Jak założyć stronę internetową – poradnik dla trenera

Jak założyć stronę internetową – poradnik dla trenera Dodano: 2019.07.04

Internet odgrywa bardzo istotną rolę w dzisiejszym społeczeństwie. Jest świetnym miejscem dla zareklamowania swoich usług. Jeśli jesteś trenerem personalnym i nie posiadasz jeszcze swojej strony internetowej – to warto to zmienić. W artykule dowiesz się podstawowych rzeczy związanych z kosztami założenia swojej strony

Ile kosztuje strona internetowa?

Na to pytanie nie ma jasnej odpowiedzi. To podobnie jak z wyborem samochodu – na cenę zakupu wpływają różne czynniki: marka, model, wyposażenie i nowoczesna technologia. Możesz kupić auto za kilkadziesiąt tysięcy złotych lub nawet za milion. Wszystko zależy od twoich potrzeb. W przypadku kosztu założenia strony internetowej jest podobnie. Istnieją takie, których wartość prowadzenia oscyluje nawet w granicach milionów złotych. Oczywiście cena stworzenia pierwszej witryny w formie wizytówki jest znacznie przyjaźniejsza dla naszego portfela. Jednak warto mieć na uwadze, że ceny w dużej mierze opierają się na wielu zależnościach (np. innowacyjność czy funkcjonalność).

Obawiasz się dużego wydatku? Niesłusznie. Najczęściej koszty realizacji utworzenia  strony internetowej w formie wizytówki są stosunkowo małe. Bez dogłębnej analizy rynkowej czy też analizy oczekiwań i potrzeb – nikt nie jest w stanie wyznaczyć widełek cenowych.

Jak oszacować koszty związane z prowadzeniem własnej witryny?

Oszacowanie kosztów związanych z własną witryną jest dość proste. Można powiedzieć, że nie leży to po naszej stronie, lecz po stronie wykonawcy. Najprostszym sposobem jest wypisanie celu strony i skontaktowanie się z profesjonalnym wykonawcą.  W odpowiedzi otrzymasz wycenę i przybliżony czas realizacji zlecenia.

Strona internetowa – pozyskiwanie klientów?

Wiele osób prowadzących swój biznes nie zdaje sobie sprawy z mocy płynącej z reklamy internetowej. To, co najbardziej szokuje – to niski poziom świadomości wielu właścicieli firm o skuteczności dotarcia do swoich potencjalnych klientów właśnie za pośrednictwem tego kanału.

Z badań wynika, że do wielu firm zajmujących się tworzeniem stron internetowych zgłaszają się biznesmeni z budżetem 150-200 złotych. Ta sytuacja pokazuje daleko sięgającą niewiedzę. Oczywiście znajdą się osoby, które utworzą taką stronę internetową nawet za mniejszą kwotę. W tego typu przypadkach, po jakimś czasie okazuje się, że utworzona witryna nie spełnia wyznaczonego celu – nie przyciąga do nas klientów. Pamiętaj, że posiadanie własnej strony internetowej to plany dalekosiężne. Dlatego stwórz swoją wirtualną wizytówkę w przemyślany sposób. Gwarantuje Ci to pozyskanie nowych klientów oraz docelowo - zysk.


Mała rada - strona powinna być atrakcyjna pod względem wizualnym, ale także przejrzysta i skuteczna.

O czym ma być twoja strona internetowa?

Na samym początku planowania strony internetowej, musisz wiedzieć czego chcesz. Twoja witryna internetowa musi zostać stworzona pod jasno określony cel. Można powiedzieć, że jest to punkt startowy dla innych kroków. Naturalnie możesz założyć swoją stronę, ale bez jasno sprecyzowanego celu – będzie ona znikomym wsparciem dla twojego biznesu. 

Jak określić cel powstania strony www?

Idea strony internetowej to podstawa. To niej powinny być podporządkowane wszelkie informacje, które będą znajdowały się na witrynie. Dzięki niemu osoba, która tworzy stronę internetową, wie co ma się na niej znaleźć. Dla odwiedzającego klienta wyznacza to, co ma robić i czego może się spodziewać. Gdy prowadzisz stronę internetową oferującą treningi personalne, to główną ideą może być zdobycie nowy klientów. W łatwy sposób osiągniesz to przedstawiając konkurencyjną ofertę swoich usług, pokazując opinie zadowolonych klientów czy umieszczając w widocznym miejscu dane kontaktowe.

