Relacje z klientami w dobie pandemii. Jak utrzymać karnetowiczów na siłowni?

Relacje z klientami w dobie pandemii. Jak utrzymać karnetowiczów na siłowni? Dodano: 2020.04.22

Kiedy na zewnątrz szaleje nieznany dotychczas wirus, kolejne decyzje rządowe ograniczają działalność m.in. w branży fitness. Problem zamrożonych karnetów dotyczy wszystkich siłowni i klubów fitness w Polsce i na świecie. Jak utrzymać karnetowiczów na siłowni i czy jakiś sposób, by okiełznać ten problem?

Jak utrzymać karnetowiczów na siłowni: przede wszystkim zbadaj oczekiwania!

Strach ma wielkie oczy, a już na pewno ten przed upadającym biznesem. Jeśli nie chcesz, aby twój życiowy sukces w jednej chwili stał się porażką, już teraz uruchom dodatkowe kontakty z klientami. Wszyscy klubowicze na pewno chcą wiedzieć, na czym stoją - ograniczenia zaostrza się z każdym dniem i nikt nie wie, jak długo potrwa jeszcze ten dziki czas. Jeśli twoi klienci płacą za usługę, której nie otrzymują, na pewno należą im się słowa wyjaśnienia. Zrozumiałe będzie, jeśli część z nich zwyczajnie wypisze się z tego biznesu. Wielkie sieci już podjęły decyzję o automatycznym przedłużeniu karnetu o czas zamknięcia klubów i siłowni. Możesz pójść o krok dalej: dla wszystkich tych, którzy zdecydują się nie zrywać umowy będziesz mieć coś ekstra! Co warto zaproponować w tej trudnej sytuacji?

Czytaj: Czy mój biznes straci na pandemii - dla trenera

Budowanie trwałych relacji w nowej rzeczywistości: siłownie w dobie pandemii

Na początek warto na nowo stworzyć sektor obsługi klienta, by być na bieżąco z pytaniami, potrzebami i oczekiwaniami społeczności klubu. Budowanie trwałych relacji w tej trudnej i nie do końca zrozumiałej rzeczywistości możesz oprzeć na subskrypcji newslettera i publikowaniu treści na stronach twojej firmy w social mediach. Najlepsze, co możesz teraz zrobić, to skupić się na swoich klientach i otoczyć ich należytą opieką fachową. Serwuj im w mailach ważne informacje dot. zasad higieny i żywienia. Wiele osób boi się czytać czegokolwiek w sieci z prostej przyczyny: jest tego bardzo dużo, informacje płyną dosłownie zewsząd i nigdy nie wiadomo, co jest prawdą. Swoje treści buduj na podstawie oficjalnych informacji i zaleceń dostępnych na oficjalnych stronach rządowych. Pamiętaj, aby dostosować częstotliwość powiadomień do faktycznych potrzeb odbiorców - w końcu co za dużo to niezdrowo!

Organizacja zajęć fitness w pandemii: jak utrzymać karnetowiczów na siłowni?
karnety na siłownię

Rzeczywistość, z którą przyszło się nam zmierzyć, skłania nas do coraz bardziej kreatywnych rozwiązań. Jeśli chcesz utrzymać klientów karnetowych w swoim klubie, wystarczy, że otwarcie podejdziesz do kwestii organizacji zajęć fitness i treningów na odległość. Nie jeden do dziś ćwiczy tylko z Chodakowską - zajęcia z trenerem na ekranie znajdują swoich zwolenników od wielu lat! Sprawdź możliwości swojego personelu i spróbuj zorganizować zajęcia grafikowe w taki sposób, aby każdy klient mógł w ramach karnetu otrzymać choć część usługi skierowanej na aktywność fizyczną. Najlepiej, jeśli będą to zajęcia bez obciążeń lub takie, na których za obciążenie mogą posłużyć przedmioty domowe, np. butelki z wodą. Możesz oczywiście podczas badania potrzeb sprawdzić, czy twoi klienci byliby zainteresowani zajęciami z dodatkowym sprzętem - sporo osób ma przecież małe akcesoria sportowe we własnym domu.

Czytaj: Czy mój biznes straci na pandemii - dla firm

Wartości dodane: webinaria, szkolenia i akcje charytatywne w obliczu pandemii

Nie samym wysiłkiem żyje twój biznes - społeczność klubu to również osoby głodne wiedzy. Opracuj autorski program webinariów i szkoleń kierunkowych w ramach miesięcznej płatności za karnet lub dodatkowej opłaty. Twoi klienci na pewno docenią dodatkowe zaangażowanie ze strony trenerów i instruktorów, którzy podzielą się swoją wiedzą z zakresu żywienia czy anatomii czynnościowej. Twoi klienci to na pewno osoby o wielkich i dobrych sercach. Siła pomagania drzemie w wielkich grupach i ma wtedy ogromną moc! Zaplanuj akcję charytatywną, w której dochód ze sprzedaży danej usługi czy szkolenia będzie w jakiejś części przekazany najbardziej potrzebującym placówkom medyczno-opiekuńczym. Dobro wraca, a tego typu akcje są doceniane przez długi czas. Razem możecie więcej!



Chcesz przeczytać cały artykuł?

zamkniecie-klubu-fitness-co-dalej-czy-twoj-biznes-straci-na-pandemii

Zamknięcie klubu fitness: co dalej? Czy twój biznes straci na pandemii?

W związku z rozprzestrzenianiem się wirusa siłownie, kluby fitness i inne obiekty sportowe pozostają zamknięte. Trudno powiedzieć, jak długo to potrwa, tym bardziej, że liczba zachorowań cały czas rośnie. Czy twój biznes straci na pandemii i czy są sposoby, by przetrwać ten trudny okres?

planowanie-rozkladu-silowni-czyli-jak-skutecznie-rozmiescic-strefy-treningowe

Planowanie rozkładu siłowni, czyli jak skutecznie rozmieścić strefy treningowe

Decydujesz się na otwarcie siłowni lub klubu fitness? Przed tobą ogromne przedsięwzięcie - i nie chodzi o samą inwestycję, bo nakłady finansowe szybko się zwrócą po zdobyciu pierwszych klientów. Tylko jak ich zadowolić? Zobacz, jak logistycznie rozmieścić strefy treningowe w swoim klubie, tak aby treningi na siłowni przynosiły jak najwięcej korzyści, a zajęcia fitness cieszyły się dużą frekwencją.

nowinki-technologiczne-w-twoim-klubie-fitness-zobacz-co-warto-wdrozyc

Nowinki technologiczne w twoim klubie fitness. Zobacz, co warto wdrożyć!

Rozwój technologiczny i wszechogarniająca komputeryzacja dotyczą już każdej branży w gospodarce światowej. Również branża fitness może korzystać z nowości technicznych i komputerowych rozwiązań. Zobacz, jakie technologiczne ulepszenia warto wprowadzić w klubie i dlaczego akurat takie posunięcie będzie dla ciebie korzystne.

relacje-miedzyludzkie-jako-przepis-na-sukces-zbuduj-spolecznosc-w-swoim-klubie

Relacje międzyludzkie jako przepis na sukces. Zbuduj społeczność w swoim klubie!

Jeśli myślisz, że nowoczesny klub fitness to automatyzacja procesów i ograniczenie czynnika ludzkiego, można mówić o idiotyzmie gargantuicznych wprost rozmiarów. Mimo postępu technologicznego, relacje międzyludzkie tworzą ten świat, a uśmiech i dobre słowo to klucz do prawdziwego sukcesu. Wykorzystaj potęgę relacji interpersonalnych i zbuduj społeczność w swoim klubie!