Jak ukierunkować swój biznes? Strategie marketingowe dla trenerów personalnych

Jak ukierunkować swój biznes? Strategie marketingowe dla trenerów personalnych Dodano: 2020.05.11

Samo posiadanie uprawnień to dobry początek. Niestety, to nadal za mało, aby skutecznie rozwijać własną markę trenera personalnego. Co więc robić, aby zaistnieć na rynku i konkurować z równymi sobie? Zobacz, jak ukierunkować swoją markę, stosując strategie marketingowe dla trenerów personalnych.

Daj sobie czas: strategie marketingowe dla trenerów personalnych

Na samym początku swojej kariery trenera personalnego twoim sprzymierzeńcem będzie czas. Musisz dać sobie odpowiednio długa chwilę na zdobycie doświadczenia i nabranie wszechstronnych umiejętności pracy z klientem. Indywidualny kontakt to trudny kawałek chleba, a praca w określonych godzinach to mit. Nawet jeśli w klubie fitness jesteś dostępny w godzinach wskazanych w grafiku, to tak naprawdę chwilowe rozwiązanie. Jako trener personalny będziesz prowadzić zajęcia o różnych porach, przez co twój czas pracy stanie się bardzo elastyczny. Pamiętaj, aby inwestować wolny czas w procesy samodoskonalenia się. Nawet bardzo rozległa wiedza, którą posiadasz, wymaga regularnego utrwalania. Strategie marketingowe dla trenerów personalnych zakładają ciągły rozwój, porównując ten zawód do pracy etatowego nauczyciela. Z perspektywy czasu wiemy, że to stwierdzenie wcale nie na wyrost.

Strategie marketingowe dla trenerów personalnych: bądź samodzielnym specjalistą

Współpraca z klubem fitness i regularne godziny pracy to dość wygodne rozwiązanie. Z czasem warto jednak stopniowo rezygnować z tego typu kooperacji, ograniczając godziny przepracowane jako trener zmianowy. Twój potencjał z roku na rok będzie się rozwijać, a zdobywane doświadczenie da ci możliwość pracy w charakterze samodzielnego specjalisty. Strategie marketingowe dla trenerów personalnych zakładają, że już po roku pracy z klientami indywidualnymi możesz stopniowo przechodzić na własny rachunek. To moment zwrotny w twojej karierze - od teraz działasz już we własnym zakresie, reprezentujesz siebie i swoją markę trenera personalnego. Pamiętaj, żeby zachować szczególną ostrożność i być czujnym na każdym kroku. Nawet podczas własnych treningów występujesz w roli trenera personalnego - to funkcja przypisana do ciebie na zawsze.

Strategie marketingowe dla trenerów personalnych: inwestuj w siebie i swoją wiedzę!
trener personalny

W pewnym momencie zorientujesz się, że patrzy na ciebie cały świat. Mogą to być spojrzenia podziwu i zdrowej zazdrości, może się zdarzyć, że będzie to chorobliwa konkurencja. Najważniejsze to mieć nerwy na wodzy, znać własną wartość i umieć poradzić sobie nawet w takich sytuacjach. Jako trener personalny musisz mieć zawsze aktualną wiedzę. Warto ją regularnie poszerzać, inwestując w dedykowane szkolenia i konferencje dla trenerów i dietetyków. Takie podejście i inwestycja wolnego czasu we własny rozwój to najlepsze strategie marketingowe dla trenerów personalnych. Przede wszystkim będziesz mieć zawsze aktualną wiedzę fachową, zdobędziesz nowe doświadczenia, wymienisz się własnymi obserwacjami z innymi specjalistami i jednocześnie zbudujesz swoją biznesową siatkę kontaktów.

Automatyzuj procesy: strategie marketingowe dla trenerów personalnych

Prowadzisz własną stronę internetową i udzielasz się w mediach społecznościowych? Możesz w bardzo łatwy sposób stworzyć i zautomatyzować schemat kontaktu z nowymi klientami lub z tymi, z którymi już współpracujesz. Wykorzystaj potencjał Facebooka i w swoim firmowym messengerze uruchom pierwszy chat bot, który pozwoli ci na automatyzację kontaktu. To bardzo intuicyjne narzędzie, dzięki któremu obsługa wiadomości i zapytań ograniczy się wyłącznie do tych, na które faktycznie nie ma odpowiedzi w sekcji FAQ. Na tym etapie warto też pomyśleć o automatyzacji zapisów na zajęcia i treningi indywidualne. Strategie marketingowe dla trenerów personalnych zakładają stosowanie nowoczesnych technologii w pracy, a elektroniczny system zapisów do grafiku online, łatwy podgląd czasu pracy oraz interfejs przyjazny dla ciebie i twoich klientów z pewnością ułatwi współpracę.



Chcesz przeczytać cały artykuł?

portfel-odbiorcow-uslug-a-trening-online-jak-utrzymac-klientow

Portfel odbiorców usług a trening online - jak utrzymać klientów?

Jest tak, że w dobie pandemii wiele osób musiało bardzo mocno zreorganizować swoje obowiązki, tak aby każdy dzień był choć w części zbliżony do normalności. Z tego wszystkiego wyszło coś dobrego i większość odnalazła się w nowej rzeczywistości. Co z trenerami, którzy przenieśli się do sektora online i wykonują swoją pracę w ramach webinarów? Podpowiadamy, jak zdobyć i utrzymać klientów na trening online.

dobry-czy-zly-sprzedawca-case-study-dla-trenerow-personalnych

Dobry czy zły sprzedawca – case study dla trenerów personalnych

Sprzedaż – jedno słowo wzbudzające setki emocji i skojarzeń. Przeważnie pierwsze skojarzenie to akwizytor przy drzwiach z nowym super odkurzaczem lub telemarketer oferujący nową usługę. Mając takie skojarzenia jesteśmy przyzwyczajeni, że to coś złego, że ktoś chce nam wcisnąć coś, czego nie potrzebujemy. Wychowaliśmy się właśnie w takich realiach. Bardzo wielu z nas ma złe skojarzenia ze słowem sprzedaż.

jak-urozmaicic-swoja-oferte-treningowa-by-wyrozniac-sie-w-branzy

Jak urozmaicić swoją ofertę treningową, by wyróżniać się w branży?

Aktywne pozyskiwanie klientów i ich właściwe utrzymanie to klucz do sukcesu. Niestety, z czasem ich wymagania rosną, a nie każdy trener wie, jak urozmaicić swoją ofertę treningową, by wyróżnić się w branży i przyciągnąć kolejnych odbiorców. Podpowiadamy, na co zwrócić uwagę, aby przygotowana oferta spełniła oczekiwania podopiecznych i pozwoliła rozbudować siatkę kontaktów.

mechanika-dobrego-sprzedawcy-treningow-najpierw-sprzedaj-sobie

Mechanika dobrego sprzedawcy treningów = Najpierw sprzedaj sobie

Jeśli nie będziesz przekonany do tego, co oferujesz i kwoty, jaką za coś chcesz, to innych też nie przekonasz. Musisz wiedzieć jaką wartość oferujesz i ją pokazać.