Jak ocenić nastawienie klienta do ćwiczeń?

Jak ocenić nastawienie klienta do ćwiczeń? Dodano: 2020.01.17

Nastawienie do ćwiczeń jest niezwykle ważne w przypadku dowolnego typu aktywności fizycznej. Jak pomóc klientowi się zmotywować i co w przypadku, gdy chce on porzucić regularne ćwiczenie?

Budowa jednostki treningu personalnego

Każda jednostka treningu personalnego może wyglądać inaczej w zależności od określonego celu, dostępnych przyrządów i możliwości konkretnej osoby. Zwykle tego typu aktywność fizyczna pod okiem wykwalifikowanego trenera rozpoczyna się od wykonania krótkiej rozgrzewki. Później kolejność realizowanych ćwiczeń zależy wyłącznie od indywidualnych potrzeb i efektów, jakie podopieczny chce uzyskać. Z tego powodu samodzielne planowanie jednostki treningowej może być nie lada wyzwaniem dla klienta. Jest to jedna z przyczyn coraz częstszego korzystania z usług trenerów personalnych.

Czytaj: Trening personalny dla wymagającego klienta

Jak wygląda praca trenera personalnego?

Praca trenera personalnego to nie tylko czas spędzony z klientem na siłowni. Musi on bowiem cechować się odpowiednią wiedzą pozwalającą na opracowanie planu treningowego dostosowanego do możliwości i potrzeb konkretnej osoby. Trener personalny zazwyczaj sam spędza długie godziny na siłowni, aby pozostać w formie. Niekiedy jego praca wychodzi także poza obręb klubów fitness, ponieważ istnieje możliwość przeprowadzenia sesji zarówno w parku, jak i w domu konkretnego klienta. Niektórzy specjaliści świadczą także swoje usługi online.

Nastawienie do treningu – dlaczego jest tak ważne?

Pozytywne nastawienie do treningu pozwala na szybsze osiągnięcie zaplanowanego celu. Podczas wszelkich aktywności najważniejsza jest bowiem odpowiednia motywacja i samozaparcie w dążeniu do wyznaczonych efektów. W utrzymaniu takiego nastawienia to właśnie Ty – trener personalny – możesz pomóc. Będąc obecny w całym procesie treningowym klienta masz możliwość czuwać nad jego motywacją i postępami. Jeśli widzisz, że klient jest niezadowolony ze swoich osiągnięć – po prostu z nim o tym porozmawiaj. Wspólnie jesteście w stanie dokonać ewentualnych zmian lub obrać inny cel ćwiczeń. Dodatkowo, zadbaj, by Twój podopieczny na bieżąco widział efekty swoich ćwiczeń. Przydadzą się cele krótkoterminowe – zamiast tych długoterminowych.

Nastawienie do ćwiczeń - jak się zmotywować?
motywacja do ćwiczeń

Istnieje wiele sposobów na skuteczne zmotywowanie siebie lub klienta do ćwiczeń. Dla niektórych dobrym rozwiązaniem jest wykwalifikowany trener skutecznie zachęcający do wykonania kolejnych powtórzeń. Inne osoby motywują się patrząc na efekty, które osiągnęli pozostali ćwiczący. Kolejną dobrą metodą na zmianę nastawienia do treningu może być również zorganizowanie grupowych zajęć na poziomie dostosowanym do możliwości uczestników. Wybadaj, co najbardziej motywuje Twojego podopiecznego i pod tym kątem pomóż mu utrzymać motywację!

Jak wygląda trening pod okiem trenera personalnego?

Trening pod okiem trenera personalnego to jedna z najlepszych metod na zmotywowanie się do regularnych ćwiczeń. Wykupione zajęcia zobowiązują do stawienia się na nich, a co za tym idzie - wzięcia czynnego udziału w treningu. Ćwiczenia z trenerem personalnym mają różną postać, jednak zawsze są one dostosowane do możliwości i potrzeb konkretnej osoby. W przypadku samodzielnie opracowanych planów treningowych mogą występować różne błędy, dlatego aktywność fizyczna pod okiem specjalisty to jedna z najlepszych opcji na skuteczne ćwiczenie.