Idea – ułatwienie w osiągnięciu efektów

Znając cel powstania twojej witryny, możesz określić narzędzia, które pomogą w osiągnieciu zamierzonych efektów. Mogą być nimi ciekawe treści na stronie (w postaci wpisów) czy interesująca szata graficzna. Pomoże Ci to w późniejszym planowaniu np. chciałbyś dodać jakiś element dodatkowo do swojej strony, wtedy możesz zadać sobie pytanie: Czy ten dodatkowy element jest mi potrzebny do realizacji celu?

Jak oszacować koszty związane z utworzeniem witryny internetowej?

Oszacowanie kosztów związanych z własną witryną jest dość proste. Można powiedzieć, że nie leży to po stronie naszej, lecz wykonawcy. Najprostszym sposobem jest wypisanie celu strony i skontaktowanie się z profesjonalnym wykonawcą.  W odzewie otrzymasz wycenę i przybliżony czas realizacji zlecenia. 

Jakiego wykonawcę wybrać – agencję czy freelancera?

Na rynku  istnieje wiele agencji interaktywnych i freelancerów oferujących  usługi utworzenia stron internetowych w przeróżnych cenach.

Na podstawie zebranych informacji, postaramy się przybliżyć Ci plusy i minusy obu wyborów.

Plusy i minusy  tworzenia strony przez agencje interaktywne

Plusy

  • Wysoka jakość
  • Wysoka odpowiedzialność za projekt
  • Duży wybór wykonawców
  • Poszerzony zakres usług

Minusy

  • Wysoka cena
  • Mniej elastyczna współpraca
  • Oferowanie dodatkowych usług nie związanych z samym procesem utworzenia strony

Plusy i minusy wykonania strony przez freelancera

Plusy

  • Niska cena
  • Elastyczność współpracy
Minusy
  • Niewielka odpowiedzialność twórcy za projekt
  • Współpraca kończy się na utworzeniu strony internetowej

Darmowe generatory stron internetowych – alternatywa?

W Internecie pojawiło się wiele stron internetowych oferujących utworzenie witryny samemu – za darmo. Istnieje możliwość wybrania wielu gotowych wyglądów strony i dopasowania ich do naszych potrzeb. Oczywiście nic nie jest za darmo – są pewne haczyki. Najczęściej część utworzenia strony  w podstawowej wersji jest darmowa, lecz dodanie dodatkowych elementów jest płatne. Dodatkowo  nie masz możliwości uzyskania jakiejkolwiek pomocy w razie problemu.

Co wpływa na cenę utworzenia indywidualnego projektu strony?

Na cenę wykonania strony internetowej wpływa bardzo dużo czynników, ale przede wszystkim określone efekty.  Cenę wyznacza oczekiwany wygląd strony, ilość niezbędnych poprawek. Ważną rolę, także odkrywają podstrony (zakładki kontakt, o mnie, galeria itd.) i indywidualne elementy funkcjonalne utworzone wyłącznie dla twojej firmy. O dziwo, cena za zlecenie zależna jest od ilości wprowadzonej treści i  jej rodzaj ( układ, tabele, infografiki, wykres itd.).

Utworzenie strony internetowej -  to nie koniec

Masz już swoją stronę internetową  zadajesz sobie pytanie – co dalej? Dużo osób myśli, że cały pomysł z  witryną internetową kończy się w momencie jej utworzenia. Jest to błędne myślenie.

Nie wystarczy mieć stronę, aby uzyskać  grupę nowych klientów. To byłoby zbyt proste :)

W  Internecie jest tak samo jak w rzeczywistości, istnieje bardzo dużo konkurencji.  Można powiedzieć, że firmy traktują przeglądarki internetowe jak pole walki. Starają się  dotrzeć do swojego potencjalnego klienta różnymi drogami. Najbardziej zależy im na wyjściu na przeciwko klienta i znalezienie się na wysoko  w liście wyszukiwarek internetowych pod danym hasłem np. „ siłownia Poznań”. Klient jest atakowany przeróżnymi ofertami z każdej strony, co powoduje wystąpienie tzw. „Cluttera” (obniżenie skuteczności przekazu reklamowego danej strony, marki, firmy).

