5 podstawowych błędów w ćwiczeniach na mięśnie brzucha

5 podstawowych błędów w ćwiczeniach na mięśnie brzucha

Jak robić brzuszki teoretycznie wie każdy. Jednak jak zrobić skuteczny trening na mięśnie brzucha, wzmocnić core i cieszyć się płaskim brzuchem... Do tego zwykłe brzuszki mogą nie wystarczyć. Zobaczcie najczęstsze i podstawowe błędy przy treningu brzucha.

Trening mięśni brzucha

Praktycznie każdy z nas pragnie posiadać pięknie wyrzeźbionych brzuch. Nic zatem dziwnego, że to pragnienie staje się impulsem do podjęcia kolejnych treningowych wyzwań i przejścia na tą zdrowszą stronę życia. Podstawą zdrowej, silnej sylwetki są mięśnie brzucha. Zobaczcie jak zrobić trening core tak, by wylewając z siebie siódme poty efekty tego wysiłku były satysfakcjonujące. Przyjrzyj się swoim treningom i już dziś wyeliminuj podstawowe błędy!

Codzienny trening core

 

Jaki jest sposób na przemęczenie własnych mięśni? Codzienny trening! Absolutnym mitem jest konieczność wzmacniania muskulatury brzucha każdego dnia. Mięśnie te, podobnie jak wszystkie w naszym ciele, potrzebują regeneracji po przebytym treningu. Intensywny wysiłek wymaga nawet 48 godzin odpoczynku. To jest ich czas na regenerację, dlatego pamiętajmy, że optymalny trening organizujmy 2-3 razy w tygodniu, zawsze z przerwą pomiędzy poszczególnymi treningami.

Brak treningu cardio, zaniedbanie wytrzymałości

 

Nieważne jak bardzo będziemy trenować mięśnie brzucha, bez wysiłku cardio tłuszcz po prostu nie zniknie. Dlatego poza treningiem siłowy, warto zadbać o wspomnianą tkankę tłuszczową, która okrywa mięśnie brzucha. Tutaj zdecydowaną pomocą są ćwiczenia aerobowe bądź interwałowe, a także trening siłowy ukierunkowany na całe ciało.

Nieodpowiednia dieta

 

Trening to odpowiedni start do zdrowia i modelowania własnej figury, ale bez odpowiedniej diety jest wyłącznie jednym krokiem naprzód. Zbilansowane posiłki są szczególnie istotne dla osób, którym zależy na zgubieniu tłuszczyku z okolic brzucha. Objadanie się przetworzoną żywnością i regularne wizyty w sieciach fast food absolutnie zdrowiu nie sprzyjają. A wystarczy tylko zrezygnować z gazowanego napoju i codziennie przejść chociażby 5 km, by w ciągu dwóch tygodniu spalić kilogram tłuszczu.

Wyłączne wsparcie diety

 

„Rozpoczęcie ćwiczeń jest trudne i męczące, dlatego przeszłam na dietę” – i tu tkwi błąd. Nawet najbardziej zbilansowane posiłki będą jedynie zalążkiem w modelowaniu sylwetki. Owszem, dzięki niskokalorycznej diecie waga może radykalnie spaść, lecz część utraconej masy będzie pochodziła właśnie z tkanki mięśniowej. Pamiętajmy, że idealna figura to równowaga pomiędzy treningiem i dietą.

Monotonny plan treningowy, ciągle te same ćwiczenia

 

Brzuszki i siady to jedne z najpopularniejszych ćwiczeń modelujących mięśnie brzucha. Owszem, potwierdzamy ich skuteczność, lecz jednocześnie przestrzegamy! Mięśnie bardzo szybko przyzwyczajają się do kolejnego wysiłku, dlatego przestają się wzmacniać jeżeli stale ćwiczymy w ten sam sposób. Dlatego nie zapominajmy o urozmaiceniach, które powinniśmy wprowadzać co 4 – 6 tygodni.

 

Jeżeli nie jesteście przekonani, czy poradzicie sobie z treningiem na mięśnie brzucha, skorzystajcie z pomocy specjalistów z portalu LepszyTrener.pl Do treningu mięśni brzucha polecamy trenerów personalnych, trenerów pilates oraz fitness

Martyna Paprocka 3 28 maja 2016  2855

Dodaj komentarz

  • izolkd
    20 lipca 2017
    Cardio jest ważne na samym początku, bo po co rzeźbić mięśnie brzucha, których i tak nie będzie widać pod warstwą tłuszczu?
  • Małgot
    20 lipca 2017
    Sam trening cudów nie zdziała - trzeba też właściwie jeść
  • 20 lipca 2017
    W sumie gdzieś słyszałam, że brzuszki wcale nie są takie skuteczne

Artykuły z kategorii: Trening

gorset-treningu-jak-wyglada-trening-na-miesnie-glebokie-in-miesnie-posturalne-aktualizacja-2020

