Customer Experience, czyli jak zwiększyć satysfakcję klienta po treningu

Customer Experience, czyli jak zwiększyć satysfakcję klienta po treningu Dodano: 2019.12.23

Ogół naszych działań w kontakcie z klientem ma bardzo duży wpływ na budowane relacje i doświadczenie naszych podopiecznych. Przeżycia towarzyszące im zarówno podczas zajęć, jak i w kontakcie online, mają istotny wpływ na opinię o naszej pracy. Sprawdź 7 trików, jak zwiększyć satysfakcję klienta po treningu oraz jak zbudować długofalową relację z podopiecznym.

#1. Maksymalne skupienie na kliencie

W bezpośredniej pracy z klientem mowa ciała ma szczególne znaczenie. Wszelkiego rodzaju dystraktory powinny zostać na zapleczu lub w klubowej szafce. Pamiętaj, że swoją postawą prezentujesz kulturę własną i swojej marki, często również postawę samego klubu fitness. Dlatego zawsze poświęcaj klientowi 100% uwagi podczas treningu. Dzięki temu uda ci się zwiększyć jego satysfakcję na zajęciach, jak i po treningu. Rozmawiaj stale z klientem i okazuj pełne zainteresowanie tym, co robi i o czym mówi.

Czytaj: TOP 5 błędów początkujących trenerów osobistych

#2. Ciągłe badanie potrzeb i oczekiwań

Ustalone cele treningowe to jedno, ale to dzięki twojej elastyczności osiągniecie wspólny sukces. W pracy z klientem regularnie badaj jego potrzeby i sprawdzaj, czy postępy treningowe zaspokajają oczekiwania twojego podopiecznego. Jeśli chcesz zwiększyć satysfakcję klienta z treningu, konsultuj z nim każde kolejne ćwiczenia i na bieżąco dopasowuj treningową ofertę do bieżących potrzeb.

#3. Proponowanie alternatywnych rozwiązań

Sukces jest przypadku wypadkową wielu działań. Zwiększenie satysfakcji klienta po treningu zagwarantujesz sobie, jeśli oprócz bieżących rozwiązań w planie ćwiczeń i rozpisce dietetycznej wprowadzisz również alternatywne opcje. Dzięki nim twój podopieczny nigdy nie popadnie w rutynę i chętniej będzie sięgać po więcej. Pamiętaj, że kluczowa jest twoja postawa, dlatego bardzo ważna jest elastyczność i empatia, a wraz z nimi silne zaangażowanie we wspólny cel.

Czytaj też: Analiza potrzeb klienta

#4. Udzielanie potrzebnych informacji
satysfakcja klienta

Twój klient nie jest specjalistą - przyszedł do ciebie właśnie po usługi specjalistyczne. Możesz w łatwy sposób zwiększyć satysfakcję klienta z waszej współpracy, odpowiadając na wszystkie stawiane pytania. Rozwiewaj wątpliwości i udzielaj wszystkich potrzebnych informacji, dzięki którym twój podopieczny będzie mieć pewność, że jest w najlepszych rękach. Pamiętaj, że miło jest słyszeć komplementy, dlatego możliwie jak najczęściej przekazuj pozytywny feedback. To działa!

Zobacz: Jak się zobaczyć z klientem?

#5. Obecność na treningu i poza nim

Bycie tu i teraz jest ważne, ale nie samym treningiem żyje twój klient. Coraz częściej nasi podopieczni chcą mieć kompleksową obsługę swoich zapytań bez konieczności czekania do następnego treningu. Staraj się być trenerem dostępnym również poza godzinami waszych grafikowych zajęć. Odpowiadaj na szybkie pytania w jak najkrótszym czasie - łatwo zwiększysz satysfakcję klienta z waszej kooperacji i być może zdobędziesz kolejne polecenia. Równie istotny kontakt z twojej strony - dopytaj o samopoczucie po treningu czy plany dot. wieczornej imprezy - pamiętaj, by być doradcą, ale nie oceniać.

#6. Otwartość na sugestie

Umiejętność aktywnego słuchania i obserwacji oraz bieżącej analizy postępów to bardzo strategiczne umiejętności w pracy trenera personalnego. Dzięki nim można bardzo łatwo zwiększyć satysfakcję klienta z treningu i całej współpracy. Człowiek jest z natury niecierpliwy i twój klient będzie oczekiwał szybkich efektów, dlatego bądź oazą spokoju i słuchaj wszystkich ewentualnych sugestii. Na cuda trzeba, rzecz jasna, poczekać, niemniej warto realnie podchodzić do kwestii postępów w treningowych zmaganiach nawet najbardziej niecierpliwych i upartych podopiecznych.

Czytaj: Kurs motywacji klienta do treningu

#7. Przekraczanie oczekiwań

Jak łatwo zwiększyć satysfakcję klienta po treningu? Pamiętasz ten moment, kiedy ulubiony sklep internetowy dał ci coś ekstra w najmniej spodziewanej chwili? Właśnie takie działania pozwalają na maksymalizację zadowolenia naszych podopiecznych. Dzięki drobnym rzeczom, takim jak zapytanie o stan zdrowia czy miły gest przy okazji urodzin skutecznie zwiększysz satysfakcję z waszej współpracy i łatwo przekroczysz oczekiwania swojego klienta.



Chcesz przeczytać cały artykuł?

social-media-potezne-narzedzia-w-skutecznej-promocji-klubu-fitness

Social media - potężne narzędzia w skutecznej promocji klubu fitness

Wielokanałowa komunikacja z klientami pozwala na zbudowanie trwałych i długofalowych relacji. Możliwości promocji klubu fitness w Internecie są nieograniczone! Odpowiedni dobór narzędzi pozwoli na realne wypromowanie twojego miejsca. Sprawdź, jak wykorzystać potęgę social mediów do promocji twojego biznesu i zdobądź kolejnych klientów!

zmiec-konkurencje-10-nawykow-skutecznego-sprzedawcy-treningow-personalnych

Zmieć konkurencję: 10 nawyków skutecznego sprzedawcy treningów personalnych

Sprzedajesz już dłuższy czas i wciąż zastanawiasz się, dlaczego twoje wyniki nie dają ci satysfakcji, mimo że osiągasz założone cele i przebijasz targety? Możesz osiągać jeszcze więcej - wystarczy, że poznasz 10 prostych nawyków skutecznego sprzedawcy treningów personalnych. Czytaj, wdrażaj i działaj!

treningi-personalne-przed-pierwsza-gwiazdka-promocje-swiateczne-w-pigulce

Treningi personalne przed pierwszą gwiazdką? Promocje świąteczne w pigułce

Trwa najbardziej zwariowany okres w roku, gdy wszyscy na potęgę kupują prezenty i prezenciki dla siebie i swoich bliskich. Nie wszystkie te bibeloty będą trafionym podarunkiem. Warto, by prezent był na maksa spersonalizowany i dopasowany do potrzeb drugiej osoby. Nie czekaj i działaj od razu: wprowadź do oferty świąteczną promocję na treningi personalne! Poniżej nasze propozycje.

poznaj-swojego-klienta-czyli-wywiad-wstepny-trenera-personalnego

Poznaj swojego klienta, czyli wywiad wstępny trenera personalnego

W pracy z człowiekiem liczą się konkretne działania, a jako trener personalny występujesz w roli eksperta. Zacznij współpracę z klientem od szczegółowego wywiadu, dzięki któremu poznasz potrzeby i oczekiwania klienta oraz dowiesz się, jakie są jego przyzwyczajenia i predyspozycje. Jak stworzyć ankietę wstępną i o co koniecznie zapytać?