Poradnik trenera: Jak zdobywać pozytywne opinie klientów?

Poradnik trenera: Jak zdobywać pozytywne opinie klientów? Dodano: 2017.04.21

Zdobywanie opinii od zadowolonych klientów jest kluczem do sprzedawania kolejnych treningów. W jaki sposób opinie w internecie przekładają się na realne zyski trenera?

Dlaczego oceny klientów są tak ważne dla trenerów?

Niemalże 90 % klientów szuka trenera przez internet. Ponad 2/3 z nich sugeruje się pozostawionymi na ich profilach opiniami. Większość osób finalnie wybiera trenera znalezionego w sieci. Warto więc przekonać własnych klientów do pozostawienia pozytywnej opinii na twoim profilu. Rekomendacje doskonale ubogacają twój profil i świadczą o profesjonalizmie twoich usług.

Trener najlepszy w mieście

Opinie zostawiane na twoim profilu pozwalają potencjalnym klientom na zorientowanie się w jakości twoich usług. Dzięki rozbudowanemu systemowi oceniania na LepszyTrener.pl klient ma szansę wypowiedzieć się o każdym z aspektów treningu. Pozytywna opinia odnosząca się do kompetencji trenera, wyjaśniania zadań i ćwiczeń, zaangażowania, dopasowania treningu czy atmosfery na treningu pozwala na szczegółowe zbadanie twojego profesjonalizmu. To liczba gwiazdek przy twoim nazwisku w wielu przypadkach decyduje o wyborze właśnie twoich usług.

Klienci mogą także zaznaczyć, czy dany trening jest godny polecenia. Przede wszystkim jednak istnieje możliwość wyrażenia opinii o trenerze w komentarzu. Ten sposób oceniania należy do najważniejszych. Klienci mogą w nim zaopiniować nawet najmniejsze elementy danego treningu. A szczegółowa pochwała twojego podejścia czy umiejętności może być skuteczną reklamą. Tym samym otrzymanie pozytywnej opinii obrazującej twoje podejście do treningu wiąże się z pozyskaniem większej liczby klientów.

Opinia opinii nierówna – czyli dlaczego warto prosić klientów o opinie?

Skłanianie klientów do wystawiania opinii na twoim profilu ma ogromne znaczenie w budowaniu zaufania na linii trener-klient.

Opinie o trenerze bowiem mówią więcej niż własny opis zakresu usług

Dlaczego? Ponieważ każdy może zachwalać własne usługi, jednak będzie to raczej subiektywna ocena. Jedynie zdanie innych – obiektywnych – klientów jest postrzegane jako wiarygodne.

Prowadzisz treningi i masz klientów, ale twoja widoczność w sieci jest znikoma? Właśnie po to przydadzą ci się opinie klientów w internecie. Profil trenera z licznymi opiniami przyciąga większą uwagę, niż bogaty w opisy i zdjęcia profil ale bez ocen klientów. Dlaczego? Zamieszczone na twoim profilu rekomendacje przesuwają twój profil na wyższe miejsca w wynikach wyszukiwania. Stajesz się lepiej widoczny w internecie, a co najlepsze – nic cię to nie kosztuje! Jednocześnie zwiększa się szansa na sprzedanie kolejnych treningów.

Czytaj także: Dlaczego klienci nie kupują treningów personalnych?

Proszę zostawić opinię – czyli przyjemność po mojej stronie

Dzięki opiniom masz szansę pokazać innym klientom, że trening z tobą to czysta przyjemność. I vice versa. Klienci lubią dzielić się własnym zdaniem, szczególnie gdy podobały im się twoje zajęcia. Warto więc wykorzystać tę sytuację i poprosić klienta o zamieszczenie opinii na twoim profilu na LepszyTrener.pl. Wyrażenie własnego zdania przez klienta znaczy o wiele więcej niż „suche” i automatycznie zaznaczone gwiazdki. Ocenianie własnymi słowami pozwala bowiem na zawarcie emocji, które towarzyszą klientowi na myśl o twoich treningach. Te natomiast są bardzo cenne – obrazują twoje podejście do podopiecznego czy atmosferę na treningu. Działa to również w drugą stronę – potencjalni klienci widzą, że na twoim treningu będą się czuć dobrze. Z wielu trenerów w sieci stajesz się właśnie „Tym, który...”. Twoje usługi ocenione przez zadowolonych klientów stają się konkretne. A konkretny trener to dobry trener.

