Siłownia, szkoła jogi, sala fitness. Jak otworzyć własny biznes w branży?

Siłownia, szkoła jogi, sala fitness. Jak otworzyć własny biznes w branży? Dodano: 2019.12.10

Długoterminowe karnety, zajęte maszyny na siłowniach, przepełnione sale fitness i kolejki do szafek w szatni. Sieciowe kluby fitness zaczynają przejadać się już większości klientów. Gdzieś ćwiczyć trzeba, dlatego też w odpowiedzi na potrzeby klientów powstają kameralne studia treningu fitness, szkoły jogi i niewielkie siłownie z typowym dla tego sportu klimatem wnętrza. Jak otworzyć własny biznes w branży?

Sprawdź, jaki biznes sprawdzi się w okolicy: siłownia, sala fitness czy szkoła jogi?

Własny biznes to zawsze dobry pomysł. Prywatna działalność gospodarcza oznacza całkowitą niezależność od przełożonych, pełną kontrolę nad wydatkami i przychodami firmy, elastyczne godziny pracy oraz własny standard pracy z klientem. Decyzja o otworzeniu własnej siłowni, szkoły jogi czy sali fitness lub treningu funkcjonalnego powinna być poparta wcześniejszą analizą rynku i sporządzonym biznesplanem. Oczywiście nawet najlepiej opracowany pomysł na własny start w branży fitness nie wypali bez odpowiedniego zaplecza finansowego. Warto już wcześniej zgromadzić odpowiednią pulę pieniędzy lub rozeznać się w kwestii ewentualnych dotacji ze środków unijnych lub innych dodatkowych źródeł finansowania biznesu. Jaką formę prowadzonej działalności najlepiej przyjąć?

Czytaj też: Możliwe ścieżki rozwoju w branży fitness

Rozrachunki ze skarbem państwa: forma działalności i opodatkowania własnego biznesu

Pomocne w otwarciu własnej działalności usługowej będzie spotkanie z doświadczonym biurem księgowym. Specjaliści z zakresu rachunkowości i podatków podpowiedzą, jaką formę działalności przyjąć, jakie złożyć wnioski, jaką formę opodatkowania przyjść oraz jakie koszty stałe ujmować w dokumentach księgowych. Na spotkaniu oszacujecie też, jakie obroty powinna osiągać twoja własna siłownia, szkoła jogi czy sala fitness, aby biznes ten w ogóle się opłacał. Pamiętaj, że twój miesięczny budżet będą regularnie obciążać koszty firmowe - m.in. czynsz za lokal, opłaty za media, dostawa produktów spożywczych i napojów do odsprzedaży - oraz wydatki związane bezpośrednio z faktem bycia przedsiębiorcą. Osoby fizyczne prowadzące działalność samodzielnie opłacają składki na ZUS oraz odprowadzają we własnym zakresie VAT oraz zaliczki na PIT. Biuro rachunkowe będzie więc pomocne również przy ustaleniu cennika usług, aby z twoim dobrym pomysłem w parze szły dobre zarobki.

Zobacz: Jak zmniejszyć koszty prowadzenia siłowni?

Bądź fachowcem w swojej dziedzinie: sprzęt i kompetencje we własnym biznesie fitness
jak otworzyć szkołę jogi

Zanim twoja firma się rozrośnie, musisz dojść do momentu, w którym biznes zarabia sam na siebie, a ty możesz się skupić na poszerzaniu horyzontów. Z uwagi na coraz większą konkurencję w branży, musisz zrobić wszystko, by być fachowcem w swojej dziedzinie. Zależnie od obranego kierunku działania - kameralnej siłowni, szkółki jogi czy studia treningu funkcjonalnego i sali fitness - dobrze się sprawdzą kursy i szkolenia kierunkowe oferowane przez wyższe uczelnie i certyfikowane szkoły. Poza własnymi kompetencjami ważny będzie również fachowy sprzęt do treningu oraz miejsce do ćwiczeń. Pamiętaj, że placówki przeznaczone do tego typu działalności usługowej muszą spełniać określone kryteria. Znaleźć się tu musi wydzielona przestrzeń na szatnie i sanitariaty, pomieszczenia socjalne dla ciebie i twoich pracowników oraz dobrze wentylowane pomieszczenia do treningu.

