10 rzeczy których nie mówisz trenerowi

10 rzeczy których nie mówisz trenerowi

Jeżeli korzystasz z pomocy trenera personalnego warto jest zadbać o dobrą komunikację. Będąc otwartym i szczerym sprawisz, że Trener lepiej dopasuje treningi do Twoich potrzeb i oczekiwań. A Twoje ćwiczenia będą bezpieczniejsze i skuteczniejsze.

Maksymalizacja rezultatów Twoich treningów personalnych

Podjąłeś decyzję o zmianie swojego życia na lepsze: chcesz się odchudzić, zgubić zbędny tłuszcz, nabrać masy mięśniowej lub przywrócić sprawność i wyleczyć kontuzję. Jeżeli korzystasz w tym celu z treningów personalnych konieczne będzie odpowiednie i szczere zakomunikowanie swoich oczekiwań trenerowi. Idąc na trening można odczuwać skrępowanie i nie chcieć od razu zdradzać swoich dolegliwości i problemów zdrowotnych. Jednak, aby współpraca z trenerem przyniosła Ci oczekiwane rezultaty warto jest postawić na szczerość i otwartość.

 

Jak wybrać dobrego trenera personalnego

Co powiedzieć trenerowi?

Kiedy rozpoczynasz współpracę z trenerem i kupujesz pierwsze treningi, trener najprawdopodobniej da Ci do wypełnienia formularz osobowy – treningowy. W tym formularzu będą pytania o Twoje zdrowie, trenowane dyscypliny sportowe, doświadczenie w zakresie treningów, przebyte kontuzje. Zatajenie jakiejś dolegliwości może skutkować mniejszą skutecznością treningów w najlepszym wypadku, w najgorszym może zaszkodzić i nawet pogorszyć stan zdrowia.

Dodatkowo trener będzie chciał się dowiedzieć jakie cele chcesz zrealizować poprzez treningi personalne. Od tego zależy w jakim kierunku będą prowadzone ćwiczenia, plan treningowy i dietetyczny.

Wielu terenów podczas pierwszego spotkania z klientem wykonuje testy sprawnościowe. Takie testy to zazwyczaj sprawdzian mobilności ruchowej, stabilności stawów, rozciągnięcia mięśni, siły i wytrzymałości.

Testy sprawności fizycznej

Zobacz 10 rzeczy których nie mówią klienci trenerów personalnych

 

1. „Jestem sfrustrowany/sfrustrowana bo ćwiczę od jakiegoś czasu i nie widzę rezultatów”

trening personalny na siłowni

Może ćwiczysz od tygodnia, albo miesiąca, może nawet dłużej. Jednak rezultatów jak nie było, tak nie ma. Zastanów się, czy Twoje oczekiwane rezultaty są realne do osiągnięcia w danym okresie czasu? A może brakuje Ci regularności w wizytach na siłowni? Albo trening który robisz nie jest odpowiedni do Twoich celów? Jeżeli masz problem z motywacją, niezależnie od przyczyny warto jest powiedzieć to trenerowi. Każdy doświadczony trener personalny sam przechodził przynajmniej kilka razy spadki motywacji i sobie z nimi poradził. Co więcej, wielu jego klientów również miało podobne problemy do Twoich. Dzięki temu doświadczeniu trener będzie wiedział jak Ci pomóc odzyskać motywację.

 

2. „Nie stać mnie na dużą ilość treningów z trenerem w miesiącu”

trener personalny z klientem

Trening personalny jest usługą luksusową. Ceny za treningi są różne i wahają się w granicach 50 – 150 zł za godzinę treningu. To może być sporty wydatek. Jeżeli nie możesz sobie pozwolić na kupno wielu treningów personalnych w miesiącu powiedz o tym swojemu trenerowi. Może ustalicie jakąś inną formę współpracy. Określ z trenerem jaką sumę możesz przeznaczyć miesięcznie na treningi. Trenerzy są elastyczni i potrafią dostosować się do klienta. Może ustalicie, że zrobicie jeden trening w tygodniu, albo 2 treningi w miesiącu, a na pozostałe treningi dostaniesz konkretne ćwiczenia do wykonania samemu. Rozwiązań jest wiele, będąc otwartym w rozmowach z trenerem z pewnością wypracujesz jakieś rozwiązanie.