Czytaj też: Sposoby na budowanie relacji z klientem

Jak przekonać klienta do wystawienia opinii?

Ludzie z natury nie umieją odmawiać, a zostawienie opinii trwa sekundę. Jeśli po teningu personalnym poprosisz klienta o wystawienie komentarza podkreślając, że pomoże Ci to w rozwoju, większość klientów chętnie to zrobi. Ludzie z natury lubią pomagać, szczególnie kiedy nic ich to nie kosztuje!

Szybkie sposoby na zbieranie opinii klientów

- Po zakończonym treningu zapytaj klienta wprost o ocenę twoich zajęć

- Poinformuj klienta, że opinię może wystawić także w tej chwili – na smartfonie

- Jeśli klient ma problem z ułożeniem opinii – zadawaj mu pomocnicze pytania np. „Czy intensywność ćwiczeń była wystarczająca?”

- Podkreśl, że bardzo ważne jest dla ciebie zdanie klienta odnośnie twoich treningów

- Masz stronę internetową? Zamieść link do swojego profilu na LepszyTrener.pl zachęcający odwiedzających do ocenienia twoich kompetencji trenerskich

 

 

Chcesz przeczytać cały artykuł?

co-zrobic-gdy-klient-traci-zapal-zobacz-jak-zmotywowac-leniuszka-do-cwiczen

Co zrobić, gdy klient traci zapał? Zobacz, jak zmotywować leniuszka do ćwiczeń!

Często zdarza się, że w trakcie pracy nad wieloma projektami gubimy się w nawale obowiązków i tracimy motywację. Nie inaczej dzieje się w przypadku treningu personalnego - to również projekt, który musi być odpowiednio poprowadzony. Zobacz nasze wskazówki motywacyjne dla niezmotywowanych i sprawdź łatwe narzędzia, aby zmotywować leniuszka do dalszej pracy nad sobą!

klient-niezadowolony-z-treningu-jak-poradzic-sobie-z-porazka

Klient niezadowolony z treningu. Jak poradzić sobie z porażką?

Zmotywowani i podążający za twoimi wskazówkami klienci to niewątpliwie pozytywny aspekt w pracy trenera personalnego. To nie tylko wyznacznik wysokiego prestiżu i poziomu wiedzy fachowej trenera, ale też motywacja sama w sobie. Co zrobić, kiedy w grę wchodzi klient niezadowolony z treningu? Zobacz, jak poradzić sobie z porażką, jeśli usługa faktycznie nie była skrojona na miarę potrzeb.

kreowanie-wizerunku-trenera-krok-po-kroku-zobacz-jakie-to-proste

Kreowanie wizerunku trenera krok po kroku - zobacz, jakie to proste!

Niezależnie od twojego stażu w zawodzie trenera, musisz stale pracować nad tym, jak widzi cię odbiorca. Odpowiednie relacje z innymi oraz skupienie na celu i podążanie w jego kierunku na pewno będą pomocne. Zobacz, jak krok po kroku wygląda kreowanie wizerunku trenera. Wdrożenie tych małych kroków w życie pozwoli ci na zwiększenie autorytetu i zbudowanie mocnej marki własnej.

baza-wiedzy-na-dobry-start-najczesciej-zadawane-pytania-poczatkujacego-trenera

Baza wiedzy na dobry start. Najczęściej zadawane pytania początkującego trenera

Masz ukończony kurs na trenera personalnego i praktyki za sobą, ale wciąż nie wiesz, co dalej? Jest tak, że nawet najlepsze szkoły i uczelnie wyższe nie dają gotowych rozwiązań i jako początkujący trener jesteś zdany sam na siebie. Dotychczasowe doświadczenie w kontakcie z młodymi trenerami pozwoliło nam na utworzenie zbioru, który na pewno ci pomoże. Oto najczęściej zadawane pytania początkującego trenera.