Strategie na wzrost sprzedaży karnetów: porady dla siłowni i klubów fitness

Strategie na wzrost sprzedaży karnetów: porady dla siłowni i klubów fitness Dodano: 2019.12.23

Niskobudżetowe okresy wakacyjne i zimowe to prawdziwa zmora wszystkich właścicieli siłowni i klubów fitness. Maksymalizacja zysków jest wpisana w codzienną pracę każdego managera sprzedaży. W jaki sposób zyskać stabilność finansową i jak niedużym kosztem podnieść sprzedaż karnetów na siłowni?

Dopasuj politykę cenową i kompleksowość usług: podnieś sprzedaż karnetów w twoim klubie

Klub fitness, osiedlowa siłownia czy studio treningu personalnego to dynamiczny biznes wymagający ciągłego badania oferty konkurencji i dopasowania polityki cenowej do potrzeb klientów. W pozyskiwaniu odbiorców warto wziąć pod uwagę kompleksowość usług, które dyktują obecne trendy fitness. W 2020 roku prym wieść będzie zorientowanie na zdrowie i dobre samopoczucie, dlatego by podnieść sprzedaż karnetów należy wziąć pod uwagę również te aspekty. W twoim klubie musi się znaleźć rozszerzona oferta grupowych zajęć bodymind i jogi na różnych poziomach, o różnych porach dnia. Nie może zabraknąć profesjonalnej sauny parowej, w której klienci będą mogli zregenerować siły, a trenerzy personalni powinni być niewyczerpanym źródłem empatii z niezastąpionym podejściem do klientów starszych i z otyłością. Zwróć też uwagę, jakie ceny karnetów są dostępne w konkurencyjnych klubach fitness i siłowniach, tak aby jeszcze bardziej zwrócić uwagę nowych klientów. Jak ich pozyskiwać?

Czytaj: Sposoby na pewny zysk na siłowni

Zwiększ zyski ze sprzedaży karnetów: znajdź sposób na pozyskanie nowych klientów

Wyłapywanie nowych kontaktów z wykorzystaniem hostess odchodzi już do lamusa. W dobie Internetu i mediów społecznościowych pozyskiwanie klientów wchodzi na wyższy poziom - ty również możesz się na niego wznieść! Wykorzystaj w tym celu stronę swojego klubu na Facebook. Sponsorowany post, zawierający odpowiednie treści reklamowe i bezpośrednią interakcję z klientem będzie idealny do pozyskania nowych kontaktów i wygenerowanie leadów sprzedażowych. Zachęć odbiorców do komentowania lub oznaczania znajomych oraz stwórz sekwencje w bocie messengera, dzięki którym pozyskasz informacje o nowych klientach. Może to być quiz z pytaniami zamkniętymi - na podstawie odpowiedzi potencjalny klient zostanie skierowany do kolejnych sekwencji, które będą naprowadzały go do pozostawienia kontaktu. To szansa dla ciebie i twojego zespołu - możecie zaoferować bezpłatną wejściówkę i potencjalnie zwiększyć w ten sposób sprzedaż karnetów w waszej siłowni.

Zadbaj o klientów, którzy odchodzą z klubu: jak podnieść sprzedaż karnetów na siłowni
sprzedaż karnetów na siłowni

Pozyskiwanie nowych klientów jest kluczowe, jednak najważniejsze jest zadbanie o tych, których już mamy. Nawet, jeśli oferta twojej siłowni opiera się na długoterminowych umowach członkowskich, one też kiedyś wygasną, a klient, który nie otrzyma należytej opieki, w końcu odejdzie. Na tego typu sytuacje warto jest stworzyć już wcześniej specjalny proces na utrzymanie klienta. Początkowo możesz zajmować się tym osobiście, by pokazać klientowi, że klubowi szczególnie na nim zależy. Przeprowadź wywiad, zbadaj potrzeby i zaproponuj fajny bonus na nowy karnet, dzięki czemu uda się wam odzyskać utracone zaufanie. Postrzeganie twojej siłowni zmieni się o 180 stopni! Z czasem proces utrzymania wypowiedzianych umów członkowskich trzeba będzie przekazać w ręce działu sprzedaży - pomyśl o przeszkoleniu swoich handlowców. W ten sposób uda ci się podnieść sprzedaż karnetów na twojej siłowni.

Zobacz: Promocje na siłowni

Podnieś sprzedaż karnetów w twoim klubie: sięgnij po wartości dodane

Kompleksowe usługi to nie tylko bogata oferta zajęć fitness, duża powierzchnia treningowa czy możliwość skorzystania z sauny parowej. To także szeroko pojęty customer experience i umiejętność rozmowy w bezpośrednim kontakcie z klientem. Ważną wartością dodaną w twoim klubie będzie też sprzedaż produktów pokrewnych takich jak odżywki białkowe, stacki przedtreningowe czy torby i ręczniki z logiem marki. Taka dodatkowa identyfikacja z klubem może pozytywnie wpłynąć na budowanie wizerunku twojej siłowni w środowisku zewnętrznym, co pośrednio wpłynie na zwiększenie sprzedaży karnetów członkowskich.



Chcesz przeczytać cały artykuł?

najnowsze-trendy-w-marketingu-online-w-branzy-fitness-jak-je-wykorzystac

Najnowsze trendy w marketingu online w branży fitness - jak je wykorzystać?

Komunikacja twojego biznesu w Internecie to kluczowy element całej strategii marketingowej. Bycie w kontakcie z potencjalnym klientem, łatwe poruszanie się po stronie oraz budowanie relacji już od samego początku. Zobacz najnowsze trendy w marketingu online i wykorzystaj je w rozwoju własnej marki.

biznes-trenera-personalnego-dlaczego-potrzebni-ci-sa-stali-klienci

Biznes trenera personalnego. Dlaczego potrzebni ci są stali klienci?

Pozyskiwanie klientów to kluczowy moment pracy w każdej branży. Gdy już zdobędziesz pierwszych odbiorców, na pewno będziesz się nimi zajmować najlepiej jak potrafisz, choć nadal będziesz generował kolejne leady. Każdy klient to inne potrzeby, inne oczekiwania i inne strategie. Dlaczego mimo bardzo dynamicznej branży potrzebni ci są stali klienci?

single-czyli-klienci-z-duzym-potencjalem-jaka-powinna-byc-oferta-dla-singli

Single, czyli klienci z dużym potencjałem. Jaka powinna być oferta dla singli?

Potencjał ekonomiczny osób żyjących w pojedynkę jest nieoceniony i niewykorzystany. Osoby, które nie muszą dzielić swojej pensji pomiędzy członków gospodarstwa domowego, mogą pozwolić sobie na więcej przyjemności na co dzień. Jak skonstruować ofertę twojego klubu, jeśli single to klienci z dużym potencjałem?

oferta-treningowa-dla-pracownikow-biurowych-wkrotce-takze-w-twoim-klubie

Oferta treningowa dla pracowników biurowych - wkrótce także w twoim klubie!

Niezależnie od tego, czy masz duży klub fitness na szczycie biurowca, czy kameralną siłownię w zagłębiu biurowym, twoimi klientami w dużej mierze będą pracownicy biurowi. To specyficzna grupa zawodowa, która wymaga wyjątkowego potraktowania. Jaka powinna być oferta treningowa dla pracowników biurowych? Sprawdź najlepsze patenty i wypracuj własne rozwiązania.