Customer Experience, czyli jak zwiększyć satysfakcję klienta po treningu

Customer Experience, czyli jak zwiększyć satysfakcję klienta po treningu Dodano: 2019.12.23

Ogół naszych działań w kontakcie z klientem ma bardzo duży wpływ na budowane relacje i doświadczenie naszych podopiecznych. Przeżycia towarzyszące im zarówno podczas zajęć, jak i w kontakcie online, mają istotny wpływ na opinię o naszej pracy. Sprawdź 7 trików, jak zwiększyć satysfakcję klienta po treningu oraz jak zbudować długofalową relację z podopiecznym.

#1. Maksymalne skupienie na kliencie

W bezpośredniej pracy z klientem mowa ciała ma szczególne znaczenie. Wszelkiego rodzaju dystraktory powinny zostać na zapleczu lub w klubowej szafce. Pamiętaj, że swoją postawą prezentujesz kulturę własną i swojej marki, często również postawę samego klubu fitness. Dlatego zawsze poświęcaj klientowi 100% uwagi podczas treningu. Dzięki temu uda ci się zwiększyć jego satysfakcję na zajęciach, jak i po treningu. Rozmawiaj stale z klientem i okazuj pełne zainteresowanie tym, co robi i o czym mówi.

Czytaj: TOP 5 błędów początkujących trenerów osobistych

#2. Ciągłe badanie potrzeb i oczekiwań

Ustalone cele treningowe to jedno, ale to dzięki twojej elastyczności osiągniecie wspólny sukces. W pracy z klientem regularnie badaj jego potrzeby i sprawdzaj, czy postępy treningowe zaspokajają oczekiwania twojego podopiecznego. Jeśli chcesz zwiększyć satysfakcję klienta z treningu, konsultuj z nim każde kolejne ćwiczenia i na bieżąco dopasowuj treningową ofertę do bieżących potrzeb.

#3. Proponowanie alternatywnych rozwiązań

Sukces jest przypadku wypadkową wielu działań. Zwiększenie satysfakcji klienta po treningu zagwarantujesz sobie, jeśli oprócz bieżących rozwiązań w planie ćwiczeń i rozpisce dietetycznej wprowadzisz również alternatywne opcje. Dzięki nim twój podopieczny nigdy nie popadnie w rutynę i chętniej będzie sięgać po więcej. Pamiętaj, że kluczowa jest twoja postawa, dlatego bardzo ważna jest elastyczność i empatia, a wraz z nimi silne zaangażowanie we wspólny cel.

Czytaj też: Analiza potrzeb klienta

#4. Udzielanie potrzebnych informacji
satysfakcja klienta

Twój klient nie jest specjalistą - przyszedł do ciebie właśnie po usługi specjalistyczne. Możesz w łatwy sposób zwiększyć satysfakcję klienta z waszej współpracy, odpowiadając na wszystkie stawiane pytania. Rozwiewaj wątpliwości i udzielaj wszystkich potrzebnych informacji, dzięki którym twój podopieczny będzie mieć pewność, że jest w najlepszych rękach. Pamiętaj, że miło jest słyszeć komplementy, dlatego możliwie jak najczęściej przekazuj pozytywny feedback. To działa!

Zobacz: Jak się zobaczyć z klientem?

#5. Obecność na treningu i poza nim

Bycie tu i teraz jest ważne, ale nie samym treningiem żyje twój klient. Coraz częściej nasi podopieczni chcą mieć kompleksową obsługę swoich zapytań bez konieczności czekania do następnego treningu. Staraj się być trenerem dostępnym również poza godzinami waszych grafikowych zajęć. Odpowiadaj na szybkie pytania w jak najkrótszym czasie - łatwo zwiększysz satysfakcję klienta z waszej kooperacji i być może zdobędziesz kolejne polecenia. Równie istotny kontakt z twojej strony - dopytaj o samopoczucie po treningu czy plany dot. wieczornej imprezy - pamiętaj, by być doradcą, ale nie oceniać.

