KURSY cz. 16/16 | Trening dla kobiet w ciąży i po porodzie - zobacz specjalistyczny kurs dla trenerów

KURSY cz. 16/16 | Trening dla kobiet w ciąży i po porodzie - zobacz specjalistyczny kurs dla trenerów Dodano: 2020.01.29

Klientki uczęszczające na zajęcia grupowe oraz współpracujące indywidualnie z trenerami personalnymi są coraz bardziej świadome własnego ciała i korzyści płynących z aktywności fizycznej. Również kobiety w ciąży i te, które niedawno urodziły wiedzą, że trening to dobra metoda na utrzymanie kondycji i szybki powrót do formy sprzed ciąży. A gdyby tak kurs z treningu dla kobiet w ciąży i po porodzie?

Kobiety w ciąży i po porodzie: trening indywidualnych potrzeb

Regularnie podejmowane ćwiczenia siłowe i funkcjonalne zwiększają mobilność stawów, stabilność kręgosłupa i skłonność mięśni do adaptacji nowych bodźców. Kobiety, które są bardzo aktywne fizycznie, mają zdecydowanie łatwiejszy poród, lepiej znoszą okres połogu i szybciej dochodzą do siebie. Wbrew powszechnej opinii, kobiety które regularnie uprawiały sport przed ciążą, nie muszą rezygnować z aktywności fizycznej w pierwszym trymestrze. Te i inne zagadnienia warto zgłębić, gdy twoimi podopiecznymi są kobiety w wieku około lat 30. Światełko ostrzegawcze powinno ci się zapalić w momencie, gdy podczas wywiadu wstępnego twoja klientka deklaruje planowanie ciąży w najbliższym okresie np. 6 czy 12 miesięcy. Jaki kurs z treningu dla kobiet w ciąży i po porodzie wybrać i na co zwrócić uwagę podczas udziału w szkoleniu?

Kurs dla trenera personalnego: trening dla kobiet w ciąży i po porodzie

Szczera chęć pomocy i empatyczne wspieranie kobiety w ciąży lub po porodzie to warunek udanej współpracy. Wszystkie panie, które chcą aktywnie przejść przez ciążę i urodzić własnymi siłami, będa mogły skorzystac z twojej pomocy, gdy uporządkujesz wiedzę z zakresu treningu dla kobiet w ciąży i po porodzie i spojrzysz na całe zagadnienie z góry. Musisz wiedzieć, że jako specjalista bierzesz na siebie pełną odpowiedzialność za bezpieczny trening i musisz tak dobrać ćwiczenia, aby nie stwarzały nawet najmniejszego zagrożenia dla przyszłej mamy i jej potomstwa. Na szkoleniu z zakresu prowadzenia kobiet w ciąży omówisz zagadnienia treningu fitness i fizjoterapii ciężarnych, poznasz zagadnienia ginekologii i fizjologii dróg rodnych oraz ewentualnych zagrożeń w wyniku ewentualnych przeciążeń w trakcie ćwiczeń. Kurs z treningu dla kobiet w ciąży to również szeroka tematyka patologii ciąży i podstawowe zasady współpracy z ciężarną. Co najważniejsze, dowiesz się, jakie ćwiczenia zaproponować w danym okresie przed porodem i jak współpracować z kobietą w okresie połogu.

Przykładowe ćwiczenia dla kobiet: trening w ciąży i zaraz po porodzie
trening dla kobiet w ciąży

Mimo wszystkich zakazów i ograniczeń, lista ćwiczeń do wykonania jest nadal długa i daje możliwość stworzenia kompleksowego treningu dla kobiet w ciąży. Przez cały czas trwania okresu błogosławionego, warto wykonywać sekwencje, które wzmocnią mięśnie odpowiedzialne za utrzymanie prostej sylwetki. Takie ćwiczenia należy wykonywać bez obciążenia, najlepiej na świeżym powietrzu lub w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Dobrze sprawdzą się lekkie przysiady i wykroki, odwodzenie bioder w klęku podpartym czy siad rozkroczny. Świetne będą wszystkie ćwiczenia z wykorzystaniem piłki fitness i gum rehabilitacyjnych, a także trening rozluźniania mięśni dna miednicy np. rozwieranie bioder w leżeniu tyłem. Bezpośrednio po porodzie należy wzmacniać mięśnie dna miednicy i dalej odzyskać umiejętność napinania mięśni. W ten sposób zmniejszy się ryzyko bólu pleców oraz poprawi postawa ciała.

