Jak ukierunkować swój biznes? Strategie marketingowe dla trenerów personalnych

Jak ukierunkować swój biznes? Strategie marketingowe dla trenerów personalnych Dodano: 2020.05.11

Samo posiadanie uprawnień to dobry początek. Niestety, to nadal za mało, aby skutecznie rozwijać własną markę trenera personalnego. Co więc robić, aby zaistnieć na rynku i konkurować z równymi sobie? Zobacz, jak ukierunkować swoją markę, stosując strategie marketingowe dla trenerów personalnych.

Daj sobie czas: strategie marketingowe dla trenerów personalnych

Na samym początku swojej kariery trenera personalnego twoim sprzymierzeńcem będzie czas. Musisz dać sobie odpowiednio długa chwilę na zdobycie doświadczenia i nabranie wszechstronnych umiejętności pracy z klientem. Indywidualny kontakt to trudny kawałek chleba, a praca w określonych godzinach to mit. Nawet jeśli w klubie fitness jesteś dostępny w godzinach wskazanych w grafiku, to tak naprawdę chwilowe rozwiązanie. Jako trener personalny będziesz prowadzić zajęcia o różnych porach, przez co twój czas pracy stanie się bardzo elastyczny. Pamiętaj, aby inwestować wolny czas w procesy samodoskonalenia się. Nawet bardzo rozległa wiedza, którą posiadasz, wymaga regularnego utrwalania. Strategie marketingowe dla trenerów personalnych zakładają ciągły rozwój, porównując ten zawód do pracy etatowego nauczyciela. Z perspektywy czasu wiemy, że to stwierdzenie wcale nie na wyrost.

Strategie marketingowe dla trenerów personalnych: bądź samodzielnym specjalistą

Współpraca z klubem fitness i regularne godziny pracy to dość wygodne rozwiązanie. Z czasem warto jednak stopniowo rezygnować z tego typu kooperacji, ograniczając godziny przepracowane jako trener zmianowy. Twój potencjał z roku na rok będzie się rozwijać, a zdobywane doświadczenie da ci możliwość pracy w charakterze samodzielnego specjalisty. Strategie marketingowe dla trenerów personalnych zakładają, że już po roku pracy z klientami indywidualnymi możesz stopniowo przechodzić na własny rachunek. To moment zwrotny w twojej karierze - od teraz działasz już we własnym zakresie, reprezentujesz siebie i swoją markę trenera personalnego. Pamiętaj, żeby zachować szczególną ostrożność i być czujnym na każdym kroku. Nawet podczas własnych treningów występujesz w roli trenera personalnego - to funkcja przypisana do ciebie na zawsze.

Strategie marketingowe dla trenerów personalnych: inwestuj w siebie i swoją wiedzę!
trener personalny

W pewnym momencie zorientujesz się, że patrzy na ciebie cały świat. Mogą to być spojrzenia podziwu i zdrowej zazdrości, może się zdarzyć, że będzie to chorobliwa konkurencja. Najważniejsze to mieć nerwy na wodzy, znać własną wartość i umieć poradzić sobie nawet w takich sytuacjach. Jako trener personalny musisz mieć zawsze aktualną wiedzę. Warto ją regularnie poszerzać, inwestując w dedykowane szkolenia i konferencje dla trenerów i dietetyków. Takie podejście i inwestycja wolnego czasu we własny rozwój to najlepsze strategie marketingowe dla trenerów personalnych. Przede wszystkim będziesz mieć zawsze aktualną wiedzę fachową, zdobędziesz nowe doświadczenia, wymienisz się własnymi obserwacjami z innymi specjalistami i jednocześnie zbudujesz swoją biznesową siatkę kontaktów.

Automatyzuj procesy: strategie marketingowe dla trenerów personalnych

Prowadzisz własną stronę internetową i udzielasz się w mediach społecznościowych? Możesz w bardzo łatwy sposób stworzyć i zautomatyzować schemat kontaktu z nowymi klientami lub z tymi, z którymi już współpracujesz. Wykorzystaj potencjał Facebooka i w swoim firmowym messengerze uruchom pierwszy chat bot, który pozwoli ci na automatyzację kontaktu. To bardzo intuicyjne narzędzie, dzięki któremu obsługa wiadomości i zapytań ograniczy się wyłącznie do tych, na które faktycznie nie ma odpowiedzi w sekcji FAQ. Na tym etapie warto też pomyśleć o automatyzacji zapisów na zajęcia i treningi indywidualne. Strategie marketingowe dla trenerów personalnych zakładają stosowanie nowoczesnych technologii w pracy, a elektroniczny system zapisów do grafiku online, łatwy podgląd czasu pracy oraz interfejs przyjazny dla ciebie i twoich klientów z pewnością ułatwi współpracę.



Chcesz przeczytać cały artykuł?

skuteczna-sprzedaz-wlasnych-uslug-narzedzia-w-pracy-trenera-personalnego

Skuteczna sprzedaż własnych usług - narzędzia w pracy trenera personalnego

Budowanie trwałych i długofalowych relacji z klientami to podstawa marketingu w pracy trenera personalnego. Niestety, stali klienci to tylko część twojego obrotu, a pozyskiwanie nowych kontaktów może realnie zmaksymalizować twoje wyniki. Jak jako trener personalny zostać skutecznym sprzedawcą własnych usług? Jakie techniki stosować, by osiągać najlepsze efekty?

profesjonalne-uslugi-w-trybie-zdalnym-czy-efektywny-trening-online-jest-mozliwy

Profesjonalne usługi w trybie zdalnym. Czy efektywny trening online jest możliwy?

Stan epidemii to wykluczenie z gospodarki rynkowej wielu sektorów przedsiębiorstw. Dotyczy to nie tylko handlu detalicznego, ale też gastronomii, placówek kulturalno-oświatowych czy profesjonalnych usług z sektora fitness i wellness. Trenerzy i instruktorzy stają na głowie, by przenieść swoją działalność w tryb pracy zdalnej i zachować źródła dochodu. Jak przeprowadzić efektywny trening online w czasie lockdown?

newsletter-na-miare-twoje-inspiracje-na-email-marketing-trenera-personalnego

Newsletter na miarę: twoje inspiracje na email marketing trenera personalnego

“Jesteśmy w kontakcie” - jak często żegnasz się tak z klientami? A teraz zastanów się, ile razy faktycznie byłeś w stałym kontakcie ze swoimi klientami, przesyłając im dodatkowe informacje? Możesz to zmienić! Spróbuj gotowych rozwiązań i stwórz własny email marketing - to świetne rozwiązanie na stały kontakt z klientami i budowanie siatki poleceń.

skuteczna-reklama-dla-trenera-personalnego-content-marketing-od-kuchni

Skuteczna reklama dla trenera personalnego: content marketing od kuchni

Nawet jasno sprecyzowane usługi i rozbudowana sieć poleceń może nie być wystarczająca, aby twój biznes kręcił się wystarczająco mocno. Dźwignią udanej sprzedaży jest odpowiednio przygotowana reklama i skonkretyzowany target jej odbiorców. Zobacz, jak wygląda content marketing dla trenera personalnego i wprowadź nowe akcje do swoich bieżących działań reklamowych.