Jak przeprowadzić trening personalny na redukcję masy ciała?

Jak przeprowadzić trening personalny na redukcję masy ciała? Dodano: 2018.10.16

Obecnie wielu ludzi decyduje się na treningi odchudzające. W dużej mierze dotyczy to pań. To one chcą poprawić wygląd m.in. ud czy pośladków. Zobacz, na czym powinien skupić się trening personalny na redukcję masy ciała. Dieta trening odchudzanie – poradnik dla trenerów.

Jakie rodzaje treningów personalnych są skuteczne w trakcie redukcji masy ciała?

- kolarstwo;

- pływanie;

- bieganie;

- nordic walking;

- jogging, marsz;

- gry zespołowe (np. piłka nożna).

Codzienny trening odchudzanie – jak zająć się klientem?
dieta trening odchudzanie

W większości przypadków osoby z nadwagą mają bardzo dużo kompleksów odnośnie własnego wyglądu. Trener personalny powinien więc skupić się na zapewnieniu klientowi bezpiecznej i przyjaznej atmosfery treningu odchudzającego. W pierwszej kolejności musi również zapoznać się z możliwościami podopiecznego. Na tej podstawie układa plan treningowy. Dobór ćwiczeń jest kwestią kluczową. Powinny być one tak wyselekcjonowane, by jednocześnie wpływać na redukcję masy ciała klienta oraz wzmacnianie mięśni. Dodatkowo, w planie ćwiczeń muszą znaleźć się elementy treningu aerobowego. Podczas takich czynności spala się tkanka tłuszczowa, a także poprawia się kondycja klienta. Dobrym sposobem jest również wprowadzenie ćwiczeń siłowych. To one wspomagają zrzucanie zbędnych kilogramów oraz zwiększają tkankę mięśniową.

Czytaj także: Jak prowadzić trening z wymagającym klientem?

Warto także polecić klientowi masaż. Taki zabieg pozwala na rozbijanie złogów tłuszczu, dzięki czemu wchłania się on dużo skuteczniej. Co więcej, mięśnie są pobudzone do pracy. Tym samym klient zyskuje więcej energii do wykonywania ćwiczeń. Codzienny trening odchudzający to nie tylko treningi z trenerem. Ważne, by zachęcić klienta do wzmożonej aktywności fizycznej. Konieczne jest także trzymanie się planu żywieniowego. Sprawdzi się hasło: Dieta trening odchudzanie.

Trening odchudzanie – ile sesji w tygodniu?

Ważna jest również częstotliwość treningów personalnych. W przypadku osób chcących zrzucić zbędne kilogramy najskuteczniejsze jest trenowanie minimum trzy razy w tygodniu. Każda z sesji treningowych powinna trwać nie krócej niż godzinę. I pamiętaj o rozciąganiu!

Dieta trening odchudzanie – trening na uda

Ta część ciała często powoduje duże kompleksy u pań. Podczas treningu odchudzającego należy zwrócić na nią szczególną uwagę. Podobnie jak w przypadku całości ćwiczeń na redukcję masy ciała, powinno się trenować uda minimum trzy razy w tygodniu. Początkowo dobrym rozwiązaniem jest mała liczba serii, a duża liczba powtórzeń. Wraz z postępami w treningu trener personalny powinien zwiększać liczbę serii, a zmniejszać – powtórzenia. Co więcej, warto postawić na ćwiczenia z wykorzystaniem przyrządów treningowych. W tym przypadku także z czasem zwiększa się obciążenia (w zależności od postępów w treningu). Dzięki takim ćwiczeniom wzmocnią się i rozbudują mięśnie nóg, a także klient spali zbędną tkankę tłuszczową.

Poza ćwiczeniami siłowymi, dobrym treningiem na uda jest cardio. Należy pamiętać, by na początku prowadzić klienta do pozbycia się tkanki tłuszczowej, a następnie do budowania mięśni. I przede wszystkim – aktywność także poza salą ćwiczeń, pamiętamy – codziennie dieta trening = odchudzanie!

Czytaj także: Wskazówki na pierwszy trening personalny

Odpowiednia dieta uzupełnieniem treningu odchudzającego

Zadaniem trenera personalnego jest dobranie odpowiedniego sposobu żywienia dla klienta. W przypadku osób, które chcą zrzucić zbędne kilogramy często potrzebna jest radykalna zmiana diety. Otyłość i nadwaga zwykle biorą się ze złej częstotliwości i jakości posiłków. Ważne, by ułożyć plan dietetyczny zawierający znaczną ilość warzyw i owoców oraz produkty pełnoziarniste. Co więcej, klient powinien spożywać posiłki co 3-4 godziny (5 razy w ciągu dnia). Trzeba tak ułożyć sposób żywienia w trakcie odchudzania, by opierał się on na ujemnym bilansie energetycznym. Zdarza się, że trener personalny nie ma dostatecznych kwalifikacji do układania planu żywieniowego. Z tej sytuacji są dwa wyjścia. Jedno z nich, to zrobienie kursu z dietetyki. W ten sposób trener nie tylko może rozszerzyć własne umiejętności, lecz także zapewnić klientowi kompleksową usługę. Drugim z nich jest współpraca z doświadczonym dietetykiem. Warto wybrać jedno z tych rozwiązań, ponieważ większość klientów woli mieć wszystkie usługi w jednym miejscu. Ponadto, w ten sposób trener personalny pokazuje swój profesjonalizm. I najważniejsze, trener powinien opiekować się klientem 24/7 podczas całego procesu i treningów odchudzających.



Chcesz przeczytać cały artykuł?

dietetyka-sportowa-jak-polaczyc-jedzenie-z-efektywnym-treningiem

Dietetyka sportowa - jak połączyć jedzenie z efektywnym treningiem?

Odpowiednio zbilansowana dieta jest kluczem do sukcesu w wielu dziedzinach życia. Właściwie odżywiony organizm potrafi zdziałać więcej niż ten niedożywiony. W sporcie dietetyka ma swoją szczególną rolę. Jak jeść, żeby osiągnąć najlepsze efekty? I o co chodzi z timingiem węglowodanowym?

jak-uzupelnic-profil-trenera-lepszytrener-pl-w-odpowiedni-sposob

Jak uzupełnić profil trenera LepszyTrener.pl w odpowiedni sposób?

Serwis LepszyTrener.pl powstał z myślą o trenerach ogłaszających swoje usługi i ludziach szukających pomocy u specjalistów z danej dziedziny sportu. Po prostu łączymy trenera z podopiecznym. Przejście przez proces rejestracji jest tylko połową sukcesu w dotarciu do szerszej grupy klientów. Dowiedz się, jak uzupełnić profil trenera w LepszyTrener.pl, aby był bardziej atrakcyjny.

cechy-profesjonalnego-trenera-personalnego

Cechy profesjonalnego trenera personalnego

Jeśli zastanawiasz się, jakimi cechami wyróżnia się dobry trener personalny – to dobrze trafiłeś. Zebraliśmy najważniejsze cechy, które powinien mieć najlepszy trener personalny. Ty też możesz nim zostać!

rola-badan-krwi-w-sporcie-jakie-badania-dla-sportowca

Rola badań krwi w sporcie | Jakie badania dla sportowca?

Badania krwi są cennym źródłem informacji na temat ogólnego stanu zdrowia sportowca. Szczególnie ważne są zarówno dla zawodowców, jak i amatorów. Czemu służą badania krwi w sporcie? Jak często należy je robić?