Kreatywna reklama dla trenera, marketing internetowy dla instruktorów fitness

Kreatywna reklama dla trenera, marketing internetowy dla instruktorów fitness Dodano: 2016.09.06

Jeżeli jesteś trenerem personalnym lub instruktorem fitness, to ten temat jest dla Ciebie. Zobacz jak skutecznie reklamować się w internecie poprzez podkreślenie swoich umiejętności.

By prowadzić kampanię marketingową, która zwiększy zainteresowanie usługami należy zastanowić się nad wybraniem odpowiedniego środku przekazu reklamy.

Sposoby promocji:

1. Poczta pantoflowa, polecenia

Najlepsza forma reklamy. Jednak czasem nie wystarczy - szczególnie na początku - kiedy trener rozpoczynający karierę może liczyć tylko na polecenia rodziny i znajomych. Jednak w miarę postępów kariery będzie coraz więcej osób które polecają Twoje usługi, klienci, współpracownicy, partnerzy biznesowi i inni.

2 Strona internetowa/wizytówka multimedialna

Pojawianie się w wynikach wyszukiwania jest bardzo istotne. Obecnie większość klientów siłowni i osób zainteresowanych treningami personalnymi szuka trenera przez internet. Posiadanie własnej niezależnej strony internetowej jest jednak kosztowne i wymaga poświęcenia wiele uwagi na pozycjonowanie. Dlatego dobrym rozwiązaniem jest skorzystanie z konta na LepszyTrener.pl
Profil założony w naszym serwisie ma moc dobrej strony internetowej przy minimum wysiłku.

Czytaj więcej o profilu trenera na Strefa Trenera

3. Profil Facebook

To dość tani i łatwo dostępny sposób na dotarcie do konkretnego grona odbiorców. Jednak skuteczność profilu jest mocno uzależniona od regularnego zamieszczania wysokiej jakości treści oraz opłacania dodatkowej reklamy. Sama treść to za mało, by dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców. Polityka facebooka jest nastawiona na ograniczanie zasięgu postów nie sponsorowanych. Dlatego jeżeli masz fajną treść pamiętaj by skorzystać z opcji „Promuj post”.

4. Reklama w Google Adwords

Ten sposób wzmacnia zasięg strony internetowej lub wizytówki. Ten typ reklamy sprawia że na określone słowa kluczowe Twoja strona będzie wyświetlana na górze wyników. Minusem są wysokie koszty takiej reklamy.

5. Reklama materialna

Ulotki, plakaty, banery, wizytówki. Reklama fizyczna mądrze używana przynosi dobre rezultaty. Koszty zależą ściśle od typu i ilości zamówionych materiałów reklamowych. Na początek warto zainwestować w zwykłe wizytówki, które możesz dać klientom po skończonym treningu lub po rozmowie na siłowni.

Męski punkt widzenia– skuteczna reklama trenera?

Jako trener personalny czy instruktor fitness na pewno masz swoją ulubioną dziedzinę, która jest najbliższa Twemu sercu. Zastanów się nad tym jak skutecznie możesz wykorzystać swoje zainteresowania, by kreatywnie reklamować swoje usługi. Pokaż swoją męską naturę poprzez „męskie zainteresowania”, dobrymi przykładami mogą być sporty walki czy survival.

Sporty walki reklama dla fightera

Jeżeli trenujesz sporty walki postaraj się jak najdokładniej scharakteryzować Twoją dziedzinę. Nie zaszkodzi w opisie dodać trochę historii tego sportu, by przyciągnąć uwagę internauty. Usługami trenera specjalizującego się w sportach walki często są zainteresoawni mężczyźni w wieku 15-34 lata. To właśnie do nich należy kierować swoją reklamę.

Survival – czyli sztuka przetrwania

Interesujesz się survivalem? Jako trener personalny możesz ukazać siebie jako zdecydowanego i nieustraszonego mężczyznę przy pomocy zainteresowań survivalowych. Twoje zdjęcia z wypraw po górskich szlakach, zdjęcia w miejscach – zdawałoby się – niedostępnych dla ludzi oraz opisy przygód, które Cię w tamtym czasie spotkały mogą być idealną reklamą internetową twoich usług. Klient zainteresowany treningiem personalnym chętniej kupi go od trenera z pasją. Trener personalny, który jest nieustraszony i potrafiący znaleźć wyjście z każdej – nawet beznadziejnej – jest w oczach klientów godny zaufania. Sam fakt, że poza treningami osobistymi trener poświęca swój wolny czas na kolejną aktywność, w tym przypadku ekstremalną, co stanowi dodatkowy element marketingowy. Klient będzie Cię bardziej cenić. Dodatkowo, znajdą się również osoby, które podzielają Twoje zainteresowania, dzięki czemu łatwiej będzie nawiązać rozmowę.

Czytaj więcej: Jak radzić sobie z małomównym klientem

Kreatywna reklama dla instruktorek fitness i trenerek personalnych

Kobiecy punkt widzenia - od czego zacząć, by skutecznie się zareklamować w internecie?

Trenerka personalna lub instruktorka fitness również może wykorzystać swoje zainteresowania, by zwabić klientów. Każda z płci charakteryzuje się odmienną budową ciała i możliwościami, dlatego „kobiece” dyscypliny to przede wszystkim ćwiczenia rozciągające czy relaksujące – dobrymi przykładami są joga i pilates.

