Skuteczna sprzedaż własnych usług - narzędzia w pracy trenera personalnego

Skuteczna sprzedaż własnych usług - narzędzia w pracy trenera personalnego Dodano: 2020.05.11

Budowanie trwałych i długofalowych relacji z klientami to podstawa marketingu w pracy trenera personalnego. Niestety, stali klienci to tylko część twojego obrotu, a pozyskiwanie nowych kontaktów może realnie zmaksymalizować twoje wyniki. Jak jako trener personalny zostać skutecznym sprzedawcą własnych usług? Jakie techniki stosować, by osiągać najlepsze efekty?

Najważniejsze pierwsze wrażenie: skuteczna sprzedaż własnych usług trenera personalnego

W sprzedaży usług trenera personalnego kluczowe jest pierwsze wrażenie. Warto jak najlepiej wykorzystać każdą chwilę na kontakt z potencjalnym klientem. Jako trener personalny musisz występować w roli profesjonalisty nie tylko podczas rozmów czy konsultacji wstępnych. Pamiętaj, że nawet podczas twoich prywatnych treningów wciąż jesteś trenerem personalnym - obserwuje cię tak naprawdę cały świat. Aby zostać skutecznym sprzedawcą własnych usług, jako trener personalny prezentuj jak najwyższy poziom zarówno w samej komunikacji, jak i prezentując efekty pracy nad własnym ciałem. Kiedy już dojdzie do kontaktu z nowym klientem, już od pierwszego spotkania stosuj odpowiedni schemat pracy. W prosty sposób zwiększysz skuteczność sprzedaży własnych usług. Po jakie techniki sięgać?

Czytaj: 10 nawyków skutecznego sprzedawcy

Skuteczna sprzedaż własnych usług: badanie potrzeb klientów trenera personalnego

W sprzedaży własnych usług trenerskich zaczynaj od badania potrzeb klientów. Idealnie sprawdzi się przygotowany wcześniej formularz lub zestaw pytań, tzw. wywiad wstępny. Po zebraniu odpowiedzi poznasz klienta i dowiesz się najważniejszych informacji nt. jego kondycji i stanu zdrowia. Oprócz tych danych, klient przekaże ci informacje dot. aktywności zawodowej, preferencji żywieniowych i dotychczasowych nawyków. Opowie ci też o ewentualnych predyspozycjach treningowych, napisze co nieco o dotychczas uprawianej aktywności fizycznej i przedstawi swoje oczekiwania. Kluczowe na tym etapie będą cele treningowe i żywieniowe, jakie postawi sobie twój klient. To właśnie one pozwolą ci zostać skutecznym sprzedawcą własnych usług, bo dzięki nim przygotujesz najbardziej poprawną odpowiedź na potrzebę klienta. Jakie rozwiązania zaproponować?

Skuteczna sprzedaż własnych usług: oferta trenera jako odpowiedź na potrzebę
jak sprzedawać treningi

Wstępny wywiad pozwoli ci dobrać odpowiednią ofertę dla klienta, a odpowiedź na jego oczekiwania będzie kwestią nadrzędną. W pierwszej kolejności warto skupić się na potrzebach, które wspólnymi siłami zrealizujecie w najkrótszym czasie. Pamiętaj, że każdy twój klient to indywidualny przypadek - nawet jeśli stosujesz schematy pracy, zrób wszystko, aby klient w żadnym wypadku nie odczuł ich działania. Stosuj spersonalizowaną komunikację, sięgaj raczej po indywidualne rozwiązania niż oklepane propozycje. To właśnie indywidualne podejście pozwoli ci zostać skutecznym sprzedawcą własnych usług i jako trener personalny osiągniesz naprawdę wiele. Zawsze miej z tyłu głowy, że równolegle do konsultacji z tobą klient może prowadzić działania na drugim froncie. Zrób wszystko, by zdecydował się właśnie na twoje usługi - pomocne będzie nie tylko pierwsze wrażenie, ale też nienaganna prezencja.

Finalizacja transakcji: jak skutecznie sprzedawać własne usługi trenerskie?

Zaproponowanie rozwiązania, które odpowie na potrzeby klienta i spełni jego oczekiwania to krok w kierunku finalizacji transakcji. Punktem zwrotnym w waszej współpracy będzie pierwsze zamówienie na specjalistyczne usługi trenerskie w twoim wydaniu. Aby zostać skutecznym sprzedawcą własnych usług, musisz opanować umiejętność komunikacji z klientem i rozmawiania o jego potrzebach. To one determinują badanie rynku usług specjalistycznych i sięganie po porady trenerów personalnych i dietetyków. Zadbaj o to, aby zdobytego w ten sposób klienta utrzymać jak najdłużej. Dopytuj regularnie o postępy, badaj jego satysfakcję z zaproponowanych rozwiązań i zapewnij, że w razie potrzeby jesteś do jego dyspozycji. Obsługa posprzedażowa to ważna część twojej pracy, a jako wartość dodana z pewnością zwiększy twoje szanse na rozwój.



Chcesz przeczytać cały artykuł?

portfel-odbiorcow-uslug-a-trening-online-jak-utrzymac-klientow

Portfel odbiorców usług a trening online - jak utrzymać klientów?

Jest tak, że w dobie pandemii wiele osób musiało bardzo mocno zreorganizować swoje obowiązki, tak aby każdy dzień był choć w części zbliżony do normalności. Z tego wszystkiego wyszło coś dobrego i większość odnalazła się w nowej rzeczywistości. Co z trenerami, którzy przenieśli się do sektora online i wykonują swoją pracę w ramach webinarów? Podpowiadamy, jak zdobyć i utrzymać klientów na trening online.

dobry-czy-zly-sprzedawca-case-study-dla-trenerow-personalnych

Dobry czy zły sprzedawca – case study dla trenerów personalnych

Sprzedaż – jedno słowo wzbudzające setki emocji i skojarzeń. Przeważnie pierwsze skojarzenie to akwizytor przy drzwiach z nowym super odkurzaczem lub telemarketer oferujący nową usługę. Mając takie skojarzenia jesteśmy przyzwyczajeni, że to coś złego, że ktoś chce nam wcisnąć coś, czego nie potrzebujemy. Wychowaliśmy się właśnie w takich realiach. Bardzo wielu z nas ma złe skojarzenia ze słowem sprzedaż.

jak-urozmaicic-swoja-oferte-treningowa-by-wyrozniac-sie-w-branzy

Jak urozmaicić swoją ofertę treningową, by wyróżniać się w branży?

Aktywne pozyskiwanie klientów i ich właściwe utrzymanie to klucz do sukcesu. Niestety, z czasem ich wymagania rosną, a nie każdy trener wie, jak urozmaicić swoją ofertę treningową, by wyróżnić się w branży i przyciągnąć kolejnych odbiorców. Podpowiadamy, na co zwrócić uwagę, aby przygotowana oferta spełniła oczekiwania podopiecznych i pozwoliła rozbudować siatkę kontaktów.

mechanika-dobrego-sprzedawcy-treningow-najpierw-sprzedaj-sobie

Mechanika dobrego sprzedawcy treningów = Najpierw sprzedaj sobie

Jeśli nie będziesz przekonany do tego, co oferujesz i kwoty, jaką za coś chcesz, to innych też nie przekonasz. Musisz wiedzieć jaką wartość oferujesz i ją pokazać.