5 podstawowych błędów w ćwiczeniach na mięśnie brzucha

5 podstawowych błędów w ćwiczeniach na mięśnie brzucha

Jak robić brzuszki teoretycznie wie każdy. Jednak jak zrobić skuteczny trening na mięśnie brzucha, wzmocnić core i cieszyć się płaskim brzuchem... Do tego zwykłe brzuszki mogą nie wystarczyć. Zobaczcie najczęstsze i podstawowe błędy przy treningu brzucha.

Trening mięśni brzucha

Praktycznie każdy z nas pragnie posiadać pięknie wyrzeźbionych brzuch. Nic zatem dziwnego, że to pragnienie staje się impulsem do podjęcia kolejnych treningowych wyzwań i przejścia na tą zdrowszą stronę życia. Podstawą zdrowej, silnej sylwetki są mięśnie brzucha. Zobaczcie jak zrobić trening core tak, by wylewając z siebie siódme poty efekty tego wysiłku były satysfakcjonujące. Przyjrzyj się swoim treningom i już dziś wyeliminuj podstawowe błędy!

Codzienny trening core

 

Jaki jest sposób na przemęczenie własnych mięśni? Codzienny trening! Absolutnym mitem jest konieczność wzmacniania muskulatury brzucha każdego dnia. Mięśnie te, podobnie jak wszystkie w naszym ciele, potrzebują regeneracji po przebytym treningu. Intensywny wysiłek wymaga nawet 48 godzin odpoczynku. To jest ich czas na regenerację, dlatego pamiętajmy, że optymalny trening organizujmy 2-3 razy w tygodniu, zawsze z przerwą pomiędzy poszczególnymi treningami.

Brak treningu cardio, zaniedbanie wytrzymałości

 

Nieważne jak bardzo będziemy trenować mięśnie brzucha, bez wysiłku cardio tłuszcz po prostu nie zniknie. Dlatego poza treningiem siłowy, warto zadbać o wspomnianą tkankę tłuszczową, która okrywa mięśnie brzucha. Tutaj zdecydowaną pomocą są ćwiczenia aerobowe bądź interwałowe, a także trening siłowy ukierunkowany na całe ciało.

Nieodpowiednia dieta

 

Trening to odpowiedni start do zdrowia i modelowania własnej figury, ale bez odpowiedniej diety jest wyłącznie jednym krokiem naprzód. Zbilansowane posiłki są szczególnie istotne dla osób, którym zależy na zgubieniu tłuszczyku z okolic brzucha. Objadanie się przetworzoną żywnością i regularne wizyty w sieciach fast food absolutnie zdrowiu nie sprzyjają. A wystarczy tylko zrezygnować z gazowanego napoju i codziennie przejść chociażby 5 km, by w ciągu dwóch tygodniu spalić kilogram tłuszczu.

Wyłączne wsparcie diety

 

„Rozpoczęcie ćwiczeń jest trudne i męczące, dlatego przeszłam na dietę” – i tu tkwi błąd. Nawet najbardziej zbilansowane posiłki będą jedynie zalążkiem w modelowaniu sylwetki. Owszem, dzięki niskokalorycznej diecie waga może radykalnie spaść, lecz część utraconej masy będzie pochodziła właśnie z tkanki mięśniowej. Pamiętajmy, że idealna figura to równowaga pomiędzy treningiem i dietą.

Monotonny plan treningowy, ciągle te same ćwiczenia

 

Brzuszki i siady to jedne z najpopularniejszych ćwiczeń modelujących mięśnie brzucha. Owszem, potwierdzamy ich skuteczność, lecz jednocześnie przestrzegamy! Mięśnie bardzo szybko przyzwyczajają się do kolejnego wysiłku, dlatego przestają się wzmacniać jeżeli stale ćwiczymy w ten sam sposób. Dlatego nie zapominajmy o urozmaiceniach, które powinniśmy wprowadzać co 4 – 6 tygodni.

 

Jeżeli nie jesteście przekonani, czy poradzicie sobie z treningiem na mięśnie brzucha, skorzystajcie z pomocy specjalistów z portalu LepszyTrener.pl Do treningu mięśni brzucha polecamy trenerów personalnych, trenerów pilates oraz fitness

Chcesz przeczytać cały artykuł?

Martyna Paprocka 3 28 maja 2016  3252

Dodaj komentarz

  • izolkd
    20 lipca 2017
    Cardio jest ważne na samym początku, bo po co rzeźbić mięśnie brzucha, których i tak nie będzie widać pod warstwą tłuszczu?
  • Małgot
    20 lipca 2017
    Sam trening cudów nie zdziała - trzeba też właściwie jeść
  • 20 lipca 2017
    W sumie gdzieś słyszałam, że brzuszki wcale nie są takie skuteczne

Artykuły z kategorii: Trening

silownia-w-domu-chwilowa-zmiana-czy-nowy-nawyk

Siłownia w domu - chwilowa zmiana czy nowy nawyk?

