5 podstawowych błędów w ćwiczeniach na mięśnie brzucha

5 podstawowych błędów w ćwiczeniach na mięśnie brzucha

Jak robić brzuszki teoretycznie wie każdy. Jednak jak zrobić skuteczny trening na mięśnie brzucha, wzmocnić core i cieszyć się płaskim brzuchem... Do tego zwykłe brzuszki mogą nie wystarczyć. Zobaczcie najczęstsze i podstawowe błędy przy treningu brzucha.

Trening mięśni brzucha

Praktycznie każdy z nas pragnie posiadać pięknie wyrzeźbionych brzuch. Nic zatem dziwnego, że to pragnienie staje się impulsem do podjęcia kolejnych treningowych wyzwań i przejścia na tą zdrowszą stronę życia. Podstawą zdrowej, silnej sylwetki są mięśnie brzucha. Zobaczcie jak zrobić trening core tak, by wylewając z siebie siódme poty efekty tego wysiłku były satysfakcjonujące. Przyjrzyj się swoim treningom i już dziś wyeliminuj podstawowe błędy!

Codzienny trening core

 

Jaki jest sposób na przemęczenie własnych mięśni? Codzienny trening! Absolutnym mitem jest konieczność wzmacniania muskulatury brzucha każdego dnia. Mięśnie te, podobnie jak wszystkie w naszym ciele, potrzebują regeneracji po przebytym treningu. Intensywny wysiłek wymaga nawet 48 godzin odpoczynku. To jest ich czas na regenerację, dlatego pamiętajmy, że optymalny trening organizujmy 2-3 razy w tygodniu, zawsze z przerwą pomiędzy poszczególnymi treningami.

Brak treningu cardio, zaniedbanie wytrzymałości

 

Nieważne jak bardzo będziemy trenować mięśnie brzucha, bez wysiłku cardio tłuszcz po prostu nie zniknie. Dlatego poza treningiem siłowy, warto zadbać o wspomnianą tkankę tłuszczową, która okrywa mięśnie brzucha. Tutaj zdecydowaną pomocą są ćwiczenia aerobowe bądź interwałowe, a także trening siłowy ukierunkowany na całe ciało.

Nieodpowiednia dieta

 

Trening to odpowiedni start do zdrowia i modelowania własnej figury, ale bez odpowiedniej diety jest wyłącznie jednym krokiem naprzód. Zbilansowane posiłki są szczególnie istotne dla osób, którym zależy na zgubieniu tłuszczyku z okolic brzucha. Objadanie się przetworzoną żywnością i regularne wizyty w sieciach fast food absolutnie zdrowiu nie sprzyjają. A wystarczy tylko zrezygnować z gazowanego napoju i codziennie przejść chociażby 5 km, by w ciągu dwóch tygodniu spalić kilogram tłuszczu.

Wyłączne wsparcie diety

 

„Rozpoczęcie ćwiczeń jest trudne i męczące, dlatego przeszłam na dietę” – i tu tkwi błąd. Nawet najbardziej zbilansowane posiłki będą jedynie zalążkiem w modelowaniu sylwetki. Owszem, dzięki niskokalorycznej diecie waga może radykalnie spaść, lecz część utraconej masy będzie pochodziła właśnie z tkanki mięśniowej. Pamiętajmy, że idealna figura to równowaga pomiędzy treningiem i dietą.

Monotonny plan treningowy, ciągle te same ćwiczenia

 

Brzuszki i siady to jedne z najpopularniejszych ćwiczeń modelujących mięśnie brzucha. Owszem, potwierdzamy ich skuteczność, lecz jednocześnie przestrzegamy! Mięśnie bardzo szybko przyzwyczajają się do kolejnego wysiłku, dlatego przestają się wzmacniać jeżeli stale ćwiczymy w ten sam sposób. Dlatego nie zapominajmy o urozmaiceniach, które powinniśmy wprowadzać co 4 – 6 tygodni.

 

Jeżeli nie jesteście przekonani, czy poradzicie sobie z treningiem na mięśnie brzucha, skorzystajcie z pomocy specjalistów z portalu LepszyTrener.pl Do treningu mięśni brzucha polecamy trenerów personalnych, trenerów pilates oraz fitness

Martyna Paprocka 3 28 maja 2016  2637

Dodaj komentarz

  • izolkd
    20 lipca 2017
    Cardio jest ważne na samym początku, bo po co rzeźbić mięśnie brzucha, których i tak nie będzie widać pod warstwą tłuszczu?
  • Małgot
    20 lipca 2017
    Sam trening cudów nie zdziała - trzeba też właściwie jeść
  • 20 lipca 2017
    W sumie gdzieś słyszałam, że brzuszki wcale nie są takie skuteczne

Artykuły z kategorii: Trening

przysiady-ze-sztanga-na-barkach-jak-prawidlowo-je-wykonywac

Przysiady ze sztangą na barkach – jak prawidłowo je wykonywać?

