5 korzyści z regularnego treningu

5 korzyści z regularnego treningu

Chronią zdrowie, dodają energii, a nawet wyciągają z depresji - sprawdź, co jeszcze zawdzięczasz regularnym treningom sportowym!

Aktywność fizyczna: zalety

Zdajemy sobie sprawę, że aktywność fizyczna jest nam potrzebna, ale niekiedy trudno nam znaleźć czas na ćwiczenia. Przed nami piętrzą się zaległe rachunki do zapłacenia, zbliża się termin oddania projektu w pracy, a w natłoku zajęć szukamy czasu na odpoczynek. Nic więc dziwnego, że dodatkowy wysiłek odkładamy na później. Dzisiaj przedstawimy konkrety – dlaczego sport jest korzystny dla naszego zdrowia?

Lepsze samopoczucie

Ćwiczenia fizyczne wyzwalają produkcję endorfin, które mają wpływ na poprawę naszego nastroju. Sport to również dobra droga do pobudzenia naszego ciała, zwiększenia swojej witalności, a przede wszystkim redukcji stresu, który nieraz towarzyszy nam w pracy. Aktywność zwiększa pewność siebie sportowca, dodaje odwagi i pozwala pokonywać swoje kolejne słabości. Efekty są widoczne już po kilku tygodniach, większa pewnośc siebie jest odczuwalna w pracy gdzie zyskuje się większy szacunek, redukacja stresu poprawia jakość snu i ogólny nastrój a większa witalność pozwala wykonywać codzienne czynności szybciej i efektywniej.

Szczupła sylwetka

Regularne treningi to najlepszy sposób na osiągnięcie wymarzonej figury, ale ćwiczenia to również poprawia wydolności i funkcjonalności najważniejszych narządów w naszym organizmie – serca, płuc czy wątroby. Jest to szczególnie ważne dla ludzi cierpiących na otyłość. W pierwszej kolejności tkanka tłuszczowa osadza się w tkance podskórnej, lecz gdy intensywność procesu narasta, tłuszcz gromadzi się na narządach wewnętrznych. To sprawia, że ćwicząc dbamy nie tylko o swój wygląd zewnętrzny, ale także o swoje „wnętrze”.

Sposoby na szczupłą sylwetkę

Seks

Czy wiecie, że osoby, które regularnie uprawiają sport są zdecydowanie bardziej zadowolone ze swojego życia seksualnego? To prawda, ale nie można zapominać o rosnącym problemie zaburzenia erekcji. Główne przyczyny tej dolegliwości leżą w niewłaściwym funkcjonowaniu układu krwionośnego. Nienaturalne zwężenie naczyń krwionośnych uniemożliwia pełny dopływ krwi do członka. W głównej mierze jest to spowodowane nadciśnieniem, wysokim poziomem cholesterolu lub nałogiem tytoniowym. Regularne treningi obniżają nadciśnienie i poprawiają pracę serca tym samym znacząco podnoszą sprawność seksualną.

Stawy i kości

Usprawnienie funkcjonowania stawów podczas sportu wydaje się być sprawą oczywistą, zaś jak przedstawia się sytuacja, gdy na pierwszy plan wychodzą kości? Okazuje się bowiem, że wykonywanie ćwiczeń antygrawitacyjnych umożliwia odbudowanie tkanki kostnej! Lecz nie tylko dolegliwości w zakresie osteoporozy powinny być impulsem do ćwiczeń. Szczególnie rekomendowana jest aktywność dla osób cierpiących na reumatoidalne zapalenie stawów czy też zesztywniające zapalenie stawów kręgosłupa.

Spadek poziomu cukru

Aktywność fizyczna jest rekomendowana dla osób zagrożonych wystąpieniem cukrzycy, znacznie opóźniając pojawienie się jej pierwszych objawów. Jednocześnie dla osób już cierpiących na dolegliwości, ruch pozwala lepiej kontrolować poziom cukru we krwi, a z czasem obniżać dawki insuliny. Warto również dodać, że każdy wysiłek to więcej zużytego cukru przez komórki mięśniowe, co oznacza ogólny spadek jego poziomu. Gdy wprowadzimy regularną aktywność do swojego planu dnia, możemy liczyć na wyrównanie stężenia cukru, lipidów, hemoglobiny, a także ciśnienia tętniczego. To z kolei minimalizuje ryzyko powikłań cukrzycy.