 

3 „Mogę zrobić jeszcze jedno powtórzenie”

Taktyka treningów może nie działać na wszystkich jednakowo. Jeżeli czujesz że trening jest zbyt mało wymagający koniecznie powiedz o tym trenerowi. Szczególnie dotyczy to treningów damskich. Trenerzy na kilku pierwszych treningach najczęściej prowadzą ćwiczenia z mniejszym obciążeniem by w miarę obserwacji podopiecznego stopniowo podnosić intensywność ćwiczeń.

trening z trenerem asekuracja

Jeżeli już na początku czujesz że trening jest zbyt lekki mówiąc o tym trenerowi przyśpieszysz osiąganie rezultatów i Twój trening będzie lepszy.

Może też zdarzyć się odwrotna sytuacja. Kiedy trener przeceni Twoje możliwości i zrobi trening zbyt intensywny. Wtedy tez zakomunikuj trenerowi, że „ledwo wyrabiasz”. Trener wiele rzeczy sam zobaczy i zrobi poprawkę w ćwiczeniach, ale mówiąc mu o swoich wrażeniach ułatwisz mu zadanie.

 

4. „Obawiam się, że od treningów przybiorę na masie”

masa mięśniowa trenera

Dobry trener personalny będzie wypytywać Cię tak długo o Twoje motywacje i obawy, aż będzie pewny jak przeprowadzić optymalny trening. Z obawami jest tak, że często wynikają one z niewiedzy. Wszyscy boimy się tego czego nie znamy. Rozmawiając z trenerem o swoich obawach związanych z treningiem możesz się dowiedzieć jak w rzeczywistości wyglądają efekty ćwiczeń i czego się spodziewać. W przypadku obawy przed zbytnim „przypakowaniem” czyli wyrobieniem przesadnej muskulatury. Takie ryzyka nie ma, szczególnie jeżeli jesteś kobietą. Nabieranie masy mięśniowej to czasochłonny proces. Wymagający dużo determinacji i poświęcenia. Nie da się zrobić mięśni przez przypadek.

 

5. „Mój chłopak/dziewczyna/mąż/żona nie popiera mojego pomysłu treningów”

Początki bywają trudne. Zmotywowanie się do treningów nie należy do łatwych zadań. Jeżeli dodatkowo z różnych względów Twój partner nie wspiera Cię w tym wysiłku osiągniecie celu może być jeszcze trudniejsze. O tym również warto jest wspomnieć trenerowi. Wiele trenerów oferuje usługi dla par. Jeżeli więc partner nie jest przekonany do pomysłu może niech przyjdzie na trening i samemu się przekona że to dobry pomysł. Często jest tak że człowiek nie chce zmian w swoim życiu nawet jeżeli są one na lepsze. Dlatego rozmowa i osobiste doświadczenie treningu może być bardzo pomocne w przekonaniu dziewczyny/chłopaka do pomysłu chodzenia na siłownię.

 

6. „Dokucza mi ból podczas ćwiczeń, ale nie wiem dlaczego”

W trakcie ćwiczeń, szczególnie pod dłuższej przerwie od ruchu mogą zdarzyć się niewielkie kontuzje, naciągnięcia. Ważne jest od razu komunikować to trenerowi. Jeżeli odczuwasz ból w trakcie ruchu i będziesz kontynuował trening w ten sam sposób może dość do pogorszenia kontuzji. Zbyt intensywne ćwiczenia przynoszą szybsze efekty jednak na dłuższą metę są szkodliwe dla zdrowia. Dlatego lepiej jest czasem trochę odpuścić i popracować nad innymi partiami ciała niż ryzykować dłuższą przerwę od treningów.

 

7. „Czuję się niekomfortowo ćwicząc na siłowni”

Jeżeli trening na siłowni w jakiś sposób Cię krępuje warto to powiedzieć trenerowi. Ustalicie wspólnie czemu tak jest, chodzi o tłok w najpopularniejszych godzinach? Słabą wentylację? Brak prywatności podczas ćwiczeń? Trener może naleźć rozwiązania na te problemy. Możecie umawiać się na treningi personalne w mniej obleganych godzinach, kiedy siłownia jest prawie pusta, trenować w parku lub w lesie, albo na osobnej sali fitness.