Czy to się opłaci? Zadbaj o reklamę swojej szkoły jogi, sali fitness i siłowni!

Pamiętaj, że nawet najlepszy pomysł na biznes musi mieć siłę napędową, która pomoże mu się rozwijać. Wierzymy w ciebie i twoje samozaparcie, jednak musisz wiedzieć, że dźwignią rozwoju każdej firmy jest solidny marketing. Zastanów się, w jaki sposób najlepiej zareklamować swoją siłownię, szkołę jogi czy salę fitness i postaw na sprawdzone strategie marketingowe. Na początek niech to będzie fanpage na facebooku i instagramie, gdzie będziesz wrzucać aktualności i zdjęcia z zajęć. Z czasem przyda się też założyć oficjalną stronę twojej sali treningowej oraz publikować wpisy na temat szeroko pojętego wellness life. Dobre zaplecze pozycjonujące pozwoli ci na faktyczny rozwój biznesu!

Postaw również na darmową reklamę Twojego biznesu w LepszyTrener.pl - zajrzyj do Strefy Firmy.

Chcesz przeczytać cały artykuł?

zainwestuj-w-rozwoj-swojego-zespolu-system-szkolen-dla-trenerow-i-instruktorow

Zainwestuj w rozwój swojego zespołu - system szkoleń dla trenerów i instruktorów

Dynamiczny rozwój branży fitness i coraz nowsze metody pracy z klientem determinują konieczność stałego rozwoju trenerów personalnych i instruktorów fitness. Certyfikowane szkoły personalizują ofertę swoich kursów, by sprostać oczekiwaniom fachowców i potrzebom rynku. Dlaczego warto stale szkolić swoich trenerów i instruktorów?

biznes-w-branzy-fitness-sprawdz-dlaczego-warto-rozwijac-swoja-firme-i-dzialaj

Biznes w branży fitness? Sprawdź, dlaczego warto rozwijać swoją firmę i działaj!

Nieustanny rozwój firmy wpisany jest w szeroko pojętą przedsiębiorczość, a pozyskiwanie nowych kontaktów generuje obroty i zyski. Dlaczego jeszcze warto rozwijać swój biznes w branży fitness i czy to naprawdę się opłaca? Poznaj 5 dobrych powodów i działaj, by osiągnąć jak najwięcej!

wizytownik-pelny-po-brzegi-jak-nawiazywac-kontakty-biznesowe-w-branzy-fitness

Wizytownik pełny po brzegi. Jak nawiązywać kontakty biznesowe w branży fitness

Choć twój klub fitness odwiedza sporo akwizytorów, ich wizytówki nie są twoim celem. Kontakty biznesowe, które warto nawiązywać w branży fitness, powinny być wykorzystywane do ciągłego rozwoju twojego klubu. Zobacz, jak zdobyć najlepsze kontakty w świecie biznesu w branży fitness i poznaj proste triki na utrzymanie długofalowych relacji!

twoj-klub-fitness-w-dobrej-formie-kiedy-potrzebuje-zmiany

Twój klub fitness w dobrej formie - kiedy potrzebuje zmiany?

Zarządzanie klubem fitness to spore wyzwanie dla właścicieli i managerów. Trzeba mieć oczy dookoła głowy, regularnie kontrolować stan techniczny urządzeń i pomieszczeń, stale rozwijać i motywować zespół oraz budować jak najlepszą atmosferę wśród klientów. Oto 6 znaków, które wskazują na potrzebę wprowadzenia zmian w twoim klubie fitness.