Sposoby na szukanie pierwszych klientów - jak zacząć pracę trenera personalnego?

Sposoby na szukanie pierwszych klientów - jak zacząć pracę trenera personalnego? Dodano: 2019.11.22

Zawód trenera personalnego jest ostatnimi czasy rozchwytywany na lewo i prawo. Na rynku pracy pojawia się coraz więcej wykwalifikowanej kadry. Nic dziwnego - coraz więcej jest siłowni i klubów fitness, które udostępniają miejsce pracy dla profesjonalnych trenerów. Jak znaleźć pierwszych klientów na swoje zajęcia i czy sam kurs wystarczy, by realizować się w zawodzie?

Detektyw trener: kim jest Twój klient i gdzie go znaleźć

Siłownia czy klub fitness, w którym rozpoczynamy pracę trenera personalnego, to na pewno dobre miejsce na rozwój swoich kompetencji  i nabycie doświadczenia w pracy z klientem. Kluczem wszystkich poszukiwań jest poprawne określenie profilu klienta i dopasowanie swojej oferty do konkretnych oczekiwań. Dobrym miejscem szukania klientów będą z pewnością kluby fitness i siłownie w Twoim mieście.

Warto rozszerzać horyzonty i pojawiać się w coraz to nowszych siłowniach. To tam przychodzą nowi zainteresowani, którzy chcą ćwiczyć i pracować nad swoją sylwetką. I choć nie ma najlepszego sposobu na szukanie klientów, dobre jest wyjście do niego z własnej inicjatywy. Sprawdzić się tu może small talk lub chęć pomocy w wykonaniu danego ćwiczenia. Może się okazać, że właśnie zyskasz nowego klienta. Gdzie jeszcze warto szukać i jak to najlepiej robić?

Czytaj też: Wskazówki na pierwszy trening personalny dla trenera

Wszechobecność: jak ważne w pracy trenera są social media

Facebook, Instagram, Snapchat. Te 3 serwisu społecznościowe biją ostatnio rekordy popularności, jeśli chodzi o użytek niekomercyjny. Nic więc dziwnego, że pośród użytkowników pojawiają się firmy, które chcą zaistnieć na rynku social media. Okazuje się, że dokładnie te same kanały mediów społecznościowych mogą się świetnie sprawdzić w pracy trenera personalnego.
Facebook i Instagram to dobre miejsca na promowanie siebie i swoich usług. Regularne posty i ładne, przyciągające uwagę zdjęcia na pewno pomogą wypromować nową usługę i zaistnieć świeżo upieczonemu trenerowi personalnemu. Ale samo pokazanie się może nie wystarczyć. W każdej współpracy oprócz jej nawiązania ważne jest też utrzymanie długofalowej relacji. Świetnym pomysłem będzie kontakt z odbiorcami za pomocą różnych kanałów komunikacji. Dobrze sprawdzą się automatyczne wiadomości wysyłane przez Messenger, newslettery oraz relacje publikowane na Facebooku, Instagramie czy Snapchacie. Możliwości jest wiele!

Zobacz też: Ogłaszanie swoich usług w internecie

Same dobre myśli: opinie i rekomendacje innych klientów
ile zarabia początkujący trener

Obok portali społecznościowych równie dobrze sprawdzają się internetowe systemy rezerwacji – takie jak grafik online w naszym serwisie LepszyTrener.pl. Są to wirtualne kalendarze Twojej dostępności dla klientów, połączone z systemem rekomendacji. Polecanie Twoich usług to najlepszy sposób na budowanie sieci nowych klientów. Ważne, aby profesjonalnie obsługiwać tych, których udało Ci się pozyskać do tej pory. W ten sposób zbudujesz w środowisku fitness świadomość własnej marki, dzięki czemu znajdziesz kolejnych odbiorców.

