Czy warto trenować z klientem poza siłownią?

Czy warto trenować z klientem poza siłownią? Dodano: 2020.01.15

Treningi na siłowni są obecnie bardzo popularne, jednak coraz częściej zdarza się, że trenerzy personalni postanawiają przeprowadzić je również na świeżym powietrzu. Który rodzaj aktywności fizycznej jest lepszy i jak wpływa on na efektywność ćwiczeń klienta?

Trening na siłowni – klasyk w pracy trenera

Trening na siłowni to jedna z popularniejszych aktywności fizycznych, jakie można praktykować w dużych miastach. Wówczas wystarczy wykupić karnet na określony czas lub pojedynczą wejściówkę i korzystać z wielu dostępnych sprzętów, których samodzielne kupno mogłoby wiązać się z ogromnymi wydatkami. Właśnie w takich miejscach klienci szukają najczęściej trenerów personalnych.

Pracując na siłowni lub w klubie fitness z miejsca dostajesz „łatkę” profesjonalisty w oczach klienta. Zwiększa się jego zaufanie, ponieważ za Twoje sukcesy w pracy z podopiecznym odpowiedzialność bierze także siłownia, w której pracujesz. Jednocześnie masz pod ręką sprzęt niezbędny do wykonania większości treningów.

Trening na siłowni – jak ułożyć plan ćwiczeń?

Stworzenie odpowiedniego planu treningu na siłowni to nie lada wyzwanie, w końcu każdy podopieczny ma inne wymagania i cele treningowe. Przede wszystkim musisz wziąć pod uwagę obecny stan zdrowia i kondycję swojego klienta. Ważne informacje to także przebyte choroby, urazy czy schorzenia. Dowiedz się o swoim kliencie jak najwięcej. Dzięki takiemu wywiadowi nie dość, że ułożysz skuteczny plan ćwiczeń, to jeszcze zapobiegniesz ewentualnym kontuzjom wynikającym z niewiedzy o stanie zdrowia podopiecznego.

Trening w parku z klientem?
jak prowadzić trening personalny

Alternatywą dla treningu w murach siłowni są ćwiczenia na świeżym powietrzu, na przykład w parku. Wówczas organizm jest w stanie szybciej się dotlenić, a po odbyciu sesji treningowej pozostaje uczucie przepełnienia energią odczuwalne do końca dnia. W przypadku tego typu aktywności fizycznej warto jednak pamiętać o wybraniu lokalizacji znajdującej się z dala od ruchliwych ulic, wokół których gromadzą się szkodliwe spaliny niesprzyjające zdrowemu treningowi. Dowiedz się jednak, jakie są preferencje Twojego klienta – o dziwo nie każdy lubi treningi na świeżym powietrzu!

Trening w domu klienta – wygoda na pierwszym miejscu

Trening w domu nie różni się niczym od treningu na siłowni poza dostępnym sprzętem. W profesjonalnych klubach fitness znajduje się bowiem znacznie więcej przyrządów umożliwiających przeprowadzenie kompletnej sesji. Ćwiczenia wewnątrz budynku (czy to w domu, czy w siłowni) mają jednak taką zaletę, że mogą być wykonywane również podczas chłodniejszych miesięcy i dni, w trakcie których pogoda nie sprzyja aktywności na świeżym powietrzu. Jest to ogromny plus dla osób, które preferują regularne przeprowadzanie treningów przez cały rok.

Trening w siłowni czy w parku?

Zarówno trening w siłowni, jak i aktywność fizyczna w parku mają swoje zalety. Poza budynkiem nie mamy zazwyczaj dostępu do profesjonalnego sprzętu, jednak możemy korzystać ze świeżego powietrza i słońca dostarczającego niezbędnej witaminy D3. Siłownia jest natomiast znacznie lepiej wyposażona i sprawdza się świetnie w trakcie deszczowych lub chłodnych dni. Z tego powodu wybór miejsca, w którym zostanie przeprowadzony trening zależy wyłącznie od preferencji i potrzeb osoby ćwiczącej.
Pamiętaj: Najpierw porozmawiaj z podopiecznym o tym, czego oczekuje od treningu z Tobą!