Jak motywować klienta do ćwiczeń?

Wielu trenerów personalnych zastanawia się, jak skutecznie zmotywować klienta do ćwiczeń. Zazwyczaj wystarczą tylko słowa zachęty i komendy mające na celu przekonanie osoby ćwiczącej do wykonania kolejnych powtórzeń. Niektórzy trenerzy decydują się również na uczestniczenie w tych samych ćwiczeniach, co klient. Dzięki temu czuje on realne wsparcie, co przekłada się na lepszą motywację do regularnej aktywności fizycznej. Istnieją jednak osoby, dla których najlepszym rozwiązaniem są zajęcia grupowe dostosowane do ich kondycji i obranego celu.

Czy warto być trenerem personalnym?

Praca trenera personalnego cieszy się rosnącą popularnością, szczególnie w przypadku dużych miast. Jest to jednak zawód zarezerwowany jedynie dla osób z prawdziwą pasją do sportu i chęcią ciągłego poszerzania swojej wiedzy. Tego typu praca wymaga również stałego kontaktu z drugą osobą, co dla wielu ludzi może stanowić znaczący problem. Jeśli jednak posiadasz te wszystkie cechy, zawód trenera personalnego może stać się dla Ciebie wspaniałą przygodą.




Chcesz przeczytać cały artykuł?

pierwsze-cv-trenera-personalnego-jak-je-napisac-by-zwrocic-uwage-rekruterow

Pierwsze CV trenera personalnego: jak je napisać, by zwrócić uwagę rekruterów?

Poszukiwania pracy to zawsze spore wyzwanie. Liczy się nie tylko nasza osobowość, wiedza fachowa i kompetencje miękkie, ale też odpowiednio skonstruowane dokumenty aplikacyjne. Podpowiadamy, jak powinno wyglądać CV trenera personalnego, aby zwróciło uwagę rekruterów. To wcale nie takie trudne!

pierwszy-trening-personalny-jak-go-ulatwic-swojemu-podopiecznemu

Pierwszy trening personalny - jak go ułatwić swojemu podopiecznemu?

Odpowiednie podejście trenera do indywidualnego spotkania z klientem to połowa sukcesu. Ważne jest stworzenie przyjaznej atmosfery i traktowanie klienta jak równego sobie. Niestety podopieczni bardzo często przychodzą na pierwszy trening personalny spięci i zestresowani. Co zrobić, by pierwsze zajęcia wypadły jak najlepiej? Zobacz, jakie to proste!

podstawy-suplementacji-w-pracy-trenera-personalnego

Podstawy suplementacji w pracy trenera personalnego

Stereotypowe podejście do treningu na siłowni i suplementacji odchodzi powoli w niepamięć. Nie wystarczy bowiem kreatyna, aminokwasy rozgałęzione i izolat czy hydrolizat białka serwatki, by efekty były widoczne na pstryknięcie palcem. Suplementacja wkracza na nieco inny poziom i trener personalny musi nadążyć za nowymi trendami. Dlaczego to takie ważne?

wzorce-ruchowe-i-pamiec-miesniowa-kompendium-dla-trenera

Wzorce ruchowe i pamięć mięśniowa - kompendium dla trenera

Coraz częściej zdarza się, że klienci indywidualni to głodni wiedzy i wyjątkowo świadomi adepci treningu siłowego. Padają pytanie nie tylko o optymalną długość faz ekscentrycznych i koncentrycznych, ale także o wlewy dożylne jako wsparcie treningowe czy pamięć mięśniową. Jak to jest z wzorcami ruchowymi, ile w tym prawdy i czy są jakiekolwiek wady takiego działania układu ruchu?