KURSY cz. 14/16 | Jak skutecznie wspierać proces treningowy? Dietetyka dla aktywnych i sportowców

KURSY cz. 14/16 | Jak skutecznie wspierać proces treningowy? Dietetyka dla aktywnych i sportowców Dodano: 2020.01.29

Najlepszy plan treningowy bez odpowiedniego wspomagania dietą nie da stuprocentowych pozwoli osiągnąć maksimum satysfakcji. Osoby aktywne fizycznie i sportowcy potrzebują nieszablonowych rozwiązań, które pomogą zrealizować założone cele. Jeśli pracujesz z takimi osobami, warto pomyśleć o specjalnym kursie dla trenera z zakresu dietetyki dla osób aktywnych i sportowców.

Dietetyka aktywnych i sportowców: szczególne potrzeby podopiecznych

Najprawdopodobniej osoby bardzo aktywne fizycznie i sportowcy to niewielka część wszystkich twoich klientów. Jako trener personalny musisz być jak dziewczyny z “Gotowych na wszystko”. By w pełni otworzyć się na potrzeby i swoich obecnych i przyszłych podopiecznych i spełnić ich oczekiwania, pomyśl o szkoleniu z dietetyki dla osób aktywnych i sportowców. Ci klienci mają szczególne potrzeby żywieniowe i suplementacyjne, które bezpośrednio warunkuje ich wysoka aktywność i sportowy duch walki. Plany żywieniowe tych osób powinny być dopasowane do profilu ich aktywności fizycznej - muszą zaspokajać nie tylko dobowe zapotrzebowanie na energię, ale też na wszystkie mikro- i makroelementy diety. Idealnie dopasowana dieta dla osób aktywnych i sportowców to prawdziwe wyzwanie dla trenera personalnego, z którym współpracują. Czy możesz stawić mu czoła?

Kurs dla trenera personalnego: dietetyka dla osób aktywnych i sportowców

W ofercie specjalistycznych szkoleń dla trenerów personalnych, te z motoryki i biomechaniki ustępują miejsca kursom z dietetyki. Dzieje się tak głównie dlatego, że za sukcesem treningowym w 60% stoi dobrze przygotowany jadłospis, a tylko 30% to działania stricte treningowe. Kurs dla trenera z dietetyki osób aktywnych i sportowców porusza wszystkie kwestie, które składają się na kondycję podopiecznego, w tym również jednostki chorobowe występujące w sporcie. Udział w szkoleniu da ci bardzo szeroki pogląd na popularne diety odchudzające i wzmacniające typu wegetariańskiego, Paleo czy dietę Samuraja. Podczas warsztatów omówisz plusy i minusy dostępnych na rynku cateringów dietetycznych, a także przygarniesz kilka sprawdzonych patentów na szybkie i pełnowartościowe posiłki dla twoich podopiecznych. Oprócz ćwiczeń z modelowania diety do konkretnych potrzeb zawodowego sportowca, omówisz szczegółowo problematykę smaku słodkiego w redukcji oraz kwestię przewlekłego stresu wynikającego z deficytu kalorycznego.

Dietetyka osób aktywnych i sportowców: jadłospis skrojony miarę
dietetyka dla aktywnych

Mówi się, że miarą luksusu jest skrojony na miarę garnitur i idealnie dobrane dodatki. Nie inaczej jest z dietą i treningiem. W pracy z osobami aktywnymi jako trener i dietetyk zarazem musisz spełnić oczekiwania klientów i zaproponować rozwiązania, które sprawdzą się w każdej sytuacji. Kurs dla trenera z dietetyki dla osób aktywnych pozwoli ci przygotować się na takie przypadki, jak wyjazd służbowy, urlop czy świąteczny festiwal kalorii. Po ukończeniu modułu z dietetyki dla aktywnych twoi klienci zaopatrzeni w autorskie rozpiski dietetyczne stawią czoła wszystkim tego typu okazjom. Jako specjalista w zakresie żywienia w sporcie wypracujesz własne stanowisko na temat alkoholu w diecie, dopasujesz najlepszą suplementację, a plan żywieniowy twojego autorstwa na pewno nie będzie obciążać układu pokarmowego.