Zależy Ci na zwiększeniu masy mięśniowej w szybkim czasie? Mamy na to sposób, wykonuj przysiady ze sztangą na barkach! Jest to jedno z najbardziej popularnych ćwiczeń na ujędrnienie nóg i pośladków. Angażuje wiele partii mięśni i daje niesamowite efekty.

pomysly-na-uliczny-trening-street-workout-cwiczenia

Pomysły na uliczny trening | Street workout ćwiczenia

Nie musisz wydawać pieniędzy na drogie karnety na siłownię, aby zadbać o swój wygląd. Wystarczy, że wyjdziesz z domu. W tym artykule dowiesz się, jak wykonać kilka ćwiczeń street workout i szybko poprawić swoją formę.

sila-i-sprawnosc-poznaj-kalistenike

Siła i sprawność – poznaj kalistenikę!

Istnieje bardzo duża różnorodność ćwiczeń kształtujących naszą sylwetkę. Do wykonania niektórych potrzebujemy specjalnych sprzętów. Zazwyczaj są one bardzo drogie i dostępne jedynie na siłowni. W takim razie, w jaki sposób rozpoczać przygodę z ćwiczeniami bez ponoszenia dużych kosztów? Odpowiedź jest prosta – ćwiczenia kalisteniczne. Możesz je wykonywać w domowych warunkach!

dobry-trener-personalny-rzeszow-ceny-i-opinie

Dobry trener personalny Rzeszów - ceny i opinie

Zastanawiasz się jak znaleźć dobrego trenera personalnego w Rzeszowie? Jakie są opinie o trenerach z tego miasta? Ile kosztują usługi trenera osobistego? Odpowiedzi na te wszystkie pytania znajdziesz w naszym artykule. Po jego przeczytaniu będziesz wiedział, jak znaleźć odpowiedniego trenera osobistego w Rzeszowie.

turbo-spalacz-interwalowy-trening-odchudzajacy

Turbo spalacz - interwałowy trening odchudzający

Jeśli chcesz spalić tłuszcz w rekordowo szybkim tempie, zastosuj jeden z najczęściej wybieranych form treningowych. Zamień swoje kalorie na energię do wykonywania intensywnych ćwiczeń. Poznaj interwały!

trening-relaksacyjny-sposob-na-stres-i-zmeczenie

Trening relaksacyjny – sposób na stres i zmęczenie

W dzisiejszych czasach na każdym kroku jesteśmy narażeni na stresujące sytuacje. Mówi się, że stres jest jedną z najgorszych chorób towarzyszących rozwojowi społeczeństwa. Jednym ze sposobów na poradzenie sobie z nim jest trening relaksacyjny.

cwiczenia-dla-kobiet-na-szczuple-uda-i-posladki

Ćwiczenia dla kobiet na szczupłe uda i pośladki!

Wiele kobiet marzy o szczupłych udach i pięknych pośladkach. Jest to jeden z głównych powodów, dla których zaczynają się przygody z siłownią. Przedstawimy Ci ćwiczenia, które sprawią, że Twoje uda i pośladki będą jeszcze piękniejsze!

treningi-fitness-gdansk-jak-znalezc-najlepsze-zajecia

Treningi fitness Gdańsk – jak znaleźć najlepsze zajęcia?

Każde większe i mniejsze polskie miasto notuje tendencję wzrostową jeśli chodzi o nowe kluby fitness, siłownie i trenerów personalnych. W gąszczu ofert trudno jest znaleźć tę najlepszą. Podpowiadamy, jak wybrać klub fitness w Gdańsku i na jakie zajęcia się zapisać.

mobility-trening-sposob-na-zwiekszenie-mobilnosci

Mobility trening – sposób na zwiększenie mobilności

Oprócz typowych treningów siłowych musimy także pamiętać o mobility training. Praca nad mobilnością jest bardzo ważna – zwiększa naszą wytrzymałość fizyczną np. utrzymanie sztangi nad głową czy utrzymanie łokci w przysiadzie z wykorzystaniem sztangi z przodu. W tym artykule przedstawimy Ci kilka ćwiczeń poprawiających Twoją mobilność.

slackline-wszystko-co-powinienes-wiedziec

Slackline - wszystko co powinieneś wiedzieć

Wiele osób pamięta z dzieciństwa zabawę „podłoga to lawa” - podobne zasady występują w Slackline. Cała zabawa polega na utrzymaniu równowagi podczas przechodzeniu przez linę wykonując przy tym niesamowite tricki. Jeśli chciałbyś rozpocząć przygodę z tą niesamowitą dyscypliną – to jest to artykuł dla Ciebie.

przysiady-ze-sztanga-na-barkach-jak-prawidlowo-je-wykonywac

Przysiady ze sztangą na barkach – jak prawidłowo je wykonywać?