Dla lepszej widoczności w Internecie warto założyć wizytówkę profilu swojej firmy lub trenera w Lepszytrener.pl i Google Business. Stworzysz tam swoje miejsce prezentacji, zbierzesz najważniejsze informacje, opublikujesz aktualne oferty oraz udostępnisz klientom możliwość dodawania opinii i rekomendowania Twoich usług. Dodatkowo udostępnisz pełne dane kontaktowe i zaznaczysz na mapie miejsca, w których prowadzisz swoje zajęcia.

Czym i za ile: jak odpowiesz na potrzeby swoich klientów

Podstawą funkcjonowania rynku jest dopasowanie podaży do określonego popytu. Nie inaczej dzieje się w branży fitness. Dobry trener personalny potrafi odpowiedzieć na potrzeby swoich klientów, dopasowując ofertę do ich oczekiwań. Oprócz właściwych kompetencji, które przełożą się na jakość usługi, warto opracować szczegółowy cennik swojej oferty wraz z opisem poszczególnych pakietów. Do stworzenia tego typu wyceny swoich własnych usług niezbędna będzie dobrze przeprowadzona analiza rynku i konkurencji. Na samym początku kariery warto zaproponować ceny niższe niż u pozostałych trenerów, tak by swobodnie się rozwijać i zbudować świadomość marki oraz zebrać grupę zadowolonych klientów.




Chcesz przeczytać cały artykuł?

co-zrobic-gdy-klient-traci-zapal-zobacz-jak-zmotywowac-leniuszka-do-cwiczen

Co zrobić, gdy klient traci zapał? Zobacz, jak zmotywować leniuszka do ćwiczeń!

Często zdarza się, że w trakcie pracy nad wieloma projektami gubimy się w nawale obowiązków i tracimy motywację. Nie inaczej dzieje się w przypadku treningu personalnego - to również projekt, który musi być odpowiednio poprowadzony. Zobacz nasze wskazówki motywacyjne dla niezmotywowanych i sprawdź łatwe narzędzia, aby zmotywować leniuszka do dalszej pracy nad sobą!

klient-niezadowolony-z-treningu-jak-poradzic-sobie-z-porazka

Klient niezadowolony z treningu. Jak poradzić sobie z porażką?

Zmotywowani i podążający za twoimi wskazówkami klienci to niewątpliwie pozytywny aspekt w pracy trenera personalnego. To nie tylko wyznacznik wysokiego prestiżu i poziomu wiedzy fachowej trenera, ale też motywacja sama w sobie. Co zrobić, kiedy w grę wchodzi klient niezadowolony z treningu? Zobacz, jak poradzić sobie z porażką, jeśli usługa faktycznie nie była skrojona na miarę potrzeb.

kreowanie-wizerunku-trenera-krok-po-kroku-zobacz-jakie-to-proste

Kreowanie wizerunku trenera krok po kroku - zobacz, jakie to proste!

Niezależnie od twojego stażu w zawodzie trenera, musisz stale pracować nad tym, jak widzi cię odbiorca. Odpowiednie relacje z innymi oraz skupienie na celu i podążanie w jego kierunku na pewno będą pomocne. Zobacz, jak krok po kroku wygląda kreowanie wizerunku trenera. Wdrożenie tych małych kroków w życie pozwoli ci na zwiększenie autorytetu i zbudowanie mocnej marki własnej.

baza-wiedzy-na-dobry-start-najczesciej-zadawane-pytania-poczatkujacego-trenera

Baza wiedzy na dobry start. Najczęściej zadawane pytania początkującego trenera

Masz ukończony kurs na trenera personalnego i praktyki za sobą, ale wciąż nie wiesz, co dalej? Jest tak, że nawet najlepsze szkoły i uczelnie wyższe nie dają gotowych rozwiązań i jako początkujący trener jesteś zdany sam na siebie. Dotychczasowe doświadczenie w kontakcie z młodymi trenerami pozwoliło nam na utworzenie zbioru, który na pewno ci pomoże. Oto najczęściej zadawane pytania początkującego trenera.