Marketing w branży fitness, czyli jak dotrzeć do klientów jako siłownia

Marketing w branży fitness, czyli jak dotrzeć do klientów jako siłownia Dodano: 2019.12.10

Nowo otwarty klub fitness czy osiedlowa siłownia w łatwy sposób zdobywa klientów z lokalnej społeczności. Problem w tym, że pierwsi klienci najpewniej nie zostaną na zawsze. Z czasem miejsce im się znudzi, będą potrzebowali czegoś więcej lub po prostu zmienią otoczenie. Podpowiadamy, o które aspekty zadbać, by pozyskać kolejne leady sprzedażowe i dotrzeć do nowych klientów.

Pozyskiwanie nowych klientów siłowni: dobrze zbudowana strona www

Klienci pozyskiwani stacjonarnie to jedno, ale twoja siłownia czy klub fitness może również docierać do nowych klientów poprzez dobrze wypozycjonowaną stronę www. Stwórz bazę treści, które będą kierować klienta do Twojego klubu, zadbaj o opisanie lokalizacji i podstawowej oferty. Na stronie www możesz też zebrać informacje na temat swojego zespołu, przedstawić ich z imienia i przypisać im prowadzone zajęcia. Warto również, aby na stronie znalazły się aktualny grafik zajęć, ewentualne zastępstwa czy informacje o promocjach i akcjach specjalnych. Treści nie musisz pisać samodzielnie, tworzenie contentu, który będzie pracował na twój sukces, możesz zlecić zewnętrznej firmie.

Czytaj też: Reklama małego klubu fitness

Atrakcyjna oferta dla nowych klientów: wygeneruj nowe leady

Pozyskiwanie nowych klientów będzie zdecydowanie łatwiejsze, gdy oferta będzie skrojona na miarę ich potrzeb. By dotrzeć do kolejnych odbiorców, warto przygotować specjalne zniżki i promocje za dołączenie do twojego klubu. W końcu najczęściej są to długoterminowe umowy, więc warto skutecznie zachęcić potencjalnego klubowicza i przekonać go, że właśnie ta oferta jest najlepsza. Zaproponuj pierwsze 3 miesiące ze specjalną zniżką lub preferencyjne warunki cenowe przez cały czas trwania umowy. Możesz też spróbować uruchomić program lojalnościowy za polecanie twojego klubu np. w formie zwolnienia z opłaty abonenckiej na 1 miesiąc za każde nowe polecenie.

Social media klubu: pozyskiwanie nowych klientów siłowni online
marketing branża fitness

Najbardziej atrakcyjne siłownie to te, które prowadzą swój fanpage w social mediach i w ten sposób komunikują się z klientami, docierając do nowych odbiorców. Na strony swojego klubu na Facebooku czy Instagramie wrzucaj aktualności, dziel się grafikiem na dany dzień, udostępniaj zdjęcia z zajęć grupowych i pokaż, że twoja siłownia tętni życiem i pozytywną energią. Poprzez targetowanie odbiorców i płatne reklamy dotrzesz do nowych klientów i sprzedasz kolejne członkostwa i pomożesz wprowadzić zmiany na lepsze w życiu wielu osób. Promocja zdrowego stylu życia to równie ważny aspekt funkcjonowania klubu fitness.

Zadbaj o starych klientów i pozyskaj nowych: specjalne eventy

Znasz to uczucie, gdy wspólnie z rodziną i przyjaciółmi celebrujecie ważne dla was chwile? Społeczność klubu fitness to właśnie alegoria grona najbliższych. Wprowadzając atmosferę domowego ogniska, w łatwy sposób zadbasz o starych klientów i przy okazji pozyskasz nowych, generując dodatkową akcję marketingową w formie dni otwartych. Kolejne urodziny klubu, urodziny któregoś trenera, otwarcie nowej sali fitness albo nietypowe święto w kalendarzu - okazje można naprawdę mnożyć. Eventy to świetna narzędzie marketingowe, a jego odpowiednia komunikacja na stronie www czy w social mediach pomoże ci skutecznie przyciągnąć uwagę nowych klientów.

Odpowiednie promocje we właściwym czasie: zaplanuj akcje!

Planowanie akcji promocyjnych warto rozłożyć w czasie podczas pracy nad strategią marketingową na dany rok. Na pewno najlepszym momentem na pozyskiwanie nowych klientów jest początek roku, gdzie wraz z nowym kalendarzem w życiu każdego pojawiają się noworoczne postanowienia i marzenia o szczupłej, wysportowanej sylwetce. Do nowych klientów można dotrzeć również poprzez specjalne akcje na szlifowanie formy na wakacje lub powrotu do niej po urlopie. Jeśli twoja siłownia ma dobre warunki powierzchniowe oraz znajduje się w atrakcyjnej lokalizacji, możesz też pomyśleć o wprowadzeniu specjalnej oferty dla firm. W ten sposób pozyskasz kolejnych klientów i rozwiniesz współpracę korporacyjną.



Chcesz przeczytać cały artykuł?

na-rozstaju-drog-zostac-trenerem-personalnym-czy-instruktorem-fitness

Na rozstaju dróg: zostać trenerem personalnym czy instruktorem fitness?

Osoby zaangażowane w branżę sportowe i czerpiące pełną satysfakcję z uprawianej aktywności na pewno nie raz zastanawiały się nad tą kwestią. Praca w ramach swoich zainteresowań to najlepszy sposób na życie! Na jaką dyscyplinę się zdecydować i jaki fach wybrać: trener personalny czy instruktor zajęć fitness?

czy-trening-ems-moze-zastapic-standardowy-trening-personalny

Czy trening EMS może zastąpić standardowy trening personalny?

Trening EMS różni się od standardowych ćwiczeń na siłowni pod względem wielu aspektów, jednak zazwyczaj oba te typy pozwalają na uzyskanie podobnych efektów. Który z tych rodzajów jest lepszy i czy trening EMS może zastąpić standardowe ćwiczenia na siłowni?

trendy-na-nowy-rok-jak-bedzie-wygladal-2020-w-branzy-fitness

Trendy na nowy rok: jak będzie wyglądał 2020 w branży fitness?

Synergia OK System i Medicover z połowy 2018 roku diametralnie zmieniła postrzeganie treningu i zdrowego stylu życia. Wartości te utrzymają się jeszcze przez kilka lat. Oprócz zdrowia, w nowym roku postawimy na wygodę. Jak kształtować się będą trendy fitness w 2020 roku?

podsumowanie-2019-wazne-zmiany-trendy-i-wartosci-w-branzy-fitness

Podsumowanie 2019: ważne zmiany, trendy i wartości w branży fitness

Koniec roku to zawsze dobry czas na chwilę refleksji. Dla nas to idealny moment na podsumowanie ważnych zmian i trendów, które miały miejsce w 2019 roku. To czas naprawdę dużych przemian w branży fitness nie tylko pod względem organizacyjnym. To również silne zorientowanie na potrzeby klienta i chęć odpowiedzi na nie jak najlepszymi usługami. Jakie najważniejsze wydarzenia rozegrały się w 2019?