Pierwszy trening z klientem

Dla każdego początkującego trenera personalnego pierwszy trening z klientem może być nie lada wyzwaniem. Warto jednak zachować spokój i postawić na zgromadzoną wiedzę. Przed rozpoczęciem aktywności fizycznej konieczne jest przede wszystkim przeprowadzenie rozmowy z klientem w celu zorientowania się w jego ewentualnych schorzeniach, które wykluczają możliwość wykonywania konkretnych ćwiczeń. Niezwykle istotne jest także poznanie celu ćwiczeń danej osoby, ponieważ trening będzie wyglądał inaczej w przypadku chęci lekkiego schudnięcia niż podczas dążenia do uzyskania kulturystycznej sylwetki.

Jak prowadzić trening personalny?

Przed rozpoczęciem pracy jako trener personalny najważniejsze jest zdobycie odpowiednich informacji. W tym celu najlepiej sprawdzają się odpowiednie studia oraz kursy, na których poznasz działanie ludzkiego organizmu oraz całą anatomię. Wiedza o wpływie poszczególnych ćwiczeń na konkretne partie ciała i umiejętność analizowania wszelkich schorzeń pozwala bowiem na opracowanie bezpiecznego i skutecznego planu treningowego dostosowanego do potrzeb danej osoby.



Chcesz przeczytać cały artykuł?

jakie-specjalizacje-warto-robic-dodatkowy-kurs-z-treningu-funkcjonalnego

Jakie specjalizacje warto robić? Dodatkowy kurs z treningu funkcjonalnego

Silny trend prozdrowotny coraz bardziej determinuje ofertę klubów fitness. Również trenerzy personalni powinni sprostać potrzebom i oczekiwaniom potencjalnych klientów. Obok trening prozdrowotnego świetnie działa także trening funkcjonalny. Czy warto robić dodatkowy kurs?

programowanie-treningu-silowego-czyli-jak-go-ulozyc-by-dawal-pozadane-efekty

Programowanie treningu siłowego, czyli jak go ułożyć, by dawał pożądane efekty?

Plan treningowy skrojony na miarę potrzeb twoich klientów to warunek konieczny do budowania własnej marki. Nic innego nie pozwoli ci tak rozwinąć skrzydeł, jak zadowoleni klienci, którzy osiągnęli swoje cele treningowe. Podpowiadamy, czym jest planowanie treningu siłowego i jak podejść do tematu, aby twoi podopieczni wychodzili z zajęć z uśmiechem na twarzy!

jak-zostac-pracownikiem-strzelnicy-kurs-instruktora-strzelectwa-w-pigulce

Jak zostać pracownikiem strzelnicy: kurs instruktora strzelectwa w pigułce

Doświadczenie w używaniu broni to jedno, ale instruktor strzelectwa to nie tylko osoba, która ma celne oko i potrafi dobrze posługiwać się bronią palną. To przede wszystkim mentor i pedagog, a więc osoba, która świetnie przekaże wiedzę innym i nauczy praktycznego posługiwania się bronią. Zobacz, gdzie i jak najlepiej zdobyć uprawnienia na kursie instruktora strzelectwa.

mobilnosc-i-stabilnosc-w-treningu-personalnym-jak-ugryzc-ten-delikatny-temat

Mobilność i stabilność w treningu personalnym - jak ugryźć ten delikatny temat?

Oprócz wspomagania przemieszczania się, nasz układ nerwowy ma za zadanie dopasowanie mięśni i kości do przyjmowania konkretnych ruchów odpowiadających m.in. za takie życiowe funkcje jak oddychanie czy odżywianie. Mobilność chroni ciało przed urazami, a stabilność pozwala na zarządzanie dynamiką tych ruchów. Jak wykorzystać je w treningu personalnym i jak doskonalić te dwie umiejętności?