Newsletter na miarę: twoje inspiracje na email marketing trenera personalnego

Newsletter na miarę: twoje inspiracje na email marketing trenera personalnego Dodano: 2020.03.19

“Jesteśmy w kontakcie” - jak często żegnasz się tak z klientami? A teraz zastanów się, ile razy faktycznie byłeś w stałym kontakcie ze swoimi klientami, przesyłając im dodatkowe informacje? Możesz to zmienić! Spróbuj gotowych rozwiązań i stwórz własny email marketing - to świetne rozwiązanie na stały kontakt z klientami i budowanie siatki poleceń.

Trener personalny: o co chodzi z email marketingiem?

Jeśli myślisz, że wiadomości mailowe odchodzą powoli do lamusa, jesteś w błędzie. Email marketing przeżywa właśnie swój rozkwit, a newslettery przybierają coraz ciekawszą formę. Sposób personalizacji wiadomości wysyłanych właśnie tym kanałem sprawia, że komunikacja z klientem wchodzi na wyższy poziom, ciągnąc ciebie i twoją firmę na wyżyny obsługi. Co ciekawe, dzięki wdrożeniu email marketingu możesz nie tylko pozostać w stałym kontakcie z klientami, których już pozyskałeś. Możesz też w łatwy sposób dotrzeć do nowych odbiorców i dzięki temu skutecznie wygenerować nowe leady sprzedażowe. Jak to zrobić?

Email marketing dla trenera personalnego: treści standardowe

Regularne działania w email marketingu to strzał w dziesiątkę. Nie tylko pozostaniesz w stałym kontakcie, ale też dasz coś od siebie. W newsletterach możesz przesyłać aktualności dotyczące nowinek ze świata fitnessu, ćwiczenia tygodnia, przepisy na weekendowe fit słodkości czy nowe pomysły na aktywne spędzanie czasu. Email marketing tonie eksperyment  - potraktuj go jako swoją strategię rozwoju zawodowego, starając się generować różne rodzaje treści. Mogą to być newslettery wprowadzające (np. nowy rodzaj treningów czy informacje na temat nowego systemu żywienia) czy uszczegółowiające (np. omawiające zakres świadczonych usług przy okazji wpisu na blogu). Możesz iść przykładem Ewy Chodakowskiej i angażować swoich podopiecznych w codzienne zapisywanie obserwacji dot. aktualnego treningu.

Ukierunkowanie na cel: email marketing w pracy trenera personalnego
email marketing narzędzia

Silne zorientowanie na cel to podstawa w pracy ze sprzedażą usług. Jeśli chcesz, aby wieść o tobie i twoich usługach dotarła do możliwie jak największej grupy odbiorców i wywarła jak najlepsze wrażenie, musisz się odpowiednio przygotować, planując całą kampanię email marketingową. Jako cele możesz obrać np. budowanie więzi z klientami, pozyskanie nowych odbiorców (dobrze działa rabat na usługi po zapisaniu się do newslettera), wygenerowanie większego ruchu w social mediach czy zwiększenie wyświetleń bloga i większe zaangażowanie w czytanie treści. Efekt może być zaskakująco dobry, a ty osiągniesz założony cel i zdobędziesz kolejnych klientów.

Czytaj: Content marketing dla trenera

Trener personalny = wysoka jakość! Email marketing i skutki pożądane

Nie bez powodu działalność trenera personalnego została sklasyfikowana jako usługi profesjonalne. Twoja kampania email marketingu nie może tego zepsuć - w przeciwnym razie koniec z tobą! Pamiętaj, aby na bieżąco analizować to, jakich treści oczekują twoi odbiorcy, o jakiej porze dnia najchętniej otwierają wiadomości od ciebie i ile % z nich zostaje do następnego mailingu. Takie podejście sprawi, że nie tylko utrzymasz wysoką jakość prezentowanych treści, ale też dostosujesz porę i wielkość wysyłki do faktycznych oczekiwań twoich odbiorców.

Efekty uboczne: co złego może zdziałać email marketing?

Jeśli wiadomości, które wysyłasz, będą trafiać do twoich odbiorców zbyt często, większość klientów wypisze się z subskrypcji twoich newsletterów, a kolejne kampanie email marketingu będą trafiać do skrzynki ze spamem. Daj swoim klientom możliwość wyboru! Jeśli chcesz, aby twoi odbiorcy nie czuli się przytłoczeni ilością informacji, które przesyłasz, a jednocześnie chcesz utrzymać wysoki poziom tej usługi, wprowadź segmentację bazy odbiorców. Być może część odbiorców chce być z tobą na bieżąco i chętnie przeczyta twoją wiadomość każdego dnia, ale na pewno znajdą się klienci, którzy zechcą odebrać twój newsletter 2-3 razy w tygodniu lub tylko w weekend. Prześlij co jakiś czas ankietę dot. satysfakcji z przesyłanych treści - to miły gest i ukłon w stronę odbiorców.



Chcesz przeczytać cały artykuł?

skuteczna-sprzedaz-w-praktyce-jak-przekonac-klienta-do-treningu-personalnego

Skuteczna sprzedaż w praktyce. Jak przekonać klienta do treningu personalnego?

Jako trener personalny musisz niejednokrotnie wcielać się w różne role, aby biznes kręcił się jak najlepiej. Od sprzedawcy, przez marketing i obsługę reklamacji aż po drobną księgowość. Tymczasem w twojej pracy najważniejsza jest reklama i jak najskuteczniejsza sprzedaż. Jak przekonać klienta do treningu personalnego i maksymalizować własne zyski? Zobacz nasz poradnik - wystarczą 4 proste kroki!

jak-ukierunkowac-swoj-biznes-strategie-marketingowe-dla-trenerow-personalnych

Jak ukierunkować swój biznes? Strategie marketingowe dla trenerów personalnych

Samo posiadanie uprawnień to dobry początek. Niestety, to nadal za mało, aby skutecznie rozwijać własną markę trenera personalnego. Co więc robić, aby zaistnieć na rynku i konkurować z równymi sobie? Zobacz, jak ukierunkować swoją markę, stosując strategie marketingowe dla trenerów personalnych.

skuteczna-sprzedaz-wlasnych-uslug-narzedzia-w-pracy-trenera-personalnego

Skuteczna sprzedaż własnych usług - narzędzia w pracy trenera personalnego

Budowanie trwałych i długofalowych relacji z klientami to podstawa marketingu w pracy trenera personalnego. Niestety, stali klienci to tylko część twojego obrotu, a pozyskiwanie nowych kontaktów może realnie zmaksymalizować twoje wyniki. Jak jako trener personalny zostać skutecznym sprzedawcą własnych usług? Jakie techniki stosować, by osiągać najlepsze efekty?

profesjonalne-uslugi-w-trybie-zdalnym-czy-efektywny-trening-online-jest-mozliwy

Profesjonalne usługi w trybie zdalnym. Czy efektywny trening online jest możliwy?

Stan epidemii to wykluczenie z gospodarki rynkowej wielu sektorów przedsiębiorstw. Dotyczy to nie tylko handlu detalicznego, ale też gastronomii, placówek kulturalno-oświatowych czy profesjonalnych usług z sektora fitness i wellness. Trenerzy i instruktorzy stają na głowie, by przenieść swoją działalność w tryb pracy zdalnej i zachować źródła dochodu. Jak przeprowadzić efektywny trening online w czasie lockdown?