 

8. „Nie cierpię niektórych ćwiczeń”

Lubisz wysiłek fizyczny, trening sprawia Ci przyjemność. Jednak są ćwiczenia których nie lubisz robić. Może chodzi o to że masz trudność z ich wykonaniem, lub wątpisz w ich skuteczność? Taka informacja jest bardzo wartościowa dla trenera. Może się bowiem okazać że przyczyną że nie lubisz jakiegoś ćwiczenia jest ograniczona mobilność, lub zła technika. Tak czy inaczej trener może dzięki tej wiedzy udoskonalić Twój trening.

 

9. „Mam cukrzycę”

Zaniechanie poinformowania trenera o cukrzycy jest bardzo niebezpieczne. Poziom cukrów we krwi podczas treningów fizycznych może się gwałtownie zmieniać. Mówiąc trenerowi o cukrzycy i oznakach hiperglikemii czy hipoglikemii dbasz o własne bezpieczeństwo. Trener wiedząc o cukrzycy swojego podopiecznego będzie czujny na wszelkie niepokojące oznaki i będzie mógł w porę zareagować.

 

10. „Mam kaca po wczorajszej imprezie”

Alkohol może znacząco pogorszyć kondycję fizyczną organizmu. Odwodnienie, spadek liczby elektrolitów będzie skutkował bólami głowy, słabszą wytrzymałością. Jeżeli wczorajszego wieczoru wypiłeś/wypiłaś trochę za dużo zmień z trenerem plany na trening. Uwierz mi robienie przysiadów, biegi interwałowe czy podciąganie na kacu mogą być nieprzyjemne. Zamiast normalnego treningu lepiej zrobić ćwiczenia które pomogą Ci się zregenerować.

Marcin Lemański 2 23 czerwca 2016  2103

Dodaj komentarz

  • 21 lipca 2017
    Zgadzam się. Ja się nie chcę zwykle przyznać jak popiję dzień wcześniej. A przecież to ważna informacja. Tylko jakoś mi tak wstyd.
  • Paweł
    21 lipca 2017
    Komunikacja z trenerem jest naprawdę bardzo ważna, bo zatajanie swoich wątpliwości może się skończyć brakiem efektów. A przecież trener chce dla nas dobrze

Artykuły z kategorii: Trening personalny

dobry-trener-personalny-bialystok-gdzie-go-znalezc

Dobry trener personalny Białystok – gdzie go znaleźć?

Poszukiwanie trenera personalnego w Białymstoku może stwarzać nieco problemów. Jak zabrać się za szukanie trenera osobistego w Białymstoku? Podpowiadamy, kim jest dobry trener personalny. Oto nasze opinie i wskazówki dla mieszkańców Białegostoku!

ile-kosztuje-trener-personalny-lublin-opinie-cena-praca-kurs

Ile kosztuje trener personalny Lublin? | opinie, cena, praca, kurs

Jak znaleźć trenera personalnego w Lublinie? Kim jest dobry trener personalny? Jaka jest cena treningu personalnego w Lublinie? O tym w poniższym artykule!

oferty-pracy-trener-personalny-katowice-znajdz-swoich-klientow

Oferty pracy trener personalny Katowice | Znajdź swoich klientów!

Szukasz klientów jako trener personalny w Katowicach? Już nie musisz! Dołącz do największej bazy trenerów i instruktorów sportowych w Polsce. Dlaczego warto? Zobacz, co mamy do zaoferowania trenerom personalnym nie tylko z Katowic!

dobry-trener-personalny-poznan-trenerka-personalna-jak-wybrac

Dobry trener personalny Poznań | Trenerka personalna – jak wybrać?

Szukanie trenera personalnego lub trenerki personalnej może przysporzyć nieco kłopotów. Skąd jednak będziemy wiedzieć, że ten trener to dobry trener personalny? Jakie powinien mieć kursy. Ile kosztuje trener personalny Poznań? O kwestiach wyboru trenera w Poznaniu przeczytacie niżej!

dobry-trener-personalny-bydgoszcz-jak-go-znalezc-i-ile-kosztuje

Dobry trener personalny Bydgoszcz – jak go znaleźć i ile kosztuje?