Jak znaleść siłę do ćwiczeń?

Wyobraź siebie w wymarzonej formie. Wizualizuj sobie jak wygląda Twoje ciało, jak pozytywnie reagują na nowego Ciebie Twoi znajomi, otoczenie. W ten sposób będzie Ci łatwiej określić CEL do którego dążysz. Wymień i nazwij korzyści które uzyskasz, możesz nawet powiesić je na kartce w widocznym miejscu. Chcesz czy nie te działania mocno oddziałują na podświadomość i znacznie ułatwiają osiągniecie celu. Jeżeli czujesz, że przydała by Ci się pomoc w zmotywowaniu do treningów zawsze możesz wypróbować trening personalny, lub zajęcia grupowe na siłowni. W naszej bazie znajdziesz wielu wykwalifikowanych i doświadczonych trenerów z każdej dyscypliny sportowej gotowych pomóc Ci w osiągnięciu celu.

Powodzenia!

Martyna Paprocka 2 16 kwietnia 2015  1645

Dodaj komentarz

  • Ilozna
    20 lipca 2017
    ja chyba muszę zacząć jakieś treningi na stawy, bo w sumie siedząca praca daje mi w kość. Polecicie coś?
  • 20 lipca 2017
    Właściwie to treningi mają same zalety, nie ma co się zbyt wiele rozwodzić na ten temat

Artykuły z kategorii: Motywacja

odpornosc-psychiczna-w-sporcie

Odporność psychiczna w sporcie

Na podstawie wieloletnich badań i obserwacji Peter Clough oraz Keitha Earle, stworzyli Model 4C, mówiący o najważniejszych czterech filarach charakteryzujących cztery cechy odporności psychicznej – potrzebnej do osiągnięcia sukcesu w sporcie. Odporność psychiczną w tym kontekście należy rozumieć jako bufor, obronną tarczę, nasze osobiste wewnętrzne narzędzia psychiczne, dzięki którym po niekorzystnym zdarzeniu sportowym (przegranej, kontuzji itp.) jesteśmy w stanie wstać, szybo się otrząsnąć i dalej podążać w kierunku realizacji naszych celów sportowych.

jak-zaczac-cwiczyc-czyli-jak-polubic-sport-i-aktywnosc-fizyczna

Jak zacząć ćwiczyć? Czyli jak polubić sport i aktywność fizyczną?

Regularna aktywność fizyczna to nie tylko szereg korzyści dla zdrowia. Dzięki niej możliwa jest również poprawa samopoczucia czy osiągnięcie wymarzonej sylwetki. Jak jednak „zmusić się” do ćwiczeń? Poznaj sposoby bezbolesnego przekonania się do sportu i aktywności fizycznej! Dzisiaj o tym, jak zacząć ćwiczyć od zera!

zajecia-grupowe-czy-trening-personalny-co-da-lepsze-efekty

Zajęcia grupowe czy trening personalny – co da lepsze efekty?

Większość z nas kiedyś zadawała sobie to pytanie. Bierzemy się za siebie – dieta, trening na siłowni. Ale właśnie: Jak zacząć trening na siłowni? Wybrać zajęcia grupowe fitness czy raczej trening personalny na odchudzanie?

jak-zostac-fit-praktyczne-porady-i-wskazowki

Jak zostać FIT? Praktyczne porady i wskazówki

Chcesz być FIT? Marzysz o zgrabnej sylwetce? Myślisz o tym, by zdrowo się odżywiać? Ale jak i kiedy to wszystko zacząć? Po co i dla kogo stać się FIT? O tym opowie nam Agnieszka Polarczyk-Białek – Executive Coach, trener rozwoju osobistego i zawodowego.

psychologia-sportow-walki-jak-pokonac-strach-przed-bolem

Psychologia sportów walki – jak pokonać strach przed bólem?

