Sposoby na szukanie pierwszych klientów - jak zacząć pracę trenera personalnego?

Sposoby na szukanie pierwszych klientów - jak zacząć pracę trenera personalnego? Dodano: 2019.11.22

Zawód trenera personalnego jest ostatnimi czasy rozchwytywany na lewo i prawo. Na rynku pracy pojawia się coraz więcej wykwalifikowanej kadry. Nic dziwnego - coraz więcej jest siłowni i klubów fitness, które udostępniają miejsce pracy dla profesjonalnych trenerów. Jak znaleźć pierwszych klientów na swoje zajęcia i czy sam kurs wystarczy, by realizować się w zawodzie?

Detektyw trener: kim jest Twój klient i gdzie go znaleźć

Siłownia czy klub fitness, w którym rozpoczynamy pracę trenera personalnego, to na pewno dobre miejsce na rozwój swoich kompetencji  i nabycie doświadczenia w pracy z klientem. Kluczem wszystkich poszukiwań jest poprawne określenie profilu klienta i dopasowanie swojej oferty do konkretnych oczekiwań. Dobrym miejscem szukania klientów będą z pewnością kluby fitness i siłownie w Twoim mieście.

Warto rozszerzać horyzonty i pojawiać się w coraz to nowszych siłowniach. To tam przychodzą nowi zainteresowani, którzy chcą ćwiczyć i pracować nad swoją sylwetką. I choć nie ma najlepszego sposobu na szukanie klientów, dobre jest wyjście do niego z własnej inicjatywy. Sprawdzić się tu może small talk lub chęć pomocy w wykonaniu danego ćwiczenia. Może się okazać, że właśnie zyskasz nowego klienta. Gdzie jeszcze warto szukać i jak to najlepiej robić?

Czytaj też: Wskazówki na pierwszy trening personalny dla trenera

Wszechobecność: jak ważne w pracy trenera są social media

Facebook, Instagram, Snapchat. Te 3 serwisu społecznościowe biją ostatnio rekordy popularności, jeśli chodzi o użytek niekomercyjny. Nic więc dziwnego, że pośród użytkowników pojawiają się firmy, które chcą zaistnieć na rynku social media. Okazuje się, że dokładnie te same kanały mediów społecznościowych mogą się świetnie sprawdzić w pracy trenera personalnego.
Facebook i Instagram to dobre miejsca na promowanie siebie i swoich usług. Regularne posty i ładne, przyciągające uwagę zdjęcia na pewno pomogą wypromować nową usługę i zaistnieć świeżo upieczonemu trenerowi personalnemu. Ale samo pokazanie się może nie wystarczyć. W każdej współpracy oprócz jej nawiązania ważne jest też utrzymanie długofalowej relacji. Świetnym pomysłem będzie kontakt z odbiorcami za pomocą różnych kanałów komunikacji. Dobrze sprawdzą się automatyczne wiadomości wysyłane przez Messenger, newslettery oraz relacje publikowane na Facebooku, Instagramie czy Snapchacie. Możliwości jest wiele!

Zobacz też: Ogłaszanie swoich usług w internecie

Same dobre myśli: opinie i rekomendacje innych klientów
ile zarabia początkujący trener

Obok portali społecznościowych równie dobrze sprawdzają się internetowe systemy rezerwacji – takie jak grafik online w naszym serwisie LepszyTrener.pl. Są to wirtualne kalendarze Twojej dostępności dla klientów, połączone z systemem rekomendacji. Polecanie Twoich usług to najlepszy sposób na budowanie sieci nowych klientów. Ważne, aby profesjonalnie obsługiwać tych, których udało Ci się pozyskać do tej pory. W ten sposób zbudujesz w środowisku fitness świadomość własnej marki, dzięki czemu znajdziesz kolejnych odbiorców.

Dla lepszej widoczności w Internecie warto założyć wizytówkę profilu swojej firmy lub trenera w Lepszytrener.pl i Google Business. Stworzysz tam swoje miejsce prezentacji, zbierzesz najważniejsze informacje, opublikujesz aktualne oferty oraz udostępnisz klientom możliwość dodawania opinii i rekomendowania Twoich usług. Dodatkowo udostępnisz pełne dane kontaktowe i zaznaczysz na mapie miejsca, w których prowadzisz swoje zajęcia.

Czym i za ile: jak odpowiesz na potrzeby swoich klientów

Podstawą funkcjonowania rynku jest dopasowanie podaży do określonego popytu. Nie inaczej dzieje się w branży fitness. Dobry trener personalny potrafi odpowiedzieć na potrzeby swoich klientów, dopasowując ofertę do ich oczekiwań. Oprócz właściwych kompetencji, które przełożą się na jakość usługi, warto opracować szczegółowy cennik swojej oferty wraz z opisem poszczególnych pakietów. Do stworzenia tego typu wyceny swoich własnych usług niezbędna będzie dobrze przeprowadzona analiza rynku i konkurencji. Na samym początku kariery warto zaproponować ceny niższe niż u pozostałych trenerów, tak by swobodnie się rozwijać i zbudować świadomość marki oraz zebrać grupę zadowolonych klientów.




Chcesz przeczytać cały artykuł?

jakie-specjalizacje-warto-robic-dodatkowy-kurs-z-treningu-funkcjonalnego

Jakie specjalizacje warto robić? Dodatkowy kurs z treningu funkcjonalnego

Silny trend prozdrowotny coraz bardziej determinuje ofertę klubów fitness. Również trenerzy personalni powinni sprostać potrzebom i oczekiwaniom potencjalnych klientów. Obok trening prozdrowotnego świetnie działa także trening funkcjonalny. Czy warto robić dodatkowy kurs?

programowanie-treningu-silowego-czyli-jak-go-ulozyc-by-dawal-pozadane-efekty

Programowanie treningu siłowego, czyli jak go ułożyć, by dawał pożądane efekty?

Plan treningowy skrojony na miarę potrzeb twoich klientów to warunek konieczny do budowania własnej marki. Nic innego nie pozwoli ci tak rozwinąć skrzydeł, jak zadowoleni klienci, którzy osiągnęli swoje cele treningowe. Podpowiadamy, czym jest planowanie treningu siłowego i jak podejść do tematu, aby twoi podopieczni wychodzili z zajęć z uśmiechem na twarzy!

jak-zostac-pracownikiem-strzelnicy-kurs-instruktora-strzelectwa-w-pigulce

Jak zostać pracownikiem strzelnicy: kurs instruktora strzelectwa w pigułce

Doświadczenie w używaniu broni to jedno, ale instruktor strzelectwa to nie tylko osoba, która ma celne oko i potrafi dobrze posługiwać się bronią palną. To przede wszystkim mentor i pedagog, a więc osoba, która świetnie przekaże wiedzę innym i nauczy praktycznego posługiwania się bronią. Zobacz, gdzie i jak najlepiej zdobyć uprawnienia na kursie instruktora strzelectwa.

mobilnosc-i-stabilnosc-w-treningu-personalnym-jak-ugryzc-ten-delikatny-temat

Mobilność i stabilność w treningu personalnym - jak ugryźć ten delikatny temat?

Oprócz wspomagania przemieszczania się, nasz układ nerwowy ma za zadanie dopasowanie mięśni i kości do przyjmowania konkretnych ruchów odpowiadających m.in. za takie życiowe funkcje jak oddychanie czy odżywianie. Mobilność chroni ciało przed urazami, a stabilność pozwala na zarządzanie dynamiką tych ruchów. Jak wykorzystać je w treningu personalnym i jak doskonalić te dwie umiejętności?