12 sposobów na budowanie relacji z klientem

12 sposobów na budowanie relacji z klientem Dodano: 2016.06.21

Każdy trener oferujący swoje usługi klientom indywidualnym staje przed szeregiem wyzwań. Po pierwsze pozyskać klientów. Po drugie klientów już pozyskanych zatrzymać, aby korzystali z usług trenera przez jak najdłuższy czas. Zobacz 12 zasad które ułatwią zbudowanie trwałej relacji trener - klient.

Korzyści z utrzymywania klientów dłużej

Utrzymywanie klientów jest przede wszystkim dużo łatwiejsze i tańsze niż pozyskiwanie nowych klientów. Doświadczeni trenerzy personalni i instruktorzy fitness świadczą swoje usługi zazwyczaj głównie stałym klientom z którymi zbudowali trwałe relacje biznesowe.

 

Praca trenera jest pracą z ludźmi. Częstym problemem przed jakim stają trenerzy to duża rotacja klientów. Najpierw wkładają oni dużo wysiłku w pozyskanie nowego klienta. Kiedy wszystko pójdzie dobrze i klient będzie zainteresowany usługami dochodzi do sprzedaży pierwszych treningów. A później z powodu słabej, niesatysfakcjonującej relacji klient rezygnuje.

Klienci trenerów personalnych

Często zdarza się, że klienci po pierwszych treningach rezygnują i kończą relację z trenerem. W grafiku pojawiają się wtedy dziury, treningi „wypadają” a przychody trenera maleją. Trzymając się zasad przedstawionych w tym poradniku możesz temu skutecznie przeciwdziałać. Dzięki stosowaniu tych prostych zasad i wskazówek skutecznie zapełnisz grafik stałymi klientami i zwiększysz swoje dochody ze sprzedaży treningów.

Zobacz 12 wskazówek jak zbudować relację Trener Personalny - Klient:

 

1. Myśl długodystansowo!

Już od pierwszego kontaktu z klientem bądź nastawiony na budowanie długodystansowej i trwałej relacji biznesowej. Myślenie typu sprzedam pakiet treningów, a później się zobaczy jest drogą donikąd. Klient chce skorzystać z Twoich usług z jakiś konkretnych powodów. Poznaj te powody, dowiedz się, co motywuje klienta do przyjścia na trening. Zadbaj o to, by klient był zadowolony z treningów z Tobą. Zadowolony klient jest osobą która będzie Cię reklamowała swoim znajomym, takie rekomendacje to najlepsza forma reklamy. Mogą one sprawić, że pozyskując jednego klienta tak naprawdę pozyskasz kolejną osobę która dowie się o Tobie od kolegi/koleżanki. W ten sposób mając jednego klienta faktycznie pozyskujesz dwóch lub trzech.

 

2. Strategia Zwierciadła

Ludzie lubią się otaczać osobami podobnymi do siebie samych. Poznając nową osobę staraj się dostosować do niej. Dostosowywanie następuje przez używanie podobnego języka, tonu głosu, gestów i zachowań. Takie wczucie się w drugą osobę ułatwia zbudowanie relacji. Klient będzie się czuł przy Tobie komfortowo i chętniej spotka się na kolejny trening.

 

3. Wywołuj ekscytację

Klienci kupują treningi personalne z wielu powodów. Są niezadowoleni ze swojego wyglądu, kondycji fizycznej, cierpią na dolegliwości zdrowotne. Generalnie czegoś im brakuje. Twoim zadaniem jako trenera jest poprawić ich samoocenę, zdrowie i kondycję.

Najlepszym lekarstwem jest szczęście i pozytywne nastawienie. Dlatego zawsze staraj się wywoływać pozytywne emocje u klientów. Aby tego dokonać sam musisz być zadowolony z tego, że jesteś na treningu z klientem, że możesz mu pomóc. Zadowolenia i szczęścia nie da się udawać, ale można się nauczyć. Dlatego zawsze poszukuj pozytywów.

Wady mają ten olbrzymi pozytyw, że można nad nimi pracować! Klienci będą czerpali z Twojej pozytywnej aury i wyjdą z zajęć zadowoleni i szczęśliwi. Taki zadowolony klient na pewno wróci na następny trening.

 

4. Zwracaj się do klientów po imieniu

Każdy lubi kiedy traktuje się go indywidualnie i zwraca po imieniu. Ludzie lubią słuchać swoich imion. To sprawia, że odbiór tego co mówisz jest dużo lepszy, osoba do której mówisz po imieniu będzie cię uważniej słuchała, niż jak zwrócisz się do niej bezosobowo. Poznając potencjalnego klienta zawsze zapisz i zapamiętaj jego imię. Po tym jak nowa osoba Ci się przedstawi, powtórz głośno jej imię, wymawiając je łatwiej zapamiętasz.

 

5. Mów o przyszłości

Rozmawiając z klientem mów o celach które pomożesz mu zrealizować. Określ plan treningów na przyszłość i zaprezentuj go. Trzymaj się tego, że wspólnie będziecie dążyć do określonych celów. Wiele osób jest często zdemontowanych do ćwiczeń z tego powodu, że nie osiąga swoich celów, stoi w miejscu. Mówiąc o przyszłości i o tym jak zrealizujesz cele klienta budujesz zaufanie. W oczach klienta trener musi się jawić jako osoba z planem i mającą kontrolę nad sytuacją. To zaufanie sprawi, że klient uwierzy, że dzięki Twojej pomocy realizacja planu jest realna.

