Czy warto trenować z klientem poza siłownią?

Czy warto trenować z klientem poza siłownią? Dodano: 2020.01.15

Treningi na siłowni są obecnie bardzo popularne, jednak coraz częściej zdarza się, że trenerzy personalni postanawiają przeprowadzić je również na świeżym powietrzu. Który rodzaj aktywności fizycznej jest lepszy i jak wpływa on na efektywność ćwiczeń klienta?

Trening na siłowni – klasyk w pracy trenera

Trening na siłowni to jedna z popularniejszych aktywności fizycznych, jakie można praktykować w dużych miastach. Wówczas wystarczy wykupić karnet na określony czas lub pojedynczą wejściówkę i korzystać z wielu dostępnych sprzętów, których samodzielne kupno mogłoby wiązać się z ogromnymi wydatkami. Właśnie w takich miejscach klienci szukają najczęściej trenerów personalnych.

Pracując na siłowni lub w klubie fitness z miejsca dostajesz „łatkę” profesjonalisty w oczach klienta. Zwiększa się jego zaufanie, ponieważ za Twoje sukcesy w pracy z podopiecznym odpowiedzialność bierze także siłownia, w której pracujesz. Jednocześnie masz pod ręką sprzęt niezbędny do wykonania większości treningów.

Trening na siłowni – jak ułożyć plan ćwiczeń?

Stworzenie odpowiedniego planu treningu na siłowni to nie lada wyzwanie, w końcu każdy podopieczny ma inne wymagania i cele treningowe. Przede wszystkim musisz wziąć pod uwagę obecny stan zdrowia i kondycję swojego klienta. Ważne informacje to także przebyte choroby, urazy czy schorzenia. Dowiedz się o swoim kliencie jak najwięcej. Dzięki takiemu wywiadowi nie dość, że ułożysz skuteczny plan ćwiczeń, to jeszcze zapobiegniesz ewentualnym kontuzjom wynikającym z niewiedzy o stanie zdrowia podopiecznego.

Trening w parku z klientem?
jak prowadzić trening personalny

Alternatywą dla treningu w murach siłowni są ćwiczenia na świeżym powietrzu, na przykład w parku. Wówczas organizm jest w stanie szybciej się dotlenić, a po odbyciu sesji treningowej pozostaje uczucie przepełnienia energią odczuwalne do końca dnia. W przypadku tego typu aktywności fizycznej warto jednak pamiętać o wybraniu lokalizacji znajdującej się z dala od ruchliwych ulic, wokół których gromadzą się szkodliwe spaliny niesprzyjające zdrowemu treningowi. Dowiedz się jednak, jakie są preferencje Twojego klienta – o dziwo nie każdy lubi treningi na świeżym powietrzu!

Trening w domu klienta – wygoda na pierwszym miejscu

Trening w domu nie różni się niczym od treningu na siłowni poza dostępnym sprzętem. W profesjonalnych klubach fitness znajduje się bowiem znacznie więcej przyrządów umożliwiających przeprowadzenie kompletnej sesji. Ćwiczenia wewnątrz budynku (czy to w domu, czy w siłowni) mają jednak taką zaletę, że mogą być wykonywane również podczas chłodniejszych miesięcy i dni, w trakcie których pogoda nie sprzyja aktywności na świeżym powietrzu. Jest to ogromny plus dla osób, które preferują regularne przeprowadzanie treningów przez cały rok.

Trening w siłowni czy w parku?

Zarówno trening w siłowni, jak i aktywność fizyczna w parku mają swoje zalety. Poza budynkiem nie mamy zazwyczaj dostępu do profesjonalnego sprzętu, jednak możemy korzystać ze świeżego powietrza i słońca dostarczającego niezbędnej witaminy D3. Siłownia jest natomiast znacznie lepiej wyposażona i sprawdza się świetnie w trakcie deszczowych lub chłodnych dni. Z tego powodu wybór miejsca, w którym zostanie przeprowadzony trening zależy wyłącznie od preferencji i potrzeb osoby ćwiczącej.
Pamiętaj: Najpierw porozmawiaj z podopiecznym o tym, czego oczekuje od treningu z Tobą!

