Sposoby na pewny zysk na siłowni, czyli jak usprawnić sprzedaż karnetów

Sposoby na pewny zysk na siłowni, czyli jak usprawnić sprzedaż karnetów Dodano: 2019.04.02

Otwieranie własnej siłowni jest dużym przedsięwzięciem logistycznym i finansowym. W całym tym rozgardiaszu główną rolę odgrywają przychody. Co zrobić, żeby inwestycja się zwróciła?

Lokalizacja siłowni

Najważniejsze jest wybranie odpowiedniej lokalizacji siłowni. Przede wszystkim powinna się ona znajdować w pobliżu miejsca zamieszkania klientów docelowych lub na trasie łączącej ich dom z pracą. W dzisiejszych czasach przy ogromnej liczbie siłowni i klubów fitness trzeba zadbać o to, by być jak najbliżej klienta.

Branża fitness jest zdominowana przez sieci siłowni czy klubów. Nie oznacza to jednak, że lokalne siłownie nie mają szans na przetrwanie. Wręcz przeciwnie – skupiają w dużej mierze seniorów lub miejscowych kulturystów. W pierwszym przypadku tani koszt karnetu, nieduża odległość od domu oraz rodzinna i nieanonimowa atmosfera przemawiają za wybraniem lokalnej siłowni. W drugim przypadku natomiast rodzi się etos „osiedlowej pakerni”, w której wychowały się pokolenia lokalnych siłaczy. Małe lokalne siłownie kuszą zatem oszczędnością czasu oraz domową atmosferą. Co więcej, ich główną zaletą jest to, że klient zna całość obsługi i doskonale wie, czego ma się spodziewać.

Zobacz: Co wpisać w koszty w branży fitness?

Jakie są rodzaje siłowni?

Wspomniano już o siłowniach sieciowych oraz lokalnych. Ostatnio popularnością cieszą się również siłownie samoobsługowe. Takie rozwiązania pozwalają na obcięcie kosztów siłowni. Pojawiają się w niej więc maszyny z odżywkami i napojami czy zajęcia z instruktorem w wersji multimedialnej (film instruktażowy puszczany na zajęciach). Ograniczenie podstawowych kosztów pozwala na obniżenie cen karnetów. Dzięki temu można sprzedać ich więcej i więcej zarobić.

Coraz większą popularność zyskują w naszym kraju także tzw. siłownie butikowe. Oferują profesjonalną i indywidualną opiekę trenera, koncentrują się na jednostkowym kliencie oraz zapewniają dużą kameralność siłowni. Wiążą się z tym jednak odpowiednio zwiększone koszty prowadzenia siłowni (ale też zyski są większe).

Czytaj: Jak zarabiać na prowadzeniu siłowni?

Finansowanie siłowni
marketing siłowni i klubu fitness

O kosztach związanych z zakładaniem siłowni pisaliśmy tutaj. Częstym rozwiązaniem jest jednak ograniczenie jednorazowych wydatków poprzez wzięcie sprzętu w leasing. To popularne rozwiązanie wśród osób, które nie dysponują zbyt dużym kapitałem początkowym. Warto również zorientować się w dotacjach z Unii Europejskiej lub poszukać inwestora.

W dzisiejszych czasach nie potrzeba specjalnych kwalifikacji, żeby założyć siłownię. Wyborem sprzętu mogą zająć się ich producenci. Podobnie z dostępem do finansowania. Najważniejsze jest jednak dokładne prześledzenie rynku i zobrazowanie sobie konkretnej wizji siłowni.

Czytaj też: Pomysły na promocje na siłowni

Sezonowość rynku fitness

Siłownie funkcjonują przez cały rok. Często jednak nie wiąże się to z regularnymi i porównywalnymi dochodami. Przykładowo w okresie letnim spada zainteresowanie siłownią ze względu m.in. na możliwość treningu na zewnątrz czy urlopy. Martwym okresem jest również koniec roku. Dobrym sposobem do zwiększenia dochodów w zimowym okresie jest przygotowanie promocji noworocznych. Stabilność siłowni wciąż jednak wzrasta, dzięki czemu da się przewidzieć ewentualne dochody.

Skąd biorą się dochody siłowni?

Podstawowym źródłem utrzymania się siłowni na rynku (oraz zarabiania na niej) są karnety. To one pokrywają zapotrzebowanie finansowe na comiesięczne rachunki. Dodatkowym elementem (niekoniecznie obecnym na każdej siłowni) są treningi personalne. Jednorazowy trening personalny kosztuje w granicach 50-200 złotych (w zależności od charakteru klubu czy specjalizacji trenera; są także droższe treningi). To źródło dochodów finansuje zarówno trenera, jak i siłownię. Ostatnim podstawowym dochodem siłowni jest sprzedaż odżywek, napojów czy suplementów. Przy takim zaopatrzeniu w możliwości inwestycja powinna zwrócić się w ciągu 2-3 lat.






Chcesz przeczytać cały artykuł?

strefa-wellness-w-klubie-fitness-troska-o-klientow-czy-dzialania-na-pokaz

Strefa wellness w klubie fitness - troska o klientów czy działania na pokaz?

Atrakcyjność uprawiania sportu zbiera kolejnych amatorów. To już nie tylko trening i dieta, ale też działania poprawiające samopoczucie i kondycję w inne sposób. Sprawdź, jak może wyglądać strefa wellness w twoim klubie fitness i przekonaj się, dlaczego warto w nią zainwestować.

najnowsze-trendy-w-marketingu-online-w-branzy-fitness-jak-je-wykorzystac

Najnowsze trendy w marketingu online w branży fitness - jak je wykorzystać?

Komunikacja twojego biznesu w Internecie to kluczowy element całej strategii marketingowej. Bycie w kontakcie z potencjalnym klientem, łatwe poruszanie się po stronie oraz budowanie relacji już od samego początku. Zobacz najnowsze trendy w marketingu online i wykorzystaj je w rozwoju własnej marki.

biznes-trenera-personalnego-dlaczego-potrzebni-ci-sa-stali-klienci

Biznes trenera personalnego. Dlaczego potrzebni ci są stali klienci?

Pozyskiwanie klientów to kluczowy moment pracy w każdej branży. Gdy już zdobędziesz pierwszych odbiorców, na pewno będziesz się nimi zajmować najlepiej jak potrafisz, choć nadal będziesz generował kolejne leady. Każdy klient to inne potrzeby, inne oczekiwania i inne strategie. Dlaczego mimo bardzo dynamicznej branży potrzebni ci są stali klienci?

single-czyli-klienci-z-duzym-potencjalem-jaka-powinna-byc-oferta-dla-singli

Single, czyli klienci z dużym potencjałem. Jaka powinna być oferta dla singli?

Potencjał ekonomiczny osób żyjących w pojedynkę jest nieoceniony i niewykorzystany. Osoby, które nie muszą dzielić swojej pensji pomiędzy członków gospodarstwa domowego, mogą pozwolić sobie na więcej przyjemności na co dzień. Jak skonstruować ofertę twojego klubu, jeśli single to klienci z dużym potencjałem?