Porady dla początkujących trenerów personalnych – jak zarobić więcej?

Porady dla początkujących trenerów personalnych – jak zarobić więcej? Dodano: 2019.07.05

Jesteś początkującym trenerem personalnym? Dobrze się składa, bo przygotowaliśmy dla Ciebie kilka praktycznych rad, które pozwolą Ci odnieść sukces w tym zawodzie. Postaramy pokazać Ci, jak w kilku krokach zacząć zarabiać dobre pieniądze.

Kompetencje profesjonalnego trenera personalnego

Trener personalny powinien wykazać się holistycznym podejściem do swoich podopiecznych. Musi posiadać cechy z wielu zawodów – dietetyki, psychologii, a nawet fizjoterapii. Istotne są też umiejętności miękkie: komunikacja, sprzedaż i negocjacje. Dobry instruktor to taki, który jest świetnym sprzedawcą i przedsiębiorcą. Jeśli chcesz być profesjonalnym trenerem personalnym zadbaj o swoje umiejętności już na początku swojej kariery. Wiedza zawsze się przydaje!

Kursy poparte certyfikatami

Jeśli nie posiadasz jeszcze odpowiednich kwalifikacji jako początkujący trener personalny - warto to zmienić. Wcale nie musisz być studentem kierunku związanego z sportem, aby zostać  profesjonalnym instruktorem. W odpowiedzi na zapotrzebowanie współczesnego rynku pracy powstało wiele szkółek i akademii oferujących kompleksowe przygotowania do zawodu trenera. Głównym celem jest zaopatrzenie kursantów w odpowiednie umiejętności i wiedzę. Absolwent jest przygotowany do samodzielnej pracy z indywidualnym klientem lub grupami osób w dowolnym wieku. Początkujący trener personalny po odbyciu szkolenia otrzymuje certyfikat, który otwiera mu drogę do pracy w klubach fitness lub jako freelancer.

Zmierzenie się z konkurencją - kursy przygotowawcze

Dodatkowo, poza uzyskaniem odpowiednich kompetencji i certyfikatów, świeżo upieczony instruktor uzyskuje wiedzę pozwalającą mu odnaleźć się na rynku pracy. Poznaje sposoby odnajdywania klientów - promowania własnych usług w sieci. Staraj się jak najszybciej wykorzystać tą wiedzę w praktyce. Oczywiście potrzebujesz do tego klienta.

Zareklamuj swoje usługi!

Na samym początku zareklamuj się w sieci. Wpisz w wyszukiwarce przykładowe hasło np. “Trener personalny” - dodając swoje miasto. Prawdopodobnie w pierwszej kolejności pojawią się strony internetowe instruktorów, którzy zadbali o swoją pozycję pod daną frazę. Posiadanie dobrze wypozycjonowanej witryny nie oznacza, że jesteś dobrym trenerem. W szczególności, gdy skupiasz się bardziej na marketingu, a nie na swoich umiejętnościach. Dobrym rozwiązaniem jest założenie profilu w wyszukiwarkach trenerów personalnych. Oszczędzisz na tym sporo czasu, który możesz poświęcić na doskonalenie swoich umiejętności trenerskich.

Żeby pomóc takim osobom jak Ty - stworzyliśmy witrynę LepszyTrener.pl.

Media społecznościowe - prowadzenie fanpage'a

Portale społecznościowe takie jak facebook, instagram i snapchat roją się od stron internetowych promujących trenerów personalnych. Zdecydowanie jest to świetny pomysł na rozpoczęcie reklamowania swoich usług w sieci. Prowadź swoje profile sumiennie i z zangażowaniem. Wrzucaj opinie zadowolonych klientów, filmy z ćwiczeń, czy nawet pisz krótkie artykuły na ciekawe tematy. Wiele osób szukających trenera odwiedza profile potencjalnych instruktorów. Na samym początku podjęcia przez nich decyzji - sprawdzają opinie i przeglądają profile na portalach społecznościowych. Wykorzystaj tę wiedzę i prowadź ciekawy content, którym dotrzesz do właściwych użytkowników.