Jeśli założyłeś już własną witrynę internetową musisz  być świadomy, że to dopiero początek  twojej drogi do uzyskania zamierzonego celu. O stronę internetową trzeba dbać. Głównym celem jest jak najwyższe wywindowanie jej w wyszukiwarkach.

Czemu pozycjonowanie jest tak ważne?

Zacznijmy od samej definicji pozycjonowania – a dokładniej zwanej SEO (Search enginee optimization). Składa się na nie szereg działań prowadzących do osiągniecia jak najwyżej pozycji danej strony internetowej w wyszukiwarkach typu Google. Choć wydaje się, że  jest to dość abstrakcyjne pojęcie – to jednak przynoszą  bardzo wymierne korzyści dla każdej osoby, która postanowiła podjąć takie kroki. 
Pozycjonowanie stron internetowych

Pozycja – wzrost zysków

Jeśli strona znajduje się   na wysokiej pozycji listy wyszukiwania,  to jest częściej odwiedzana przez potencjonalnych klientów, którzy szukają danej frazy w Internecie (udowadniają to liczne badania marketingowe). Część z odwiedzających postanowi skorzystać z naszej usługi – generując nam zyski.

Wyprzedź  konkurencje z naszą pomocą

Jeśli nie masz dużo czasu, aby poświecić go na pozycjonowanie  swojej firmy w Internecie, a chciałbyś być lepszy od swojej konkurencji – skorzystaj z pomocy. Istnieje wiele firm oferujących usługi pozycjonowania stron  w Internecie. Jednak ceny są najczęściej bardzo duże.

Dobrą alternatywą jest skorzystanie z  portalu, które cieszy się  wysoką pozycją w różnych hasłach wyszukiwania. Przykładowo nasza strona oferuje możliwość wypromowania swoich usług w Internecie, bez zakładania strony internetowej. Wystarczy założyć u nas profil, polecając swoje usługi w danej specjalizacji. W swoim „panelu trenera” masz przedstawione informacje w postaci jasnych i przejrzystych statystyk. Decydując  się  na założenie konta w wersji Premium masz możliwość dotarcia do większej liczby potencjalnych klientów – zwiększa się ilość odwiedzających twój profil – co przyczyni się do zwiększania twoich zysków

Zapraszamy - LepszyTrener.pl

Zmień wizytówkę na lepszą

Wybór zasobów pieniężnych, jakie możemy przeznaczyć  na projekt strony internetowej to indywidualna decyzja.  Pamiętaj o określeniu celu strony. Zamień swoją  indywidualna wizytówkę na jej internetową wersję. Wyprzedź swoją konkurencje już dziś.





Chcesz przeczytać cały artykuł?

trener-personalny-online-sposob-na-wlasna-dzialalnosc

Trener personalny online – sposób na własną działalność!

A gdyby tak zwykłe treningi personalne zamienić na treningi online? W czasach, gdy ciągle brakuje czasu – prowadzenie konsultacji przez internet wydaje się treningiem przyszłości. Jak się zabrać za treningi personalne online i czy w ogóle warto?

porady-dla-poczatkujacych-trenerow-personalnych-jak-zarobic-wiecej

Porady dla początkujących trenerów personalnych – jak zarobić więcej?

Jesteś początkującym trenerem personalnym? Dobrze się składa, bo przygotowaliśmy dla Ciebie kilka praktycznych rad, które pozwolą Ci odnieść sukces w tym zawodzie. Postaramy pokazać Ci, jak w kilku krokach zacząć zarabiać dobre pieniądze.

oglaszanie-swoich-uslug-jako-trener-personalny-poradnik

Ogłaszanie swoich usług jako trener personalny - poradnik

Czasy trenerów zamkniętych tylko na siłowni i reklamujących się tylko w jednym miejscu dawno minęły. Śmiało można stwierdzić, że profesjonalny trener personalny to dobry sprzedawca i marketingowiec. Jak się nim stać? Wystarczy przyłożyć się do swojej prezentacji w Internecie.

jak-zwiekszyc-swoje-zarobki-jako-trener-personalny

Jak zwiększyć swoje zarobki jako Trener Personalny?

Pewnie zastanawiasz się jak zwiększyć swoje zarobki jako trener personalny? Na jaką kwotę za godzinę możesz liczyć? Co powinieneś zrobić, aby zwiększyć swoje zarobki? W tym artykule przedstawimy ci kilka kroków, które pozwolą ci zwiększyć twoje dochody.