Gorset treningu – jak wygląda trening na mięśnie głębokie in. mięśnie posturalne? | AKTUALIZACJA 2020

Lwia część treningów skupia się na ćwiczeniu mięśni powierzchniowych. Nic dziwnego – to one odpowiadają za kształt i wygląd ciała. Nie można jednak zapominać o tym, co kryje się wewnątrz ciała – czyli gorsecie mięśniowym. Dzięki niemu możliwe jest zachowanie prawidłowej postawy ciała i stabilnej sylwetki. Czym właściwie są mięśnie posturalne i jak się je ćwiczy? Kto szczególnie powinien przekonać się do treningu mięśni głębokich?

muzyka-do-treningu-czyli-jak-zwiekszyc-jego-efektywnosc

Muzyka do treningu, czyli jak zwiększyć jego efektywność

Muzyka nie tylko umila czas podczas aktywności fizycznej, lecz także przekłada się na odczuwanie znacznie mniejszego zmęczenia. Jaką muzykę wybrać do konkretnych aktywności fizycznych?

co-daje-regularna-jazda-na-rowerze-stacjonarnym

Co daje regularna jazda na rowerze stacjonarnym?

Jazda na rowerze stacjonarnym to jedna z wielu aktywności, które można realizować we własnym domu lub na terenie niemal każdej siłowni. Na jakie mięśnie oddziałują takie ćwiczenia?

joga-solo-w-domowym-zaciszu-sprawdz-cwiczenia-na-glebokie-rozciaganie

Joga solo w domowym zaciszu - sprawdź ćwiczenia na głębokie rozciąganie

Korzyści płynące z regularnego stretchingu są nieocenione. To nie tylko sprężyste mięśnie i giętkie ciało. Ćwiczenia na rozciąganie zwiększają mobilność stawów, mogą zagwarantować lepszą integrację powięziowo-mięśniową oraz zapobiec ewentualnym kontuzjom. Jeśli brakuje ci pomysłu na stretching, wypróbuj pozycji jogi na rozciąganie. Ćwiczenia możesz wykonać w domu we własnym zakresie!

podciaganie-na-drazku-nachwytem-czy-podchwytem-aktualizacja-2020

Podciąganie na drążku nachwytem czy podchwytem? | AKTUALIZACJA 2020

Wybranie odpowiedniego chwytu podczas podciągania na drążku wiąże się z inną pracą mięśni. Podciąganie nachwytem lub podchwytem to więc w dużej mierze wzmacnianie innych partii mięśniowych. Na czym jednak polega różnica między tymi chwytami? Czy któryś z nich jest lepszy? Przewiń artykuł do aktualizacji 2020.

tym-cwiczeniem-zbudujesz-potezne-miesnie-klatki-nieoceniony-potencjal-pompek

Tym ćwiczeniem zbudujesz potężne mięśnie klatki! Nieoceniony potencjał pompek

Jeszcze kilka lat temu cieszyły się ogromną popularnością i sięgano po nie w wielu wariantach. Takie różne bodźce dla naszych mięśni mogą szybko dać imponujące efekty. Dziś ponownie wracają do łask - w końcu moc tkwi w prostocie, a pompki na klatkę to klasyka sama w sobie. Jak maksymalnie wykorzystać potencjał tego ćwiczenia?

zakwasy-na-brzuchu-przyczyny-ich-powstawania-i-sposoby-zwalczania

Zakwasy na brzuchu, przyczyny ich powstawania i sposoby zwalczania

Zakwasy na brzuchu mogą mieć różne powody. Co najczęściej powoduje takie zjawisko i jak z nim skutecznie walczyć?

miesnie-proste-brzucha-jak-je-skutecznie-cwiczyc

Mięśnie proste brzucha – jak je skutecznie ćwiczyć?

Mięśnie proste brzucha biorą udział w różnych ćwiczeniach i pełnią liczne funkcje, a ich rozbudowanie jest celem wielu osób. Jaka aktywność fizyczna jest najlepsza na ten fragment tkanki mięśniowej?

nordic-walking-czym-tak-wlasciwie-jest

Nordic walking - czym tak właściwie jest?

Nordic walking to coraz popularniejszy sport uprawiany zarówno przez młode, jak i starsze osoby. Jak właściwie trenować nordic walking i na czym to polega?

solidna-podstawa-to-polowa-sukcesu-buty-do-nordic-walking-w-pigulce

Solidna podstawa to połowa sukcesu! Buty do nordic walking w pigułce

W większości sportów - zarówno podejmowanych zawodowo, jak i na poziomie amatorskim - niezwykle ważne jest właściwie dobrane obuwie. To połowa sukcesu, bo dobre obuwie to poprawnie pracujące kończyny dolne podczas treningu. Na co zwracać uwagę podczas zakupów, jakie buty wybrać i jakie cechy powinny mieć idealnie buty do nordic walking?

gorset-treningu-jak-wyglada-trening-na-miesnie-glebokie-in-miesnie-posturalne-aktualizacja-2020

