Marketing w branży fitness, czyli jak dotrzeć do klientów jako siłownia

Marketing w branży fitness, czyli jak dotrzeć do klientów jako siłownia Dodano: 2019.12.10

Nowo otwarty klub fitness czy osiedlowa siłownia w łatwy sposób zdobywa klientów z lokalnej społeczności. Problem w tym, że pierwsi klienci najpewniej nie zostaną na zawsze. Z czasem miejsce im się znudzi, będą potrzebowali czegoś więcej lub po prostu zmienią otoczenie. Podpowiadamy, o które aspekty zadbać, by pozyskać kolejne leady sprzedażowe i dotrzeć do nowych klientów.

Pozyskiwanie nowych klientów siłowni: dobrze zbudowana strona www

Klienci pozyskiwani stacjonarnie to jedno, ale twoja siłownia czy klub fitness może również docierać do nowych klientów poprzez dobrze wypozycjonowaną stronę www. Stwórz bazę treści, które będą kierować klienta do Twojego klubu, zadbaj o opisanie lokalizacji i podstawowej oferty. Na stronie www możesz też zebrać informacje na temat swojego zespołu, przedstawić ich z imienia i przypisać im prowadzone zajęcia. Warto również, aby na stronie znalazły się aktualny grafik zajęć, ewentualne zastępstwa czy informacje o promocjach i akcjach specjalnych. Treści nie musisz pisać samodzielnie, tworzenie contentu, który będzie pracował na twój sukces, możesz zlecić zewnętrznej firmie.

Czytaj też: Reklama małego klubu fitness

Atrakcyjna oferta dla nowych klientów: wygeneruj nowe leady

Pozyskiwanie nowych klientów będzie zdecydowanie łatwiejsze, gdy oferta będzie skrojona na miarę ich potrzeb. By dotrzeć do kolejnych odbiorców, warto przygotować specjalne zniżki i promocje za dołączenie do twojego klubu. W końcu najczęściej są to długoterminowe umowy, więc warto skutecznie zachęcić potencjalnego klubowicza i przekonać go, że właśnie ta oferta jest najlepsza. Zaproponuj pierwsze 3 miesiące ze specjalną zniżką lub preferencyjne warunki cenowe przez cały czas trwania umowy. Możesz też spróbować uruchomić program lojalnościowy za polecanie twojego klubu np. w formie zwolnienia z opłaty abonenckiej na 1 miesiąc za każde nowe polecenie.

Social media klubu: pozyskiwanie nowych klientów siłowni online
marketing branża fitness

Najbardziej atrakcyjne siłownie to te, które prowadzą swój fanpage w social mediach i w ten sposób komunikują się z klientami, docierając do nowych odbiorców. Na strony swojego klubu na Facebooku czy Instagramie wrzucaj aktualności, dziel się grafikiem na dany dzień, udostępniaj zdjęcia z zajęć grupowych i pokaż, że twoja siłownia tętni życiem i pozytywną energią. Poprzez targetowanie odbiorców i płatne reklamy dotrzesz do nowych klientów i sprzedasz kolejne członkostwa i pomożesz wprowadzić zmiany na lepsze w życiu wielu osób. Promocja zdrowego stylu życia to równie ważny aspekt funkcjonowania klubu fitness.

Zadbaj o starych klientów i pozyskaj nowych: specjalne eventy

Znasz to uczucie, gdy wspólnie z rodziną i przyjaciółmi celebrujecie ważne dla was chwile? Społeczność klubu fitness to właśnie alegoria grona najbliższych. Wprowadzając atmosferę domowego ogniska, w łatwy sposób zadbasz o starych klientów i przy okazji pozyskasz nowych, generując dodatkową akcję marketingową w formie dni otwartych. Kolejne urodziny klubu, urodziny któregoś trenera, otwarcie nowej sali fitness albo nietypowe święto w kalendarzu - okazje można naprawdę mnożyć. Eventy to świetna narzędzie marketingowe, a jego odpowiednia komunikacja na stronie www czy w social mediach pomoże ci skutecznie przyciągnąć uwagę nowych klientów.

Odpowiednie promocje we właściwym czasie: zaplanuj akcje!

Planowanie akcji promocyjnych warto rozłożyć w czasie podczas pracy nad strategią marketingową na dany rok. Na pewno najlepszym momentem na pozyskiwanie nowych klientów jest początek roku, gdzie wraz z nowym kalendarzem w życiu każdego pojawiają się noworoczne postanowienia i marzenia o szczupłej, wysportowanej sylwetce. Do nowych klientów można dotrzeć również poprzez specjalne akcje na szlifowanie formy na wakacje lub powrotu do niej po urlopie. Jeśli twoja siłownia ma dobre warunki powierzchniowe oraz znajduje się w atrakcyjnej lokalizacji, możesz też pomyśleć o wprowadzeniu specjalnej oferty dla firm. W ten sposób pozyskasz kolejnych klientów i rozwiniesz współpracę korporacyjną.



Chcesz przeczytać cały artykuł?

badz-kowalem-wlasnego-losu-jak-osiagnac-sukces-jako-instruktor-fitness

Bądź kowalem własnego losu. Jak osiągnąć sukces jako instruktor fitness?

Pewnie nie raz zachodzisz w głowę, analizując bieżącą sytuację na rynku fitness. Z jakiegoś powodu jedni instruktorzy są bardziej rozpoznawalni i na ich zajęcia przychodzi więcej uczestników. Jak to się dzieje? Zobacz, jak osiągnąć sukces jako instruktor zajęć grupowych i opracuj swoją karierę!

inwestycje-w-branzy-fitness-te-sektory-powinny-cie-zainteresowac

Inwestycje w branży fitness - te sektory powinny cię zainteresować!

Prowadzone inwestycje w branży fitness to zdecydowanie najgorętszy temat, zwłaszcza w dobie silnego rozwoju trendów kultu ciała. Jak odpowiednio inwestować, by nie wyjść na tym jak Zabłocki na mydle? Otwierać nowe kluby fitness czy może kłaść nacisk na szkolenia i rozwój osobisty?

wellness-na-najwyzszym-poziomie-rynek-uslug-premium-w-branzy-fitness

Wellness na najwyższym poziomie: rynek usług premium w branży fitness

Dynamiczny rozwój branży fitness w Polsce dyktuje coraz bardziej restrykcyjne warunki. Obok butikowych klubów fitness powstają miejsca świadczące usługi premium z zakresu fitness i wellness. Zobacz, jakie typy usług można w nich odnaleźć i na czym polega fenomen klubów premium.

kursy-cz-16-16-trening-dla-kobiet-w-ciazy-i-po-porodzie-zobacz-specjalistyczny-kurs-dla-trenerow

KURSY cz. 16/16 | Trening dla kobiet w ciąży i po porodzie - zobacz specjalistyczny kurs dla trenerów

Klientki uczęszczające na zajęcia grupowe oraz współpracujące indywidualnie z trenerami personalnymi są coraz bardziej świadome własnego ciała i korzyści płynących z aktywności fizycznej. Również kobiety w ciąży i te, które niedawno urodziły wiedzą, że trening to dobra metoda na utrzymanie kondycji i szybki powrót do formy sprzed ciąży. A gdyby tak kurs z treningu dla kobiet w ciąży i po porodzie?