Pierwszy trening z klientem

Dla każdego początkującego trenera personalnego pierwszy trening z klientem może być nie lada wyzwaniem. Warto jednak zachować spokój i postawić na zgromadzoną wiedzę. Przed rozpoczęciem aktywności fizycznej konieczne jest przede wszystkim przeprowadzenie rozmowy z klientem w celu zorientowania się w jego ewentualnych schorzeniach, które wykluczają możliwość wykonywania konkretnych ćwiczeń. Niezwykle istotne jest także poznanie celu ćwiczeń danej osoby, ponieważ trening będzie wyglądał inaczej w przypadku chęci lekkiego schudnięcia niż podczas dążenia do uzyskania kulturystycznej sylwetki.

Jak prowadzić trening personalny?

Przed rozpoczęciem pracy jako trener personalny najważniejsze jest zdobycie odpowiednich informacji. W tym celu najlepiej sprawdzają się odpowiednie studia oraz kursy, na których poznasz działanie ludzkiego organizmu oraz całą anatomię. Wiedza o wpływie poszczególnych ćwiczeń na konkretne partie ciała i umiejętność analizowania wszelkich schorzeń pozwala bowiem na opracowanie bezpiecznego i skutecznego planu treningowego dostosowanego do potrzeb danej osoby.



Chcesz przeczytać cały artykuł?

pierwsze-cv-trenera-personalnego-jak-je-napisac-by-zwrocic-uwage-rekruterow

Pierwsze CV trenera personalnego: jak je napisać, by zwrócić uwagę rekruterów?

Poszukiwania pracy to zawsze spore wyzwanie. Liczy się nie tylko nasza osobowość, wiedza fachowa i kompetencje miękkie, ale też odpowiednio skonstruowane dokumenty aplikacyjne. Podpowiadamy, jak powinno wyglądać CV trenera personalnego, aby zwróciło uwagę rekruterów. To wcale nie takie trudne!

pierwszy-trening-personalny-jak-go-ulatwic-swojemu-podopiecznemu

Pierwszy trening personalny - jak go ułatwić swojemu podopiecznemu?

Odpowiednie podejście trenera do indywidualnego spotkania z klientem to połowa sukcesu. Ważne jest stworzenie przyjaznej atmosfery i traktowanie klienta jak równego sobie. Niestety podopieczni bardzo często przychodzą na pierwszy trening personalny spięci i zestresowani. Co zrobić, by pierwsze zajęcia wypadły jak najlepiej? Zobacz, jakie to proste!

podstawy-suplementacji-w-pracy-trenera-personalnego

Podstawy suplementacji w pracy trenera personalnego

Stereotypowe podejście do treningu na siłowni i suplementacji odchodzi powoli w niepamięć. Nie wystarczy bowiem kreatyna, aminokwasy rozgałęzione i izolat czy hydrolizat białka serwatki, by efekty były widoczne na pstryknięcie palcem. Suplementacja wkracza na nieco inny poziom i trener personalny musi nadążyć za nowymi trendami. Dlaczego to takie ważne?

wzorce-ruchowe-i-pamiec-miesniowa-kompendium-dla-trenera

Wzorce ruchowe i pamięć mięśniowa - kompendium dla trenera

Coraz częściej zdarza się, że klienci indywidualni to głodni wiedzy i wyjątkowo świadomi adepci treningu siłowego. Padają pytanie nie tylko o optymalną długość faz ekscentrycznych i koncentrycznych, ale także o wlewy dożylne jako wsparcie treningowe czy pamięć mięśniową. Jak to jest z wzorcami ruchowymi, ile w tym prawdy i czy są jakiekolwiek wady takiego działania układu ruchu?