 

6. Nie tylko ćwiczenia i treningi

Dowiedz się czym interesuje się Twój podopieczny/podopieczna. Zainteresuj się tym, nawet jeżeli nie podzielasz tego zainteresowania i nie znasz się na danym temacie. Zawsze możesz zadawać pytania. Dzięki temu, raz: dowiesz się czegoś nowego, dwa: sprawisz przyjemność klientowi. Każdy lubi mówić o swoich zainteresowaniach, uchodzić za specjalistę w swojej dziedzinie. Ty jesteś w tej relacji specjalistą od treningu, ćwiczeń, diety i innych rzeczy związanych ze sportem. Daj również klientowi okazję poczuć się jak ekspert.

 

7. Utrzymuj kontakt

Masz jakiś klientów z którymi straciłeś kontakt? Może wyjeżdżali na dłuższe wakacje, przechodzili choroby, mieli kłopoty finansowe lub z innych przyczyn zaprzestali treningów. Skontaktuj się z nimi, zadzwoń, wyślij email. Spróbuj odbudować relację. Są realne szanse, że uda Ci się zaktywizować starego klienta z powrotem. Z obecnymi klientami pamiętaj, by regularnie podtrzymywać kontakt.

 

8. Bądź szczery

Budowanie swojego biznesu opiera się o zaufanie. Nigdy nie polecaj ćwiczeń, suplementów czy rozwiązań w które nie wierzysz. Sprawdzaj samemu działanie i polecaj tylko to co wiesz, że działa.

 

9. Wyznaczaj cele

Ustalaj cele wspólnie z klientem najszybciej jak to możliwe. Eliminujesz w ten sposób niepewność u klienta.

 

10. Dbaj o swój wizerunek w internecie

By być rozpoznawalnym jako ekspert w danej dziedzinie, musisz aktywnie budować swój autorytet. Ludzie wierzą w to co sami mogą sprawdzić. Dbaj o swój profil na LepszyTrener.pl zamieszczaj tam informacje o swoich treningach, poczynionych postępach, wrzucaj zdjęcia i artykuły. Pamiętaj też o mediach społecznościowych. Unikaj powtarzania tych samych treści. Nawet jeżeli od 3 tygodni pracujesz nad nogami, to 5 post o robieniu przysiadów może znudzić, zadbaj o różnorodność informacji.

 

11. Słuchaj klientów, zachęcaj ich do kontaktowania się z Tobą

Słuchaj uważnie tego, co mówią klienci. Zadawaj pytania, jeżeli nie jesteś czegoś pewien. Zachęcaj ich do zadawania pytań Tobie. Będąc otwartym i słuchając klientów, będziesz miał przewagę nad 90% trenerów którzy tego nie robią.

 

12. Dawaj zadania do zrobienia między treningami

Klient Cię potrzebuje również w czasie, kiedy nie ćwiczycie razem. Dając zadania do wykonania między sesjami treningowymi wykazujesz się zaangażowaniem i troską o klienta. Zadania nie muszą być trudne ani skomplikowane. Może to być zwykłe – w tym tygodniu wchodź po schodach zamiast używać windy. Zawsze pytaj klienta przy kolejnym spotkaniu jak sobie poradził z Twoim zadaniem.

 

Stosując te 12 zasad budowania trwałej relacji trener – klient bardzo ułatwisz sobie pracę. Mając stałych klientów będziesz miał więcej czasu na dopracowywanie treningów i rozwój osobisty zamiast kombinowanie jak pozyskać nowych klientów. Powodzenia!



Chcesz przeczytać cały artykuł?

jakie-specjalizacje-warto-robic-dodatkowy-kurs-z-treningu-funkcjonalnego

Jakie specjalizacje warto robić? Dodatkowy kurs z treningu funkcjonalnego

Silny trend prozdrowotny coraz bardziej determinuje ofertę klubów fitness. Również trenerzy personalni powinni sprostać potrzebom i oczekiwaniom potencjalnych klientów. Obok trening prozdrowotnego świetnie działa także trening funkcjonalny. Czy warto robić dodatkowy kurs?

programowanie-treningu-silowego-czyli-jak-go-ulozyc-by-dawal-pozadane-efekty

Programowanie treningu siłowego, czyli jak go ułożyć, by dawał pożądane efekty?

Plan treningowy skrojony na miarę potrzeb twoich klientów to warunek konieczny do budowania własnej marki. Nic innego nie pozwoli ci tak rozwinąć skrzydeł, jak zadowoleni klienci, którzy osiągnęli swoje cele treningowe. Podpowiadamy, czym jest planowanie treningu siłowego i jak podejść do tematu, aby twoi podopieczni wychodzili z zajęć z uśmiechem na twarzy!

jak-zostac-pracownikiem-strzelnicy-kurs-instruktora-strzelectwa-w-pigulce

Jak zostać pracownikiem strzelnicy: kurs instruktora strzelectwa w pigułce

Doświadczenie w używaniu broni to jedno, ale instruktor strzelectwa to nie tylko osoba, która ma celne oko i potrafi dobrze posługiwać się bronią palną. To przede wszystkim mentor i pedagog, a więc osoba, która świetnie przekaże wiedzę innym i nauczy praktycznego posługiwania się bronią. Zobacz, gdzie i jak najlepiej zdobyć uprawnienia na kursie instruktora strzelectwa.

mobilnosc-i-stabilnosc-w-treningu-personalnym-jak-ugryzc-ten-delikatny-temat

Mobilność i stabilność w treningu personalnym - jak ugryźć ten delikatny temat?

Oprócz wspomagania przemieszczania się, nasz układ nerwowy ma za zadanie dopasowanie mięśni i kości do przyjmowania konkretnych ruchów odpowiadających m.in. za takie życiowe funkcje jak oddychanie czy odżywianie. Mobilność chroni ciało przed urazami, a stabilność pozwala na zarządzanie dynamiką tych ruchów. Jak wykorzystać je w treningu personalnym i jak doskonalić te dwie umiejętności?