Gorset treningu – jak wygląda trening na mięśnie głębokie in. mięśnie posturalne? | AKTUALIZACJA 2020

Lwia część treningów skupia się na ćwiczeniu mięśni powierzchniowych. Nic dziwnego – to one odpowiadają za kształt i wygląd ciała. Nie można jednak zapominać o tym, co kryje się wewnątrz ciała – czyli gorsecie mięśniowym. Dzięki niemu możliwe jest zachowanie prawidłowej postawy ciała i stabilnej sylwetki. Czym właściwie są mięśnie posturalne i jak się je ćwiczy? Kto szczególnie powinien przekonać się do treningu mięśni głębokich?

muzyka-do-treningu-czyli-jak-zwiekszyc-jego-efektywnosc

Muzyka do treningu, czyli jak zwiększyć jego efektywność

Muzyka nie tylko umila czas podczas aktywności fizycznej, lecz także przekłada się na odczuwanie znacznie mniejszego zmęczenia. Jaką muzykę wybrać do konkretnych aktywności fizycznych?

co-daje-regularna-jazda-na-rowerze-stacjonarnym

Co daje regularna jazda na rowerze stacjonarnym?

Jazda na rowerze stacjonarnym to jedna z wielu aktywności, które można realizować we własnym domu lub na terenie niemal każdej siłowni. Na jakie mięśnie oddziałują takie ćwiczenia?

joga-solo-w-domowym-zaciszu-sprawdz-cwiczenia-na-glebokie-rozciaganie

Joga solo w domowym zaciszu - sprawdź ćwiczenia na głębokie rozciąganie

Korzyści płynące z regularnego stretchingu są nieocenione. To nie tylko sprężyste mięśnie i giętkie ciało. Ćwiczenia na rozciąganie zwiększają mobilność stawów, mogą zagwarantować lepszą integrację powięziowo-mięśniową oraz zapobiec ewentualnym kontuzjom. Jeśli brakuje ci pomysłu na stretching, wypróbuj pozycji jogi na rozciąganie. Ćwiczenia możesz wykonać w domu we własnym zakresie!

podciaganie-na-drazku-nachwytem-czy-podchwytem-aktualizacja-2020

Podciąganie na drążku nachwytem czy podchwytem? | AKTUALIZACJA 2020

Wybranie odpowiedniego chwytu podczas podciągania na drążku wiąże się z inną pracą mięśni. Podciąganie nachwytem lub podchwytem to więc w dużej mierze wzmacnianie innych partii mięśniowych. Na czym jednak polega różnica między tymi chwytami? Czy któryś z nich jest lepszy? Przewiń artykuł do aktualizacji 2020.

tym-cwiczeniem-zbudujesz-potezne-miesnie-klatki-nieoceniony-potencjal-pompek

Tym ćwiczeniem zbudujesz potężne mięśnie klatki! Nieoceniony potencjał pompek

Jeszcze kilka lat temu cieszyły się ogromną popularnością i sięgano po nie w wielu wariantach. Takie różne bodźce dla naszych mięśni mogą szybko dać imponujące efekty. Dziś ponownie wracają do łask - w końcu moc tkwi w prostocie, a pompki na klatkę to klasyka sama w sobie. Jak maksymalnie wykorzystać potencjał tego ćwiczenia?

zakwasy-na-brzuchu-przyczyny-ich-powstawania-i-sposoby-zwalczania

Zakwasy na brzuchu, przyczyny ich powstawania i sposoby zwalczania

Zakwasy na brzuchu mogą mieć różne powody. Co najczęściej powoduje takie zjawisko i jak z nim skutecznie walczyć?

miesnie-proste-brzucha-jak-je-skutecznie-cwiczyc

Mięśnie proste brzucha – jak je skutecznie ćwiczyć?

Mięśnie proste brzucha biorą udział w różnych ćwiczeniach i pełnią liczne funkcje, a ich rozbudowanie jest celem wielu osób. Jaka aktywność fizyczna jest najlepsza na ten fragment tkanki mięśniowej?

nordic-walking-czym-tak-wlasciwie-jest

Nordic walking - czym tak właściwie jest?

Nordic walking to coraz popularniejszy sport uprawiany zarówno przez młode, jak i starsze osoby. Jak właściwie trenować nordic walking i na czym to polega?

solidna-podstawa-to-polowa-sukcesu-buty-do-nordic-walking-w-pigulce

Solidna podstawa to połowa sukcesu! Buty do nordic walking w pigułce

W większości sportów - zarówno podejmowanych zawodowo, jak i na poziomie amatorskim - niezwykle ważne jest właściwie dobrane obuwie. To połowa sukcesu, bo dobre obuwie to poprawnie pracujące kończyny dolne podczas treningu. Na co zwracać uwagę podczas zakupów, jakie buty wybrać i jakie cechy powinny mieć idealnie buty do nordic walking?