Profesjonalne usługi w trybie zdalnym. Czy efektywny trening online jest możliwy?

Profesjonalne usługi w trybie zdalnym. Czy efektywny trening online jest możliwy? Dodano: 2020.04.22

Stan epidemii to wykluczenie z gospodarki rynkowej wielu sektorów przedsiębiorstw. Dotyczy to nie tylko handlu detalicznego, ale też gastronomii, placówek kulturalno-oświatowych czy profesjonalnych usług z sektora fitness i wellness. Trenerzy i instruktorzy stają na głowie, by przenieść swoją działalność w tryb pracy zdalnej i zachować źródła dochodu. Jak przeprowadzić efektywny trening online w czasie lockdown?

Efektywny trening online: jak to było przed pandemią?

Zanim na świecie pojawił się koronawirus, wszystko funkcjonowało jak należy. Siłownie i kluby fitness prężnie się rozwijały, a adepci treningu siłowego pracowali nad swoją sylwetką. Według statystyk niespełna 20% ćwiczących decydowała się na aktywność fizyczną w domowym zaciszu - czy to trening interwałowy, czy skalpel Chodakowskiej. Sporadycznie pojawiały się zajęcia online z trenerem personalnym po drugiej stronie komputera. Taka forma ćwiczeń była dobrym rozwiązaniem dla wszystkich, którym zależało na dowolności miejsca na trening. Internetowe konsultacje z trenerem zyskiwały nie tylko na popularności. Z czasem zwiększała się zarówno jakość samej usługi, jak i jakość połączenia. Kontakt z żywym człowiekiem - mimo uwikłania w telekonferencję przez popularny komunikator - pozwolił na rozwinięcie się tej usługi w trybie zdalnym. Jak przeprowadzić efektywny trening online i czy to w ogóle możliwe?

Dobra forma a nowy wirus: efektywny trening online

Nowa rzeczywistość szybko zweryfikowała, które usługi można przenieść w tryb zdalny, a które zupełnie się do tego nie nadają. Wielu trenerów i instruktorów musiało zorganizować swoją działalność na nowo, by móc utrzymać się na rynku branży fitness. Powstały więc autorskie programy zajęć online podobne do tych, których w sieci jest wyjątkowo dużo. Ku uciesze wszystkich specjalistów, te zajęcia naprawdę miały wzięcie. W dobie ograniczeń dto. przemieszczania się i spotykania w większym gronie, takie zajęcia to idealna forma realizacji postanowień treningowych. Jak się okazuje, dobra forma nie daje za wygraną nowemu wirusowi, a motywacja naszych podopiecznych nie ustąpiła nawet na krok. Efektywny trening online jest do zrobienia - pod warunkiem, że po obu stronach będzie wzajemna motywacja do działania we wspólnym celu.

Czytaj: Czy mój biznes straci na pandemii - dla firm

Efektywny trening online: jak go przeprowadzić?
trening personalny online

Pomysł i autorski program treningowy to jedno, ale do przeprowadzenia efektywnych zajęć online potrzeba czegoś więcej. To ogromna motywacja twoja i twoich klientów, duża świadomość własnego ciała i przede wszystkim spora doza dobrego nastawienia. Już samo podejście wiele zmienia w tym układzie - to nie tylko twoja szansa na utrzymanie źródła dochodu, ale też znak dla twoje podopiecznego, że jego forma to nadal ważny aspekt waszej współpracy. To coś więcej niż tylko wspólne spotkanie w trybie online - podczas zajęć w nowej rzeczywistości pod twoją opieką nadal poprawiane są parametry wydolnościowe twoje klienta, a dzięki regularnym zapiskom dot. stanu zdrowia i spożywanych posiłków ta współpraca może być kontynuowana. O tym, jak przeprowadzić efektywny trening online w okresie pandemii, najlepiej przekonać się już podczas pierwszych zajęć z dotychczasowymi podopiecznymi.

Zobacz: Jak utrzymać karnetowiczów w dobie pandemii?

Trening online w czasie lockdown: co będzie dalej?

Trudno jednoznacznie określić, jak długo przyjdzie nam działać w trybie zdalnym. Nowa rzeczywistość to na pewno spore wyzwanie - nie tylko dla branży fitness. Ludzie na całym świecie musieli bardzo szybko przestawić się na nowe, które nadeszło znienacka. A ponieważ większość codziennych spraw udało się z sukcesem przenieść w chmurę i działania przez Internet, również trening online w czasie lockdown jest do zrobienia. O tym, czy będzie efektywny, zdecydujesz ty i twoi klienci - bo to właśnie od ludzi zależy teraz najwięcej. Pamiętaj, że w obecnej sytuacji nic nie jest pewne, dlatego ważne jest, aby jak najdłużej rozwijać siebie i swój biznes nawet w trybie zdalnym. Postaw na kreatywność i opracuj nową ofertę własnych usług, a zadowoleni klienci sami docenią twoje starania!



Chcesz przeczytać cały artykuł?

jak-ukierunkowac-swoj-biznes-strategie-marketingowe-dla-trenerow-personalnych

Jak ukierunkować swój biznes? Strategie marketingowe dla trenerów personalnych

Samo posiadanie uprawnień to dobry początek. Niestety, to nadal za mało, aby skutecznie rozwijać własną markę trenera personalnego. Co więc robić, aby zaistnieć na rynku i konkurować z równymi sobie? Zobacz, jak ukierunkować swoją markę, stosując strategie marketingowe dla trenerów personalnych.

skuteczna-sprzedaz-wlasnych-uslug-narzedzia-w-pracy-trenera-personalnego

Skuteczna sprzedaż własnych usług - narzędzia w pracy trenera personalnego

Budowanie trwałych i długofalowych relacji z klientami to podstawa marketingu w pracy trenera personalnego. Niestety, stali klienci to tylko część twojego obrotu, a pozyskiwanie nowych kontaktów może realnie zmaksymalizować twoje wyniki. Jak jako trener personalny zostać skutecznym sprzedawcą własnych usług? Jakie techniki stosować, by osiągać najlepsze efekty?

newsletter-na-miare-twoje-inspiracje-na-email-marketing-trenera-personalnego

Newsletter na miarę: twoje inspiracje na email marketing trenera personalnego

“Jesteśmy w kontakcie” - jak często żegnasz się tak z klientami? A teraz zastanów się, ile razy faktycznie byłeś w stałym kontakcie ze swoimi klientami, przesyłając im dodatkowe informacje? Możesz to zmienić! Spróbuj gotowych rozwiązań i stwórz własny email marketing - to świetne rozwiązanie na stały kontakt z klientami i budowanie siatki poleceń.

skuteczna-reklama-dla-trenera-personalnego-content-marketing-od-kuchni

Skuteczna reklama dla trenera personalnego: content marketing od kuchni

Nawet jasno sprecyzowane usługi i rozbudowana sieć poleceń może nie być wystarczająca, aby twój biznes kręcił się wystarczająco mocno. Dźwignią udanej sprzedaży jest odpowiednio przygotowana reklama i skonkretyzowany target jej odbiorców. Zobacz, jak wygląda content marketing dla trenera personalnego i wprowadź nowe akcje do swoich bieżących działań reklamowych.