Skuteczna sprzedaż własnych usług - narzędzia w pracy trenera personalnego

Skuteczna sprzedaż własnych usług - narzędzia w pracy trenera personalnego Dodano: 2020.05.11

Budowanie trwałych i długofalowych relacji z klientami to podstawa marketingu w pracy trenera personalnego. Niestety, stali klienci to tylko część twojego obrotu, a pozyskiwanie nowych kontaktów może realnie zmaksymalizować twoje wyniki. Jak jako trener personalny zostać skutecznym sprzedawcą własnych usług? Jakie techniki stosować, by osiągać najlepsze efekty?

Najważniejsze pierwsze wrażenie: skuteczna sprzedaż własnych usług trenera personalnego

W sprzedaży usług trenera personalnego kluczowe jest pierwsze wrażenie. Warto jak najlepiej wykorzystać każdą chwilę na kontakt z potencjalnym klientem. Jako trener personalny musisz występować w roli profesjonalisty nie tylko podczas rozmów czy konsultacji wstępnych. Pamiętaj, że nawet podczas twoich prywatnych treningów wciąż jesteś trenerem personalnym - obserwuje cię tak naprawdę cały świat. Aby zostać skutecznym sprzedawcą własnych usług, jako trener personalny prezentuj jak najwyższy poziom zarówno w samej komunikacji, jak i prezentując efekty pracy nad własnym ciałem. Kiedy już dojdzie do kontaktu z nowym klientem, już od pierwszego spotkania stosuj odpowiedni schemat pracy. W prosty sposób zwiększysz skuteczność sprzedaży własnych usług. Po jakie techniki sięgać?

Czytaj: 10 nawyków skutecznego sprzedawcy

Skuteczna sprzedaż własnych usług: badanie potrzeb klientów trenera personalnego

W sprzedaży własnych usług trenerskich zaczynaj od badania potrzeb klientów. Idealnie sprawdzi się przygotowany wcześniej formularz lub zestaw pytań, tzw. wywiad wstępny. Po zebraniu odpowiedzi poznasz klienta i dowiesz się najważniejszych informacji nt. jego kondycji i stanu zdrowia. Oprócz tych danych, klient przekaże ci informacje dot. aktywności zawodowej, preferencji żywieniowych i dotychczasowych nawyków. Opowie ci też o ewentualnych predyspozycjach treningowych, napisze co nieco o dotychczas uprawianej aktywności fizycznej i przedstawi swoje oczekiwania. Kluczowe na tym etapie będą cele treningowe i żywieniowe, jakie postawi sobie twój klient. To właśnie one pozwolą ci zostać skutecznym sprzedawcą własnych usług, bo dzięki nim przygotujesz najbardziej poprawną odpowiedź na potrzebę klienta. Jakie rozwiązania zaproponować?

Skuteczna sprzedaż własnych usług: oferta trenera jako odpowiedź na potrzebę
jak sprzedawać treningi

Wstępny wywiad pozwoli ci dobrać odpowiednią ofertę dla klienta, a odpowiedź na jego oczekiwania będzie kwestią nadrzędną. W pierwszej kolejności warto skupić się na potrzebach, które wspólnymi siłami zrealizujecie w najkrótszym czasie. Pamiętaj, że każdy twój klient to indywidualny przypadek - nawet jeśli stosujesz schematy pracy, zrób wszystko, aby klient w żadnym wypadku nie odczuł ich działania. Stosuj spersonalizowaną komunikację, sięgaj raczej po indywidualne rozwiązania niż oklepane propozycje. To właśnie indywidualne podejście pozwoli ci zostać skutecznym sprzedawcą własnych usług i jako trener personalny osiągniesz naprawdę wiele. Zawsze miej z tyłu głowy, że równolegle do konsultacji z tobą klient może prowadzić działania na drugim froncie. Zrób wszystko, by zdecydował się właśnie na twoje usługi - pomocne będzie nie tylko pierwsze wrażenie, ale też nienaganna prezencja.

Finalizacja transakcji: jak skutecznie sprzedawać własne usługi trenerskie?

Zaproponowanie rozwiązania, które odpowie na potrzeby klienta i spełni jego oczekiwania to krok w kierunku finalizacji transakcji. Punktem zwrotnym w waszej współpracy będzie pierwsze zamówienie na specjalistyczne usługi trenerskie w twoim wydaniu. Aby zostać skutecznym sprzedawcą własnych usług, musisz opanować umiejętność komunikacji z klientem i rozmawiania o jego potrzebach. To one determinują badanie rynku usług specjalistycznych i sięganie po porady trenerów personalnych i dietetyków. Zadbaj o to, aby zdobytego w ten sposób klienta utrzymać jak najdłużej. Dopytuj regularnie o postępy, badaj jego satysfakcję z zaproponowanych rozwiązań i zapewnij, że w razie potrzeby jesteś do jego dyspozycji. Obsługa posprzedażowa to ważna część twojej pracy, a jako wartość dodana z pewnością zwiększy twoje szanse na rozwój.



Chcesz przeczytać cały artykuł?

jak-ukierunkowac-swoj-biznes-strategie-marketingowe-dla-trenerow-personalnych

Jak ukierunkować swój biznes? Strategie marketingowe dla trenerów personalnych

Samo posiadanie uprawnień to dobry początek. Niestety, to nadal za mało, aby skutecznie rozwijać własną markę trenera personalnego. Co więc robić, aby zaistnieć na rynku i konkurować z równymi sobie? Zobacz, jak ukierunkować swoją markę, stosując strategie marketingowe dla trenerów personalnych.

profesjonalne-uslugi-w-trybie-zdalnym-czy-efektywny-trening-online-jest-mozliwy

Profesjonalne usługi w trybie zdalnym. Czy efektywny trening online jest możliwy?

Stan epidemii to wykluczenie z gospodarki rynkowej wielu sektorów przedsiębiorstw. Dotyczy to nie tylko handlu detalicznego, ale też gastronomii, placówek kulturalno-oświatowych czy profesjonalnych usług z sektora fitness i wellness. Trenerzy i instruktorzy stają na głowie, by przenieść swoją działalność w tryb pracy zdalnej i zachować źródła dochodu. Jak przeprowadzić efektywny trening online w czasie lockdown?

newsletter-na-miare-twoje-inspiracje-na-email-marketing-trenera-personalnego

Newsletter na miarę: twoje inspiracje na email marketing trenera personalnego

“Jesteśmy w kontakcie” - jak często żegnasz się tak z klientami? A teraz zastanów się, ile razy faktycznie byłeś w stałym kontakcie ze swoimi klientami, przesyłając im dodatkowe informacje? Możesz to zmienić! Spróbuj gotowych rozwiązań i stwórz własny email marketing - to świetne rozwiązanie na stały kontakt z klientami i budowanie siatki poleceń.

skuteczna-reklama-dla-trenera-personalnego-content-marketing-od-kuchni

Skuteczna reklama dla trenera personalnego: content marketing od kuchni

Nawet jasno sprecyzowane usługi i rozbudowana sieć poleceń może nie być wystarczająca, aby twój biznes kręcił się wystarczająco mocno. Dźwignią udanej sprzedaży jest odpowiednio przygotowana reklama i skonkretyzowany target jej odbiorców. Zobacz, jak wygląda content marketing dla trenera personalnego i wprowadź nowe akcje do swoich bieżących działań reklamowych.