Poznaj swojego klienta, czyli wywiad wstępny trenera personalnego

Poznaj swojego klienta, czyli wywiad wstępny trenera personalnego Dodano: 2019.11.29

W pracy z człowiekiem liczą się konkretne działania, a jako trener personalny występujesz w roli eksperta. Zacznij współpracę z klientem od szczegółowego wywiadu, dzięki któremu poznasz potrzeby i oczekiwania klienta oraz dowiesz się, jakie są jego przyzwyczajenia i predyspozycje. Jak stworzyć ankietę wstępną i o co koniecznie zapytać?

Wstępny wywiad z klientem: zacznij od podstawowych informacji

Postawmy sprawę jasno już na samym początku. Nawet jeśli podchodzisz indywidualnie do każdego klienta, nie jesteś w stanie spamiętać wszystkich informacji. Dlatego wywiad wstępny ze swoim klientem zacznij od zebrania takich danych, jak imię i nazwisko, wiek oraz dane kontaktowe. Zapytaj też o wzrost i aktualną masę ciała mierzoną na czczo. Jeśli nie posiadasz profesjonalnej wagi do badania poziomu podskórnej tkanki tłuszczowej, w wywiadzie wstępnym możesz również poprosić klienta o zmierzenie obwodu pasa (na czczo na wysokości pępka). Za pomocą dostępnych w sieci tabel i wzorów łatwo określisz poziom tkanki tłuszczowej, który będzie punktem wyjściowym waszej współpracy. W tym miejscu określ też cel treningowy klienta oraz rodzaj wykonywanej pracy.

Czytaj też: Jak dogadać się z podopiecznym?

Stan zdrowia: II część ankiety wstępnej trenera personalnego

Po zebraniu podstawowych informacji o kliencie, przejdź do pytań na temat stanu zdrowia. Na początek nietolerancje pokarmowe stwierdzone przez lekarza specjalistę oraz przebyte i aktualne choroby np. astma, choroby tarczycy czy układu krwionośnego. W tej części wywiadu warto zrobić rozpoznania nt. przyjmowanych leków, częstotliwości wypróżniania i ewentualnych problemów gastrycznych, a także przyjmowanych środków przeciwbólowych. W sekcji dotyczącej stanu zdrowia należy zwrócić uwagę na tendencje do przeziębień oraz stosowanej antybiotykoterapii w minionych miesiącach. Jako trener personalny będziesz pracować również z kobietami. Warto zapytać o menstruację, m.in. regularność miesiączkowania, stosowaną antykoncepcję i planowaną ciążę. Podczas cyklu menstruacyjnego kobiety w organizmie dominują różne hormony i mogą mieć wpływ na aktualną kondycję klientki.

Nawyki i preferencje żywieniowe: wywiad wstępny cz. III
wywiad z klientem

Nie ma chyba nic gorszego jak bycie niewolnikiem własnej diety. W wywiadzie wstępnym z klientem zapytaj o to, kiedy w ciągu dnia ma największy apetyt, czy podjada między posiłkami i czy często sięga po słodycze. Warto zapytać o ewentualne spadki energii w ciągu dnia (np. po konkretnym posiłku) oraz jak często jada na mieście i w jakich miejscach. Ludzki organizm składa się w większości z wody, dlatego nie może tu zabraknąć pytania o ilość wypijanej wody, kawy i mocnej herbaty oraz spożywanie alkoholu. Kluczowe będzie też pytanie o palenie papierosów. Jako trener personalny musisz znać preferencje żywieniowe swojego klienta. Zapytaj przede wszystkim o to, czy lubi gotować i w jakich godzinach chce spożywać posiłki. Przedstaw klientowi listę produktów białkowych, węglowodanowych i tłuszczowych oraz warzyw i owoców i poproś o wskazanie tych, których nie chce mieć w swojej diecie i poproś o spisanie jadłospisu z ostatnich 3 dni. W ten sposób dowiesz się, jakie błędy w diecie popełnia klient i wyeliminujesz ewentualne niezgodności, ułatwiając swojemu podopiecznemu drogę do celu.

Zobacz: Czy warto zrobić kurs dietetyka?

Ostatnia część ankiety trenera: predyspozycje treningowe

Na koniec ustal z klientem szczegóły dotyczące aktywności fizycznej. Punktem wyjścia będzie informacja z I części ankiety wstępnej dot. aktualnie wykonywanej pracy - zależnie od tego, czy jest to praca za biurkiem, praca na stojąco lub intensywna praca w produkcji lub usługach specjalistycznych, zwiększy się zapotrzebowanie na energię w ciągu doby. Warto też dowiedzieć się, jaką formę treningu preferuje klient i ile razy w tygodniu chce się widywać na indywidualnych zajęciach. Po zebraniu wszystkich informacji przystąpisz do ułożenia diety i opracujesz plan treningowy na najbliższy czas. Jako trener personalny kompleksowo opiekujesz się klientem, dlatego postaraj się wykorzystać możliwie wszystkie informacje zebrane w wywiadzie wstępnym.

Zaloguj się lub załóż konto w naszym serwisie, by zyskać dostęp do gotowego kwestionariusza przed pierwszym treningiem personalnym.


Dowiedz się więcej: ANKIETY

Chcesz przeczytać cały artykuł?

zmiec-konkurencje-10-nawykow-skutecznego-sprzedawcy-treningow-personalnych

Zmieć konkurencję: 10 nawyków skutecznego sprzedawcy treningów personalnych

Sprzedajesz już dłuższy czas i wciąż zastanawiasz się, dlaczego twoje wyniki nie dają ci satysfakcji, mimo że osiągasz założone cele i przebijasz targety? Możesz osiągać jeszcze więcej - wystarczy, że poznasz 10 prostych nawyków skutecznego sprzedawcy treningów personalnych. Czytaj, wdrażaj i działaj!

customer-experience-czyli-jak-zwiekszyc-satysfakcje-klienta-po-treningu

Customer Experience, czyli jak zwiększyć satysfakcję klienta po treningu

Ogół naszych działań w kontakcie z klientem ma bardzo duży wpływ na budowane relacje i doświadczenie naszych podopiecznych. Przeżycia towarzyszące im zarówno podczas zajęć, jak i w kontakcie online, mają istotny wpływ na opinię o naszej pracy. Sprawdź 7 trików, jak zwiększyć satysfakcję klienta po treningu oraz jak zbudować długofalową relację z podopiecznym.

treningi-personalne-przed-pierwsza-gwiazdka-promocje-swiateczne-w-pigulce

Treningi personalne przed pierwszą gwiazdką? Promocje świąteczne w pigułce

Trwa najbardziej zwariowany okres w roku, gdy wszyscy na potęgę kupują prezenty i prezenciki dla siebie i swoich bliskich. Nie wszystkie te bibeloty będą trafionym podarunkiem. Warto, by prezent był na maksa spersonalizowany i dopasowany do potrzeb drugiej osoby. Nie czekaj i działaj od razu: wprowadź do oferty świąteczną promocję na treningi personalne! Poniżej nasze propozycje.

jak-rozmawiac-z-klientem-zeby-wyszedl-zadowolony

Jak rozmawiać z klientem, żeby wyszedł zadowolony?

Niezależnie od prowadzonego biznesu należy zwracać uwagę na kontakt z klientem. Jak rozmawiać z klientami i co im oferować?