet nawadnia organizm. Jak jest naprawdę?

jak-odzywiac-sie-w-sposob-zdrowy

Jak odżywiać się w sposób zdrowy?

Zdrowe odżywianie w ostatnim czasie cieszy się ogromna popularnością. Sprawdź, jak samodzielnie przygotowywać poszczególne posiłki w sposób zbilansowany.

olej-palmowy-czym-jest-do-czego-sluzy-i-czy-rzeczywiscie-nalezy-go-unikac

Olej palmowy - czym jest, do czego służy i czy rzeczywiście należy go unikać?

Olej palmowy to składnik wielu produktów, od żywności, aż po popularne kosmetyki. Wiąże się on jednak z wieloma kontrowersjami. W jaki sposób jest pozyskiwany olej palmowy i czy jest on zdrowy?

ostre-przyprawy-jakie-maja-zalety-i-czy-sa-dla-kazdego

Ostre przyprawy - jakie mają zalety i czy są dla każdego?

Regularne spożywanie potraw doprawionych ostrymi przyprawami może nieść za sobą bardzo ciekawe skutki. Jak tego typu składniki wpływają na organizm i czy rzeczywiście pozwalają schudnąć bez zbędnego wysiłku?