Jak budować bazę klientów?

Jak budować bazę klientów? Dodano: 2016.08.31

Rynek fitness i treningów indywidualnych jest dynamiczną branżą. Jak skutecznie zarządzać swoim czasem i gdzie koncentrować wysiłki by zbudować trwałą bazę klientów na treningi i szkolenia sportowe? Zobacz jak skutecznie planować sprzedaż treningów personalnych.

Zastanów się co tak naprawdę sprzedajesz

Pierwszym krokiem w procesie budowania bazy klientów trenera personalnego i instruktora sportowego jest dokładne określenie swojej usługi. Zastanów się czym dla klienta jest twoja oferta. Jakie potrzeby klienta jesteś w stanie zaspokoić poprzez trening? Skoncentruj się na korzyściach, które klient odczuje trenując z tobą. Świadomość tego co sprzedajesz zdecydowanie ułatwi ci przekonanie klienta do zakupu pakietu treningowegoPewność siebie i przekonanie o wartości oferowanej usługi sprawią, że w oczach klienta staniesz się profesjonalny.

Znajdź właściwą grupę docelową

Zanim zaczniesz budować bazę klientów musisz określić jakie osoby byłyby skłonne zapisać się na trening. Od tego jaka jest twoja grupa docelowa będzie zależało miejsce, w którym będziesz szukał potencjalnych klientów i to co im zaoferujesz. Zdefiniuj grupę osób, która mogłaby skorzystać z twojej oferty: biznesmeni, kobiety w ciąży, studenci, seniorzy, a może osoby niepełnosprawne? Gdy określisz grupę docelową, dalsze kroki okażą się być intuicyjne. Gwarantując klientowi efekty, skup się na jego potrzebach. Klient kupuje przede wszystkim korzyści. Propozycje i oferty dobieraj indywidualnie. Nie od dzisiaj wiadomo, że kobiety zazwyczaj chcą schudnąć, aby poczuć się lepiej we własnym ciele, a mężczyźni chcą nabrać masy mięśniowej, aby nabrać pewności siebie. Każda grupa klientów ma inne potrzeby, dlatego swoją ofertę staraj się personalizować.

Czytaj dalej: Dlaczego klienci nie kupują treningów?

Koncentruj się na zaletach treningu z tobą

Tak jak wyżej zostało wspomniane, klienci kupują głównie korzyści. Przedstawiając potencjalnemu klientowi swoją ofertę mów o treningu w samych superlatywach. Podkreślaj to, że gwarantujesz efekty waszej wspólnej pracy. Mów o sukcesach swoich dotychczasowych klientów. Opowiadaj o tym jak wspaniałe stanie się życie klienta, gdy zacznie trenować. Odbiegaj od kwestii zmian fizycznych, jakimi są utrata wagi i rzeźbienie sylwetki. Wspominaj również, że trening to korzystne zmiany zdrowotne, ale także psychiczne. Argument, że dzięki treningom klient korzystnie zmienia się w oczach innych osób, staje się człowiekiem sukcesu i walki oraz zdobywa uznanie przekona nawet najbardziej uparte osoby. Dlatego mówiąc o swojej ofercie wymieniaj zalety wspólnego treningu, które klient zauważy na wielu płaszczyznach.

Gdzie szukać klientów na treningi?

No dobrze, wiesz już jaka jest twoja grupa docelowa i w jaki sposób przedstawisz swoją ofertę, ale gdzie szukać tych potencjalnych zainteresowanych? Budowanie bazy klientów trzeba od czegoś zacząć. Na początku swojej kariery trenerskiej bierz udział w warsztatach i spotkaniach edukacyjnych. Pojawiając się na tego typu wydarzeniach zwiększysz swoją rozpoznawalność. Klienci, którzy będą obecni na otwartym treningu bądź konsultacji trenerskiej chcąc zapisać się na trening w pierwszej kolejności pomyślą o tobie. O ile dostarczysz wartościową, wysokiej jakości usługę, zadowoleni klienci będą polecać cię znajomym. W dobie Internetu zwłaszcza popularne stało się wyszukiwanie opinii o trenerach na portalach internetowych. Jednym z nich jest serwis LepszyTrener.pl, który gromadzi najważniejsze informacje o trenerach i oferowanych przez nich treningach. Dzięki stronie LepszyTrener.pl klienci mogą szybko znaleźć komentarze i oceny osób, które miały już styczność z danym trenerem.

