Jak zmotywować klienta na siłowni?

Jak zmotywować klienta na siłowni? Dodano: 2020.01.17

Motywacja to element kluczowy do regularnego ćwiczenia, trzymania diety i osiągnięcia oczekiwanych rezultatów w stosunkowo krótkim czasie. Jak motywować siebie i klientów na siłowni?

Motywacja do ćwiczeń – jak ją podtrzymać?

Odpowiednia motywacja do ćwiczeń jest w stanie przynieść niesamowite rezultaty. Kluczem do uzyskania wysportowanej, szczupłej sylwetki jest bowiem regularne przeprowadzanie treningów przez okres znacznie dłuższy niż kilka dni. Motywacja zanika bowiem z biegiem czasu, dlatego warto próbować coraz to nowych sposobów na jej pobudzenie. Wówczas możliwe jest uzyskanie celu, który ustanowiłeś sobie przed rozpoczęciem aktywności fizycznej.

Najlepsza motywacja do ćwiczeń

Istnieje wiele metod na przekonanie samego siebie do tego, że warto kontynuować treningi. Jednym z lepszych sposobów na zmotywowanie się do ćwiczeń są zajęcia w grupie. Patrząc na innych ćwiczących nie chcesz zostać w tyle, dlatego klient nie rezygnuje z aktywności tak szybko, jak w przypadku samodzielnych treningów. Zajęcia grupowe są również w stanie pokazać, że nawet najtrudniejsze ćwiczenia są możliwe do wykonania, czego doskonałym przykładem jest osoba prowadząca. Wystarczy tylko nieco poprawić swoją kondycję fizyczną poprzez regularne treningi, a wszystko stanie się znacznie łatwiejsze. Jeśli Twój klient ma słabą motywację – zaproponuj mu treningi z partnerem.

Jaka może być motywacja do ćwiczeń?

Zajęcia grupowe to tylko jeden z wielu dostępnych sposobów na zmotywowanie się do regularnych ćwiczeń. Dobrym pomysłem są również wszelkiego rodzaju treningi indywidualne przeprowadzane pod okiem wykwalifikowanego trenera personalnego. Jako trener jesteś w stanie najlepiej zmotywować klienta, zadbać o poprawność jego aktywności fizycznej i wesprzeć w sytuacji, gdy myśli, że nie da rady wykonać kolejnych powtórzeń. Sukces motywacji podopiecznego, to także Twój sukces!

Motywacja do ćwiczeń i diety
motywacja do ćwiczeń

Wbrew pozorom, jednym z lepszych sposobów na zmotywowanie się do aktywności fizycznej jest oglądanie rezultatów, jakie uzyskały inne osoby. Wysportowane sylwetki na zdjęciach czy filmikach zestawione z figurą sprzed rozpoczęcia ćwiczeń mogą być naprawdę skuteczną zachętą do działania. Warto zatem przemycić w wyposażeniu siłowni i projekcie jej strony internetowej właśnie takie obrazy. Podczas pierwszych treningów możesz także odesłać swojego podopiecznego do obejrzenia metamorfoz klientów, które wydarzyły się pod Twoją opieką.

Motywacja do ćwiczeń pod kątem pieniędzy

Dla wielu osób dobrą motywacją do ćwiczeń są również pieniądze wydane na sport. Opłacenie całego miesiąca z góry jest bowiem w stanie zachęcić wiele osób  do regularnego uczęszczania na treningi, co przekłada się na uzyskane efekty. Pojedyncze opłacanie wejściówek jest nie tylko znacznie mniej opłacalne, lecz także pozwala na zrezygnowanie z aktywności fizycznej w dowolnym momencie bez większych strat finansowych. Z tego powodu w przypadku osób z trudnościami w zmotywowaniu się może być to rozwiązanie umożliwiające przekonanie się do regularnych ćwiczeń. Podobnie rzecz ma się z pakietami treningów personalnych.

Jak zmotywować klienta siłowni do ćwiczeń?

W przypadku właścicieli siłowni motywacja klientów do ćwiczeń przekłada się na zwiększone zyski. Im więcej sprzedanych karnetów, tym więcej pieniędzy zarobionych w ciągu miesiąca. Z tego powodu podczas planowania systemu działania swojej siłowni warto skupić się na zatrudnieniu kadry, która będzie w stanie zmotywować ćwiczących. Dobrym pomysłem jest również zainwestowanie w instruktorów posiadających uprawnienia do prowadzenia zajęć grupowych oraz trenerów personalnych.

Dlaczego motywacja na siłowni jest tak ważna?

Motywacja do ćwiczeń jest bardzo istotna dla właścicieli siłowni nie tylko ze względu na zarobki. Widoczne efekty ćwiczących są w stanie przyciągnąć nowych klientów zainteresowanych takim trybem życia, co przyczynia się do wzrostu liczby osób korzystających z usług konkretnej miejscówki. Z tego powodu zatrudnienie kadry będącej w stanie skutecznie zmotywować ćwiczących i pomóc im w osiągnięciu wyznaczonego celu jest tak ważne w przypadku prowadzenia własnej siłowni.



Chcesz przeczytać cały artykuł?

pierwsze-cv-trenera-personalnego-jak-je-napisac-by-zwrocic-uwage-rekruterow

Pierwsze CV trenera personalnego: jak je napisać, by zwrócić uwagę rekruterów?

Poszukiwania pracy to zawsze spore wyzwanie. Liczy się nie tylko nasza osobowość, wiedza fachowa i kompetencje miękkie, ale też odpowiednio skonstruowane dokumenty aplikacyjne. Podpowiadamy, jak powinno wyglądać CV trenera personalnego, aby zwróciło uwagę rekruterów. To wcale nie takie trudne!

pierwszy-trening-personalny-jak-go-ulatwic-swojemu-podopiecznemu

Pierwszy trening personalny - jak go ułatwić swojemu podopiecznemu?

Odpowiednie podejście trenera do indywidualnego spotkania z klientem to połowa sukcesu. Ważne jest stworzenie przyjaznej atmosfery i traktowanie klienta jak równego sobie. Niestety podopieczni bardzo często przychodzą na pierwszy trening personalny spięci i zestresowani. Co zrobić, by pierwsze zajęcia wypadły jak najlepiej? Zobacz, jakie to proste!

podstawy-suplementacji-w-pracy-trenera-personalnego

Podstawy suplementacji w pracy trenera personalnego

Stereotypowe podejście do treningu na siłowni i suplementacji odchodzi powoli w niepamięć. Nie wystarczy bowiem kreatyna, aminokwasy rozgałęzione i izolat czy hydrolizat białka serwatki, by efekty były widoczne na pstryknięcie palcem. Suplementacja wkracza na nieco inny poziom i trener personalny musi nadążyć za nowymi trendami. Dlaczego to takie ważne?

wzorce-ruchowe-i-pamiec-miesniowa-kompendium-dla-trenera

Wzorce ruchowe i pamięć mięśniowa - kompendium dla trenera

Coraz częściej zdarza się, że klienci indywidualni to głodni wiedzy i wyjątkowo świadomi adepci treningu siłowego. Padają pytanie nie tylko o optymalną długość faz ekscentrycznych i koncentrycznych, ale także o wlewy dożylne jako wsparcie treningowe czy pamięć mięśniową. Jak to jest z wzorcami ruchowymi, ile w tym prawdy i czy są jakiekolwiek wady takiego działania układu ruchu?