Zależy Ci na zwiększeniu masy mięśniowej w szybkim czasie? Mamy na to sposób, wykonuj przysiady ze sztangą na barkach! Jest to jedno z najbardziej popularnych ćwiczeń na ujędrnienie nóg i pośladków. Angażuje wiele partii mięśni i daje niesamowite efekty.

pomysly-na-uliczny-trening-street-workout-cwiczenia

Pomysły na uliczny trening | Street workout ćwiczenia

Nie musisz wydawać pieniędzy na drogie karnety na siłownię, aby zadbać o swój wygląd. Wystarczy, że wyjdziesz z domu. W tym artykule dowiesz się, jak wykonać kilka ćwiczeń street workout i szybko poprawić swoją formę.

sila-i-sprawnosc-poznaj-kalistenike

Siła i sprawność – poznaj kalistenikę!

Istnieje bardzo duża różnorodność ćwiczeń kształtujących naszą sylwetkę. Do wykonania niektórych potrzebujemy specjalnych sprzętów. Zazwyczaj są one bardzo drogie i dostępne jedynie na siłowni. W takim razie, w jaki sposób rozpoczać przygodę z ćwiczeniami bez ponoszenia dużych kosztów? Odpowiedź jest prosta – ćwiczenia kalisteniczne. Możesz je wykonywać w domowych warunkach!

dobry-trener-personalny-rzeszow-ceny-i-opinie

Dobry trener personalny Rzeszów - ceny i opinie

Zastanawiasz się jak znaleźć dobrego trenera personalnego w Rzeszowie? Jakie są opinie o trenerach z tego miasta? Ile kosztują usługi trenera osobistego? Odpowiedzi na te wszystkie pytania znajdziesz w naszym artykule. Po jego przeczytaniu będziesz wiedział, jak znaleźć odpowiedniego trenera osobistego w Rzeszowie.

turbo-spalacz-interwalowy-trening-odchudzajacy

Turbo spalacz - interwałowy trening odchudzający

Jeśli chcesz spalić tłuszcz w rekordowo szybkim tempie, zastosuj jeden z najczęściej wybieranych form treningowych. Zamień swoje kalorie na energię do wykonywania intensywnych ćwiczeń. Poznaj interwały!

trening-relaksacyjny-sposob-na-stres-i-zmeczenie

Trening relaksacyjny – sposób na stres i zmęczenie

W dzisiejszych czasach na każdym kroku jesteśmy narażeni na stresujące sytuacje. Mówi się, że stres jest jedną z najgorszych chorób towarzyszących rozwojowi społeczeństwa. Jednym ze sposobów na poradzenie sobie z nim jest trening relaksacyjny.

cwiczenia-dla-kobiet-na-szczuple-uda-i-posladki

Ćwiczenia dla kobiet na szczupłe uda i pośladki!

Wiele kobiet marzy o szczupłych udach i pięknych pośladkach. Jest to jeden z głównych powodów, dla których zaczynają się przygody z siłownią. Przedstawimy Ci ćwiczenia, które sprawią, że Twoje uda i pośladki będą jeszcze piękniejsze!

treningi-fitness-gdansk-jak-znalezc-najlepsze-zajecia

Treningi fitness Gdańsk – jak znaleźć najlepsze zajęcia?

Każde większe i mniejsze polskie miasto notuje tendencję wzrostową jeśli chodzi o nowe kluby fitness, siłownie i trenerów personalnych. W gąszczu ofert trudno jest znaleźć tę najlepszą. Podpowiadamy, jak wybrać klub fitness w Gdańsku i na jakie zajęcia się zapisać.

mobility-trening-sposob-na-zwiekszenie-mobilnosci

Mobility trening – sposób na zwiększenie mobilności

Oprócz typowych treningów siłowych musimy także pamiętać o mobility training. Praca nad mobilnością jest bardzo ważna – zwiększa naszą wytrzymałość fizyczną np. utrzymanie sztangi nad głową czy utrzymanie łokci w przysiadzie z wykorzystaniem sztangi z przodu. W tym artykule przedstawimy Ci kilka ćwiczeń poprawiających Twoją mobilność.

slackline-wszystko-co-powinienes-wiedziec

Slackline - wszystko co powinieneś wiedzieć

Wiele osób pamięta z dzieciństwa zabawę „podłoga to lawa” - podobne zasady występują w Slackline. Cała zabawa polega na utrzymaniu równowagi podczas przechodzeniu przez linę wykonując przy tym niesamowite tricki. Jeśli chciałbyś rozpocząć przygodę z tą niesamowitą dyscypliną – to jest to artykuł dla Ciebie.