Aktywność w ciąży i tuż po porodzie: trening dla kobiet w pigułce

Specjalistyczne szkolenie dla trenerów z prowadzenia kobiet w ciąży to atrakcyjny i bardzo aktualny temat. Ze względu na prowadzoną politykę prorodzinną i prozdrowotną świadomość kobiet jest coraz większa, a autorytet trenera cały czas rośnie. Programowanie treningowe kobiet w ciąży i regeneracja po porodzie to złożone procesy, które muszą uwzględniać wszystkie zmiany zachodzące w organizmie. Kluczowa jest też szczegółowa analiza potrzeb i dopasowanie ćwiczeń do aktualnej fazy ciąży, a także redukowanie skutków zmian w statyce ciała.

NAWIGACJA TEMATÓW KURSOWYCH

1. Specjalizacje instruktora fitness 

2. Kurs na instruktora fitness 

3. Fitness – wzmacnianie ciała 

4. Rytm, technika, choreografia

5. Fitness Cycling

6. Fitness Body & Mind

7. Aqua Fitness

8. Fizjoterapia dla trenera personalnego

9. Fizjoterapia sportowa

10. Kurs na instruktora siłowni

11. Sprzedaż i organizacja pracy

12. Trening dla otyłych

13. Dietetyka dla otyłych i z nadwagą

14. Dietetyka dla aktywnych i sportowców 

15. Szkolenie zdrowy kręgosłup

16. Trening dla kobiet w ciąży i po porodzie - TU JESTEŚ


Dziękujemy, że byłeś z nami!



Chcesz przeczytać cały artykuł?

inwestycje-w-branzy-fitness-te-sektory-powinny-cie-zainteresowac

Inwestycje w branży fitness - te sektory powinny cię zainteresować!

Prowadzone inwestycje w branży fitness to zdecydowanie najgorętszy temat, zwłaszcza w dobie silnego rozwoju trendów kultu ciała. Jak odpowiednio inwestować, by nie wyjść na tym jak Zabłocki na mydle? Otwierać nowe kluby fitness czy może kłaść nacisk na szkolenia i rozwój osobisty?

wellness-na-najwyzszym-poziomie-rynek-uslug-premium-w-branzy-fitness

Wellness na najwyższym poziomie: rynek usług premium w branży fitness

Dynamiczny rozwój branży fitness w Polsce dyktuje coraz bardziej restrykcyjne warunki. Obok butikowych klubów fitness powstają miejsca świadczące usługi premium z zakresu fitness i wellness. Zobacz, jakie typy usług można w nich odnaleźć i na czym polega fenomen klubów premium.

kursy-cz-15-16-szkolenie-zdrowy-kregoslup-czyli-jak-i-dlaczego-warto-miec-mocne-plecy

KURSY cz. 15/16 | Szkolenie zdrowy kręgosłup, czyli jak i dlaczego warto mieć mocne plecy?

Pędzący świat biznesu niekonieczne napędza nasz kręgosłup. Przeciwnie - praca za biurkiem, godziny spędzone w korkach, niedospane noce - to wszystko sprawia, że nasz grzbiet wygina się coraz bardziej, a przeciążenia kręgosłupa są coraz większe. Jak temu zaradzić? Sprawdź szkolenie “zdrowy kręgosłup”!

kursy-cz-14-16-jak-skutecznie-wspierac-proces-treningowy-dietetyka-dla-aktywnych-i-sportowcow

KURSY cz. 14/16 | Jak skutecznie wspierać proces treningowy? Dietetyka dla aktywnych i sportowców

Najlepszy plan treningowy bez odpowiedniego wspomagania dietą nie da stuprocentowych pozwoli osiągnąć maksimum satysfakcji. Osoby aktywne fizycznie i sportowcy potrzebują nieszablonowych rozwiązań, które pomogą zrealizować założone cele. Jeśli pracujesz z takimi osobami, warto pomyśleć o specjalnym kursie dla trenera z zakresu dietetyki dla osób aktywnych i sportowców.