Profesjonalne usługi w trybie zdalnym. Czy efektywny trening online jest możliwy?

Profesjonalne usługi w trybie zdalnym. Czy efektywny trening online jest możliwy? Dodano: 2020.04.22

Stan epidemii to wykluczenie z gospodarki rynkowej wielu sektorów przedsiębiorstw. Dotyczy to nie tylko handlu detalicznego, ale też gastronomii, placówek kulturalno-oświatowych czy profesjonalnych usług z sektora fitness i wellness. Trenerzy i instruktorzy stają na głowie, by przenieść swoją działalność w tryb pracy zdalnej i zachować źródła dochodu. Jak przeprowadzić efektywny trening online w czasie lockdown?

Efektywny trening online: jak to było przed pandemią?

Zanim na świecie pojawił się koronawirus, wszystko funkcjonowało jak należy. Siłownie i kluby fitness prężnie się rozwijały, a adepci treningu siłowego pracowali nad swoją sylwetką. Według statystyk niespełna 20% ćwiczących decydowała się na aktywność fizyczną w domowym zaciszu - czy to trening interwałowy, czy skalpel Chodakowskiej. Sporadycznie pojawiały się zajęcia online z trenerem personalnym po drugiej stronie komputera. Taka forma ćwiczeń była dobrym rozwiązaniem dla wszystkich, którym zależało na dowolności miejsca na trening. Internetowe konsultacje z trenerem zyskiwały nie tylko na popularności. Z czasem zwiększała się zarówno jakość samej usługi, jak i jakość połączenia. Kontakt z żywym człowiekiem - mimo uwikłania w telekonferencję przez popularny komunikator - pozwolił na rozwinięcie się tej usługi w trybie zdalnym. Jak przeprowadzić efektywny trening online i czy to w ogóle możliwe?

Dobra forma a nowy wirus: efektywny trening online

Nowa rzeczywistość szybko zweryfikowała, które usługi można przenieść w tryb zdalny, a które zupełnie się do tego nie nadają. Wielu trenerów i instruktorów musiało zorganizować swoją działalność na nowo, by móc utrzymać się na rynku branży fitness. Powstały więc autorskie programy zajęć online podobne do tych, których w sieci jest wyjątkowo dużo. Ku uciesze wszystkich specjalistów, te zajęcia naprawdę miały wzięcie. W dobie ograniczeń dto. przemieszczania się i spotykania w większym gronie, takie zajęcia to idealna forma realizacji postanowień treningowych. Jak się okazuje, dobra forma nie daje za wygraną nowemu wirusowi, a motywacja naszych podopiecznych nie ustąpiła nawet na krok. Efektywny trening online jest do zrobienia - pod warunkiem, że po obu stronach będzie wzajemna motywacja do działania we wspólnym celu.

Czytaj: Czy mój biznes straci na pandemii - dla firm

Efektywny trening online: jak go przeprowadzić?
trening personalny online

Pomysł i autorski program treningowy to jedno, ale do przeprowadzenia efektywnych zajęć online potrzeba czegoś więcej. To ogromna motywacja twoja i twoich klientów, duża świadomość własnego ciała i przede wszystkim spora doza dobrego nastawienia. Już samo podejście wiele zmienia w tym układzie - to nie tylko twoja szansa na utrzymanie źródła dochodu, ale też znak dla twoje podopiecznego, że jego forma to nadal ważny aspekt waszej współpracy. To coś więcej niż tylko wspólne spotkanie w trybie online - podczas zajęć w nowej rzeczywistości pod twoją opieką nadal poprawiane są parametry wydolnościowe twoje klienta, a dzięki regularnym zapiskom dot. stanu zdrowia i spożywanych posiłków ta współpraca może być kontynuowana. O tym, jak przeprowadzić efektywny trening online w okresie pandemii, najlepiej przekonać się już podczas pierwszych zajęć z dotychczasowymi podopiecznymi.

Zobacz: Jak utrzymać karnetowiczów w dobie pandemii?

Trening online w czasie lockdown: co będzie dalej?

Trudno jednoznacznie określić, jak długo przyjdzie nam działać w trybie zdalnym. Nowa rzeczywistość to na pewno spore wyzwanie - nie tylko dla branży fitness. Ludzie na całym świecie musieli bardzo szybko przestawić się na nowe, które nadeszło znienacka. A ponieważ większość codziennych spraw udało się z sukcesem przenieść w chmurę i działania przez Internet, również trening online w czasie lockdown jest do zrobienia. O tym, czy będzie efektywny, zdecydujesz ty i twoi klienci - bo to właśnie od ludzi zależy teraz najwięcej. Pamiętaj, że w obecnej sytuacji nic nie jest pewne, dlatego ważne jest, aby jak najdłużej rozwijać siebie i swój biznes nawet w trybie zdalnym. Postaw na kreatywność i opracuj nową ofertę własnych usług, a zadowoleni klienci sami docenią twoje starania!



Chcesz przeczytać cały artykuł?

portfel-odbiorcow-uslug-a-trening-online-jak-utrzymac-klientow

Portfel odbiorców usług a trening online - jak utrzymać klientów?

Jest tak, że w dobie pandemii wiele osób musiało bardzo mocno zreorganizować swoje obowiązki, tak aby każdy dzień był choć w części zbliżony do normalności. Z tego wszystkiego wyszło coś dobrego i większość odnalazła się w nowej rzeczywistości. Co z trenerami, którzy przenieśli się do sektora online i wykonują swoją pracę w ramach webinarów? Podpowiadamy, jak zdobyć i utrzymać klientów na trening online.

dobry-czy-zly-sprzedawca-case-study-dla-trenerow-personalnych

Dobry czy zły sprzedawca – case study dla trenerów personalnych

Sprzedaż – jedno słowo wzbudzające setki emocji i skojarzeń. Przeważnie pierwsze skojarzenie to akwizytor przy drzwiach z nowym super odkurzaczem lub telemarketer oferujący nową usługę. Mając takie skojarzenia jesteśmy przyzwyczajeni, że to coś złego, że ktoś chce nam wcisnąć coś, czego nie potrzebujemy. Wychowaliśmy się właśnie w takich realiach. Bardzo wielu z nas ma złe skojarzenia ze słowem sprzedaż.

jak-urozmaicic-swoja-oferte-treningowa-by-wyrozniac-sie-w-branzy

Jak urozmaicić swoją ofertę treningową, by wyróżniać się w branży?

Aktywne pozyskiwanie klientów i ich właściwe utrzymanie to klucz do sukcesu. Niestety, z czasem ich wymagania rosną, a nie każdy trener wie, jak urozmaicić swoją ofertę treningową, by wyróżnić się w branży i przyciągnąć kolejnych odbiorców. Podpowiadamy, na co zwrócić uwagę, aby przygotowana oferta spełniła oczekiwania podopiecznych i pozwoliła rozbudować siatkę kontaktów.

mechanika-dobrego-sprzedawcy-treningow-najpierw-sprzedaj-sobie

Mechanika dobrego sprzedawcy treningów = Najpierw sprzedaj sobie

Jeśli nie będziesz przekonany do tego, co oferujesz i kwoty, jaką za coś chcesz, to innych też nie przekonasz. Musisz wiedzieć jaką wartość oferujesz i ją pokazać.