Social media - potężne narzędzia w skutecznej promocji klubu fitness

Social media - potężne narzędzia w skutecznej promocji klubu fitness Dodano: 2020.02.11

Wielokanałowa komunikacja z klientami pozwala na zbudowanie trwałych i długofalowych relacji. Możliwości promocji klubu fitness w Internecie są nieograniczone! Odpowiedni dobór narzędzi pozwoli na realne wypromowanie twojego miejsca. Sprawdź, jak wykorzystać potęgę social mediów do promocji twojego biznesu i zdobądź kolejnych klientów!

Wybierz odpowiednie kanały promocji: które będą najlepsze dla twojego klubu?

Z dostępnych kanałów marketingowych dla klubu fitness, social media pozostają nieocenionym źródłem budowania pozytywnych relacji z klientami. Potencjał takich kanałów, jak Facebook, Instagram czy YouTube jest na tyle duży, że publikowane posty można łatwo obserwować, komentować i udostępniać. I nie chodzi tu wyłącznie o treści związane stricte z codziennym funkcjonowaniem twojego biznesu - te oczywiście są bardzo ważne, a komunikacja za ich pośrednictwem powinna być ściśle skorelowana z wizją twojego biznesu i docelową grupą odbiorców. Możesz udostępniać posty, które nie tylko będą spójne z identyfikacją wizualną twojej marki, ale też będą mocno angażować odbiorców do dyskusji czy dzielenia się dobrymi wiadomościami z innymi. Jak wykorzystać potęgę treści w social mediach, by skutecznie wypromować twój fitness klub?

Zorientuj się na nowych klientów! Sponsorowane posty i targetowanie odbiorców

Jeśli planujesz budżet sprzedaży na kolejne miesiące i chcesz wspomóc swój zespół handlowy, możesz stworzyć atrakcyjny post z treściami na tzw. karuzeli. To wizualna prezentacja twojego klubu fitness, którą możesz powiązać z konkretnymi treściami z odnośnikami do strony www. Takie przewijane ikonki lub przyjazne oku zdjęcia opatrzone chwytliwymi tytułami najlepiej w trybie “call to action” to idealny materiał do inwestycji w reklamę. Sponsorowane posty na facebooku i instagramie dobrze się sprawdzą przy okazji budowania sieci klientów - takie publikacje możesz targetować pod konkretnych odbiorców, definiując np. ich zainteresowania, miejsce zamieszkania czy lokalizację zakładu pracy, a nawet przedział wiekowy. W ten sposób dopasujesz potencjalnych klientów do możliwości twojego klubu fitness i aktualnej oferty, docierając dokładnie do tych, na których najbardziej ci zależy.

Organizuj wydarzenia! Promocja twojego klubu fitness w social mediach
trener social media

Wspólne celebrowanie ważnych firmowych wydarzeń jest bardzo ważne w budowaniu relacji służbowych. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby w świętowanie klubowych sukcesów czy kolejnych urodzin zaangażować stałych klientów. Zorganizuj specjalne wydarzenie, podczas którego dopasujesz tematycznie ofertę zajęć, uruchomisz kontakty z firmami z branży lub udostępnisz swoich klientom dodatkowe usługi. Dni otwarte w twoim klubie fitness to również dobra okazja na pozyskanie nowych klientów, którzy całkowicie za darmo poznają ofertę twojej siłowni, przetestują klub i zdecydują, czy miejsce, które im udostępniasz, spełni ich oczekiwania w najbliższym czasie. Zależy ci na obecnych klientach oraz na tych, którzy przychodzą z zewnątrz - dlatego odpowiednio komunikuj zbliżające się eventy czy dni otwarte, tak by nikt nie przegapił tego ważnego wydarzenia.

Wykorzystaj pomoc bota - przyszłość komunikacji z klientem w social mediach

Regularny kontakt z klientami to absolutny niezbędnik. I nie chodzi o szybkie odbieranie połączeń czy regularne odpisywanie na maile - te kanały komunikacji odchodzą stopniowo w zapomnienie. Przyszłość komunikacji z klientem buduje się w social mediach - dlatego twój zespół powinien mieć oczy dookoła głowy, by szybko i skutecznie obsługiwać czat na firmowym facebooku czy direct messages na instagramie. Dostępne narzędzia pozwolą ci na automatyzację komunikacji - wystarczy, że użyjesz dostępnych zmiennych i przygotujesz zestaw odpowiedzi na dane zachowania klienta na facebookowej stronie twojego klubu fitness. Co ciekawsze, takie odpowiedzi nie muszą wyglądać na bezmyślne kopiuj-wklej. Odpowiednio skonstruowane treści pozwolą ci zachować indywidualny kontakt przy jednoczesnej automatyzacji całego procesu.



Chcesz przeczytać cały artykuł?

pomysly-na-promocje-treningow-personalnych-w-2021

Pomysły na promocje treningów personalnych w 2021

Jak wiadomo rok 2020 był przełomowy w karierach wielu trenerów personalnych. Niejednokrotnie zaważył on na dalszym rozwoju wielu osób. Sporo trenerów spędziło kilka długich miesięcy w domu, pracując o wiele mniej niż dotychczas. Oczywiście są tacy, którzy radzili sobie świetnie, jednak niektórzy nie wiedzą, jak bardziej pochylić się nad promocją i zatrzymać przy sobie klientów. Poniżej kilka cennych informacji.

boom-noworoczny-jak-go-wykorzystac-w-zwiekszeniu-dochodow-trenera-personalnego

Boom noworoczny - jak go wykorzystać w zwiększeniu dochodów trenera personalnego?

Praca trenera personalnego, zwłaszcza w okresie noworocznym może być jeszcze bardziej przyjemna niż dotychczas. Dlaczego? Otóż zauważono, że z nowym rokiem ludzie chętniej uczęszczają na zorganizowane zajęcia w klubach fitness, ale także na siłowni. Wszystko najprawdopodobniej z tego powodu, że Nowy Rok budzi w ludziach motywację do osiągania czegoś nowego, lepszego, ale także zmiany swojego życia i nawyków.

portfel-odbiorcow-uslug-a-trening-online-jak-utrzymac-klientow

Portfel odbiorców usług a trening online - jak utrzymać klientów?

Jest tak, że w dobie pandemii wiele osób musiało bardzo mocno zreorganizować swoje obowiązki, tak aby każdy dzień był choć w części zbliżony do normalności. Z tego wszystkiego wyszło coś dobrego i większość odnalazła się w nowej rzeczywistości. Co z trenerami, którzy przenieśli się do sektora online i wykonują swoją pracę w ramach webinarów? Podpowiadamy, jak zdobyć i utrzymać klientów na trening online.

dobry-czy-zly-sprzedawca-case-study-dla-trenerow-personalnych

Dobry czy zły sprzedawca – case study dla trenerów personalnych

Sprzedaż – jedno słowo wzbudzające setki emocji i skojarzeń. Przeważnie pierwsze skojarzenie to akwizytor przy drzwiach z nowym super odkurzaczem lub telemarketer oferujący nową usługę. Mając takie skojarzenia jesteśmy przyzwyczajeni, że to coś złego, że ktoś chce nam wcisnąć coś, czego nie potrzebujemy. Wychowaliśmy się właśnie w takich realiach. Bardzo wielu z nas ma złe skojarzenia ze słowem sprzedaż.