Mechanika dobrego sprzedawcy treningów = Najpierw sprzedaj sobie

Mechanika dobrego sprzedawcy treningów = Najpierw sprzedaj sobie Dodano: 2020.10.07

Jeśli nie będziesz przekonany do tego, co oferujesz i kwoty, jaką za coś chcesz, to innych też nie przekonasz. Musisz wiedzieć jaką wartość oferujesz i ją pokazać.

Idąc na spotkanie z klientem musisz być przekonany, że masz dla niego idealną ofertę, rozwiązującą jego problem. Firma w której pracujesz (czyli TY) jesteś najlepszym wyborem. Przecież przyszedł właśnie do Ciebie. Wybrał Ciebie spośród tysięcy innych możliwości, więc dlaczego miałby nie kupić?  

Jeśli masz wątpliwości czy to, co oferujesz jest dobre, to masz duży problem. Musisz wiedzieć, co Twoja praca daje klientowi. Sam musisz uwierzyć, że Twój produkt jest dobry. Musi bić od Ciebie pewność i zdecydowanie w tym, co robisz.

Każdy jest sprzedawcą samego siebie
Blair Stinger

Moje cztery rady, co możesz zrobić, aby wszystko poszło dobrze:

Wykorzystaj wizualizację

Jeśli idziesz na spotkanie z nowym klientem z przeświadczeniem, że coś pójdzie nie tak, że nie kupi, to najlepiej od razu zrezygnuj i zostań tam gdzie jesteś. Ale mam dla Ciebie doskonałą wiadomość. Możesz to zmienić. Jeśli jesteś w stanie sobie wyobrazić tak zły scenariusz, to zrób coś totalnie odwrotnego. Wyobraź sobie scenariusz, że właśnie ten klient z chęcią od Ciebie kupuje i jeszcze pyta Ciebie czy znajdziesz miejsce w swoim kalendarzu dla jego kolegi, który również jest zainteresowany współpracą z trenerem.

Przypomnij sobie poprzednią konsultację zakończoną sukcesem

Wykorzystaj wspomnienie sukcesu. Wejdź w te same buty, co wtedy. Poczuj emocje, które Ci wtedy towarzyszyły. Co czułeś podczas pracy z tamtą osobą? Jakie miałeś myśli? Co było w Twojej głowie w momencie uzgodnienia współpracy? Jak się wtedy zachowywałeś?  

Zmiana percepcji

Zacznij postrzegać swojego klienta, jako kogoś, kto nie trafił tutaj przypadkiem, ale ma Twoją wizytówkę od znajomego. Jest tutaj z polecenia. Już wie, że chce z Tobą współpracować. Jedyne, co musisz zrobić, to niczego nie zepsuć.

Standard pracy

Rób swoje. Pracuj krok po kroku według przygotowanego wcześniej schematu pracy. Rozpisz po kolei, jak takie spotkanie ma wyglądać. Podczas spotkania zacznij realizować plan najlepiej jak potrafisz.

 trener personalny sprzedaż

Pamiętaj, że ludzie w dużej części kupują Ciebie. Oczywiście Twoim produktem są treningi i dieta, ale klienci kupują osobę, jaka im sprzedaje. W końcu to z Tobą spędzą 3 godziny tygodniowo przez następne kilka miesięcy. Jeśli nie przypasujecie sobie mentalnie to wątpię, że klient zgodzi się na współpracę. Zastanów się z kim Ty współpracujesz? Czy lubisz swojego fryzjera, kelnerkę w ulubionej restauracji, kosmetyczkę? Chodzisz do nich latami i dobrze czujesz się w ich towarzystwie. Jeśli byli by nudni, albo nie znali się na swojej pracy na pewno byś zrezygnował z takiej współpracy. Przełóż te doświadczenia na swoją pracę trenerską!

 

Autor:

Rafał Wielgosz

787-166-380

Studio Treningu EMS www.emswloclawek.pl 

Trenujemy Razem www.Trenujemyrazem.com 

Studio Treningu Cicha http://studiotreningucicha.pl

 


Chcesz przeczytać cały artykuł?

polityka-cenowa-dla-trenera-czyli-jak-wyceniac-swoje-uslugi

Polityka cenowa dla trenera, czyli jak wyceniać swoje usługi?

Praca trenera personalnego, w oparciu o własną działalność gospodarczą stanowi poważne wyzwanie. Nic w tym dziwnego. Prowadzenie swojego biznesu może być stresujące dla wielu, zwłaszcza w początkowej fazie.

jak-tworzyc-spojna-komunikacje-marketingowa-jako-trener-personalny

Jak tworzyć spójną komunikację marketingową jako trener personalny?

Trener personalny, prowadzący własną działalność gospodarczą lub chcący ją rozpocząć, powinien traktować siebie jako markę osobistą. Promowanie swoich usług jest szalenie ważne, gdy chcemy stworzyć jak najlepszą komunikację marketingową. Od czego zacząć promowanie własnych usług?

pomysly-na-promocje-treningow-personalnych-w-2021

Pomysły na promocje treningów personalnych w 2021

Jak wiadomo rok 2020 był przełomowy w karierach wielu trenerów personalnych. Niejednokrotnie zaważył on na dalszym rozwoju wielu osób. Sporo trenerów spędziło kilka długich miesięcy w domu, pracując o wiele mniej niż dotychczas. Oczywiście są tacy, którzy radzili sobie świetnie, jednak niektórzy nie wiedzą, jak bardziej pochylić się nad promocją i zatrzymać przy sobie klientów. Poniżej kilka cennych informacji.

boom-noworoczny-jak-go-wykorzystac-w-zwiekszeniu-dochodow-trenera-personalnego

Boom noworoczny - jak go wykorzystać w zwiększeniu dochodów trenera personalnego?

Praca trenera personalnego, zwłaszcza w okresie noworocznym może być jeszcze bardziej przyjemna niż dotychczas. Dlaczego? Otóż zauważono, że z nowym rokiem ludzie chętniej uczęszczają na zorganizowane zajęcia w klubach fitness, ale także na siłowni. Wszystko najprawdopodobniej z tego powodu, że Nowy Rok budzi w ludziach motywację do osiągania czegoś nowego, lepszego, ale także zmiany swojego życia i nawyków.