#6. Otwartość na sugestie

Umiejętność aktywnego słuchania i obserwacji oraz bieżącej analizy postępów to bardzo strategiczne umiejętności w pracy trenera personalnego. Dzięki nim można bardzo łatwo zwiększyć satysfakcję klienta z treningu i całej współpracy. Człowiek jest z natury niecierpliwy i twój klient będzie oczekiwał szybkich efektów, dlatego bądź oazą spokoju i słuchaj wszystkich ewentualnych sugestii. Na cuda trzeba, rzecz jasna, poczekać, niemniej warto realnie podchodzić do kwestii postępów w treningowych zmaganiach nawet najbardziej niecierpliwych i upartych podopiecznych.

Czytaj: Kurs motywacji klienta do treningu

#7. Przekraczanie oczekiwań

Jak łatwo zwiększyć satysfakcję klienta po treningu? Pamiętasz ten moment, kiedy ulubiony sklep internetowy dał ci coś ekstra w najmniej spodziewanej chwili? Właśnie takie działania pozwalają na maksymalizację zadowolenia naszych podopiecznych. Dzięki drobnym rzeczom, takim jak zapytanie o stan zdrowia czy miły gest przy okazji urodzin skutecznie zwiększysz satysfakcję z waszej współpracy i łatwo przekroczysz oczekiwania swojego klienta.



Chcesz przeczytać cały artykuł?

skuteczna-sprzedaz-w-praktyce-jak-przekonac-klienta-do-treningu-personalnego

Skuteczna sprzedaż w praktyce. Jak przekonać klienta do treningu personalnego?

Jako trener personalny musisz niejednokrotnie wcielać się w różne role, aby biznes kręcił się jak najlepiej. Od sprzedawcy, przez marketing i obsługę reklamacji aż po drobną księgowość. Tymczasem w twojej pracy najważniejsza jest reklama i jak najskuteczniejsza sprzedaż. Jak przekonać klienta do treningu personalnego i maksymalizować własne zyski? Zobacz nasz poradnik - wystarczą 4 proste kroki!

jak-ukierunkowac-swoj-biznes-strategie-marketingowe-dla-trenerow-personalnych

Jak ukierunkować swój biznes? Strategie marketingowe dla trenerów personalnych

Samo posiadanie uprawnień to dobry początek. Niestety, to nadal za mało, aby skutecznie rozwijać własną markę trenera personalnego. Co więc robić, aby zaistnieć na rynku i konkurować z równymi sobie? Zobacz, jak ukierunkować swoją markę, stosując strategie marketingowe dla trenerów personalnych.

skuteczna-sprzedaz-wlasnych-uslug-narzedzia-w-pracy-trenera-personalnego

Skuteczna sprzedaż własnych usług - narzędzia w pracy trenera personalnego

Budowanie trwałych i długofalowych relacji z klientami to podstawa marketingu w pracy trenera personalnego. Niestety, stali klienci to tylko część twojego obrotu, a pozyskiwanie nowych kontaktów może realnie zmaksymalizować twoje wyniki. Jak jako trener personalny zostać skutecznym sprzedawcą własnych usług? Jakie techniki stosować, by osiągać najlepsze efekty?

profesjonalne-uslugi-w-trybie-zdalnym-czy-efektywny-trening-online-jest-mozliwy

Profesjonalne usługi w trybie zdalnym. Czy efektywny trening online jest możliwy?

Stan epidemii to wykluczenie z gospodarki rynkowej wielu sektorów przedsiębiorstw. Dotyczy to nie tylko handlu detalicznego, ale też gastronomii, placówek kulturalno-oświatowych czy profesjonalnych usług z sektora fitness i wellness. Trenerzy i instruktorzy stają na głowie, by przenieść swoją działalność w tryb pracy zdalnej i zachować źródła dochodu. Jak przeprowadzić efektywny trening online w czasie lockdown?