Budowanie bazy klientów na treningi 

Gdy staniesz się nieco bardziej rozpoznawalny, klienci będą mogli wyszukać twoją ofertę w Internecie. Z tego powodu niezbędne jest prowadzenie przejrzystej strony internetowej. Strona powinna być czytelna. Lepszym rozwiązaniem jest położenie nacisku na dobrej jakości zdjęcia, niż długie opisy.

Jeśli chodzi o portale społecznościowe, są dobrym sposobem na utrzymywanie kontaktu z już pozyskanymi klientami. Regularne wrzucanie postów będzie przypominać klientom o kolejnym treningu. Postaw na motywującą grafikę i krótkie porady. Unikaj wrzucania długich postów, a tym bardziej niezwiązanych z twoją ofertą. Wzbudzaj w czytelniku pozytywne emocje! Spraw by poczuł motywację i chęć do ruchu.

Pozyskiwanie klientów na treningi - wnioski

Aby sprzedaż trening musisz nieco się natrudzić. Pozyskiwanie klientów jest skomplikowanym procesem, dlatego należy uzbroić się w cierpliwość. Nie próbuj przyspieszać procedury manipulując klientami. Nigdy, przenigdy nie oszukuj.

Czytaj więcej: Etyka trenera personalnego 

Dale Carnegie powiedział „W dwa miesiące możesz zdobyć więcej przyjaciół interesując się innymi ludźmi niż w ciągu dwóch lat usiłując zainteresować sobą innych”. Stosuj się do tej zasady, a twoja baza klientów szybko się rozbuduje!



Chcesz przeczytać cały artykuł?

jak-ukierunkowac-swoj-biznes-strategie-marketingowe-dla-trenerow-personalnych

Jak ukierunkować swój biznes? Strategie marketingowe dla trenerów personalnych

Samo posiadanie uprawnień to dobry początek. Niestety, to nadal za mało, aby skutecznie rozwijać własną markę trenera personalnego. Co więc robić, aby zaistnieć na rynku i konkurować z równymi sobie? Zobacz, jak ukierunkować swoją markę, stosując strategie marketingowe dla trenerów personalnych.

skuteczna-sprzedaz-wlasnych-uslug-narzedzia-w-pracy-trenera-personalnego

Skuteczna sprzedaż własnych usług - narzędzia w pracy trenera personalnego

Budowanie trwałych i długofalowych relacji z klientami to podstawa marketingu w pracy trenera personalnego. Niestety, stali klienci to tylko część twojego obrotu, a pozyskiwanie nowych kontaktów może realnie zmaksymalizować twoje wyniki. Jak jako trener personalny zostać skutecznym sprzedawcą własnych usług? Jakie techniki stosować, by osiągać najlepsze efekty?

profesjonalne-uslugi-w-trybie-zdalnym-czy-efektywny-trening-online-jest-mozliwy

Profesjonalne usługi w trybie zdalnym. Czy efektywny trening online jest możliwy?

Stan epidemii to wykluczenie z gospodarki rynkowej wielu sektorów przedsiębiorstw. Dotyczy to nie tylko handlu detalicznego, ale też gastronomii, placówek kulturalno-oświatowych czy profesjonalnych usług z sektora fitness i wellness. Trenerzy i instruktorzy stają na głowie, by przenieść swoją działalność w tryb pracy zdalnej i zachować źródła dochodu. Jak przeprowadzić efektywny trening online w czasie lockdown?

newsletter-na-miare-twoje-inspiracje-na-email-marketing-trenera-personalnego

Newsletter na miarę: twoje inspiracje na email marketing trenera personalnego

“Jesteśmy w kontakcie” - jak często żegnasz się tak z klientami? A teraz zastanów się, ile razy faktycznie byłeś w stałym kontakcie ze swoimi klientami, przesyłając im dodatkowe informacje? Możesz to zmienić! Spróbuj gotowych rozwiązań i stwórz własny email marketing - to świetne rozwiązanie na stały kontakt z klientami i budowanie siatki poleceń.