Praca w klubie fitness

Dobrym rozwiązaniem jest rozpoczęcie pracy w klubie fitness. Wiele z tego typu miejsc daje taką możliwość po ukazaniu certyfikatu potwierdzającego nasze kwalifikacje. Będziesz miał okazję na pracę z klientem i praktykowanie swoich umiejętności.


Gdzie szukać pracy jako trener?

Miejsc do pracy jest bardzo dużo. Na rynku pojawia się coraz więcej nowych klubów fitness. Wiele klientów decyduje się na pomoc trenera personalnego pracującego w siłowni. Dobrym rozwiązaniem jest zgłoszenie się do klubów fitness w Twojej okolicy. Polecamy początkującemu podjąć pracę w małym klubie. Najczęściej tego typu miejsca nie posiadają ścisłych reguł związanych z podejmowaniem nowych klientów - masz możliwość przećwiczenia umiejętności.

Czego spodziewać się na rozmowie kwalifikacyjnej?

 

Ciężko stwierdzić czego możesz spodziewać się na takiej rozmowie - wszystko zależy od Twojego pracodawcy. Przypuszczamy, że twój przyszły szef może zwracać szczególną uwagę na:

 

  • Umiejętności komunikacji i otwartość w rozmowie

 

 

  • Specjalistyczne pytania z tematyki odżywiania, podstawowych metod treningowych

 

 

  • Pytania o Twoją opinię treningową (co działa - nie działa, modne ćwiczenia)

 

 

  • Pytania o Twoją pasję i podejście do aktywności fizycznej

Podsumowując

To, czy wybierzesz jedną metodę, czy skorzystasz z większości rad - zależy wyłącznie od Ciebie. Życzymy Ci samych sukcesów w tej bardzo rozwijającej i ciekawej branży!





Chcesz przeczytać cały artykuł?

newsletter-na-miare-twoje-inspiracje-na-email-marketing-trenera-personalnego

Newsletter na miarę: twoje inspiracje na email marketing trenera personalnego

“Jesteśmy w kontakcie” - jak często żegnasz się tak z klientami? A teraz zastanów się, ile razy faktycznie byłeś w stałym kontakcie ze swoimi klientami, przesyłając im dodatkowe informacje? Możesz to zmienić! Spróbuj gotowych rozwiązań i stwórz własny email marketing - to świetne rozwiązanie na stały kontakt z klientami i budowanie siatki poleceń.

skuteczna-reklama-dla-trenera-personalnego-content-marketing-od-kuchni

Skuteczna reklama dla trenera personalnego: content marketing od kuchni

Nawet jasno sprecyzowane usługi i rozbudowana sieć poleceń może nie być wystarczająca, aby twój biznes kręcił się wystarczająco mocno. Dźwignią udanej sprzedaży jest odpowiednio przygotowana reklama i skonkretyzowany target jej odbiorców. Zobacz, jak wygląda content marketing dla trenera personalnego i wprowadź nowe akcje do swoich bieżących działań reklamowych.

social-media-potezne-narzedzia-w-skutecznej-promocji-klubu-fitness

Social media - potężne narzędzia w skutecznej promocji klubu fitness

Wielokanałowa komunikacja z klientami pozwala na zbudowanie trwałych i długofalowych relacji. Możliwości promocji klubu fitness w Internecie są nieograniczone! Odpowiedni dobór narzędzi pozwoli na realne wypromowanie twojego miejsca. Sprawdź, jak wykorzystać potęgę social mediów do promocji twojego biznesu i zdobądź kolejnych klientów!

zmiec-konkurencje-10-nawykow-skutecznego-sprzedawcy-treningow-personalnych

Zmieć konkurencję: 10 nawyków skutecznego sprzedawcy treningów personalnych

Sprzedajesz już dłuższy czas i wciąż zastanawiasz się, dlaczego twoje wyniki nie dają ci satysfakcji, mimo że osiągasz założone cele i przebijasz targety? Możesz osiągać jeszcze więcej - wystarczy, że poznasz 10 prostych nawyków skutecznego sprzedawcy treningów personalnych. Czytaj, wdrażaj i działaj!