Definicja aktywności fizycznej zdecydowanie zmieniła swój wymiar w ostatnim roku. Definicją, autentycznego zaangażowania w trening stała się codzienna indywidualna determinacja. Wypad na siłownię przestał być zwykłym elementem dnia, a zajęcia fitness w grupie są wręcz dobrem luksusowym.

trening-silowo-wytrzymalosciowy-jak-go-dobrze-zaplanowac

Trening siłowo-wytrzymałościowy - jak go dobrze zaplanować?

Siłowy trening w klubie fitness albo jego bliźniacza wersja do wykonania w domu z czasem przestanie przynosić wymierne efekty. Coś będzie się dziać, ale nie do końca będzie wiadomo, czy to nadal droga do przodu. Z pomocą przyjdzie trening siłowo-wytrzymałościowy. Co to takiego?

bezpieczenstwo-i-higiena-w-pigulce-jak-zadbac-o-swoje-stawy-podczas-treningow

Bezpieczeństwo i higiena w pigułce: jak zadbać o swoje stawy podczas treningów?

Choć w istocie stawy to ruchome połączenia kości, należy pamiętać, że nadmierny wysiłek może szybko doprowadzić do stanów zapalnych czy kontuzji. Ważne jest odpowiednie podejście do wysiłku i diety, aby cały proces treningowy był jak najbardziej optymalny. Zobacz, jak zadbać o swoje stawy podczas treningów i nie martw się o swoją kondycję za kilka lat.

jak-powinno-sie-trenowac-przy-nadcisnieniu

Jak powinno się trenować przy nadciśnieniu?

Choroby układu krążenia i serca są nam nieobce w dzisiejszej rzeczywistości. To, że regularna aktywność fizyczna może im zapobiec jest jasne. Jak jednak powinno się trenować, jeśli już cierpi się na nadciśnienie? Zobacz, jakie sporty są bezpieczne przy tej chorobie serca.

odwodnienie-czyli-najwiekszy-wrog-sportowca-jak-go-pokonac

Odwodnienie, czyli największy wróg sportowca. Jak go pokonać?

Podczas intensywnego treningu metabolizm przyspiesza nawet dwudziestokrotnie. Zwiększa się temperatura ciała, a tym samym wypacanie wody i soli mineralnych z organizmu. Odwodnienie może prowadzić do znacznego osłabienia organizmu, a nawet zagrożenia życia. Zobacz, jak skutecznie nawadniać organizm, by ustrzec się skutków odwodnienia.

trening-tlenowy-czy-beztlenowy-ktory-rodzaj-wysilku-lepiej-sie-sprawdzi

Trening tlenowy czy beztlenowy: który rodzaj wysiłku lepiej się sprawdzi?

Wiele osób podchodzi do form organizacji treningu zero-jedynkowo. Przyjmuje się, że skoro dana forma treningowa działa, inna mogłaby nie dać takiego efektu. Tymczasem sprawa jest bardziej złożona i trudno jednoznacznie stwierdzić, która forma wysiłku będzie lepsza. To jak: trening tlenowy czy beztlenowy?

zestresowany-trening-czy-stres-ma-wplyw-na-aktywnosc-fizyczna

Zestresowany trening – czy stres ma wpływ na aktywność fizyczną?

W obecnych czasach bardzo trudno o całkowite wyzbycie się stresu. Dzięki treningom można jednak skutecznie zmniejszyć jego poziom – to jasne. W jaki sposób stres wpływa na efekty treningu? Czy może powodować pogorszenie wyników sportowych?

jak-planowac-treningi-gdy-pracuje-sie-noca

Jak planować treningi, gdy pracuje się nocą?

Praca na nocne zmiany może znacznie komplikować układanie planu treningowego. Dowiedz się, jak dopasować aktywność fizyczną do pracy w godzinach nocnych. Oto porady w zakresie planowania treningów dla nocnych marków!

cwiczenia-na-lydki-niepozorny-trening-ktory-nada-ksztalt-twoim-nogom

Ćwiczenia na łydki - niepozorny trening, który nada kształt twoim nogom

Trening nóg to nie tylko przysiady, wykroki czy martwy ciąg. Niedoceniane na co dzień mięśnie łydek to tak naprawdę wielki potencjał o małych rozmiarach. Ważne jest, aby w twoim planie treningowym znalazły się również ćwiczenia na łydki. Czy można trenować w domu i czy istnieje sposób na zmniejszenie uczucia ciężkich nóg?

cwiczenia-wielostawowe-twoj-sposob-na-miesnie-ze-stali

Ćwiczenia wielostawowe - twój sposób na mięśnie ze stali

Na pewno niejeden raz stajesz przed wyzwaniem ułożenia własnego planu treningowego. Dobrze wiesz, że najlepiej sprawdzają się ćwiczenia wielostawowe, ale nie masz wystarczającej wprawy, by je wykonać? A może nie wiesz, czym są te ćwiczenia i na czym polegają? Sprawdź najlepsze ćwiczenia wielostawowe na duże i małe partie mięśniowe.

silownia-w-domu-chwilowa-zmiana-czy-nowy-nawyk

Siłownia w domu - chwilowa zmiana czy nowy nawyk?

