Jak zmotywować klienta na siłowni?

Jak zmotywować klienta na siłowni? Dodano: 2020.01.17

Motywacja to element kluczowy do regularnego ćwiczenia, trzymania diety i osiągnięcia oczekiwanych rezultatów w stosunkowo krótkim czasie. Jak motywować siebie i klientów na siłowni?

Motywacja do ćwiczeń – jak ją podtrzymać?

Odpowiednia motywacja do ćwiczeń jest w stanie przynieść niesamowite rezultaty. Kluczem do uzyskania wysportowanej, szczupłej sylwetki jest bowiem regularne przeprowadzanie treningów przez okres znacznie dłuższy niż kilka dni. Motywacja zanika bowiem z biegiem czasu, dlatego warto próbować coraz to nowych sposobów na jej pobudzenie. Wówczas możliwe jest uzyskanie celu, który ustanowiłeś sobie przed rozpoczęciem aktywności fizycznej.

Najlepsza motywacja do ćwiczeń

Istnieje wiele metod na przekonanie samego siebie do tego, że warto kontynuować treningi. Jednym z lepszych sposobów na zmotywowanie się do ćwiczeń są zajęcia w grupie. Patrząc na innych ćwiczących nie chcesz zostać w tyle, dlatego klient nie rezygnuje z aktywności tak szybko, jak w przypadku samodzielnych treningów. Zajęcia grupowe są również w stanie pokazać, że nawet najtrudniejsze ćwiczenia są możliwe do wykonania, czego doskonałym przykładem jest osoba prowadząca. Wystarczy tylko nieco poprawić swoją kondycję fizyczną poprzez regularne treningi, a wszystko stanie się znacznie łatwiejsze. Jeśli Twój klient ma słabą motywację – zaproponuj mu treningi z partnerem.

Jaka może być motywacja do ćwiczeń?

Zajęcia grupowe to tylko jeden z wielu dostępnych sposobów na zmotywowanie się do regularnych ćwiczeń. Dobrym pomysłem są również wszelkiego rodzaju treningi indywidualne przeprowadzane pod okiem wykwalifikowanego trenera personalnego. Jako trener jesteś w stanie najlepiej zmotywować klienta, zadbać o poprawność jego aktywności fizycznej i wesprzeć w sytuacji, gdy myśli, że nie da rady wykonać kolejnych powtórzeń. Sukces motywacji podopiecznego, to także Twój sukces!

Motywacja do ćwiczeń i diety
motywacja do ćwiczeń

Wbrew pozorom, jednym z lepszych sposobów na zmotywowanie się do aktywności fizycznej jest oglądanie rezultatów, jakie uzyskały inne osoby. Wysportowane sylwetki na zdjęciach czy filmikach zestawione z figurą sprzed rozpoczęcia ćwiczeń mogą być naprawdę skuteczną zachętą do działania. Warto zatem przemycić w wyposażeniu siłowni i projekcie jej strony internetowej właśnie takie obrazy. Podczas pierwszych treningów możesz także odesłać swojego podopiecznego do obejrzenia metamorfoz klientów, które wydarzyły się pod Twoją opieką.

Motywacja do ćwiczeń pod kątem pieniędzy

Dla wielu osób dobrą motywacją do ćwiczeń są również pieniądze wydane na sport. Opłacenie całego miesiąca z góry jest bowiem w stanie zachęcić wiele osób  do regularnego uczęszczania na treningi, co przekłada się na uzyskane efekty. Pojedyncze opłacanie wejściówek jest nie tylko znacznie mniej opłacalne, lecz także pozwala na zrezygnowanie z aktywności fizycznej w dowolnym momencie bez większych strat finansowych. Z tego powodu w przypadku osób z trudnościami w zmotywowaniu się może być to rozwiązanie umożliwiające przekonanie się do regularnych ćwiczeń. Podobnie rzecz ma się z pakietami treningów personalnych.

Jak zmotywować klienta siłowni do ćwiczeń?

W przypadku właścicieli siłowni motywacja klientów do ćwiczeń przekłada się na zwiększone zyski. Im więcej sprzedanych karnetów, tym więcej pieniędzy zarobionych w ciągu miesiąca. Z tego powodu podczas planowania systemu działania swojej siłowni warto skupić się na zatrudnieniu kadry, która będzie w stanie zmotywować ćwiczących. Dobrym pomysłem jest również zainwestowanie w instruktorów posiadających uprawnienia do prowadzenia zajęć grupowych oraz trenerów personalnych.

Dlaczego motywacja na siłowni jest tak ważna?

Motywacja do ćwiczeń jest bardzo istotna dla właścicieli siłowni nie tylko ze względu na zarobki. Widoczne efekty ćwiczących są w stanie przyciągnąć nowych klientów zainteresowanych takim trybem życia, co przyczynia się do wzrostu liczby osób korzystających z usług konkretnej miejscówki. Z tego powodu zatrudnienie kadry będącej w stanie skutecznie zmotywować ćwiczących i pomóc im w osiągnięciu wyznaczonego celu jest tak ważne w przypadku prowadzenia własnej siłowni.



Chcesz przeczytać cały artykuł?

jakie-specjalizacje-warto-robic-dodatkowy-kurs-z-treningu-funkcjonalnego

Jakie specjalizacje warto robić? Dodatkowy kurs z treningu funkcjonalnego

Silny trend prozdrowotny coraz bardziej determinuje ofertę klubów fitness. Również trenerzy personalni powinni sprostać potrzebom i oczekiwaniom potencjalnych klientów. Obok trening prozdrowotnego świetnie działa także trening funkcjonalny. Czy warto robić dodatkowy kurs?

programowanie-treningu-silowego-czyli-jak-go-ulozyc-by-dawal-pozadane-efekty

Programowanie treningu siłowego, czyli jak go ułożyć, by dawał pożądane efekty?

Plan treningowy skrojony na miarę potrzeb twoich klientów to warunek konieczny do budowania własnej marki. Nic innego nie pozwoli ci tak rozwinąć skrzydeł, jak zadowoleni klienci, którzy osiągnęli swoje cele treningowe. Podpowiadamy, czym jest planowanie treningu siłowego i jak podejść do tematu, aby twoi podopieczni wychodzili z zajęć z uśmiechem na twarzy!

jak-zostac-pracownikiem-strzelnicy-kurs-instruktora-strzelectwa-w-pigulce

Jak zostać pracownikiem strzelnicy: kurs instruktora strzelectwa w pigułce

Doświadczenie w używaniu broni to jedno, ale instruktor strzelectwa to nie tylko osoba, która ma celne oko i potrafi dobrze posługiwać się bronią palną. To przede wszystkim mentor i pedagog, a więc osoba, która świetnie przekaże wiedzę innym i nauczy praktycznego posługiwania się bronią. Zobacz, gdzie i jak najlepiej zdobyć uprawnienia na kursie instruktora strzelectwa.

mobilnosc-i-stabilnosc-w-treningu-personalnym-jak-ugryzc-ten-delikatny-temat

Mobilność i stabilność w treningu personalnym - jak ugryźć ten delikatny temat?

Oprócz wspomagania przemieszczania się, nasz układ nerwowy ma za zadanie dopasowanie mięśni i kości do przyjmowania konkretnych ruchów odpowiadających m.in. za takie życiowe funkcje jak oddychanie czy odżywianie. Mobilność chroni ciało przed urazami, a stabilność pozwala na zarządzanie dynamiką tych ruchów. Jak wykorzystać je w treningu personalnym i jak doskonalić te dwie umiejętności?