Kreowanie wizerunku trenera krok po kroku - zobacz, jakie to proste!

Kreowanie wizerunku trenera krok po kroku - zobacz, jakie to proste! Dodano: 2020.05.11

Niezależnie od twojego stażu w zawodzie trenera, musisz stale pracować nad tym, jak widzi cię odbiorca. Odpowiednie relacje z innymi oraz skupienie na celu i podążanie w jego kierunku na pewno będą pomocne. Zobacz, jak krok po kroku wygląda kreowanie wizerunku trenera. Wdrożenie tych małych kroków w życie pozwoli ci na zwiększenie autorytetu i zbudowanie mocnej marki własnej.

Najważniejszy jest pierwszy kontakt: kreowanie wizerunku trenera

Mówi się, że pierwsze wrażenie robi się tylko raz, a stwierdzenie to sprawdza się niemalże w 100%. Okazuje się, że wielu odbiorców decyduje się na współpracę z daną marką właśnie na podstawie pierwszego wrażenia. Kreowanie wizerunku trenera warto rozpocząć od zbadania własnych zachowań w różnych sytuacjach. Pamiętaj, że jako trenera twoi klienci powinni odbierać cię jako osobę wysoce profesjonalną i opanowaną, która rozumie potrzeby klientów. I Jest w tym sporo niesprawiedliwości, bo sytuacje są różne, a naoczni przechodnie widzą tak naprawdę wycinek rzeczywistości. Mimo wszystko staraj się być zawsze opanowaną osobą, nawet podczas prywatnej sesji na siłowni czy w studiu treningowym zachowuj się jak najlepiej, aby budować pozytywne relacje z potencjalnym klientem.

Kreowanie wizerunku trenera: działania w sieci i social mediach

Dobrze wiesz, że praca w realu to nie wszystko, a coraz częściej najważniejsza staje się opinia dostępna w sieci. To właśnie tutaj możesz wykorzystać potencjał na kreowanie wizerunku trenera i zbudować jak najlepszy wygląd siebie i własnej marki. Sięgnij po wszystkie możliwości, które daje Internet i postaw własną stronę www, która będzie wizytówką twojej marki i usług, które świadczysz. Warto wykorzystać potencjał dostępnych na rynku rozwiązań, tak aby poruszanie się po twojej strony czy zapisywanie się na zajęcia w grafiku online było jak najbardziej intuicyjne. W twoich codziennych działaniach promocyjnych i szeroko pojętym marketingu mogą wspierać cię popularne serwisy społecznościowe, jak np. Facebook czy Instagram. Załóż tam swoje konto i publikuj bogate treści związane nie tylko z treningiem i dietą, ale też własnymi przemyśleniami na temat aktualnej sytuacji na świecie czy w branży fitness. Bądź ostrożny - to publikacje w ogólnodostępnych miejscach, dlatego sięgaj do sprawdzonych źródeł informacji.

Kreowanie wizerunku trenera: twoja postawa podczas zajęć z klientami
wizerunek trenera osobistego

W twojej codziennej pracy z klientami ważna jest sztuka autoprezentacji. Sprawdza się ona podczas pierwszych kontaktów z nowym odbiorcą, gdy trzeba zaprezentować siebie i własne osiągnięcia jako potwierdzenie kwalifikacji. Kreowanie wizerunku trenera czerpie właśnie z tej sztuki. Właściwa postawa ciała, nastawienie na słuchanie, odpowiednia mimika twarzy i kontrolowane ruchy sprawią, że klienci będą cię odbierać jako osobę przyjazną i bardzo opanowaną. To kluczowe w twojej karierze, zwłaszcza jeśli masz być uznawany za prawdziwego profesjonalistę. Pamiętaj, aby w bezpośredniej pracy z klientem zachować odpowiedni dystans i kontakt wzrokowy oraz właściwie operować głosem. Odpowiednia intonacja podparta gestykulacją sprawi, że twój instruktaż wejdzie klientowi w krew, dzięki czemu nie będziecie tracić cennego czasu na powtarzanie tych samych tematów.

Bądź w stałym kontakcie: kreowanie wizerunku trenera

To już w sumie banał i wydaje się, że każdy to wie. Niestety, prawda jest okrutna i rzeczywistość szybko weryfikuje, jak bardzo słaby jest nasz stały kontakt z klientem. Kreowanie wizerunku trenera jest bardzo trudne, a pozostawianie klientów samym sobie może bardzo szybko zniszczyć nawet najbardziej pieczołowite wdrożenia. A przecież najlepiej wiesz, ile pracy, czasu i energii trzeba było włożyć w to wszystko! Staraj się na bieżąco dopytywać swoich klientów o postępy treningowe. Możecie umówić się na różne formy raportowania, tak aby zaangażować klienta w regularne badanie aktualnej sytuacji i obserwację postępów. W budowaniu własnej marki wizerunek trenera specjalisty to podstawa do dalszego rozwoju. Dbaj o niego!



Chcesz przeczytać cały artykuł?

klient-niezadowolony-z-treningu-jak-poradzic-sobie-z-porazka

Klient niezadowolony z treningu. Jak poradzić sobie z porażką?

Zmotywowani i podążający za twoimi wskazówkami klienci to niewątpliwie pozytywny aspekt w pracy trenera personalnego. To nie tylko wyznacznik wysokiego prestiżu i poziomu wiedzy fachowej trenera, ale też motywacja sama w sobie. Co zrobić, kiedy w grę wchodzi klient niezadowolony z treningu? Zobacz, jak poradzić sobie z porażką, jeśli usługa faktycznie nie była skrojona na miarę potrzeb.

baza-wiedzy-na-dobry-start-najczesciej-zadawane-pytania-poczatkujacego-trenera

Baza wiedzy na dobry start. Najczęściej zadawane pytania początkującego trenera

Masz ukończony kurs na trenera personalnego i praktyki za sobą, ale wciąż nie wiesz, co dalej? Jest tak, że nawet najlepsze szkoły i uczelnie wyższe nie dają gotowych rozwiązań i jako początkujący trener jesteś zdany sam na siebie. Dotychczasowe doświadczenie w kontakcie z młodymi trenerami pozwoliło nam na utworzenie zbioru, który na pewno ci pomoże. Oto najczęściej zadawane pytania początkującego trenera.

sama-waga-to-nie-wszystko-na-czym-polega-analiza-skladu-ciala-i-jak-wyglada

Sama waga to nie wszystko! Na czym polega analiza składu ciała i jak wygląda?

Jako trener personalny dobrze wiesz, że samo obserwowanie wagi i kontrola masy ciała nie wystarczy w żadnym procesie treningowym. Kluczowym parametrem jest ilość tłuszczu w organizmie, a także masa kości i ogólne nawodnienie organizmu. Zobacz, czym jest analiza składu ciała, jak się do niej przygotować i jak poprawnie odczytywać wyniki.

czy-twoj-biznes-straci-na-pandemii-krotki-poradnik-dla-trenerow-personalnych

Czy twój biznes straci na pandemii? Krótki poradnik dla trenerów personalnych

Bieżąca sytuacja w kraju i na świecie nie wygląda najlepiej. Choroba wywołana nowym wirusem wciąż się rozwija, a droga do szczepionki jest daleka. Czy twój biznes straci na pandemii? Zobacz, jak łatwo przekuć kryzysową sytuację w prawdziwy sukces swojej trenerskiej działalności.