O dobrego trenera personalnego w Bydgoszczy nietrudno. Trzeba jedynie wiedzieć, jak go znaleźć. Ile kosztuje usługa trenera osobistego w Bydgoszczy? Jak weryfikować opinie o trenerze? To – i wiele więcej – na przykładzie bydgoskiego rynku trenerów w naszym artykule!

dietetyk-i-trener-personalny-lodz-jak-ich-wybrac

Dietetyk i trener personalny Łódź | Jak ich wybrać?

Szukasz trenera personalnego albo dietetyka w Łodzi? Kim jest dobry trener personalny Łódź? Podpowiadamy, na jakie aspekty pracy trenera personalnego i dietetyka należy zwracać uwagę. Zobacz, ile kosztuje trener personalny Łódź.

ile-kosztuje-trener-personalny-krakow-jak-go-wybrac

Ile kosztuje trener personalny Kraków – jak go wybrać?

Dobry trener personalny Kraków? To cel wielu osób. Trzeba go jednak jakoś znaleźć. Kim jest dobry trener personalny w Krakowie? Jak znaleźć trenerkę personalną w stolicy Małopolski? Ile kosztuje usługa trenera personalnego w Krakowie? To, i wiele więcej poniżej!

trener-personalny-warszawa-jak-wybrac-najlepszego

Trener personalny Warszawa – jak wybrać najlepszego?

Rynek trenerów personalnych w Warszawie to duża konkurencja i duża rozbieżność ofert. Jak się nie pogubić w tym wszystkim i wybrać najlepszą ofertę trenera personalnego w Warszawie? Ile kosztuje trener personalny w stolicy?

jakie-cechy-powinien-miec-dobry-trener-sportowy

Jakie cechy powinien mieć dobry trener sportowy?

Prowadzenie treningów nie kończy się jedynie na samych ćwiczeniach. Dobry trener sportowy czy dobry trener personalny powinni posiadać wiele dodatkowych cech. Znajdziemy w nich m.in. odpowiednie wykształcenie czy szeroką wiedzę z zakresu sportu. Istotnym elementem są także cechy charakteru i umiejętności pozasportowe. Zobacz, czym charakteryzuje się dobry trener personalny/sportowy.

dieta-i-trening-online-dlaczego-warto

Dieta i trening online – dlaczego warto?

Trening personalny online staje się popularną metodą treningową. Dla wielu osób dieta i trening online to doskonały pomysł na własną aktywność fizyczną. Jakie są zalety takich planów? Czy motywacja online jest możliwa? O treningach i diecie online w naszym dzisiejszym materiale!

dobry-trener-personalny-bialystok-gdzie-go-znalezc

Dobry trener personalny Białystok – gdzie go znaleźć?

ile-kosztuje-trener-personalny-lublin-opinie-cena-praca-kurs

Ile kosztuje trener personalny Lublin? | opinie, cena, praca, kurs

oferty-pracy-trener-personalny-katowice-znajdz-swoich-klientow

Oferty pracy trener personalny Katowice | Znajdź swoich klientów!

dobry-trener-personalny-poznan-trenerka-personalna-jak-wybrac

Dobry trener personalny Poznań | Trenerka personalna – jak wybrać?

dobry-trener-personalny-bydgoszcz-jak-go-znalezc-i-ile-kosztuje

Dobry trener personalny Bydgoszcz – jak go znaleźć i ile kosztuje?

dietetyk-i-trener-personalny-lodz-jak-ich-wybrac

Dietetyk i trener personalny Łódź | Jak ich wybrać?

ile-kosztuje-trener-personalny-krakow-jak-go-wybrac

Ile kosztuje trener personalny Kraków – jak go wybrać?

trener-personalny-warszawa-jak-wybrac-najlepszego

Trener personalny Warszawa – jak wybrać najlepszego?

jakie-cechy-powinien-miec-dobry-trener-sportowy

Jakie cechy powinien mieć dobry trener sportowy?

dieta-i-trening-online-dlaczego-warto

Dieta i trening online – dlaczego warto?

{