Single, czyli klienci z dużym potencjałem. Jaka powinna być oferta dla singli?

Single, czyli klienci z dużym potencjałem. Jaka powinna być oferta dla singli? Dodano: 2020.04.08

Potencjał ekonomiczny osób żyjących w pojedynkę jest nieoceniony i niewykorzystany. Osoby, które nie muszą dzielić swojej pensji pomiędzy członków gospodarstwa domowego, mogą pozwolić sobie na więcej przyjemności na co dzień. Jak skonstruować ofertę twojego klubu, jeśli single to klienci z dużym potencjałem?

Kim jest singiel i co znaczy dla twojego klubu fitness?

Z ekonomicznego punktu widzenia osoby żyjące w pojedynkę to wymarzeni klienci praktycznie w każdej branży handlowej i usługowej. Ich wyjątkowość w kontekście naszego biznesu jest bardzo prosta i skupia się tak naprawdę na możliwościach portfela. Single, czyli klienci z dużym potencjałem, to młode osoby w wieku produkcyjnym, które zdecydowały się na życie w pojedynkę najczęściej ze względu na karierę zawodową. Coraz więcej jest samodzielnych finansowo kobiet oraz migrantek z ościennych państw czy mniejszych miejscowości w Polsce. Ponieważ zdecydowana większość singli to kobiety, w kontekście twojego klubu fitness może to oznaczać dedykowaną ofertę zajęć lub samego wystroju miejsca. Zanim zdecydujesz się na jakikolwiek krok, koniecznie poznaj potrzeby tego typu klientów.

Czytaj: Oferta dla pracowników biurowych

Single, czyli klienci z dużym potencjałem: jakie są ich potrzeby?

Dla osób żyjących w pojedynkę największą wartość stanowi wolność i niezależność. I nie chodzi tu wyłącznie o uzależnienia wynikające z pozostawania w związku. To przede wszystkim niezależność finansowa, a tym samym większe możliwości samorozwoju i wyrażania siebie. Współcześni single to w istocie rzeczy klienci z dużym potencjałem. Szybciej podejmują ryzykowne decyzje i czerpią więcej radości zarówno z małych jak i dużych rzeczy. I choć single to bardzo często pracoholicy spędzający mnóstwo czasu nad nowymi projektami, w gruncie rzeczy są to także osoby, które twardo stąpają po ziemi i dobrze wiedzą, czego chcą. W wyborze usług single poszukują ciekawych form spędzania wolnego czasu, a w klubach fitness chcą albo pozostać wolnym i niezależnym, albo wręcz przeciwnie. Ukryta potrzeba przynależności do grupy może wziąć tutaj górę. Jak to wykorzystać?

Single, czyli klienci z dużym potencjałem: jak odpowiedzieć na ich oczekiwania?
single na siłowni

Odpowiedź na potrzeby i oczekiwania klientów twojego klubu to zasadniczy cel twojej pracy. Na pewno udało się już stworzyć oferty dedykowane dla kobiet w ciąży i matek karmiących. Teraz przyszedł czas na ofertę specjalną dla osób żyjących w pojedynkę. Podstawową potrzebą singli, a zwłaszcza działających w pojedynkę kobiet, jest wygląd i dobre samopoczucie. Według przeprowadzanych badań, kobieta, która dobrze wygląda i dobrze się czuje, ma wyższą samoocenę i tym samym może więcej osiągnąć. Dlatego w twoim klubie nie może zabraknąć specjalistycznych zajęć fitness, które pomogą kompleksowo rozwijać się twoim nowym klubowiczom. Single, czyli klienci z potencjałem, zdecydowanie chętniej sięgają po usługi interpretowane społecznie jako tzw. wyższa półka. To właśnie single będą głównymi odbiorcami usług trenerów personalnych i dietetyków. Z tego względu ważna jest bieżąca analiza rynku i dopasowanie oferty i polityki cenowej do oczekiwań twoich klientów.

Klienci z dużym potencjałem: twoja oferta dla singli

Wygląd i dobre samopoczucie to podstawowy czynnik decydujący o aktywności fizycznej singla. Coraz częściej, mimo pierwotnych deklaracji, że bycie niezależnym daje wolności i zwiększa poczucie własnej wartości, single decydują się na poszukiwania swojej drugiej połówki. M.in. dlatego oferta twojego klubu powinna uwzględniać także potrzeby psychospołeczne osób żyjących w pojedynkę. Jeśli w grafiku fitness brakuje zajęć spełniających potrzeby singli i singielek, już teraz zabierz się do planowania oferty i wdrażaj ją stopniowo w kolejnych miesiącach. Autorskie programy treningowe twoich instruktorów oraz tzw. wartość dodana np. w klubowej aplikacji mobilnej zdecydowanie spełnią oczekiwania. Przygotuj również specjalną i atrakcyjną ofertę na karnety - bardzo możliwe, że odsprzedaż takich członkostw pozwoli na dynamiczny rozwój twojeo klubu.



Chcesz przeczytać cały artykuł?

najnowsze-trendy-w-marketingu-online-w-branzy-fitness-jak-je-wykorzystac

Najnowsze trendy w marketingu online w branży fitness - jak je wykorzystać?

Komunikacja twojego biznesu w Internecie to kluczowy element całej strategii marketingowej. Bycie w kontakcie z potencjalnym klientem, łatwe poruszanie się po stronie oraz budowanie relacji już od samego początku. Zobacz najnowsze trendy w marketingu online i wykorzystaj je w rozwoju własnej marki.

biznes-trenera-personalnego-dlaczego-potrzebni-ci-sa-stali-klienci

Biznes trenera personalnego. Dlaczego potrzebni ci są stali klienci?

Pozyskiwanie klientów to kluczowy moment pracy w każdej branży. Gdy już zdobędziesz pierwszych odbiorców, na pewno będziesz się nimi zajmować najlepiej jak potrafisz, choć nadal będziesz generował kolejne leady. Każdy klient to inne potrzeby, inne oczekiwania i inne strategie. Dlaczego mimo bardzo dynamicznej branży potrzebni ci są stali klienci?

oferta-treningowa-dla-pracownikow-biurowych-wkrotce-takze-w-twoim-klubie

Oferta treningowa dla pracowników biurowych - wkrótce także w twoim klubie!

Niezależnie od tego, czy masz duży klub fitness na szczycie biurowca, czy kameralną siłownię w zagłębiu biurowym, twoimi klientami w dużej mierze będą pracownicy biurowi. To specyficzna grupa zawodowa, która wymaga wyjątkowego potraktowania. Jaka powinna być oferta treningowa dla pracowników biurowych? Sprawdź najlepsze patenty i wypracuj własne rozwiązania.

jak-zmotywowac-klientow-by-przedluzyli-czlonkostwo-zadbaj-o-relacje

Jak zmotywować klientów, by przedłużyli członkostwo? Zadbaj o relacje!

Odchodzący klienci to nieodłączny element każdego biznesu. Również w branży fitness często-gęsto zdarza się, że dotychczasowy klient rezygnuje ze współpracy z klubem i dalej drogi się rozchodzą. Sprawdź, co zrobić, by twoi klienci byli zmotywowani i chcieli zostać w klubie, przedłużając członkostwo?