Zmieć konkurencję: 10 nawyków skutecznego sprzedawcy treningów personalnych

Zmieć konkurencję: 10 nawyków skutecznego sprzedawcy treningów personalnych Dodano: 2020.01.22

Sprzedajesz już dłuższy czas i wciąż zastanawiasz się, dlaczego twoje wyniki nie dają ci satysfakcji, mimo że osiągasz założone cele i przebijasz targety? Możesz osiągać jeszcze więcej - wystarczy, że poznasz 10 prostych nawyków skutecznego sprzedawcy treningów personalnych. Czytaj, wdrażaj i działaj!

Skuteczny sprzedawca treningów wie, czego chce od pracy oraz potrafi zarządzać czasem i energią

Praca w sprzedaży to najbardziej opłacalny w tym momencie zawód, nie tylko ze względu na płacę zasadniczą, ale wysokie prowizje od sprzedanych usług. W przypadku treningów personalnych, które swoje kosztują, wysokość dodatków często konkuruje z prowizją od sprzedanego ubezpieczenia. Nawyk #1: musisz wiedzieć, czego chcesz od swojej pracy - dlaczego sprzedajesz treningi personalne i co to ci daje. To twoja naturalna pobudka motywacyjna, dzięki której przychodzisz do pracy z pełnią sił. To pośrednio wiąże się z nawykiem #2 - odpowiednio wysokim poziomem własnej energii. Pamiętaj, że podstawa skutecznej sprzedaży treningów personalnych to otwarty i wypoczęty umysł oraz dobrze odżywiony organizm. Nawyk #3 to odpowiednie zarządzanie czasem - pomocna będzie checklista i pytania pomocnicze, które będziesz zadawać swoim klientom. A skoro o nich już mowa...

Pyta, słucha, pokazuje - skuteczny sprzedawca treningów bada potrzeby klientów i odpowiada na nie

Pytania i checklista świetnie się sprawdzą w skutecznej sprzedaży treningów personalnych. W codziennej pracy musisz pamiętać, że każdy z nas mierzy się z niechlubnym wizerunkiem sprzedawcy-naciągacza. Dobry nawyk #4 to zadawanie pytań i aktywne słuchanie. Nie tylko zdobędziesz informacje o potrzebach klienta, ale też szybko odpowiesz na nie konkretnym produktem lub usługą. Nawyk #5 pozwoli ci na zbudowanie wiarygodności. Klientowi można powiedzieć wszystko, dlatego też warto to wszystko pokazać. Prezentacja usług świetnie sprawdzi się w ramach dążenia do finalizacji sprzedaży. Podobnie możliwość testowania - twój dobry nawyk #6. Nic tak nie przekonuje klientów do zakupu jak możliwość wypróbowania produktu lub usługi całkowicie za darmo. W ramach skutecznej sprzedaży wprowadź darmowe treningi wstępne, a na pewno osiągniesz więcej!

Skuteczny sprzedawca treningów personalnych nie odpuszcza i prowadzi do finalizacji transakcji
jak sprzedawać treningi

Efektywność działania w sprzedaży najczęściej ocenia się w skali 0-1: sprzedane albo nie. Jest w tym ziarnko prawdy, jednak możliwe wyniki twojego kontaktu z klientem mogą przybrać 4 postacie, przy czym 2 z nich są pozytywne. Właśnie dlatego mierzenie skuteczności sprzedaży w skali 0-1 nie jest do końca poprawne. Najbardziej pożądany efekt to oczywiście sprzedaż, ale równie dobrym wynikiem jest progres. Gdy klient zadeklaruje, że chętnie przetestuje usługę w ramach bezpłatnego treningu wstępnego to dla ciebie dobry znak. W ramach nawyku #7  prowadź klienta do deklaracji - to połowa twojego sukcesu i potencjał do finalizacji sprzedaży. Jako skuteczny sprzedawca treningów personalnych staraj się nie dopuszczać do sytuacji, w której klient “jeszcze się zastanowi” - najczęściej takie kontakty urywają się właśnie w tym momencie i trudno o powrót klienta po nasze usługi.

Skuteczny sprzedawca stawia na siebie! Mierzy wyniki pracy, rozwija się i idzie do przodu!

Obsługa twoich klientów to jedno, ale mierzenie wyników i własny rozwój to klucz twojego sukcesu. Jako skuteczny sprzedawca treningów personalnych musisz optymalizować swoje efekty i mierzyć wyniki - to twój dobry nawyk #8. Zorientuj się, ilu klientów obsługujesz, ilu nowych odbiorców pozyskujesz, jakiej wielkości obrót generuje jeden klient. Bieżąca analiza to ważny aspekt pracy w tej branży. Pamiętaj, aby stawiać na własny rozwój i nigdy się nie poddawać - to właśnie dobre nawyki #9 i #10. Najważniejsze jest to, co robisz i jak do tego podchodzisz. Bierz udział w kursach i szkoleniach, inwestuj swój czas wolny w lekturę branżowych pism i książek, a pewno osiągniesz jeszcze więcej.



Chcesz przeczytać cały artykuł?

skuteczna-sprzedaz-w-praktyce-jak-przekonac-klienta-do-treningu-personalnego

Skuteczna sprzedaż w praktyce. Jak przekonać klienta do treningu personalnego?

Jako trener personalny musisz niejednokrotnie wcielać się w różne role, aby biznes kręcił się jak najlepiej. Od sprzedawcy, przez marketing i obsługę reklamacji aż po drobną księgowość. Tymczasem w twojej pracy najważniejsza jest reklama i jak najskuteczniejsza sprzedaż. Jak przekonać klienta do treningu personalnego i maksymalizować własne zyski? Zobacz nasz poradnik - wystarczą 4 proste kroki!

jak-ukierunkowac-swoj-biznes-strategie-marketingowe-dla-trenerow-personalnych

Jak ukierunkować swój biznes? Strategie marketingowe dla trenerów personalnych

Samo posiadanie uprawnień to dobry początek. Niestety, to nadal za mało, aby skutecznie rozwijać własną markę trenera personalnego. Co więc robić, aby zaistnieć na rynku i konkurować z równymi sobie? Zobacz, jak ukierunkować swoją markę, stosując strategie marketingowe dla trenerów personalnych.

skuteczna-sprzedaz-wlasnych-uslug-narzedzia-w-pracy-trenera-personalnego

Skuteczna sprzedaż własnych usług - narzędzia w pracy trenera personalnego

Budowanie trwałych i długofalowych relacji z klientami to podstawa marketingu w pracy trenera personalnego. Niestety, stali klienci to tylko część twojego obrotu, a pozyskiwanie nowych kontaktów może realnie zmaksymalizować twoje wyniki. Jak jako trener personalny zostać skutecznym sprzedawcą własnych usług? Jakie techniki stosować, by osiągać najlepsze efekty?

profesjonalne-uslugi-w-trybie-zdalnym-czy-efektywny-trening-online-jest-mozliwy

Profesjonalne usługi w trybie zdalnym. Czy efektywny trening online jest możliwy?

Stan epidemii to wykluczenie z gospodarki rynkowej wielu sektorów przedsiębiorstw. Dotyczy to nie tylko handlu detalicznego, ale też gastronomii, placówek kulturalno-oświatowych czy profesjonalnych usług z sektora fitness i wellness. Trenerzy i instruktorzy stają na głowie, by przenieść swoją działalność w tryb pracy zdalnej i zachować źródła dochodu. Jak przeprowadzić efektywny trening online w czasie lockdown?