Definicja aktywności fizycznej zdecydowanie zmieniła swój wymiar w ostatnim roku. Definicją, autentycznego zaangażowania w trening stała się codzienna indywidualna determinacja. Wypad na siłownię przestał być zwykłym elementem dnia, a zajęcia fitness w grupie są wręcz dobrem luksusowym.

trening-silowo-wytrzymalosciowy-jak-go-dobrze-zaplanowac

Trening siłowo-wytrzymałościowy - jak go dobrze zaplanować?

Siłowy trening w klubie fitness albo jego bliźniacza wersja do wykonania w domu z czasem przestanie przynosić wymierne efekty. Coś będzie się dziać, ale nie do końca będzie wiadomo, czy to nadal droga do przodu. Z pomocą przyjdzie trening siłowo-wytrzymałościowy. Co to takiego?

bezpieczenstwo-i-higiena-w-pigulce-jak-zadbac-o-swoje-stawy-podczas-treningow

Bezpieczeństwo i higiena w pigułce: jak zadbać o swoje stawy podczas treningów?

Choć w istocie stawy to ruchome połączenia kości, należy pamiętać, że nadmierny wysiłek może szybko doprowadzić do stanów zapalnych czy kontuzji. Ważne jest odpowiednie podejście do wysiłku i diety, aby cały proces treningowy był jak najbardziej optymalny. Zobacz, jak zadbać o swoje stawy podczas treningów i nie martw się o swoją kondycję za kilka lat.

jak-powinno-sie-trenowac-przy-nadcisnieniu

Jak powinno się trenować przy nadciśnieniu?

Choroby układu krążenia i serca są nam nieobce w dzisiejszej rzeczywistości. To, że regularna aktywność fizyczna może im zapobiec jest jasne. Jak jednak powinno się trenować, jeśli już cierpi się na nadciśnienie? Zobacz, jakie sporty są bezpieczne przy tej chorobie serca.

odwodnienie-czyli-najwiekszy-wrog-sportowca-jak-go-pokonac

Odwodnienie, czyli największy wróg sportowca. Jak go pokonać?

Podczas intensywnego treningu metabolizm przyspiesza nawet dwudziestokrotnie. Zwiększa się temperatura ciała, a tym samym wypacanie wody i soli mineralnych z organizmu. Odwodnienie może prowadzić do znacznego osłabienia organizmu, a nawet zagrożenia życia. Zobacz, jak skutecznie nawadniać organizm, by ustrzec się skutków odwodnienia.

trening-tlenowy-czy-beztlenowy-ktory-rodzaj-wysilku-lepiej-sie-sprawdzi

Trening tlenowy czy beztlenowy: który rodzaj wysiłku lepiej się sprawdzi?

Wiele osób podchodzi do form organizacji treningu zero-jedynkowo. Przyjmuje się, że skoro dana forma treningowa działa, inna mogłaby nie dać takiego efektu. Tymczasem sprawa jest bardziej złożona i trudno jednoznacznie stwierdzić, która forma wysiłku będzie lepsza. To jak: trening tlenowy czy beztlenowy?

zestresowany-trening-czy-stres-ma-wplyw-na-aktywnosc-fizyczna

Zestresowany trening – czy stres ma wpływ na aktywność fizyczną?

W obecnych czasach bardzo trudno o całkowite wyzbycie się stresu. Dzięki treningom można jednak skutecznie zmniejszyć jego poziom – to jasne. W jaki sposób stres wpływa na efekty treningu? Czy może powodować pogorszenie wyników sportowych?

jak-planowac-treningi-gdy-pracuje-sie-noca

Jak planować treningi, gdy pracuje się nocą?

Praca na nocne zmiany może znacznie komplikować układanie planu treningowego. Dowiedz się, jak dopasować aktywność fizyczną do pracy w godzinach nocnych. Oto porady w zakresie planowania treningów dla nocnych marków!

cwiczenia-na-lydki-niepozorny-trening-ktory-nada-ksztalt-twoim-nogom

Ćwiczenia na łydki - niepozorny trening, który nada kształt twoim nogom

Trening nóg to nie tylko przysiady, wykroki czy martwy ciąg. Niedoceniane na co dzień mięśnie łydek to tak naprawdę wielki potencjał o małych rozmiarach. Ważne jest, aby w twoim planie treningowym znalazły się również ćwiczenia na łydki. Czy można trenować w domu i czy istnieje sposób na zmniejszenie uczucia ciężkich nóg?

cwiczenia-wielostawowe-twoj-sposob-na-miesnie-ze-stali

Ćwiczenia wielostawowe - twój sposób na mięśnie ze stali

Na pewno niejeden raz stajesz przed wyzwaniem ułożenia własnego planu treningowego. Dobrze wiesz, że najlepiej sprawdzają się ćwiczenia wielostawowe, ale nie masz wystarczającej wprawy, by je wykonać? A może nie wiesz, czym są te ćwiczenia i na czym polegają? Sprawdź najlepsze ćwiczenia wielostawowe na duże i małe partie mięśniowe.