Social media - potężne narzędzia w skutecznej promocji klubu fitness

Social media - potężne narzędzia w skutecznej promocji klubu fitness Dodano: 2020.02.11

Wielokanałowa komunikacja z klientami pozwala na zbudowanie trwałych i długofalowych relacji. Możliwości promocji klubu fitness w Internecie są nieograniczone! Odpowiedni dobór narzędzi pozwoli na realne wypromowanie twojego miejsca. Sprawdź, jak wykorzystać potęgę social mediów do promocji twojego biznesu i zdobądź kolejnych klientów!

Wybierz odpowiednie kanały promocji: które będą najlepsze dla twojego klubu?

Z dostępnych kanałów marketingowych dla klubu fitness, social media pozostają nieocenionym źródłem budowania pozytywnych relacji z klientami. Potencjał takich kanałów, jak Facebook, Instagram czy YouTube jest na tyle duży, że publikowane posty można łatwo obserwować, komentować i udostępniać. I nie chodzi tu wyłącznie o treści związane stricte z codziennym funkcjonowaniem twojego biznesu - te oczywiście są bardzo ważne, a komunikacja za ich pośrednictwem powinna być ściśle skorelowana z wizją twojego biznesu i docelową grupą odbiorców. Możesz udostępniać posty, które nie tylko będą spójne z identyfikacją wizualną twojej marki, ale też będą mocno angażować odbiorców do dyskusji czy dzielenia się dobrymi wiadomościami z innymi. Jak wykorzystać potęgę treści w social mediach, by skutecznie wypromować twój fitness klub?

Zorientuj się na nowych klientów! Sponsorowane posty i targetowanie odbiorców

Jeśli planujesz budżet sprzedaży na kolejne miesiące i chcesz wspomóc swój zespół handlowy, możesz stworzyć atrakcyjny post z treściami na tzw. karuzeli. To wizualna prezentacja twojego klubu fitness, którą możesz powiązać z konkretnymi treściami z odnośnikami do strony www. Takie przewijane ikonki lub przyjazne oku zdjęcia opatrzone chwytliwymi tytułami najlepiej w trybie “call to action” to idealny materiał do inwestycji w reklamę. Sponsorowane posty na facebooku i instagramie dobrze się sprawdzą przy okazji budowania sieci klientów - takie publikacje możesz targetować pod konkretnych odbiorców, definiując np. ich zainteresowania, miejsce zamieszkania czy lokalizację zakładu pracy, a nawet przedział wiekowy. W ten sposób dopasujesz potencjalnych klientów do możliwości twojego klubu fitness i aktualnej oferty, docierając dokładnie do tych, na których najbardziej ci zależy.

Organizuj wydarzenia! Promocja twojego klubu fitness w social mediach
trener social media

Wspólne celebrowanie ważnych firmowych wydarzeń jest bardzo ważne w budowaniu relacji służbowych. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby w świętowanie klubowych sukcesów czy kolejnych urodzin zaangażować stałych klientów. Zorganizuj specjalne wydarzenie, podczas którego dopasujesz tematycznie ofertę zajęć, uruchomisz kontakty z firmami z branży lub udostępnisz swoich klientom dodatkowe usługi. Dni otwarte w twoim klubie fitness to również dobra okazja na pozyskanie nowych klientów, którzy całkowicie za darmo poznają ofertę twojej siłowni, przetestują klub i zdecydują, czy miejsce, które im udostępniasz, spełni ich oczekiwania w najbliższym czasie. Zależy ci na obecnych klientach oraz na tych, którzy przychodzą z zewnątrz - dlatego odpowiednio komunikuj zbliżające się eventy czy dni otwarte, tak by nikt nie przegapił tego ważnego wydarzenia.

Wykorzystaj pomoc bota - przyszłość komunikacji z klientem w social mediach

Regularny kontakt z klientami to absolutny niezbędnik. I nie chodzi o szybkie odbieranie połączeń czy regularne odpisywanie na maile - te kanały komunikacji odchodzą stopniowo w zapomnienie. Przyszłość komunikacji z klientem buduje się w social mediach - dlatego twój zespół powinien mieć oczy dookoła głowy, by szybko i skutecznie obsługiwać czat na firmowym facebooku czy direct messages na instagramie. Dostępne narzędzia pozwolą ci na automatyzację komunikacji - wystarczy, że użyjesz dostępnych zmiennych i przygotujesz zestaw odpowiedzi na dane zachowania klienta na facebookowej stronie twojego klubu fitness. Co ciekawsze, takie odpowiedzi nie muszą wyglądać na bezmyślne kopiuj-wklej. Odpowiednio skonstruowane treści pozwolą ci zachować indywidualny kontakt przy jednoczesnej automatyzacji całego procesu.



Chcesz przeczytać cały artykuł?

jak-ukierunkowac-swoj-biznes-strategie-marketingowe-dla-trenerow-personalnych

Jak ukierunkować swój biznes? Strategie marketingowe dla trenerów personalnych

Samo posiadanie uprawnień to dobry początek. Niestety, to nadal za mało, aby skutecznie rozwijać własną markę trenera personalnego. Co więc robić, aby zaistnieć na rynku i konkurować z równymi sobie? Zobacz, jak ukierunkować swoją markę, stosując strategie marketingowe dla trenerów personalnych.

skuteczna-sprzedaz-wlasnych-uslug-narzedzia-w-pracy-trenera-personalnego

Skuteczna sprzedaż własnych usług - narzędzia w pracy trenera personalnego

Budowanie trwałych i długofalowych relacji z klientami to podstawa marketingu w pracy trenera personalnego. Niestety, stali klienci to tylko część twojego obrotu, a pozyskiwanie nowych kontaktów może realnie zmaksymalizować twoje wyniki. Jak jako trener personalny zostać skutecznym sprzedawcą własnych usług? Jakie techniki stosować, by osiągać najlepsze efekty?

profesjonalne-uslugi-w-trybie-zdalnym-czy-efektywny-trening-online-jest-mozliwy

Profesjonalne usługi w trybie zdalnym. Czy efektywny trening online jest możliwy?

Stan epidemii to wykluczenie z gospodarki rynkowej wielu sektorów przedsiębiorstw. Dotyczy to nie tylko handlu detalicznego, ale też gastronomii, placówek kulturalno-oświatowych czy profesjonalnych usług z sektora fitness i wellness. Trenerzy i instruktorzy stają na głowie, by przenieść swoją działalność w tryb pracy zdalnej i zachować źródła dochodu. Jak przeprowadzić efektywny trening online w czasie lockdown?

newsletter-na-miare-twoje-inspiracje-na-email-marketing-trenera-personalnego

Newsletter na miarę: twoje inspiracje na email marketing trenera personalnego

“Jesteśmy w kontakcie” - jak często żegnasz się tak z klientami? A teraz zastanów się, ile razy faktycznie byłeś w stałym kontakcie ze swoimi klientami, przesyłając im dodatkowe informacje? Możesz to zmienić! Spróbuj gotowych rozwiązań i stwórz własny email marketing - to świetne rozwiązanie na stały kontakt z klientami i budowanie siatki poleceń.