Wizytownik pełny po brzegi. Jak nawiązywać kontakty biznesowe w branży fitness

Wizytownik pełny po brzegi. Jak nawiązywać kontakty biznesowe w branży fitness Dodano: 2020.03.13

Choć twój klub fitness odwiedza sporo akwizytorów, ich wizytówki nie są twoim celem. Kontakty biznesowe, które warto nawiązywać w branży fitness, powinny być wykorzystywane do ciągłego rozwoju twojego klubu. Zobacz, jak zdobyć najlepsze kontakty w świecie biznesu w branży fitness i poznaj proste triki na utrzymanie długofalowych relacji!

Kontakty biznesowe w branży fitness: gdzie ich szukać?

Budowanie sieci kontaktów to podstawa w rozwoju biznesowego w każdej branży. W sektorze fitness i wellness odpowiednio wypełniony wizytownik i regularnie utrzymywane kontakty z kolegami i koleżankami po fachu na pewno zaplusują w przyszłości i łatwiej będzie ci działać z własnym klubem. Nawiązywanie kontaktów biznesowych w branży fitness warto zacząć od różnych grup w portalach społecznościowych dla właścicieli i managerów klubów fitness oraz dla trenerów i instruktorów. To właśnie tam skupia się największe grono odbiorców, dlatego szansa na zbudowanie i utrzymanie długofalowych relacji jest jeszcze większa. Oprócz grup społecznościowych czy wpisów na specjalistycznych forach, poszukiwania kontaktów biznesowych możesz realizować na różnego rodzaju warsztatach, konferencjach i spotkaniach, a także podczas targów fitness i wellness organizowanych co roku w Polsce i Europie. Ale po kolei.

Czytaj: Rynek usług fitness premium

Branża fitness: jak nawiązywać kontakty biznesowe?

Pierwsze wrażenie robi się tylko raz. W nawiązywaniu i budowaniu kontaktów biznesowych w branży fitness ważny jest sposób, w jaki zaprezentujesz siebie i swoją firmę. To właśnie dlatego tak ważna jest charyzma i sztuka autoprezentacji. Powiedz, kim jesteś, czym się zajmujesz i jak długo jesteś w branży. Jeśli spotkasz się z zainteresowaniem odbiorców, możesz też opowiedzieć, jakie sukcesy udało ci się już odnieść i jakie masz plany na najbliższe lata. W zdobywaniu kontaktów biznesowych w każdej branży - również fitness i wellness - jest posiadanie strony internetowej, profilu zawodowego w portalach społecznościowych, reprezentacyjnego portfolio czy atrakcyjnego pod kątem wizualnym i bogatego w merytoryczne treści autorskiego bloga. Niezależnie od tego, czy chcesz nawiązać kontakt biznesowy z konkretną osoba, czy też chcesz wejść w relacje partnerskie swojego biznesu z inną organizacją, koniecznie przeanalizuj zakres prowadzonej działalności i odpowiednio dobierz tematy rozmów oraz propozycję ewentualnej współpracy.

Potęga spotkań i warsztatów: kontakty biznesowe w branży fitness
kontakty biznesowe branża fitness

Konferencje i warsztaty to najczęściej niedoceniane sytuacje w życiu zawodowym prawie każdego przedsiębiorcy. Tego typu spotkania to idealne pole do nawiązywania nowych kontaktów biznesowych w branży fitness. To właśnie tutaj można wymieniać się doświadczeniami i prowadzić różnego rodzaju rozmowy na tematy branżowe. Pamiętaj, aby rozmawiać maksymalnie swobodnie i aktywnie się udzielać. W środowisku networkingu obowiązuje zasada “givers gain” - jeśli dasz coś od siebie, otrzymasz coś w zamian, nigdy odwrotnie. Decydując się na udział w warsztatach, pamiętaj, że to część twojej pracy, dlatego miej ze sobą wizytówki, by podzielić się kontaktem z innymi. I pamiętaj: przerwy na kawę to wręcz idealny czas na nawiązanie nowych kontaktów biznesowych, dlatego zwracaj uwagę przede wszystkim na uczestników konferencji, a kawę i ciastko potraktuj jako miły dodatek.

Zobacz: Inwestycje w branży fitness - te sektory powinny Cię zainteresować!

Długofalowe relacje: potencjalne korzyści w branży fitness

Nawiązywanie kontaktów biznesowych w branży fitness w zasadzie nie jest niczym trudnym. Sztuka polega na budowaniu długofalowej relacjiutrzymaniu kontaktów również po zakończeniu konferencji czy warsztatów. Znajdź czas na krótkie spotkania z najważniejszymi osobami z twojej bazy kontaktów, zaproś na darmowy trening w twoim klubie, wybierzcie się wspólnie na lunch czy kolację i porozmawiajcie o tematach nie tylko biznesowych. Współpraca z prawdziwym człowiekiem to clue tego biznesu, a prawda wychodzi właśnie po pracy. Pamiętaj, aby podtrzymywać relacje ze wszystkimi, na których najbardziej ci zależy, a twój klub na pewno wzniesie się na wyżyny.



Chcesz przeczytać cały artykuł?

zainwestuj-w-rozwoj-swojego-zespolu-system-szkolen-dla-trenerow-i-instruktorow

Zainwestuj w rozwój swojego zespołu - system szkoleń dla trenerów i instruktorów

Dynamiczny rozwój branży fitness i coraz nowsze metody pracy z klientem determinują konieczność stałego rozwoju trenerów personalnych i instruktorów fitness. Certyfikowane szkoły personalizują ofertę swoich kursów, by sprostać oczekiwaniom fachowców i potrzebom rynku. Dlaczego warto stale szkolić swoich trenerów i instruktorów?

biznes-w-branzy-fitness-sprawdz-dlaczego-warto-rozwijac-swoja-firme-i-dzialaj

Biznes w branży fitness? Sprawdź, dlaczego warto rozwijać swoją firmę i działaj!

Nieustanny rozwój firmy wpisany jest w szeroko pojętą przedsiębiorczość, a pozyskiwanie nowych kontaktów generuje obroty i zyski. Dlaczego jeszcze warto rozwijać swój biznes w branży fitness i czy to naprawdę się opłaca? Poznaj 5 dobrych powodów i działaj, by osiągnąć jak najwięcej!

twoj-klub-fitness-w-dobrej-formie-kiedy-potrzebuje-zmiany

Twój klub fitness w dobrej formie - kiedy potrzebuje zmiany?

Zarządzanie klubem fitness to spore wyzwanie dla właścicieli i managerów. Trzeba mieć oczy dookoła głowy, regularnie kontrolować stan techniczny urządzeń i pomieszczeń, stale rozwijać i motywować zespół oraz budować jak najlepszą atmosferę wśród klientów. Oto 6 znaków, które wskazują na potrzebę wprowadzenia zmian w twoim klubie fitness.

dlaczego-twoja-silownia-potrzebuje-strony-internetowej

Dlaczego Twoja siłownia potrzebuje strony internetowej?

Promocja siłowni w Internecie to obowiązkowy punkt każdej działalności tego typu. Jak założyć własną stronę internetową i ile to kosztuje?