Indywidualny potencjał organizmu: dietetyka dla aktywnych i sportowców

Wiesz doskonale, że każdy organizm jest inny i ma inne potrzeby. Sportowcy i osoby bardzo aktywne są o poziom wyżej. Ich organizmy mają swój indywidualny potencjał, który determinuje ich paszport genetyczny. W dietetyce dla osób aktywnych i sportowców ważna jest umiejętność komponowania tzw. modelowych posiłków, w których istnieje możliwość zamiany produktów na inne. Pamiętaj też, że w diecie sportowca, oprócz białka budującego mięśnie i suplementacji sprzyjającej regeneracji, równie ważna jest kwestia odpowiedniego nawodnienia. Suma tych wszystkich składników to gwarancja sukcesu twoich podopiecznych. A że ich sukcesy to twój największy feedback, na pewno warto przekuć zdobytą wiedzę!

NAWIGACJA TEMATÓW KURSOWYCH

1. Specjalizacje instruktora fitness 

2. Kurs na instruktora fitness 

3. Fitness – wzmacnianie ciała 

4. Rytm, technika, choreografia

5. Fitness Cycling

6. Fitness Body & Mind

7. Aqua Fitness

8. Fizjoterapia dla trenera personalnego

9. Fizjoterapia sportowa

10. Kurs na instruktora siłowni

11. Sprzedaż i organizacja pracy

12. Trening dla otyłych

13. Dietetyka dla otyłych i z nadwagą

14. Dietetyka dla aktywnych i sportowców - TU JESTEŚ

15. Szkolenie zdrowy kręgosłup

16. Trening dla kobiet w ciąży i po porodzie




Chcesz przeczytać cały artykuł?

inwestycje-w-branzy-fitness-te-sektory-powinny-cie-zainteresowac

Inwestycje w branży fitness - te sektory powinny cię zainteresować!

Prowadzone inwestycje w branży fitness to zdecydowanie najgorętszy temat, zwłaszcza w dobie silnego rozwoju trendów kultu ciała. Jak odpowiednio inwestować, by nie wyjść na tym jak Zabłocki na mydle? Otwierać nowe kluby fitness czy może kłaść nacisk na szkolenia i rozwój osobisty?

wellness-na-najwyzszym-poziomie-rynek-uslug-premium-w-branzy-fitness

Wellness na najwyższym poziomie: rynek usług premium w branży fitness

Dynamiczny rozwój branży fitness w Polsce dyktuje coraz bardziej restrykcyjne warunki. Obok butikowych klubów fitness powstają miejsca świadczące usługi premium z zakresu fitness i wellness. Zobacz, jakie typy usług można w nich odnaleźć i na czym polega fenomen klubów premium.

kursy-cz-16-16-trening-dla-kobiet-w-ciazy-i-po-porodzie-zobacz-specjalistyczny-kurs-dla-trenerow

KURSY cz. 16/16 | Trening dla kobiet w ciąży i po porodzie - zobacz specjalistyczny kurs dla trenerów

Klientki uczęszczające na zajęcia grupowe oraz współpracujące indywidualnie z trenerami personalnymi są coraz bardziej świadome własnego ciała i korzyści płynących z aktywności fizycznej. Również kobiety w ciąży i te, które niedawno urodziły wiedzą, że trening to dobra metoda na utrzymanie kondycji i szybki powrót do formy sprzed ciąży. A gdyby tak kurs z treningu dla kobiet w ciąży i po porodzie?

kursy-cz-15-16-szkolenie-zdrowy-kregoslup-czyli-jak-i-dlaczego-warto-miec-mocne-plecy

KURSY cz. 15/16 | Szkolenie zdrowy kręgosłup, czyli jak i dlaczego warto mieć mocne plecy?

Pędzący świat biznesu niekonieczne napędza nasz kręgosłup. Przeciwnie - praca za biurkiem, godziny spędzone w korkach, niedospane noce - to wszystko sprawia, że nasz grzbiet wygina się coraz bardziej, a przeciążenia kręgosłupa są coraz większe. Jak temu zaradzić? Sprawdź szkolenie “zdrowy kręgosłup”!