Zmieć konkurencję: 10 nawyków skutecznego sprzedawcy treningów personalnych

Zmieć konkurencję: 10 nawyków skutecznego sprzedawcy treningów personalnych Dodano: 2020.01.22

Sprzedajesz już dłuższy czas i wciąż zastanawiasz się, dlaczego twoje wyniki nie dają ci satysfakcji, mimo że osiągasz założone cele i przebijasz targety? Możesz osiągać jeszcze więcej - wystarczy, że poznasz 10 prostych nawyków skutecznego sprzedawcy treningów personalnych. Czytaj, wdrażaj i działaj!

Skuteczny sprzedawca treningów wie, czego chce od pracy oraz potrafi zarządzać czasem i energią

Praca w sprzedaży to najbardziej opłacalny w tym momencie zawód, nie tylko ze względu na płacę zasadniczą, ale wysokie prowizje od sprzedanych usług. W przypadku treningów personalnych, które swoje kosztują, wysokość dodatków często konkuruje z prowizją od sprzedanego ubezpieczenia. Nawyk #1: musisz wiedzieć, czego chcesz od swojej pracy - dlaczego sprzedajesz treningi personalne i co to ci daje. To twoja naturalna pobudka motywacyjna, dzięki której przychodzisz do pracy z pełnią sił. To pośrednio wiąże się z nawykiem #2 - odpowiednio wysokim poziomem własnej energii. Pamiętaj, że podstawa skutecznej sprzedaży treningów personalnych to otwarty i wypoczęty umysł oraz dobrze odżywiony organizm. Nawyk #3 to odpowiednie zarządzanie czasem - pomocna będzie checklista i pytania pomocnicze, które będziesz zadawać swoim klientom. A skoro o nich już mowa...

Pyta, słucha, pokazuje - skuteczny sprzedawca treningów bada potrzeby klientów i odpowiada na nie

Pytania i checklista świetnie się sprawdzą w skutecznej sprzedaży treningów personalnych. W codziennej pracy musisz pamiętać, że każdy z nas mierzy się z niechlubnym wizerunkiem sprzedawcy-naciągacza. Dobry nawyk #4 to zadawanie pytań i aktywne słuchanie. Nie tylko zdobędziesz informacje o potrzebach klienta, ale też szybko odpowiesz na nie konkretnym produktem lub usługą. Nawyk #5 pozwoli ci na zbudowanie wiarygodności. Klientowi można powiedzieć wszystko, dlatego też warto to wszystko pokazać. Prezentacja usług świetnie sprawdzi się w ramach dążenia do finalizacji sprzedaży. Podobnie możliwość testowania - twój dobry nawyk #6. Nic tak nie przekonuje klientów do zakupu jak możliwość wypróbowania produktu lub usługi całkowicie za darmo. W ramach skutecznej sprzedaży wprowadź darmowe treningi wstępne, a na pewno osiągniesz więcej!

Skuteczny sprzedawca treningów personalnych nie odpuszcza i prowadzi do finalizacji transakcji
jak sprzedawać treningi

Efektywność działania w sprzedaży najczęściej ocenia się w skali 0-1: sprzedane albo nie. Jest w tym ziarnko prawdy, jednak możliwe wyniki twojego kontaktu z klientem mogą przybrać 4 postacie, przy czym 2 z nich są pozytywne. Właśnie dlatego mierzenie skuteczności sprzedaży w skali 0-1 nie jest do końca poprawne. Najbardziej pożądany efekt to oczywiście sprzedaż, ale równie dobrym wynikiem jest progres. Gdy klient zadeklaruje, że chętnie przetestuje usługę w ramach bezpłatnego treningu wstępnego to dla ciebie dobry znak. W ramach nawyku #7  prowadź klienta do deklaracji - to połowa twojego sukcesu i potencjał do finalizacji sprzedaży. Jako skuteczny sprzedawca treningów personalnych staraj się nie dopuszczać do sytuacji, w której klient “jeszcze się zastanowi” - najczęściej takie kontakty urywają się właśnie w tym momencie i trudno o powrót klienta po nasze usługi.

Skuteczny sprzedawca stawia na siebie! Mierzy wyniki pracy, rozwija się i idzie do przodu!

Obsługa twoich klientów to jedno, ale mierzenie wyników i własny rozwój to klucz twojego sukcesu. Jako skuteczny sprzedawca treningów personalnych musisz optymalizować swoje efekty i mierzyć wyniki - to twój dobry nawyk #8. Zorientuj się, ilu klientów obsługujesz, ilu nowych odbiorców pozyskujesz, jakiej wielkości obrót generuje jeden klient. Bieżąca analiza to ważny aspekt pracy w tej branży. Pamiętaj, aby stawiać na własny rozwój i nigdy się nie poddawać - to właśnie dobre nawyki #9 i #10. Najważniejsze jest to, co robisz i jak do tego podchodzisz. Bierz udział w kursach i szkoleniach, inwestuj swój czas wolny w lekturę branżowych pism i książek, a pewno osiągniesz jeszcze więcej.



Chcesz przeczytać cały artykuł?

newsletter-na-miare-twoje-inspiracje-na-email-marketing-trenera-personalnego

Newsletter na miarę: twoje inspiracje na email marketing trenera personalnego

“Jesteśmy w kontakcie” - jak często żegnasz się tak z klientami? A teraz zastanów się, ile razy faktycznie byłeś w stałym kontakcie ze swoimi klientami, przesyłając im dodatkowe informacje? Możesz to zmienić! Spróbuj gotowych rozwiązań i stwórz własny email marketing - to świetne rozwiązanie na stały kontakt z klientami i budowanie siatki poleceń.

skuteczna-reklama-dla-trenera-personalnego-content-marketing-od-kuchni

Skuteczna reklama dla trenera personalnego: content marketing od kuchni

Nawet jasno sprecyzowane usługi i rozbudowana sieć poleceń może nie być wystarczająca, aby twój biznes kręcił się wystarczająco mocno. Dźwignią udanej sprzedaży jest odpowiednio przygotowana reklama i skonkretyzowany target jej odbiorców. Zobacz, jak wygląda content marketing dla trenera personalnego i wprowadź nowe akcje do swoich bieżących działań reklamowych.

social-media-potezne-narzedzia-w-skutecznej-promocji-klubu-fitness

Social media - potężne narzędzia w skutecznej promocji klubu fitness

Wielokanałowa komunikacja z klientami pozwala na zbudowanie trwałych i długofalowych relacji. Możliwości promocji klubu fitness w Internecie są nieograniczone! Odpowiedni dobór narzędzi pozwoli na realne wypromowanie twojego miejsca. Sprawdź, jak wykorzystać potęgę social mediów do promocji twojego biznesu i zdobądź kolejnych klientów!

customer-experience-czyli-jak-zwiekszyc-satysfakcje-klienta-po-treningu

Customer Experience, czyli jak zwiększyć satysfakcję klienta po treningu

Ogół naszych działań w kontakcie z klientem ma bardzo duży wpływ na budowane relacje i doświadczenie naszych podopiecznych. Przeżycia towarzyszące im zarówno podczas zajęć, jak i w kontakcie online, mają istotny wpływ na opinię o naszej pracy. Sprawdź 7 trików, jak zwiększyć satysfakcję klienta po treningu oraz jak zbudować długofalową relację z podopiecznym.