Wizytownik pełny po brzegi. Jak nawiązywać kontakty biznesowe w branży fitness

Wizytownik pełny po brzegi. Jak nawiązywać kontakty biznesowe w branży fitness Dodano: 2020.03.13

Choć twój klub fitness odwiedza sporo akwizytorów, ich wizytówki nie są twoim celem. Kontakty biznesowe, które warto nawiązywać w branży fitness, powinny być wykorzystywane do ciągłego rozwoju twojego klubu. Zobacz, jak zdobyć najlepsze kontakty w świecie biznesu w branży fitness i poznaj proste triki na utrzymanie długofalowych relacji!

Kontakty biznesowe w branży fitness: gdzie ich szukać?

Budowanie sieci kontaktów to podstawa w rozwoju biznesowego w każdej branży. W sektorze fitness i wellness odpowiednio wypełniony wizytownik i regularnie utrzymywane kontakty z kolegami i koleżankami po fachu na pewno zaplusują w przyszłości i łatwiej będzie ci działać z własnym klubem. Nawiązywanie kontaktów biznesowych w branży fitness warto zacząć od różnych grup w portalach społecznościowych dla właścicieli i managerów klubów fitness oraz dla trenerów i instruktorów. To właśnie tam skupia się największe grono odbiorców, dlatego szansa na zbudowanie i utrzymanie długofalowych relacji jest jeszcze większa. Oprócz grup społecznościowych czy wpisów na specjalistycznych forach, poszukiwania kontaktów biznesowych możesz realizować na różnego rodzaju warsztatach, konferencjach i spotkaniach, a także podczas targów fitness i wellness organizowanych co roku w Polsce i Europie. Ale po kolei.

Czytaj: Rynek usług fitness premium

Branża fitness: jak nawiązywać kontakty biznesowe?

Pierwsze wrażenie robi się tylko raz. W nawiązywaniu i budowaniu kontaktów biznesowych w branży fitness ważny jest sposób, w jaki zaprezentujesz siebie i swoją firmę. To właśnie dlatego tak ważna jest charyzma i sztuka autoprezentacji. Powiedz, kim jesteś, czym się zajmujesz i jak długo jesteś w branży. Jeśli spotkasz się z zainteresowaniem odbiorców, możesz też opowiedzieć, jakie sukcesy udało ci się już odnieść i jakie masz plany na najbliższe lata. W zdobywaniu kontaktów biznesowych w każdej branży - również fitness i wellness - jest posiadanie strony internetowej, profilu zawodowego w portalach społecznościowych, reprezentacyjnego portfolio czy atrakcyjnego pod kątem wizualnym i bogatego w merytoryczne treści autorskiego bloga. Niezależnie od tego, czy chcesz nawiązać kontakt biznesowy z konkretną osoba, czy też chcesz wejść w relacje partnerskie swojego biznesu z inną organizacją, koniecznie przeanalizuj zakres prowadzonej działalności i odpowiednio dobierz tematy rozmów oraz propozycję ewentualnej współpracy.

Potęga spotkań i warsztatów: kontakty biznesowe w branży fitness
kontakty biznesowe branża fitness

Konferencje i warsztaty to najczęściej niedoceniane sytuacje w życiu zawodowym prawie każdego przedsiębiorcy. Tego typu spotkania to idealne pole do nawiązywania nowych kontaktów biznesowych w branży fitness. To właśnie tutaj można wymieniać się doświadczeniami i prowadzić różnego rodzaju rozmowy na tematy branżowe. Pamiętaj, aby rozmawiać maksymalnie swobodnie i aktywnie się udzielać. W środowisku networkingu obowiązuje zasada “givers gain” - jeśli dasz coś od siebie, otrzymasz coś w zamian, nigdy odwrotnie. Decydując się na udział w warsztatach, pamiętaj, że to część twojej pracy, dlatego miej ze sobą wizytówki, by podzielić się kontaktem z innymi. I pamiętaj: przerwy na kawę to wręcz idealny czas na nawiązanie nowych kontaktów biznesowych, dlatego zwracaj uwagę przede wszystkim na uczestników konferencji, a kawę i ciastko potraktuj jako miły dodatek.

Zobacz: Inwestycje w branży fitness - te sektory powinny Cię zainteresować!

Długofalowe relacje: potencjalne korzyści w branży fitness

Nawiązywanie kontaktów biznesowych w branży fitness w zasadzie nie jest niczym trudnym. Sztuka polega na budowaniu długofalowej relacjiutrzymaniu kontaktów również po zakończeniu konferencji czy warsztatów. Znajdź czas na krótkie spotkania z najważniejszymi osobami z twojej bazy kontaktów, zaproś na darmowy trening w twoim klubie, wybierzcie się wspólnie na lunch czy kolację i porozmawiajcie o tematach nie tylko biznesowych. Współpraca z prawdziwym człowiekiem to clue tego biznesu, a prawda wychodzi właśnie po pracy. Pamiętaj, aby podtrzymywać relacje ze wszystkimi, na których najbardziej ci zależy, a twój klub na pewno wzniesie się na wyżyny.



Chcesz przeczytać cały artykuł?

relacje-z-klientami-w-dobie-pandemii-jak-utrzymac-karnetowiczow-na-silowni

Relacje z klientami w dobie pandemii. Jak utrzymać karnetowiczów na siłowni?

Kiedy na zewnątrz szaleje nieznany dotychczas wirus, kolejne decyzje rządowe ograniczają działalność m.in. w branży fitness. Problem zamrożonych karnetów dotyczy wszystkich siłowni i klubów fitness w Polsce i na świecie. Jak utrzymać karnetowiczów na siłowni i czy jakiś sposób, by okiełznać ten problem?

zamkniecie-klubu-fitness-co-dalej-czy-twoj-biznes-straci-na-pandemii

Zamknięcie klubu fitness: co dalej? Czy twój biznes straci na pandemii?

W związku z rozprzestrzenianiem się wirusa siłownie, kluby fitness i inne obiekty sportowe pozostają zamknięte. Trudno powiedzieć, jak długo to potrwa, tym bardziej, że liczba zachorowań cały czas rośnie. Czy twój biznes straci na pandemii i czy są sposoby, by przetrwać ten trudny okres?

planowanie-rozkladu-silowni-czyli-jak-skutecznie-rozmiescic-strefy-treningowe

Planowanie rozkładu siłowni, czyli jak skutecznie rozmieścić strefy treningowe

Decydujesz się na otwarcie siłowni lub klubu fitness? Przed tobą ogromne przedsięwzięcie - i nie chodzi o samą inwestycję, bo nakłady finansowe szybko się zwrócą po zdobyciu pierwszych klientów. Tylko jak ich zadowolić? Zobacz, jak logistycznie rozmieścić strefy treningowe w swoim klubie, tak aby treningi na siłowni przynosiły jak najwięcej korzyści, a zajęcia fitness cieszyły się dużą frekwencją.

nowinki-technologiczne-w-twoim-klubie-fitness-zobacz-co-warto-wdrozyc

Nowinki technologiczne w twoim klubie fitness. Zobacz, co warto wdrożyć!

Rozwój technologiczny i wszechogarniająca komputeryzacja dotyczą już każdej branży w gospodarce światowej. Również branża fitness może korzystać z nowości technicznych i komputerowych rozwiązań. Zobacz, jakie technologiczne ulepszenia warto wprowadzić w klubie i dlaczego akurat takie posunięcie będzie dla ciebie korzystne.