Kiedy twój klient zaczyna wątpić w swoje siły. Szybki kurs motywacji do ćwiczeń

Kiedy twój klient zaczyna wątpić w swoje siły. Szybki kurs motywacji do ćwiczeń Dodano: 2019.11.13

Wiele już pisano na temat motywacji, w księgarniach i bibliotekach pojawiają się kolejne poradniki w zakresie własnej motywacji. I choć nam jako trenerom nigdy jej nie brakuje, klient niekiedy powątpiewa w sens pracy nad własnym ciałem. Jak działać, gdy nadejdzie ten moment i jak szybko zmotywować klienta, by wrócił na właściwe tory i ćwiczył równie chętnie, co dotychczas?

Zacznij od potrzeby: motywacja klienta do ćwiczeń od podstaw

We wszystkich kursach motywacji część warsztatową rozpoczyna się od określenia potrzeby w badanym przypadku. Gdy twój klient straci motywację do ćwiczeń, spróbuj przypomnieć mu, co sprawiło, że się spotkaliście. Nakreśl, jaka była przyczyna rozpoczęcia współpracy i wyraźnie podkreśl, jaki efekt już osiągnęliście. Większość trenerów rozpoczyna pracę z klientem od szczegółowego wywiadu i na podstawie analizy zgromadzonych wyników proponuje program treningowy i dietetyczny. Warto zorganizować dodatkowe, bezpłatne spotkanie motywacyjne, na którym pokażemy, jaka była potrzeba rozpoczęcia współpracy. Być może dysponujecie zdjęciami sylwetki klienta sprzed wspólnych treningów? To będzie dodatkowy bodziec motywacji do ćwiczeń!

Podkreśl wielkość celu: 2 etap motywacji klienta do ćwiczeń

Wielu klientów rozpoczyna współpracę z trenerem personalnym od określenia planu treningowego, rozpisania diety i suplementacji oraz wizualizacji celu. To właśnie cel stanowi największą pobudkę do dalszego treningu. W okresie zwątpienia czy zmniejszonej chęci do pracy nad sylwetką przypomnij klientowi, jaki jest jego cel. Ponowne wskazanie kierunku działania pomoże klientowi odzyskać utraconą motywację do ćwiczeń, co więcej może sprawić, że wzrośnie ona do poziomu z początku współpracy.
Pamiętaj, że żaden zapał nie trwa wiecznie i motywowanie powinno być stałym elementem twojej współpracy z klientem. Dlatego działaj w ten sposób regularnie i możliwie często doceniaj nawet najmniejsze postępy. Dzięki temu utrzymacie stały wysoki poziom zaangażowania we wspólny rozwój. Uważaj w przypadku klientów, którzy rozpoczęli współpracę ze względu na dolegliwości chorobowe. Jeśli z jakiegoś powodu choroba się pogłębiła, zachowaj ostrożność podczas rozmowy i bądź jak najbardziej elastyczny.

Interaktywna motywacja do ćwiczeń: pracuj razem z klientem
motywacja do treningów

Istotnym czynnikiem motywującym jest sam sposób prowadzonych działań. Jeśli zaobserwujesz, że twój podopieczny stracił zapał do pracy, zaproponuj mu maksymalnie bliskie działanie we dwójkę. Zaplanuj w swoim kalendarzu kilka spotkań treningowych, podczas których będziecie wykonywać te same ćwiczenia na zasadzie twoje-moje. Według tej zasady po jednym powtórzeniu wykonanym przez trenera następuje powtórzenie ze strony klienta. Dalej znów działa trener. I tak na zmianę. Cały trening nabierze wtedy innego wymiaru, a twój podopieczny odzyska pełnię sił do dalszych działań i nabierze ponownej motywacji do ćwiczeń.
Pamiętaj, że sam trening to nie wszystko. Jeśli możesz, zaproś klienta do wspólnego posiłku po treningu lub wspólnego lunchu. Możesz również wymieniać się z nim bezpośrednio relacjami z ugotowanych posiłków.

Motywacja klienta do ćwiczeń przez uznanie i poczucie rozwoju

Każdy odczuwa silniejszą motywację, kiedy widzi własny rozwój. Nie inaczej dzieje się w przypadku naszych klientów personalnych. Zaproponuj regularne rejestrowanie postępów w treningu. Jeśli wcześniej pracowaliście wg tej zasady i z jakiegoś powodu przestaliście notować wyniki treningowe, wróćcie do tego! Na początek możesz zaproponować klientowi stworzenie specjalistycznych raportów na bazie tabel Excela. Ujmiesz tu wyniki treningowe, przedstawisz planowany progres, a w formie wykresu pokażesz, jak mimo trudności idziecie na przód. Pamiętaj, aby regularnie doceniać nawet najmniejsze postępy twojego klienta. Zaspokojenie potrzeby uznania podopiecznego sprawi, że okres nawet największego zwątpienia wreszcie ustąpi, a wy oboje szybko odzyskacie motywację do wspólnej pracy. Kto wie, może dzięki temu i twoja motywacja do ćwiczeń wzrośnie?




Chcesz przeczytać cały artykuł?

zapisy-na-treningi-w-grafiku-online-dlaczego-warto-je-prowadzic

Zapisy na treningi w grafiku online - dlaczego warto je prowadzić?

Prowadzenie treningów personalnych czy zajęć fitness wiąże się z koniecznością prowadzenia kalendarza zapisów. Bez niego nie ogarniesz zajęć i spotkań z klientami. Czy tradycyjna forma zapisków w notesie nadal się sprawdza? Poznaj 8 powodów, dla których warto wprowadzić zapisy na zajęcia w grafiku online.

biznesowa-siatka-kontaktow-w-pracy-trenera-personalnego-jak-ja-zbudowac

Biznesowa siatka kontaktów w pracy trenera personalnego - jak ją zbudować?

Jako trener personalny współpracujesz na co dzień z klientem indywidualnym, a mocno rozwinięta sieć poleceń zapewnia ci ciągłość pracy i możliwość długofalowego rozwoju w branży. Jeśli myślisz poważnie o swoim biznesie i chcesz rozwinąć swoje skrzydła, czas na zbudowanie biznesowej siatki kontaktów.

jakie-specjalizacje-warto-robic-dodatkowy-kurs-z-treningu-funkcjonalnego

Jakie specjalizacje warto robić? Dodatkowy kurs z treningu funkcjonalnego

Silny trend prozdrowotny coraz bardziej determinuje ofertę klubów fitness. Również trenerzy personalni powinni sprostać potrzebom i oczekiwaniom potencjalnych klientów. Obok trening prozdrowotnego świetnie działa także trening funkcjonalny. Czy warto robić dodatkowy kurs?

programowanie-treningu-silowego-czyli-jak-go-ulozyc-by-dawal-pozadane-efekty

Programowanie treningu siłowego, czyli jak go ułożyć, by dawał pożądane efekty?

Plan treningowy skrojony na miarę potrzeb twoich klientów to warunek konieczny do budowania własnej marki. Nic innego nie pozwoli ci tak rozwinąć skrzydeł, jak zadowoleni klienci, którzy osiągnęli swoje cele treningowe. Podpowiadamy, czym jest planowanie treningu siłowego i jak podejść do tematu, aby twoi podopieczni wychodzili z zajęć z uśmiechem na twarzy!