Harmonia ciała i duszy - zrównoważona reklama fitness

Trenerka fitness oferująca również zajęcia z jogi powinna przedstawić ją tak, by po przeczytaniu opisu klient już był zrelaksowany. Spokojny, melodyjny opis poszczególnych ćwiczeń, które masz w ofercie, zaciekawienie czakrami, możliwe efekty ćwiczeń… To wszystko powinien zawierać Twój opis, by jak najlepiej wypaść w marketingu internetowym. Dodatkowe zdjęcia prezentujące Ciebie jako instruktorkę jogi wykonującej pozycję (asany) będą dodatkowym atutem. Nie mówiąc już o twoich prywatnych ćwiczeniach w zielonych parkach czy profesjonalnych salach ćwiczeniowych.

Czytaj też: Jak kreatywnie reklamować swoje usługi?

Pilates - modna instruktorka personalna

Postaraj się kierować swoją reklamę do jak największej liczby osób. Dzięki marketingowi internetowemu nie jest to trudne. W przypadku pilatesu nie zawężaj go jedynie do osób, które starają się wyrzeźbić smukłą sylwetkę – wspomnij o leczniczych funkcjach pilatesu takich jak pomoc w powrocie do zdrowia po przebytych kontuzjach. Trenerka fitness powinna pamiętać, że kierowanie swoich usług do możliwie największej liczby osób, to klucz do dobrej reklamy. Jeżeli specjalizujesz się w fitnessie, a Twoim zainteresowaniem jest pilates, choć nigdy nie prowadziłaś z niego zajęć – nie wahaj się i zacznij! Każde dodatkowe zajęcia w Twojej ofercie, to możliwość zainteresowania kolejnej grupy odbiorców.

Czytaj też: Marketing trenera i szkoły jogi

Damsko-męski punkt widzenia - od czego zacząć, by skutecznie się zareklamować w internecie?

Obie płcie trenerów personalnych czy instruktorów fitness mogą również mieć zupełnie inne zainteresowania niż „typowo” męskie czy damskie dyscypliny (oczywiście są one opisywane w szerszym sensie, każda z wymienionych wyżej dyscyplin może być wykonywana przez obie płcie). Sportami, które mogą zainteresować zarówno mężczyzn, jak i kobiety są triathlon czy ultrarunning.

Są to zainteresowania, które znacznie urozmaicą standardowe treningi. Koniecznie opisz jak udało Ci się osiągnąć szczyt Twoich możliwości, skąd pomysł na taką dyscyplinę, oraz co możesz dodatkowo zaoferować swoim klientom z zakresu triathlonu czy ultrarunningu.

Zamieść wszystkie informacje w swoim profilu na LepszyTrener.pl czy w mediach społecznościowych

Reklama i marketing dla trenera personalnego

Serwis Lepszytrener.pl umożliwia wybranie kategorii (specjalizacji głównej), a następnie zaznaczenie kolejnych specjalizacji, które dzielą dany obszar na bardziej szczegółowe podkategorie danej dyscypliny. Wystarczy, że wejdziesz w Profil Trenera, klikniesz zakładkę „specjalizacje” po lewej stronie ekranu i wybierzesz główną kategorię Twoich usług, a następnie kolejne specjalizacje. Bardzo proste, prawda? Dodatkowo możesz zawrzeć wszystkie Twoje zainteresowania w zakładce „opis i kwalifikacje”, jest tam dużo miejsca na podzielenie się swoimi sukcesami, medalami, turniejami...

Pamiętaj, że marketing internetowy to duża szansa na promowanie Twoich usług treningów personalnych, ze względu na szerokie spektrum odbiorców. Dobra reklama internetowa z szerokim opisem Twoich usług oraz Twoimi zdjęciami „w akcji” powinna zainteresować wielu internautów, a w efekcie zwerbować kolejnych klientów.


Chcesz przeczytać cały artykuł?

profilaktyka-przeciazen-grzbietu-czyli-jak-wykonac-masaz-plecow

Profilaktyka przeciążeń grzbietu, czyli jak wykonać masaż pleców?

Nasze plecy to takie miejsce, które jest szczególnie narażone na bóle i przeciążenia. Kręgosłup musi udźwignąć ciężar całego ciała, a mięśnie go podpierające mogą nie dać rady. Terapeutycznym zabiegiem, który przyjdzie z pomocą, jest masaż pleców. Jak go poprawnie wykonać, by przyniósł najlepsze efekty?

dietetyka-sportowa-jak-polaczyc-jedzenie-z-efektywnym-treningiem

Dietetyka sportowa - jak połączyć jedzenie z efektywnym treningiem?

Odpowiednio zbilansowana dieta jest kluczem do sukcesu w wielu dziedzinach życia. Właściwie odżywiony organizm potrafi zdziałać więcej niż ten niedożywiony. W sporcie dietetyka ma swoją szczególną rolę. Jak jeść, żeby osiągnąć najlepsze efekty? I o co chodzi z timingiem węglowodanowym?

jak-uzupelnic-profil-trenera-lepszytrener-pl-w-odpowiedni-sposob

Jak uzupełnić profil trenera LepszyTrener.pl w odpowiedni sposób?

Serwis LepszyTrener.pl powstał z myślą o trenerach ogłaszających swoje usługi i ludziach szukających pomocy u specjalistów z danej dziedziny sportu. Po prostu łączymy trenera z podopiecznym. Przejście przez proces rejestracji jest tylko połową sukcesu w dotarciu do szerszej grupy klientów. Dowiedz się, jak uzupełnić profil trenera w LepszyTrener.pl, aby był bardziej atrakcyjny.

cechy-profesjonalnego-trenera-personalnego

Cechy profesjonalnego trenera personalnego

Jeśli zastanawiasz się, jakimi cechami wyróżnia się dobry trener personalny – to dobrze trafiłeś. Zebraliśmy najważniejsze cechy, które powinien mieć najlepszy trener personalny. Ty też możesz nim zostać!