Wskazówki na pierwszy trening personalny

Wskazówki na pierwszy trening personalny Dodano: 2016.07.04

Każdy trener personalny jest świadomy rotacji klientów, dlatego dba o wypełnianie swojego kalendarza kolejnymi treningami. Istotne jest nie tylko pozyskiwanie nowych klientów, ale również motywowanie ich do kontynuacji współpracy z trenerem. Oto kilka wskazówek dla trenerów na zbudowanie dobrej i trwałej relacji z klientem już od pierwszego treningu personalnego. Czyli co zrobić, aby pierwszy trening nie był ostatni.

Dlaczego utrzymanie klienta jest takie istotne dla trenera?

Pozyskiwanie nowych klientów jest dużo trudniejsze niż motywowanie klienta do kontynuowania ćwiczeń po pierwszym treningu. To czy klient pojawi się na kolejnych spotkaniach w dużej mierze zależy od relacji nawiązanej podczas pierwszych zajęć. Jeśli trener personalny niewystarczająco zmotywuje lub wręcz zniechęci klienta do treningu, nie dojdzie do ustalenia daty następnego spotkania, a nawet jeśli uda się umówić na kolejny trening, zostanie on odwołany a trener nie zwiększy swojego dochodu. Warto zadbać o satysfakcję klienta i po pierwszym treningu móc powiedzieć „do zobaczenia”.

Poznaj powód dla którego klient umówił się na trening personalny

Wydaje się to oczywiste, jednakże wielu trenerów personalnych nie wnika w to, co motywuje klienta do uczestnictwa w treningu personalnym. Jeśli klient mówi, że chce zrzucić klika kilogramów to warto jest poznać tego przyczynę. Być może planuje wyjście na imprezę, a wymarzona sukienka zrobiła się za ciasna. Być może ma problemy w pracy i poprzez wysiłek fizyczny chce rozładować napięcie. Wówczas zadaniem trenera personalnego jest pytanie o postępy w taki sposób, by klient poczuł z nim więź i miał temat do kontynuacji na kolejnym treningu.

Spraw by wątpliwości nie miały okazji się pojawić

Żaden trener personalny po pierwszym treningu nie chce usłyszeć od klienta, że rezygnuje z dalszych treningów. By tak się nie stało należy sprawić, by ewentualne wątpliwości zostały rozwiane już w trakcie treningu.

Jeśli klient zadeklaruje, że nie może pozwolić sobie na więcej spotkań z uwagi na ograniczony budżet to znak, że trener nie pokazał wartości swojego treningu. W trakcie treningu personalnego klient musi poczuć, że nie zmarnował pieniędzy. Jeżeli klient będzie wiedział, że wydając pieniądze na treningi personalne dokonuje inwestycji w siebie to łatwiej będzie mu wygospodarować odpowiednią kwotę.

Klient może stwierdzić, że nie ma czasu na więcej treningów. Wtedy trener personalny ma za zadanie pokazać, że jest elastyczny i ustalić najbardziej odpowiedni dla klienta termin kolejnego treningu. Klienci często używają argumentu o braku czasu na trening. Jednak zazwyczaj wynika to z braku motywacji do ćwiczeń. Jeżeli trenerowi uda się zmotywować klienta do treningu, ten znajdzie czas na spotkanie się na siłowni. Pamiętaj godzina w ciągu dnia to tylko 4% całego dnia.

Po pierwszym treningu mogą paść słowa „muszę porozmawiać o tym z mężem/żoną”. Wówczas trener personalny powinien zasugerować by klient od razu zadzwonił i spytał małżonka o pozwolenie. W tym momencie na słowo „pozwolenie” w głowie klienta powinna zapalić się lampka. Zastanowi się i spyta sam siebie „czy ja naprawdę potrzebuję zgody by trenować?”. Mogę przecież samodzielnie podjąć decyzję o treningu!

Czytaj dalej: Dlaczego klienci rezygnują z siłowni?

Postaw przed klientem możliwości

Po pierwszym treningu nie zadawaj klientowi pytań na które może odpowiedzieć „tak” lub „nie”. Najlepiej wskazać mu dwie lub trzy możliwości dalszego rozwoju i spytać, którą z opcji wybiera. Dobrze zabrzmi dodanie sformułowań typu „to nasza specjalna oferta” bądź „to limitowana oferta treningów”. Promocje to dobry haczyk na klientów. 

Bądź przyjacielski i szczery

W utrzymaniu klienta ważne jest zbudowanie relacji opartej na zaufaniu. Klient wyczuje jeśli zaczniesz zachęcać go do ćwiczeń lub diet, w które sam nie wierzysz.

Ponadto pokaż klientowi, że jako trener personalny zapewnisz nie tylko wartościowy trening, ale również przyjemnie spędzony czas! Uśmiechniętym, szczerym osobom nie da się odmówić

Czytaj także: Jak dobrze prezentować się na treningu?

 


Chcesz przeczytać cały artykuł?

kiedy-twoj-klient-zaczyna-watpic-w-swoje-sily-szybki-kurs-motywacji-do-cwiczen

Kiedy twój klient zaczyna wątpić w swoje siły. Szybki kurs motywacji do ćwiczeń

Wiele już pisano na temat motywacji, w księgarniach i bibliotekach pojawiają się kolejne poradniki w zakresie własnej motywacji. I choć nam jako trenerom nigdy jej nie brakuje, klient niekiedy powątpiewa w sens pracy nad własnym ciałem. Jak działać, gdy nadejdzie ten moment i jak szybko zmotywować klienta, by wrócił na właściwe tory i ćwiczył równie chętnie, co dotychczas?

jak-ulozyc-plan-treningu-personalnego

Jak ułożyć plan treningu personalnego?

Treningi personalne cieszą się rosnącą popularnością od kilku lat. Jak właściwie dobrać ćwiczenia do potrzeb i możliwości konkretnej osoby?

jak-rozpoznac-ze-cwiczacy-ma-problem-ze-zdrowiem

Jak rozpoznać, że ćwiczący ma problem ze zdrowiem?

Efektywność ćwiczeń zawsze musi iść w parze z bezpieczeństwem. Jak rozpoznać, że u klienta występują problemy ze zdrowiem? Co zrobić w takim przypadku?

trener-personalny-online-czy-warto-robic-kursy-przez-internet

Trener personalny online — czy warto robić kursy przez internet?

Czy zrobienie kursu trenera personalnego przez internet jest dobrym pomysłem? Każdy musi odpowiedzieć sobie na to pytanie indywidualnie. Z reguły lepiej jest zapisać się na kurs stacjonarnie, gdyż zawsze można zapytać osobę prowadzącą o nurtujące nas pytania i zagadnienia, a także podpatrzeć technikę wykonywanych ćwiczeń. Warto poznać wady i zalety kursu trenera personalnego online.