Sporty walki nie są zbyt łatwą dyscypliną. Szczególnie w kontekście podejścia. Wiążą się przecież z uderzeniami czy kopnięciami, a więc także z bólem. Jak przezwyciężyć słabości i wygrać ze strachem? Oto skuteczne wskazówki psychologiczne do treningu sportów walki.

zmysl-kibica-dlaczego-kibicowanie-sprawia-przyjemnosc

Zmysł kibica – dlaczego kibicowanie sprawia przyjemność?

Od zarania dziejów uprawianie sportu nieodłącznie wiąże się z kibicowaniem. Wiele osób czerpie ogromną przyjemność z dopingowania ulubionych sportowców. Na kibicowaniu zyskują również sami startujący w zawodach. Jak to się jednak dzieje, że dopingowanie przynosi tyle obustronnych korzyści?

trening-po-zlamaniu-jak-wrocic-do-cwiczen-po-kontuzji

Trening po złamaniu – jak wrócić do ćwiczeń po kontuzji?

Jedne z najmniej przyjemnych konsekwencji treningów – złamania. Zdarzają się jednak i u sportowców rekreacyjnych, i zawodowych. Kontuzje często blokują możliwość wykonywania ćwiczeń przez określony czas. Nie oznaczają jednak końca przygody ze sportem. Dowiedz się, jak ułatwić sobie powrót do treningów po złamaniu.

jak-skutecznie-okreslic-wlasne-cele-treningowe

Jak skutecznie określić własne cele treningowe?

Określenie celu ćwiczeń jest jednym z najważniejszych elementów skutecznych treningów. Każdy przecież trenuje w jakimś celu. Może to być spalanie tkanki tłuszczowej, budowanie masy mięśniowej, rzeźbienie ciała… Jak jednak określać cele treningowe tak, by były możliwe do zrealizowania i dodatkowo motywowały do działania?

jak-zrealizowac-marzenie-o-pieknej-sylwetce

Jak zrealizować marzenie o pięknej sylwetce

Pięknie wyrzeźbione i seksowne ciało, delikatna i jędrna skóra – to marzenia wielu kobiet. Jak jednak zamienić je w rzeczywistość? Oto kilka prostych porad, które pomogą ci osiągnąć wymarzony wygląd!

psychologia-motywacji-metoda-implementacyjna-w-sporcie

Psychologia motywacji – metoda implementacyjna w sporcie

Realizacja zamierzonych celów treningowych łączy się z utrzymaniem motywacji. Z pomocą przychodzi tutaj psychologia. Dzięki metodzie implementacyjnej osiągnięcie własnych zamierzeń może stać się znacznie łatwiejsze. Na czym polega metoda implementacyjna? Jak ją wykorzystać w sporcie?

odpornosc-psychiczna-w-sporcie

Odporność psychiczna w sporcie

Na podstawie wieloletnich badań i obserwacji Peter Clough oraz Keitha Earle, stworzyli Model 4C, mówiący o najważniejszych czterech filarach charakteryzujących cztery cechy odporności psychicznej – potrzebnej do osiągnięcia sukcesu w sporcie. Odporność psychiczną w tym kontekście należy rozumieć jako bufor, obronną tarczę, nasze osobiste wewnętrzne narzędzia psychiczne, dzięki którym po niekorzystnym zdarzeniu sportowym (przegranej, kontuzji itp.) jesteśmy w stanie wstać, szybo się otrząsnąć i dalej podążać w kierunku realizacji naszych celów sportowych.

jak-zaczac-cwiczyc-czyli-jak-polubic-sport-i-aktywnosc-fizyczna

Jak zacząć ćwiczyć? Czyli jak polubić sport i aktywność fizyczną?

