Jak kreatywnie reklamować swoje usługi, czyli marketing internetowy dla trenerów personalnych i instruktorów fitness

Jak kreatywnie reklamować swoje usługi, czyli marketing internetowy dla trenerów personalnych i instruktorów fitness Dodano: 2018.04.04

Jeżeli jesteś trenerem personalnym lub instruktorem fitness, to ten temat jest dla Ciebie. Zobacz jak skutecznie reklamować się w internecie poprzez podkreślenie swoich największych umiejętności. Oto, jak wykorzystać własną specjalizację treningową do celów reklamowych!

Męski punkt widzenia– od czego zacząć, by skutecznie się zareklamować w internecie?
Marketing internetowy trenera personalnego

Jako trener personalny czy instruktor fitness na pewno masz swoją ulubioną dziedzinę, która jest najbliższa Twemu sercu. Zastanów się nad tym jak skutecznie możesz wykorzystać swoje zainteresowania by kreatywnie reklamować swoje usługi. Pokaż swoją męską naturę poprzez „męskie zainteresowania”, dobrymi przykładami mogą być sporty walki czy survival

Sporty walki

Jeżeli trenujesz sporty walki postaraj się jak najdokładniej scharakteryzować Twoją dziedzinę. Nie zaszkodzi w opisie dodać trochę historii tego sportu, by przyciągnąć uwagę internauty.
Przykładowy opis:
Jestem instruktorem judo od 15 lat. Wybrałem tę dyscyplinę, ponieważ zawsze podziwiałem osoby trenujące sporty walki, a Japonia była dla mnie tak odległym krajem, że myślałem, że nigdy nie uda mi się do niej zbliżyć. Udało mi się po latach ciężkiej pracy i poświęceń. Judo z japońskiego to droga do zwinności, ja już tę drogę przeszedłem – teraz Ty możesz wraz ze mną poznać świat tego pięknego sportu [...]

Survival – czyli sztuka przetrwania

Jako trener personalny możesz ukazać siebie jako zdecydowanego i nieustraszonego mężczyznę przy pomocy zainteresowań survivalowych. Twoje zdjęcia z wypraw po nieprzedartych szlakach, zdjęcia w miejscach – zdawałoby się – niedostępnych dla ludzi oraz opisy przygód, które Cię w  tamtym czasie spotkały mogą być idealną reklamą internetową twoich usług. Potencjalny klient, widząc, że trener personalny jest człowiekiem z pasją, nieustraszonym i potrafiącym znaleźć wyjście z każdej – nawet beznadziejnej – sytuacji uzna, że nie ma obaw, by skorzystać z Twoich usług. Sam fakt, że poza treningami osobistymi trener poświęca swój wolny czas na kolejną aktywność (w tym przypadku ekstremalną, co stanowi dodatkowy element marketingowy) sprawi, że od początku będzie Cię cenić. Dodatkowo, znajdą się również osoby, które podzielają Twoje zainteresowania, dzięki czemu łatwiej będzie nawiązać rozmowę.

Kobiecy punkt widzenia - od czego zacząć, by skutecznie się zareklamować w internecie?
Marketing internetowy trenerki personalnej

Trenerka personalna lub instruktorka fitness również może wykorzystać swoje zainteresowania, by zwabić klientów. Każda z płci charakteryzuje się odmienną budową ciała i możliwościami, dlatego „kobiece” dyscypliny to przede wszystkim ćwiczenia rozciągające czy relaksujące – dobrymi przykładami są joga i pilates.

Czytaj także: Marketing internetowy dla trenera

Harmonia ciała i duszy

Trenerka fitness oferująca również zajęcia z jogi powinna przedstawić ją tak, by po przeczytaniu opisu klient już był zrelaksowany. Spokojny, melodyjny opis poszczególnych ćwiczeń, które masz w ofercie, zaciekawienie czakrami, możliwe efekty ćwiczeń… To wszystko powinien zawierać Twój opis, by jak najlepiej wypaść w marketingu internetowym. Dodatkowe zdjęcia prezentujące Ciebie jako instruktorkę jogi wykonującej pozycję (asany) będą dodatkowym atutem. Nie mówiąc już o twoich prywatnych ćwiczeniach w zielonych parkach czy profesjonalnych salach ćwiczeniowych.

Pilates

Postaraj się kierować swoją reklamę do jak największej liczby osób. Dzięki marketingowi internetowemu nie jest to trudne. W przypadku pilatesu nie zawężaj go jedynie do osób, które starają się wyrzeźbić smukłą sylwetkę – wspomnij o leczniczych funkcjach pilatesu takich jak pomoc w powrocie do zdrowia po przebytych kontuzjach. Trenerka fitness powinna pamiętać, że kierowanie swoich usług do możliwie największej liczby osób, to klucz do dobrej reklamy. Jeżeli specjalizujesz się w fitnessie, a Twoim zainteresowaniem jest pilates, choć nigdy nie prowadziłaś z niego zajęć – nie wahaj się i zacznij! Każde dodatkowe zajęcia w Twojej ofercie, to możliwość zainteresowania kolejnej grupy odbiorców.