Regularna aktywność fizyczna to nie tylko szereg korzyści dla zdrowia. Dzięki niej możliwa jest również poprawa samopoczucia czy osiągnięcie wymarzonej sylwetki. Jak jednak „zmusić się” do ćwiczeń? Poznaj sposoby bezbolesnego przekonania się do sportu i aktywności fizycznej! Dzisiaj o tym, jak zacząć ćwiczyć od zera!

zajecia-grupowe-czy-trening-personalny-co-da-lepsze-efekty

Zajęcia grupowe czy trening personalny – co da lepsze efekty?

Większość z nas kiedyś zadawała sobie to pytanie. Bierzemy się za siebie – dieta, trening na siłowni. Ale właśnie: Jak zacząć trening na siłowni? Wybrać zajęcia grupowe fitness czy raczej trening personalny na odchudzanie?

jak-zostac-fit-praktyczne-porady-i-wskazowki

Jak zostać FIT? Praktyczne porady i wskazówki

Chcesz być FIT? Marzysz o zgrabnej sylwetce? Myślisz o tym, by zdrowo się odżywiać? Ale jak i kiedy to wszystko zacząć? Po co i dla kogo stać się FIT? O tym opowie nam Agnieszka Polarczyk-Białek – Executive Coach, trener rozwoju osobistego i zawodowego.

psychologia-sportow-walki-jak-pokonac-strach-przed-bolem

Psychologia sportów walki – jak pokonać strach przed bólem?

Sporty walki nie są zbyt łatwą dyscypliną. Szczególnie w kontekście podejścia. Wiążą się przecież z uderzeniami czy kopnięciami, a więc także z bólem. Jak przezwyciężyć słabości i wygrać ze strachem? Oto skuteczne wskazówki psychologiczne do treningu sportów walki.

zmysl-kibica-dlaczego-kibicowanie-sprawia-przyjemnosc

Zmysł kibica – dlaczego kibicowanie sprawia przyjemność?

Od zarania dziejów uprawianie sportu nieodłącznie wiąże się z kibicowaniem. Wiele osób czerpie ogromną przyjemność z dopingowania ulubionych sportowców. Na kibicowaniu zyskują również sami startujący w zawodach. Jak to się jednak dzieje, że dopingowanie przynosi tyle obustronnych korzyści?

trening-po-zlamaniu-jak-wrocic-do-cwiczen-po-kontuzji

Trening po złamaniu – jak wrócić do ćwiczeń po kontuzji?

Jedne z najmniej przyjemnych konsekwencji treningów – złamania. Zdarzają się jednak i u sportowców rekreacyjnych, i zawodowych. Kontuzje często blokują możliwość wykonywania ćwiczeń przez określony czas. Nie oznaczają jednak końca przygody ze sportem. Dowiedz się, jak ułatwić sobie powrót do treningów po złamaniu.

jak-skutecznie-okreslic-wlasne-cele-treningowe

Jak skutecznie określić własne cele treningowe?

Określenie celu ćwiczeń jest jednym z najważniejszych elementów skutecznych treningów. Każdy przecież trenuje w jakimś celu. Może to być spalanie tkanki tłuszczowej, budowanie masy mięśniowej, rzeźbienie ciała… Jak jednak określać cele treningowe tak, by były możliwe do zrealizowania i dodatkowo motywowały do działania?

jak-zrealizowac-marzenie-o-pieknej-sylwetce

Jak zrealizować marzenie o pięknej sylwetce

Pięknie wyrzeźbione i seksowne ciało, delikatna i jędrna skóra – to marzenia wielu kobiet. Jak jednak zamienić je w rzeczywistość? Oto kilka prostych porad, które pomogą ci osiągnąć wymarzony wygląd!

psychologia-motywacji-metoda-implementacyjna-w-sporcie

Psychologia motywacji – metoda implementacyjna w sporcie

Realizacja zamierzonych celów treningowych łączy się z utrzymaniem motywacji. Z pomocą przychodzi tutaj psychologia. Dzięki metodzie implementacyjnej osiągnięcie własnych zamierzeń może stać się znacznie łatwiejsze. Na czym polega metoda implementacyjna? Jak ją wykorzystać w sporcie?