Czytaj także: Strona internetowa dla trenera

I kobiecy, i męski punkt widzenia - od czego zacząć, by skutecznie się zareklamować w internecie?

Obie płcie trenerów personalnych czy instruktorów fitness mogą również mieć zupełnie inne zainteresowania niż „typowo” męskie czy damskie dyscypliny (oczywiście są one opisywane w szerszym sensie, każda z wymienionych wyżej dyscyplin może być wykonywana przez obie płcie). Sportami, które mogą zainteresować zarówno mężczyzn, jak i kobiety są triathlon czy ultrarunning.
Są to zainteresowania, które znacznie urozmaicą standardowe treningi. Koniecznie opisz jak udało Ci się osiągnąć szczyt Twoich możliwości, skąd pomysł na taką dyscyplinę oraz co możesz dodatkowo zaoferować swoim klientom z zakresu triathlonu czy ultrarunningu.
Zamieść wszystkie informacje w swoim profilu na LepszyTrener.pl
Serwis Lepszytrener.pl umożliwia wybranie kategorii (specjalizacji głównej), a następnie zaznaczenie kolejnych specjalizacji, które dzielą dany obszar na bardziej szczegółowe podkategorie  danej dyscypliny. Wystarczy, że wejdziesz w Profil Trenera, klikniesz zakładkę „specjalizacje” po lewej stronie ekranu i wybierzesz główną kategorię Twoich usług, a następnie kolejne specjalizacje. Bardzo proste, prawda? Dodatkowo możesz zawrzeć wszystkie Twoje zainteresowania w zakładce „opis i kwalifikacje”, jest tam dużo miejsca na podzielenie się swoimi sukcesami, medalami, turniejami...
Pamiętaj, że marketing internetowy to duża szansa na promowanie Twoich usług, ze względu na szerokie spektrum odbiorców. Dobra reklama internetowa z szerokim opisem Twoich usług oraz Twoimi zdjęciami „w akcji” powinna zainteresować wielu internautów, a w efekcie zwerbować kolejnych klientów.

Zobacz też: Zostań naszym blogerem!


Chcesz przeczytać cały artykuł?

pakiet-startowy-czyli-co-otrzymasz-w-kursie-trenera-personalnego

Pakiet startowy, czyli co otrzymasz w kursie trenera personalnego?

Trener personalny to tzw. wolny zawód, nie wymagający szczególnych uprawnień i potwierdzania kwalifikacji. Nie warto jednak podejmować się specjalistycznej pracy bez wcześniejszego przygotowania. Obszerna oferta kursów instruktorskich odpowie na wszystkie potrzeby. Co przyszły trener personalny otrzyma podczas kursów i czy wejście w branżę będzie udane?

trener-personalny-gdzie-zrobic-kurs-jak-zaczac-i-jak-sie-rozwinac

Trener personalny - gdzie zrobić kurs, jak zacząć i jak się rozwinąć?

Wszechstronny specjalista, który poprzez holistyczne spojrzenie na organizm pomaga osiągnąć nawet najtrudniejsze cele. Tak w dużym skrócie można opisać zawód trenera personalnego. Ten duży skrót to dobry wstęp do fachu w tej dziedzinie. Jak zostać trenerem personalnym i gdzie najlepiej zrobić kurs?

trening-personalny-na-miare-klienta-jak-rozsadnie-analizowac-jego-potrzeby

Trening personalny na miarę klienta: jak rozsądnie analizować jego potrzeby?

Dobrze skrojony garnitur, idealnie dobrane buty czy równo przystrzyżone włosy to podstawowy wyznacznik męskiej klasy. To, co jest dopasowane do naszych potrzeb świadczy o swego rodzaju luksusie, idealnym dobraniu. Nie inaczej dzieje się w przypadku treningu personalnego. Jak więc rozsądnie analizować potrzeby klientów, by współpraca przynosiła wymierne korzyści?

jak-uniknac-porazki-czyli-top-5-bledow-u-poczatkujacych-trenerow-personalnych

Jak uniknąć porażki, czyli top 5 błędów u początkujących trenerów personalnych

Zależnie od przyjętego planu działania, współpraca z klientem może układać dwojako. Początkujący trenerzy personalni, mimo że chcą dać z siebie jak najwięcej, podświadomie popełniają szereg drobnych błędów, które mogą mieć wpływ na dalszy rozwój. Wszystkie dotyczą strategii zmian zachowań klientów - jak ich uniknąć?